25 Ağustos 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

25 Ağustos 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

' 25 Ağustos 1939 CUIVlHUKIVcri' 11 KT DP L E R Kız Erkek Ana, İlk, Orta ve Lise smıflarma talebe kaydına başlanmıştır. Ecnebi lisanı ilk sınıflardan itibaren başlar. Kızların yatıh kısmı tamamile ayrı bir binadadır. Yatısız talebeyi nakletmek için mektebin hususî otobüs servisi vardır. İstiyenlere tarifname gönderilir. Tele fon: 20530. Lise ve Orta okulu bütünleme ve engel imtihanlarma 1 eylul cuma günü ve olgunluk imtihanlarına da 9 eylul cumartesi günü başlanacaktır. NURi OSMAN EREN Haydarpaşa Nümune Hasta Doktor Bu ukdere: Cumartesi » Beyaz Parkta K İK İ nesi cildiye ve zlihreviye mütehassısı M ısır yıldızı Hayriye Lisesi Saraçhanebaşında Horhor caddesinde MENŞURE TUNAY Seyahatten avdet etmiştir. Beyoğlu Elhamra Aprt. No. 3 Zayi Kadıköy malmudürlüğünden almakta olduğum eytam ve eramıl maaş cüzdanımdaki tatbik mührümu kaybett m. Gerek bu mühür ve gerekse başka bir mühürle hiç bir sened ve taahhüdüm olmadığı ilân olunur. Merhum doktor İbrahimpaşa kızı Faika açtığı Zozo Dalmas K" vearkadaşları Konsomasyon 4 5 kuruştur Selçuk Kız Enstitüsü Müdürlüğünden: Enstitümüze ilk ve orta okul mezunları kabul edılir Kayıdlar 1/9/1939 tarihinden 15/9/1939 tarihine kadar devam edecektir. İsteklilerin hergün sabah 9 dan 16 ya kadar okula bas vurmaları. (6587) Boğaziçi Lisesi Müdürlüğünden: Lise ve orta okul bütünleme imtihanlarma 1 eylul cuma günü ve olgunluk imtihanlarma 9 eylul cumartesi günü başlanacağı ilgili talebeye bıldirilir. Türklye Cumhuriyeti Ziraat Bankası Ana vatana kavusan HATAY'da A NT A K Y Şubesile A 1 ADEDİ TABİÎ MÜSHİLDİR. ÇOÇUKLARA YARIM VERİLİR Tesirli, lezzetli, lâtif müshil ve müleyyin çikolatadır. Çocuklar seve seve yerler. Eczanelerde 8 tanehk kutusu 20 kuruştur. ŞOKOLAKSı N I S K E N D E R U N K I R I K H A N Ajanlarının her türlü ziraî ve ticarî muamelelerde dığer banka hizmetlerini ifa etmek üzere faaliyete başladıklarım değerli müşterilerine ilân eder. Borçka Kazası Malmüdürlüğünden: 1 Eksiltmive konulan iş: Borçka kazası hükumet konağı. Bedeli keşfi 26700 lira 14 kuruş olan bu konak inşaatının tamamı 939 ve 940 malî yıllannda ikmal edilecektir. Bedelinin 10000 lirası 939 yılında mütebakisi de 940 yılında ödenecektir. 2 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A Proie B Mesaha cetveli Ç Hususî $srtname D Dahilî elektrik tesisatı H. U. F. şartnamesi E Elektrik tesisatına aid keşif cetveli F Sıhhî tesısata aid U. F. şartnamesi H Münakasa şartnamesi G Mukavelename 3 Eksiltme 10/8/939 perşembe gününden itibaren 11/9/939 pazartesi günü saat 15 te Borçka Malmüdürlüğü dairesinde müteşekkü Komisyonda vapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacak olup müddeti bir aydır. 5 Eksiltmive girebilmek için isteklilerin bedeli keşfin % 7,5 u olan 2002 lira 52 kuruşluk teminat mektubu veya banka makbuzu veyahud Malsandığına nakten yatırılmış Malsandığı makbuzu ve bundan başka aşagıdaki vesikaları kapalı zarf usulü veçhile zarflara koyması lâzımdır. A Artvin Vilâyetinden bu iş için alınmış ehliyet vesikası. B 1939 malî yılma aid Ticaret Odası vesikası 6 Ehliyet vesikası talebinde bulunanlar ihale gününden en aşağı 8 gün evvel ıstida ile Vilâyete müracaat edeceklerdir. Bu zaman zarfında vesika talebinde bulunmıyanlar eksiltmeye giremiyeceklerdir. Bu suretle vesika talebinde bulunanlar o zamana kadar yapmış olduklan işlere dair vesaiki teklif mektublarına bağlıyacaklardır. 