21 Aralık 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

21 Aralık 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURtYET 21 Birîndkânan 1939 Ticaret Vekili,dün eczacı, demirci ve çivicilerle üç saatlik bir görüşme yaptı (Bastara.1i 1 tnci sahifede) mamlamaktır, müstahzarat ikinci derecede kalır. Sizin ihtiyacınız ne ise onun akredifini temin edeceğiz. Memleketin ilâca olan ihtiyacını karşılayacağız, Fransa karşılayamazsa Amerikadan getirteceğiz. Size beş yfiz bin frank verdiğim zaman takasa primıni verecek, akreditfi açacak ve bankava karşılığını yatıracaksınız. Mualece meselesini halletmeğe karar vermiş. bulunuyoruz. Bu uğurda size heı sühuleti göstereceğiz. Kolaylıklara mu kabil: «Memleket dahilinde para kal mamıştır. llâc getiremiyoruz» diyebirşey söylenmesini istemiyoruz. Böyle bir söz, mualece ithalâtı yapan müesseselerin kabiliyet sahibi olmadıklan neticesini verir.> Bundan sonra söz alan bir eczacı, Bulgaristan ve Rumanyadaki eczayj tıbbiye fabrikalannın ilâc vermek istediğini. Bulgaristanın serbest döviz istemevip hükumetten ahnacak bir pozisyonu kâfi telâkki ettiğini söylemiştir. Bunun üzerine Vekil, mualece ithalâtının bir elden temini için şu izahatı vermiştir: « Kızılayda bazı ilâclann celbi için teşkilât kurulmuştur. Mualece ithalâtını ve akredif kolaylıklan tamamen onun emrine verelim. Getirsin; muayyen fiat üzerinden tevzi etsin!» Eczacılar bu meseleye itiraz ederek demişlerdir ki: « Ticaret işlerine resmî müessesele' rimizin kanştmlmamasını rica ederiz. Mualecede toptan mal getirmekliğinıiz kabil değildir. Bu müşkülât mualecelerin mütenevvi olması dolayısile tahaddüs ediyor. Biz şimdiye kadar iki bin kalem tutan eczanm azalan kısımlanm ithal ederdik. Bugün yalnız Fransa, ttalya ve Amerikadan getirtemeyiz. Çeşidlerin temini için her memleketten getirtmek lâ Zimdır. Memlekette ecza fıkdanının mevcud olmaması lâzım geldiğine göre, bunlann her memleketten getirtilmesine imkân verilmesi lâzımdır. Yeter ki mallaı geldi ğinde bankaya müracaat ettiğimiz zaman döviz hazır olsun. Bize lâzım olan geyleri yalnız lngiltere ve Fransadan getire meyiz. Meselâ gaz bezi ve hindyağ gibi şeyler yalnız Amerikadan gelebilecektir. Mualece bedellerinin bankaya diğer eşya bedellerinden evvel verilmesini rica ederiz.» Diğr bir eczacı da, ithal işinin Farmakologlar cemiyeti tarafından temin edil mesini, yalnız tevziatın mütesaviyen yapdmasını ve sermayeyi kendilerinin te min edeceğini anlatmıştır. Bu arada bir müddet evvel lüzumtu o«• !aiı kalemlerin ithali îçîrf t?ir~1bîrlik kunllması düşünüldüğü ve nizamnarr.esinin Vekâlete arzedildiği, fakat bankaların kredilerini kesmeleri yüzünden birliğin teşekkülüne imkân kalmadığı söylenmiş, memlekette yegâne ihtikâr yapmamış bir ticaret şubesi varsa onun da ecza tcareti fubesi olduğu ilâve edilmiştir. Ticaret Vekili şu cevabı vermiştir: « Eczayı tıbbiye üzerinde ihtikâr yoksa çok memnun oluruz. Bazı ilâclar üzerinde büyük fiat farklan o'duğuna dair memlekette bir dedikodu vardır. Belki bunu küçük eczacılar yapmaktadır. Birlik meselesine gelince, limitrd şir ket teşkili hakkında bix müracaat vardı. Vekâlet buna muvafakat cevabı vermişti. Yalnız Sıhhiye Vekâleti işin tek el'e idaresinin rekabeti ortadan kaldıracağmdan endişe etmektedir. Mubayaanın toptan yapılmasının faydalannı ispat