10 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

10 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Beşiktaş - Demirsporla 1-1 berabere kaldı Milli küme şampiyonunu federasyon tayin edecek Müsabaka çok n ve heyacanlı çok çetin ve heyecanlı oldu, Beşiktaş ti , hassa ine l ci devrede hakim oynadı Beşiktaş ile Demirspor arasında yü paldı. Bu mühim karşılaşmayı seyret- mek için stada toplanan merâkijler hemen hemen tribünlere dühuliye- deki mevkileri doldurmuş bir halde idi. Bu meraklı kütlesi içinde Beşik» taşlılar bulunduğu gibi Ankaradan gelen kalabalık bir kütle ve bilhassa maçın neticesine göre şampiyonluk üzerinde rolü olan Galatasaraya men- sup tarafdarlar ekseriyeti teşkil edi- yordu. Demirsporun bir gün evvelki bozuk oyunundan sonra bu kuvvetli raki- bini nasıl yeneceği ve şampiyonada nasıl bir derece alabileceği merak lu, Saat 17,30 da sahaya çıkarak mu- tad merasimi yapan iki takım şu kad- rolarile dizildiler. Beşiktaş: Mehmed Ali - Naci, İbra- him - Hüseyin, Bedii, Feyzi - Hayati, Hakkı, Sabri, Şeref, Eşret. Demirspor: Necdet - Şevket, Gazi - Küârali, İbrahim, Şemsi - Salih, Arif, Orhan, Orhan, Zeki. OYUN Hakem Feridun Kılıcın idaresinde oyuna Beşiktaşlılar başladılar. İlk hücumu Eşref tarafından yapan Be- şiktaşlılar bundan istifade edemedi. spor daha fazla hücum yapıyor. Ya- vaş, yavaş buna Beşiktaş da muka- beleye başladı. Beşinci dakikada Hak- kının güzel bir şütü avuta gitti, Ve oyun Beşiktaşın tazyiki altına girdi. 10 ncu dakikada Hakkının bir şütü- nü Necdet maharetle kornere çıkar- dı. Eşrefin attığı köşe vuruşu dışarı- ya gitti. Demirsporun geçirdiği bu tehlike ile beraber hücum hattının yaptığı akıllı bir iniş az kalsın Beşiktaşa bir 21 inci dakikada sağdan inen bir Demirspor hücumunda Feyziyi ge- çen Arif yerden kuvvetsiz bir şütle topu Beşiktaş kalesine gönderdi. Mehmed Alinin ilkayıd bir plonjonu Demirspora bir gol kazandırdı. Oyu- na tekrar başlandığı zaman Demir- spor yaptığı golün hızile çalışıyordu. Müsabakanın bundan sonraki an- arı Beşiktaşın hücumları altında oy- nanırken Şerefin atlığı güzel bir şü- tü Necdet yumruklıyarak kurtardı. Devrenin sonu yaklaştığı zaman Demirsporluların daha enerjik oyn. yarak daha fazla akın yaptıkları gö- rülüyordu. Top karşılıklı bir şekilde kaleleri ziyaret ederken birinci dev- re 14 Demirsporun lehine bitti. İKİNCİ DEVRE İkinci devreye Demirsporlular baş- ladılar. Topa vüruşla beraber müthiş bir süratle hücuma geçen Beşiktaşlı. ları kinci dakikada bir penaltı kazan. dılar, BEŞİKTAŞIN GOLÜ Hakkının bir sürüşünü önlemek için havaya çıkan Demirsporlular müdafaaları topu elle çevirdiler. Ha. kemin verdiği penaltıyı Hakkı sıkı bir şütle gole çevirdi. Bu golle bera ber tekrar hücuma devam eden Be- giktaş sanki birinci devreyi oynama» mış ve yorulmamış bir enerji göste riyorlardı. Buna Demirsporlular can. la başla oynıyarak mukabele ediyordu. NECDETİN FEVKALÂDE BİR. KURTARIŞI 10 uncu dakikada Beşiktaşın yeni bir hücumunda Şerefin Ani olarak çektiği vole şütü Demirspor