7 Teklif mektublan yukarıda 3 üncü maddede yazılı saatten en az bir saat evveline kadar Komisyon riyasetine getirilerek makbuz mukabilinde verilecektir. Postada vukua gelecek gecikmeler kabul edilmiyeceği ilân olunur. (6379) KIZILAY Hastabakıcı Hemşireler Okulu Direktörlüğünden : Yeni deıs yılına hazırlanılmaktadır. Okul geceli ve parasızdır. Okul, genc bayanlaıın hastabakıcı ve ziyaretçi hemşire yetiştirmek, hastanelerde ve mnumî sıhhatle alâkadar olan müesseselerde çahşmalarına mahsustuı. Tahsil müddeti üç yıldır. Teorik ve Pratiktir. Dersler hususî Doktor Protesörler ve Muallimler tarafından verilir. İsteklilerln iyi ahlâkh ve sıhhatli ve en az orta tahsili bitirmiş olmaları şarttır. Diğer şartlarımızla fazla izahat için yazile veya bizzat îstanbulda Aksarayda Haseki caddtsinde Okul Direktörlüğüne müracaat edilmesi. Eskişehir Belediyesinden: Belediyenin temizlik işlerinde kullanılmak üzere 2350 lira muhammen bedelli bir kamyon 1/9/939 tarihine raslıyan cuma günü saat on beşe kadar yirmi gün müddetle açık eksiltmiye konulmustur. Taliblerin şeraiti anlamak üzere Belediyeye ve münadiliğe müracaatleri ve ihale günü Belediyede hazır bulunmaları ilân olunur. (6442) İzmir Telefon Müdürlüğünden: 1 İdare ihtiyacı için alınacak çift kurşun kılıflı telefon kabloları kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. 2 Muhammen bedeli «7500» vedi bin beş yüz lira, muvakkat teminatı 562,50 lira olup eksiltmesi 27 eylul 1939 çarşamba günü saat 11 de İzmir Telefon müdürluğü binasında müteşekkıl satınalma komisyonunda yapılacaktır. 3 Talibler, muvakkat teminat makbuz veya banka mektubile kanunî vesaiki muhtevi kapalı zarflarım o gün saat 10 a kadar mezkur komisyon reisliğine vereceklerdir. 4 Şartnameler hor gün İzmir Telefon müdürlüğile İstanbul Telefon levazım müdürlüftünde parasız verilecektir. (6003) Utanbul Vilâyeti Veteriner Müdürlüğünden: C İ N S î Adedi Olçü bastonu 25 £maskülâtör 25 încik şeridi 25 Sadır muhiti ölçüsü şeridi 25 1 Yukarıda aded ve cinsleri gösterilen malzemei baytariye açık arttırma ile satın alınacak ve muhammen fıatı 1445 liradır. 2 Arttırma 31/8/939 perşembe günü saat 15 te Vilâyet Veteriner Müdirivetı binasında yapılacaktır. 3 Eksiltmeve istirak edeceklerin 109 liralık muvakkat teminat akçelerıni Vilâvet muhasebesine yatırdıklarına dair makbuz ibraz etmeleri. Bu hususa aid şartnamenin mezkur müdiriyette görülebileceği ilân olunur. (6282) Samsun Samsun ve Hükumet Tamiratı Konağı Tadil Eksiltmesi Def terdarlığından: Ankara Vilâyetinden: 1 Eksiltmive konulan iş : Samsun Hükumet konağı tadilât ve tamiratıdır. 2 Kesıf bedeli 21064 lira, seksen üç kuruştur. 3 İşler vahidi kıvasî fiat esası üzerinden olarak kapalı zarf usulile eksilteıiye konulmustur. 4 Eksiltme 8/9/939 tarihine musadif cuma günü saat 15 te Samsun Defterdarhğınia totrlarraeak İhale Komfsyommda olacsktır. 5 Bu işe aid evrak Samsun Natıa Müdürlüğüne müracaatle "tetkîk olunnbilir * * 6 Muvakkat teminat 1579 lira 86 kuruştur. 7 Eksiltmive girmek istiyenlerin 2490 numaralı arttırma, eksiltme ve ihale kanunundaki şerahten maada en geç münakasadan 5 gün evveline kadar Samsun Valiliğine istlda ile müracaat ederek bir ehliyet vesikası almaları ve bu vesikayı da teklif mektublarile beraber Komisycna vermesi şarttır. Bu tarihten sonra Vilâyete müracaat edenlere vesika verilemez. 