edersenız Sıhhiye Vekâletinin kabul edeceğini tahmin ederim. vergisi iki dolar olmak üzere tonu 72 doiardır.» Ticaret Vekili demiştir ki: « Bu ay nihayeti Karabükte çelik çıkmış olacaktır. Şubat nihayeti ve yahud mart bidayetinde de 15 milimetreden daha yukarı demir alınabilecektir. Bu hususta fabrika ile temasa geçip vaziyeti Mıntaka Ticaret müdürlüğüne bildiririz. Görüyoruz ki Amerikadan mal celbi talebi gayet geniştir. Size hükumet, malınızı 15 şubata kadar Amerikadan getirmek şartile akreditif açacaktır. Derhal muhaberata girişirsiniz. Size istediğinız müddeti veriyorum. Biliyorsunuz ki demire ihtiyacımız vardır. Azamî bir sür atle hareket etmeniz lâzımdır.» Bazı demirciler, fabrikalann gıdası vaziyetinde olan karpitin kalmad\ğını. se nevî 800 1000 ton karpite ihtiyaclan ıulunduğunu, bu miktarın şimdiye kadar Almanyadan temin edildiğini söylemiş lerdir. Bunlann bir ktsmı da yolda gelecek dört yüz ton kadar mal bulunduğunu ilâve etmişlerdir. Bu esnada demirciler arasında fiat farkı yüzünden hafif bir münakaşa baş lamış, Ticaret Vekili kat'î bir şeki'de şu izahatı vermiştir: « lcab ederse biz getirir, Ziraat Bankasına bırakır ve bu suretle piyasaya nâzım oluruz. Bu takdirde fiat yüksel mesine meydan kalmaz.» =» î F. T. C. geliyor Meşhur Macar takımı şehrimizde üç maç yapacak tstanbul mıntakası tarafından üç maç için davet edilen Macaristanın en kuvvetli takımlanndan biri olan F. T. C. bir hafta sonra şehrimize gelecektir. Bir ay evvel tasarlanmış olan F. T. C. maçlan için maalesef esaslı bir hazırlık yapılamamıştır. lstanbul mıntakası için bir kazanc temini mevzuu bahsolmıyan bu kabil maçların en iyi bir şekilde idare edilmesi ilk prensip olarak ele alındığı ve bu iş için büyük bir hüsnü niyet beslendiği muhakkaktır. Fakat futbol ajanlığının elini kolunu bağlayan ve onu kat'î harekete geçmekten meneden nokta, aşağı yukan ayni tarihte Futbol Federasyonu tarafından davet edilen Belgrad muhtelitinin Ankara ziyaretidir. Ayni tarihte başka başka şehirlerde maç yapacak yabancı takımların birbirlerile hiç alâkaları olmaması lâzımsa da, Futbol Federasyonu lstanbulun eli ayağı tutan futbolculannı Belgrad muhtelitine karşı Ankara takımını takviye ederek oynatmak arzunu beslemektedir. F. T. C. takımı lstanbulda oynayacağı maçlardan sonra Ankarada da iki maç yapacaktır. 4 martta Rumanya millî takımile yejıılacak maça hazırlık olmak maksadile Belgrad muhtelitine karşı çıkarılacak lstanbul Ankara muhtelitini, çok daha kuvvetli olan Macar takımma karşı oynatmak büyük faydayı daha güzel temin etmiş olur. Bu suretle F. T. C. nin lstanbulda yapacağı maçlar hem derme çatma ol'mıyacak, hem de Ankara, lstanbul birleşik takımları Belgrad muhtelitinden daha kuvvetli bir takım karşısmda tecrübe edilmiş olacaktır. Acayib kadrolarla üç maç yapmağa rnecbur kalacak F. T. C. nin oyunlan, bu kanşık işlerden dolayı beklenen faydayı temin etmekten çok uzak kalacak ve bu iyi fırsat da nahak yere heba edilmiş olacaktır. 1940 1939 KANUN 51 J m taş Pırlanta tek taş On üç kırathk çok temiz bir tek pırlanta yüzük Sandal Bedeste İstanbul Üniversitesi A. E. P. Komisyonundan: Yaptırılacak ve almacak şeyler X Cerrahpaşa hastahesinde yapılan birinci şirurjl kliniğinin soğuk su tesisatınm bağlanması 2 Ayni kliniğin havagazi ve su tesisatı işleri için toprak hafriyah 3 Göz ve şirurji kliniklerinin havagazi tesisatınm bağlanması 4 Göz kliniğine muhtelif 179 aded ampül Muhammen bedeli Lira K. 495 357 498 152 50 75 68 ninde teşhir edilmektedir. 