kalesini bulurken Necdet havade yaylanarak (Devams 10 uncu sahifede) Şampiyon kim olacak? Mik inline man dün- taj cedveline göre Galetasızay ile Demirspor 35 er puanla şampiyo- manın namzedi olarak başta gel & mektedirler, Fakat golaverajın nasıl hesap- İÜ lanacağı ve hükmen mağlöb olani İ) takımlara ne şekilde sayı ve pu- an verileceği futbol federasyonu» nun tesbit ve klüplere tamim İ) ettiği milli küme talimatnamesin- $ de tasrih edilmemiş olduğundan (| şampiyon takının tayini fudbol federasyonunun kendi noktal na- İİ) zarına göre veyahud beynelmilei ) federisyondan istizan edilerek tesbit edilecek ve bu senenin şampiyonu ancak bundan sonra ( i) belli olacaktır. Yüzme teşvik müsabaka- larını Beykoz kazandı 100 metrede Mahmud yeni bir Türkiye rekoru yaptı İstanbul su sporları ajanlığı te rafından terip edilen mevsimin dördüncü yüzme teşvik müsabakaları dün Şeref stadının yüzme havu zunda büyük bir kalabalık önünde ya- pildı. Mektepli ve askerlerin klüplerden udaklaşmaları üzerine sporcusunun miktarı çok azalan bu şube su spor. ları federasyonunun verdiği son karar üzerine tekrar canlanmış ve dünkü müsabakalara 70 yüzücü iştirak et- miştir. Dünkü müsabakalar, klüpler, 16 yaşıma kadar olan küçükler ve mektep- li ve askerlerin girdikleri büyükler olmak üzere üç sınıf üzerinde yapıl dı, Büyük bir intizam altında cereyan eden bu müsabakalarda 100 metre serbes yüzmede Mahmut yeni bir Türkiye rekoru yopmuşlır, Neticeleri Sırasile yazıyoruz: 100 metre küçükler: 1 — Bedri 1.13, 2 — Kemal, 3 — Ziya. 400 metre klüpler: 1 — Safan (Beykoz) 18.2 100 metre klüp harici: 1 — Mahmut 1.2.4 yeni Türkiye re- karu, 2 — Vedad, 3 — Rıdvan, ie metre sirlüştü küçükler: 1 — Kemal 1372,2 -— Necati,3 — Oktay. 100 metre sırtüstü klüpler: 1 — Şamil (Galatasaray) 1.243 100 metre sırtüstü klüp harici; 1 — Turgut 1.40, 2 — Adnan,3 — Gültekin. 200 metre kurbağlama küçükler: 1 — Musa 3.25.4,2 — Hikmet,3 — İstavro. 200 metre kurbağlama küpler: İ — İsmall (Beykoz) 3.141,32 —Sa- fan (Beykoz), 3 — Harilyan (Beşik. taş). 200 metre kurbağlama klüp harici: 1 — Şeref 3.25.1, 2 — Ömer, 3 — Necdet, 400 metre serbes küçükler; 1 — İbrahim 6.8.9, 2 — İstavro, 3— Mehmed. 400 metre serbes klüpler: i — İsmall (Beykoz) 8.8.3, 2 — Ziya (Beşiktaş). 400 melre serebi klüp harick 1 — Sadullah 552.1 2 — Ridvan, 8 — Selçuk. Türk bayrak yarışı; 1 — (İbrahim, Musa, Bedri) kırmrzı| takın 6.177 2 — (Kemal, İstavro, Kemal) bö | yaz takım 6.493. 50 metre küçükler: 1 — Nejad 373, 2 — Faruk,3 — Profesyonel güreş karşılaşmalar Dünkü müsabakalarda Dinarlı ve Kara Ali Rakiblerini mağlâb ettiler Dünkü güreşlerden muhtelif görüşler: Solda üstte Kara Ali Habeşli pehliyanın bacağını bükerken, altta Dinarlı Bulgar pehlivanının sırtını yere getiriyor, sağda üstte Bulgar peblivanının girdiği müşkil vaziyeti görüyorsunuz, altta Kara Ali Habeşli güreşinden bir safha Dün Taksim stadında oldukça mü- him bir kalabalık kütlesi önünde profesyonel güreş müsabakalarma devam edildi. Günün en mühim kar- şuaşmaları Kara Ali ile