8 Istekliler valnız teklif mektublarını havi kapab bir zarfı yedinci madrtede yazılı muvakkat teminat mektubu ve sekizinci maddede yazılı vesaiki bir dış zarf içine koyup kapavarak dördüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Samsun Defterdarlığma makbuz mukabilinde vermelidirler. Postada olacak gecikmeler kabul edilemez. (6472) Karadeniz Ereğli Beiediyesinden: 1 Eksiltmiye 'konulan îs:' Ereğli Beledive iskelesinin 5478 lira keşif . bedelli tamir ve tevsii işine taW» zuhur etmediğinden yeniden kanalı zarf usulile eksiltmive konulmustur. 2 Bu işe aid evraklar eksiltme şartnamesi, bavmdırlık işleri' genel şartnamesi, fennî şartname, plân ve mukavele proiesidir. İstivenler bu şartname ve evraklan Ereğli Belediyesinden parasız olarak alabilirler 3 İhale 1/9/939 tarihine musadif cuma günü saat 15 te Ereğli Belediyesinde toplanacak Daimî Encümende yapılacaktır. 4 Muvakkat teminat miktarı 410 lira 85 kuruştur. 5 Isteklilerin 2490 savılı kanunda yazılı vesikalardan baska bu iş için Zonguldak Vilâvet Nafıa Müdiriyetinden almmış ehlivet vesikasını ve Ticaret Odasında kayıdlı bulunduğuna dair vesikalarmı teklif mektubuna raptetmeleri îâzımdır. 6 Teklif mektublan 3 üncü maddede gösterilen ihale saatinden bir saat evvel Encümen Reisliğine makbuz mukabilinde verilmiş olacaktır. Postada vuku bulacak gecikmeler kabul edilmez. Fazla maîumat almak istiyenlerin Ereğli Belediye Riyasetine müracaat eylemeleri (6347) 1 Vilâyet ç'ftcilerine dağıtılmak üzere satın alınacak olan (200) aded iki tekevrlekli ve tek demirli ecnebi mamulâtı pulluklara kapalı zarfla talib zuhur etmediğinden 2490 sayılı kanunun 40 mcı maddesine tevfikan 7/9/939 gününe kadar bir ay müddetle pazarlığa konulmuştur. 2 Pullukların muhammen bedeli (5200) liradır. 3 Sartnamepi Ankara ve İstanbul Ziraat müdürlüklerinden meccanen almabilir 4 Istekliler pullukların % 7.5 tutarı olan meblâga aid banka mektubu veva Hususî Muhasebe veznesine yatırılmış depozito akçesi makbuzile birlikte pazarlığa istirak etmek üzere pazartesi ve perşembe günleri saat 15 te Vilâyet Daimî Encümenine müracaat etmeleri ilân olunur. «2849» (6358) Iskilip Belediyesinden: Mustafa Kemal Paşa Belediyesinden: 1 Beled'vemiz Elektrik santralında sarfedilmek üzere «200» ton mad^n kömürü almacaktır. 2 Kömür Susurluk istasyonunda teslim almacaktır. 3 • Eksltmive iştirak edecekler % 7,5 ve ihaleyi müteakıb % 15 e depozito yatıracaktır. 4 İhale 28/8/939 tarihine musadif pazartesi günü saat 15 te Belediye Encümeninde yapılacaktır. 5 Kömür her kimin üzerinde tekarrür ederse tediye şeraiti gene Encümen huzurunda tespit edileceği ilân olunur. (6346) «Kapalı Zarf Usulile Motorin Almacaktır» İstanbul Mıntakası Sıtmn Mücadele Riyaseti Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: 1 Mmtaka ihtivacı icin «28» ton motorin almacaktır. 2 Eksıltrıe 8/9/939 cuma günü saat «15.30» da Kadıkövünde Moda caddesindeki 91 No.lı Sıtma Mücadele Riyaseti binasmdaki Komisyonda yapılacaktır. 3 Tahmin edilen fiat «1960» lira olup muvakkat teminat «147» liradır. 4 Yeniden tanzim edilmis olan sartnameler hergün KadıkÖvündeki Mücadele Rivaset kaleminde görülebildiği gibi bedelsiz de almabilir. 