10 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bükreş büyük elçimiz krala itimadnamesini takdim etti. Nutuklar teati olundu B. Molotof dün Ingiliz ve Fransız sefirleri ile uzun müddet görüştü Bene 21 —— No. 7441 — F'ati her yerde 5 kuruş PAZARTESİ 10 Temmuz 1939 — —— Telefon: Başmuharrir; 20565 -—— Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 © Almanyada 400,000 efrad sıhhi muayeneye çağırıldı Cenubi İngilterede hava hücumlarına karşı müdafaa manevraları yapıldı | Danziy meselesinde Almanya ile Lehistan uyuşabilirler mi? Mussolininin arada Ticari namus ve Milli şeref Vesile buldukça bahsettik; gene ber fırsat düştükçe tekrar edeceğiz. "Türkiyede tahakkuk ettirmek istedi- gimiz iktisadi inkılâp içinde ideal boz- gunculuğu eden bazı kimseler mille- tin en meşru İstikrahına müstahaktır- lar, Mili sanayii kurmak, millet efra- dını, kendi yurddaşından alış verişe teşvik etmek v.s. gibi hareketler, eko- nomik terbiyenin bize emrettiği pek yerinde prensiplerdi. Bunların tatbi- kine çalışırken mühim bir noktanın katiyen unutulmaması lâzım geldiği- ni birkaç defa söylemiştik. Mesele şu idi: Müillette iktisadi uyanıklığı her bakımdan temin etmek ve içtimai bünyemizde gerek yabancıların, gerek yerlilerin yurd evlâdı üzerine - birer kene gibi yapışarak yalnız menfaat emeği düşünmesi kadar iğrenç bir duyguyu önlemek. Istiyorduk ki Türk müstahsili ça. lışsın ve kazansın; istiyorduk ki Türk endüstrisi büyüsün ve gürbüzleşsin; nihayet vatanda verimli bir istihsal unsuru olsun. Hâlâ da davamız bu- dur. Fakat idealimiz tamamile müs. bet bir idealdı. İstemiyorduk ki ce- miyetin bu bapta manevi himayesine mazhar olanlardan bazıları bir nevi çete kursun ve her türlü rekabetten masun kalarak halki istediği gibi sı- zırsın. Hayır! Asla ve katiyen! Halbu- ki maalesef bu mücrim düşünceye düşenler oldu. Onlarla da ayrıca mü- cadele gene ilk “gayemizin icapların- dandır. Vaktile- yazdıklarımızı okuyucuları- mıza hatırlatalım: Türk camlası “imtiyazlı sınıf tanı- miyor. Bütün mill inkilâpar, . millet Fazıl Ahmed Aykaç (Devamı 4 üncü sahifede) mmm İİ Dikkatle: ——————. En güzel musiki: sükün! Hastanelere radyo konulmasından dolayı pek çok hastalardan şikâyet mektupları alıyoruz. Doktor Cemil Sağlık da gazetemize şöyle yazıyor: sişitişordum; güzetelerde okuyor, fakat inanmıyordum: Hastanelere muş. Nihayet geçen pa #ahid oldum, Şişli pek yakınında anj ya davet olundum. Hasta ile epeyce radyo alın» günü İccaating nin hemen tan bir hasta. Saat akşamın sekisi, raştık. Enjeksiyon İalen yaptık. İztirabını önlemeğe uğraş- tık. Hasta acılar içinde; etrafındaki ailö efradı mahzun, melül. Yukat bitişik hasta- nede radyo avaz araz: «Saçlarıma ak düştü!» feryadında... İşim bitti, evden çık- tam. Hastane önü eçerkon baktım: Bahçesinde tekmi ar yerlere çömelmiş, radyo dinlemekle meşkul. Pa- razitler, civar. evler halkına dakikada kimbilir. kağ ri arasında inim ? kaç hast: Tüylerim ür uzaklaştım Bizde envalid hastan neyse! Bunlarda radyo olabilir. eri yok. Eğer olsa tavassutu ihtimalinden bahsediliyor e. i Ltuanyada davet edilen kura Londra 9 — Almanyanın 7'Tem- muzdan 9 Eylüle kadar sıhhi muaye neye çağırdığı muhtelif tevellüdlere | mensup müeçcel veyahud sıhhi mua» yenelerini yaptırmamış etradın yekü- nu 400,000 kişi tahmin edilmektedir. Berlin mahafili, bunun sıhhi mua- yene için yapılmış normal bir davet olduğunu ve askeri bir tedbir olmadı. gıni iddia ediyorlar. taklidlerini ihtiva eden bu manevrs- larâ iştirak etmişlerdir. Bu manevra. ların hedefi, düşman tayyarelerinin muyasaletini haber vermekteki süra- ti, alınan emniyet ve müdafa tedbir. lerini tesbite matuftu, (Devamı dördüncü sahifede) İngilterede hava müdafaasi manevraları Londra 9 — Bütün Cenubi İngilte- rTede pek mühim pasif müdafaa talim- leri yapılmıştır, 15 kontlukta gece yarısından sonrâ ışıkların söndürül- mesi emredilmiştir, Pasif müdaâfaâ- nın muhtelif şubelerine mensup bin. lerce gönüllü, hâva bombardımanı Sahifemizde CEMAL NADİR'in Yazı ve resimlerini görünüz! Uzün aşk masalı Yazan: İSKENDER FAHREDDİN (LEYLÂ İLE MECNUN) dan bir sahne: #..., Babanın, seni bana vermeyişinin sebebini anlıyorum, Leylâ! Ben, eski bir Türk kabilesi relsinin oğluyum. Baban, bir göçebe Arap habilesi- nin relsidir. İçimde yanan bu ateş, belki bir gün benim kadar seni de ya- kacak... Haydi gel, Leylâ! Onları, göz kamaştıran mubteşem sarayları, zengin hazinelerile ba; başa bırakalım ve seninle dağlara, sahralara doğ- rü kaçalım, ortadan kaybolalım...» Yakında AKŞAM sütunlarında Bulgar Başvekili Bled şehrine geldi Yugoslavya, Balkan Antantına tam sadakatini muhafaza ediyor Bulgar Başvekili, B. Markoviç ile görüşecek, Prens Pol tarafından kabul edilecek Bulgar Başvekllinin iki gün kalacağı Bled şehrinden güzel bir manzara Belgrad 9 (A.A.) — Gazeteler Kö- yadan âvdet eden Köseivanof, bugün seivanotun bugün Bled'e geleceğini | öğleden sonra Slovenyada kâin Eleğd haber vermektedirler. şehrine gelerek iki gün kalacaktır. Belgrad 9 (A.A.) — «Havas» Alman. (Devamı 4 üncü sahifede) Beşiktaş Demirsporla berabere kaldı Galatasarayla Demirspordan hangisinin milli küme şampiyonu olacağı federasyonun kararından sonra belli olacak Kam Az satlerden alınmam sinı yâsak edecek — Gazetelerden — Çocuk — Peki amma bize adam muamelesi edilmiyecek mi Baba — Hayır, insan ımuamelesi edileceki...