Habeş Tafa- ri, Dinarlı fle Bulgar Feriştanof ara- sında yapıldı. Bilhassa Dinarlı - Bulgar müsaba- kası çok heyecanlı geçti Seyircileri fazlasile âlâkadar eden bu karşılaş- ma neticesinde Dinarlı hasmına pes ettirerek galib geldi. Kara Ali - Habeş karşılaşmasında da Kara Ali hasmile çocukla oynar gibi bir güreş yaparak üçüncü daki- kada galib geldi. İlk müsabakayı iki küçük pehlivan Bursalı Selim ile Bursalı Hasan yâp- | tılar. On dakika ve bir devrelik gü- reşin yedinci dakikasında on yaşında küçük Selim Hasanı yendi. İkinci güreş Gostrolu İdris ile İz mirli Hüseyin arasında oldu. Onar dakikadan iki devrelik güreşte ilk devrenin altıncı dakikasında Hüse. yin hasminin sırtını yere getirdi. Üçüncü güreş Somalı Fethi ile Ka- racabeyli İsmail arasında idi. Birin. ci devre mütevazin ve berabere neti- celendi. İkinci devrenin ikinci daki kasında Karacabeyli tuşla galib geldi. DİNARLI MEHMED - BULGAR FERİŞTANOK Dördüncü güreş günün en mühim müsabasi idi. Dinarlı ile Bulgar Fe- ristanof karşılaştılar. Bu müsabaka- da çok güzel oyunlar oldu, Fakat hiç ümid edilmiyen vaziyetlerde kurtul- malar seyircilerde evvelden anlaşıl- mış hissini verdi, İkinci devrede ayni oyunu üç defa tekrarlıyan ve bacak bükmelerini çok güzel tatbik eden Dinarlı Bulgarın attığı tekmelerden şikâyet etmeğe başladı, Nihayet üçüncü ve ayni oyu- nun bal ön big artı yes geleceği sırada güreşi biraktı narlı hükmen galib geldi. BARA ALİ - HABEŞ TAFARİ Günün son müsabakasını Kara All ile Habeş pehlivanı Tafari yaptılar. Ali müsabaka başlar başlamaz has- mmni müşkül vaziyetlere düşürdü. Ak ta düşen Habeş bir ayak oyunundan güç kurtuldu. İkinci bir ayak bük- mesinde müthiş ıztırab çeken Habeş sırtı yere gelirken pes etti ve Kara Al de gelib ilân edildi, Kupa maçları Beden terbiyesi umum müdürlü- gü kupasının muhtelitler musaba- kasına dün Şeref stadında devam edildi. Günün yegâne maçı Şişli - Sü- leymaniye muhteliti ile Hilâl - Kurtu- luş muhteliti arasında idi. Refik Os manın hakemliği âltında oynanan bu karşılaşma baştan sona kadar Şiş- Ji takımımın üstünlüğü altında oy- nandı ve neticede Hilâl - Kurtuluş muhteliti 4-1 gibi açık bir farkla mağlüp oldu... Kasımpaşa Spor birliği kongresi Kasımpaşa Spor Birliğinden; Cemiyetler kanunu hükümlerine göre, 635 nizamnamede yapılacak tadilât hak- kında görüşmek üzere Birliğe kayıtlı Üye- lerin 11/7/999 salı günü saat 20'de Birli- &e gelmeleri rica olunur. —— Düşen maşraba ile yaralandı Aynalıçeşmede oturan B. Yaşarın üç yaşındaki çocuğu Metin, evinin bahçesinde oynamakta iken oda pen» ceresinden bakır bir maşrapa Ççocu- gun başı üzerine düşmüş ağır surette yaralanmasına sebep olmuştur. Feci bir ölüm Boyacıköyünde, 45 yaşlarında Bi- talya namında bir kadın bâlkondan bakarken müvazenesini kaybetmiş, aşağıya düşmüş, beyni parçalanarak Mei. Takım D. M. G. G. Saray ıı 4d ti D. Spor ağ 9 A. Gücü 3 14 9 Beşiktaş 4 14 8 F. Bahçe 5 14 6 Vefa 6.143 Doğan ğı 2 Ateş a1” Milli kümenin son puan cedveli B. M A. Y. 43 35 34 37 31 P. Sİ NN»w | NOLABRBSNE ei