5 Eksiltmeve girebilmek şartlarma sahib olan isteklilerin teklif mektublarile muvaka* teminatlarını eksiltme saatinden bir saat evveline kadar Kadıköyünde Sıtma Mücadele binasmdaki Komisyona vermiş olmaları şarttır. (6494) îskilip kasabasınm Nafıa Vekâletince tasdikli hidro elektrik tesisatmm bent, direk, su kulesi, cebrî boru, kanal, santral ve transformatör binalarınm «37760» lira «80» kuruş bedeli keşifli kısmı 11 agustos 939 tarihinden itibaren 45 gün müddetle kapalı zarf usulile eksiltmiye çıkarılmıştır. Tesisata a ; d proje ve eksiltme, fennî mukavele, sartnameler hulâsasile keşif cetvelleri beş lira mukabilinde İskilip Belecüyesinden ihale günü olan 25 eylul 939 •oazartesi gününe kadar almır. İstekli olanlara posta ile adresine gönderilir. Mezkur işin muvakkat teminat akçesi olan «yüzde yedî buçuk» kuruştan «2832» lira «6» kuruştur. Taliblerin ihaleye iştirak edebilmesi için Yüksek Nafıa Vekâletinden tasdikli ehliyet vesikası ve bu işe benzer bir veya birkaç iş başardığma aid bonservis ile ve 939 yılına aid Ticaret Odasından alınmış vesika ibraz eylemesi Teklif mektublarını kanunî tarifleri dairesinde noksansız ve kapalı olarak 25 eylul 939 pazartesi günü saat on üçe kadar İskilip Belediye Encümenine posta ile veya elden verilmesi. İhale 25 evlul 939 pazartesi günü İskilip Belediye binasında ve Belediye Encümeninde saat 14 te yapılacaktır. Taliblerin usulü dairesinde 2490 sayılı kanunun tarifatma göre ihaleve istirak etmeleri ilân olunur. (6183) Arazöz Satın Almacaktır. Çanakkale Beledi yesinden: 1 Üç parça ve dokuz metreden ibaret merdiven ve Arazöze konacak cıkırık ve 100 metre hortumile bırlikte Çanakalede teslim bir aded arazöz mubavaası kapalı zarf usulile eksiltmive çıkarılmıştır. 2 Muhammen bedeli 6200 liradır. 3 Muvakkat teminatı 465 liradır. 4 Eksiltme 18/9/939 pazartesi günü saat 15 te Belediye Dairesinde .Beledive Eksiltme Komisvonu tarafından yapılacaktır. 5 Bu işr aid fennî şartname Çanakkale Beledive Muhasebeciliğinden ve İstanbul îtfaiye Müdürlüğünden parasız olarak verilir. 6 Teklif mektublarınm tavin edilen günde ve saat 14 e kadar Çanakkale Belediye Reisliğine verilmesi vevahud posta ile bu saatten evvel gönderilmesi lâzımdır. (6491) Âmbar Inşaatı Toprak Mahsulleri Ofisinden: 1 Çumra ve Armağan istasyonlarında yapılacak ambar idare binasile buna müteferr' işler götürü olarak kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmustur. Keşif bedellen Çumra icin 66.030,58, Armağan için 54,159.60 liradır. 2 Eksiltme evrakı (6) altı lira mukabilinde Ofis Umum Müdürlüğünden, İstanbul ve îzmir subelerinden almabilir. 3 Eksiltme 30/8/939 tarihinde saat 15 te Ankarada Ofis binasında yapılacaktır. Teklif mektublarını havi zarflar makbuz mukabilinde Ofisin Muhaberat servisine teslim edilecektir. 4 Muvakkat teminat miktarı Çumra icin 4551,53, Armağan için 3957.98 liradır. 5 İstekliler teklif evrakı meyamna şimdive kadar yaptıkları bu gibi işlere aid vesika^ar ve eksiltmiye girebilmek için Ofisten alacakları ehliyet vesikasını kovacaklardır. 6 1 inci maddede yazılı inşaat ayrı ayrı kimselere ihale edilebilir. «3990» (6571) Çanakkale Beledivesinden: Ankara Belediyesinden: 1 Sıhhat îşleri Müdürlüğü için almacak olan 9030 lira kıymeti muhammenli binsı tek ve diğeri çift vataklı Sto \VeArkona tipi hasta nakliye otorrobili 45 fün müddetle kapalı zarf usulile eksiltmive konulmustur 2 thalesi 6/10/939 salı günü saat on birde Belediye Encümeninde 3'apılacaktır. 3 Muvakkat teminat 677,25 liradır. 4 Şartnamesini görmek istivenlerin hergün Encümen kalemine müracaat ve ısteklilerin de teklif mektublarını 6/10/939 salı günü saat ona kadar Encümene vermeleri ilân olunur. «3885» (6401) 1 Çanakkale Kasabasınm mesVun ve gavrimeskun 225 hektarlık sahasmın halihazır haritalarile bunu çevreleven 40 hektarla «265» hektara varan sahanın 1/4000 mikvaslı münhanili takeometrelik haritasımn yeniden ahmı işi kapalı zarf usulile eksiltmive çıkarılmıştır. 2 İsin maktu bedeli 4500 liradır. 3 Muvakkat teminatı 337 lira 50 kuruştur 4 Eksiltme 6/9/939 çarşamba günü saat 15 te Çanakkale Belediye binasında Eksiltme Komisvonu tarafından vamlacaktır. 5 Eksiltmive iştirak edeceklerin Belediveler İmar Hevetinden istirak vesikası almaları ve bunu teklif mektublarına kovmaları lâzımdır. Sartnameler Çanakkale Beledivesinden ve Ankara Belediyeler İmar Heveti Fen Sefliğinden parasız alınabilir. Teklif mektublarınm tavin edilen günde saat 14 e kadar Çanakakle Beledive Reisliğine verilmesi vevahud posta ile bu saaten evvel gönderilmis bulunması lâzımdır. (6490) Kütahya Askerî Garnizon Satınalma Komisyonu Başkanlığından: A Kütahva tavvare garnizonunda (30726) lira (54) kurus muhammen bedelli malzeme deoosu ve (17158) lira (60) kuruş muhammen bedelli bir garai yaptırılacaktır. B Eksiltmesi kapalı zarf usulile olacaktır. Ç Eksiltme 5 evlul 939 salı günü malzeme deposunun saat on birde ve garaim eksiltmesi saat on beste Kütahya Merkez Komutanlığmdaki satınalma komisyonunda vapılacaktır. D Malzeme deposunun muvakkat teminatı (2305) lira, garaim muvakkat teminatı (1287) liradır. E Şartname, kesif ve plânlarmı görmek istiyenler her gün komisyona müracaat edebilirler. F Eksiltmeye istirak edecek olanlar kanunun icab ettirdiği vesaik mevcud olmak şartile (malzeme deposuna aid teklif mektublarını saat (10) onda. garaia aid teklif mektublarını saat (14) on dörtte) makbuz mukabilinde komisyona verecekjerdir (6345) İskilip Belediyesinden: Ankara Merkez Hıfzıssıhha Müessesesi Satınalma Komisyonundan: 1 Muessf.se cicek asısı subesine muhammen bedeli 5600 lira olan 160 dana. Serum subesinde 5000 lira muhammen bedeli olan 20 aded beveir avn avrı kapalı zarf usulile 9/9/939 tarih cumartesi günü saat on ikide eksiltmiye konmustur. 2 Sartnsmeler Müessese Baskâtibliğinden tedarik edilebilir. 3 Dana'arın ilk teminatı 420 ve bevgirlerin ise 375 liradır. 4 Teklif mektublan muavven günde saat on bire kadar Komisvon Reisliğine verilrr^ olmalıdır. Mektublar mühür mumile mühürlü olacaktır. 5 Muvakkat teminatm Malive Vekâleti Merkez Muhasibliği veznesine vatırılması icin taliblerin bir gün evvel Başkâtibliğe müracaatle birer irsalıye almaları 1'âzımdoJ. (6504) İskilip elektrik tesisatmm makine kısmı alçak ve yüksek tevettür şebekesimn 45115 lira 54 kuruş bedeli keşifli kısmı 11 ağustos 939 tarihinden itibrren 45 gün müddetle kapalı zarf usulile eksiltmive konmustur. Elektrik tesisatma aid proie ve eksiltme, fennî ve mukavele şartnameleri hulâsası, kesif cetvelleri bes lira mukabilinde İskilip Belediyesinden ihale günü olan 25 eylul 939 pazartesi gününe kadar almır. İstekli olanlara posta ile adresine gönd^erilir. Mezkur isin muvakkat teminat akçesi olan 3383 lira 66 kuruştur. Taliblerin ihaleve iştirak edebilmeleri için Yüksek Nafıa Vekâletinden tasdikli ehliyet vesikası ve bu işe benzer veya birkaç işi muvaffakiyetle başardığma dair bonservisleri ve 939 yılına aid Ticaret Odasmdan alınmış vesika ibraz eylemesi. Teklif mektublarınm kanunun tarifleri dairesinde noksansız ve kapalı olarak 25 evlul 939 pazartesi günü saat 13 e kadar Belediye Encümenine posta ile veva elden verilmesi. İhale 25 eylul 939 pazartesi günü İskilip Belediye binasında ve Belediye Encümenindje saat 14 te vapılacaktır. Taliblerin usulü dairesinde ve 2490 sayılı kanunun tarıfatına göre ihaleye iştirakleri ilân olunur. (6184)