25 birincikânun 939 pazartesi günü saat ikide müzayede ile satılacaktır. Çiviciler ne istiyorlar? Çiviciler iptidaî maddelerinin demir çubuk olduğunu tebarüz ettirdıkten sonra, çivi telindeki buhranın anormal ol madığını, Almanyadaki mallann gelmemesinin fabrikalarda iptida! madde fıkdanına sebebiyet verdiğini söylemişler dir. Burada çivi fabrikatörlerile çivi tüccarlan arasında bir münakaşa başgöstermiş, çivi tüccarlan buhrana fabrikalann sebebiyet verdiklerini söylemişler ve malla rını bir an içinde yükselttiklerini. ve ilk siparişleri vermeyerek ikinci defa yüksek fiatla vermeği tüccara mecburiyet iktızası kabul ettirdiklerini ilâve etmisler dir. Bunun üzerine Ticaret Vekili çivi fabrikatorlarına demiştir ki: « Hükumet bugün çivi sanayiine sanayi namı vermiyor. Şurası muhakkak ki, çivi buhranı vardır ve fiatlar yükselmiştir. Böyle birşeye hükumet kat'iyyen müsaade edemez. lcab ederse biz mamul çivi de getirtebiliriz. Binaenaleyh yapılacak şey bir an evvel çivi fiatlanm ucuzlatmaktır.» Neticede fabrikalara demir tel için Amerika üzerine bin ton, nalbur tüccarlanna beş yüz ve çîvi tüccarlanna da 500 tonluk serbest döviz verilmesi kararlastınlroış, bu suretle içtimaa nihayet, verilmiştir. ıstanbul Levazım Amırlıg. ^atınalmaKom syonu ılânları 300,700 aded limon almacaktır. Kapalı zarfla eksiltmesi 2 2 / 1 2 / 9 3 9 cuma günü saat 15 te Tophanede Lv. âmirliği Satınalma komisyonunda yapılacaktır. Hepsinin tahmin bedeli 60 I 4 liradır. Rumeli cihetine aid ilk teminatı 330 lira 75 kuruş, Anadolu cihetine aid ilk teminatı 120 lira 30 kuruştur. Şartnaınesi komis yonda görülür. İsteklilerin kanunî vesikalarile beraber teklif mektublarmı eksiltme saatinden bir saat evveline kadar komisyona vermeleri. ( 4 7 2 ) (101 1 I ) 1 Yukarıda yazılı yaptınlacak işlerle alınacak malzeme, dosya ve kırtasiye dolabı, yağlıboya, çatı ve mecra tamiri gibi işlerle sair muhtelif tamir işleri ayrı ayrı pazarlıkla yaptırılacaktır. İsteklilerin bu gibi muhtelif isler yaptıfına dair ellerinde bulunan vesikalarüe 25,'XII'939 pazartesi günü saat 10 da Üniversite İdarî ve Malî İşler Müdürlüğüne pelmeleri bu işlerin keşif ve şartnameleri hergün görülür. (10552) Sizi; SOGUKTAN, NEZLEDEN. GRÎPTEN. BAŞ, DİŞ ve bütün ağrılardan ve kırıklıklardan koruyacak ilâcdir. Asipin Kenan Satınalma Komisyonu Matbuat takımı Vefa tekaüdlerile karşılaşacak F. T. C. takımınm lstanbulda yapacağı ikinci maçtan evvel lstanbul Matbuat takımı Vefa mütekaidlerile bir maç yapacaklardır. Vefa takımı kuvvelli ve henüz futbolu terketmiş oyunculardan teşlcil edilecek, buna mukabil Matbuat takımı da oldukça sağlam bir takımla sahaya çıkacaktır. 44,300 çift yün çorab almacaktır. Kapalı zarfla eksiltmesi 25/12/939 pazartesi günü saat 15 te Tophanede lstanbul Levazım âmirliği Satınalma komisyonunda yapılacaktır. Tahmin bedeli yirmi iki bin yüz elli lira, ilk teminatı bin altı yüz altmış bir lira yirmi beş kuruştur. Şart namesi ve nümunesi komisyonda görülür. İsteklilerin kanunî vesikalarile beraber teklif mektublarmı ihale saatinden bir saat evveline kadar komisyona vermeleri. Kütahya Askerî Başkanlığından: Mekteb maçlarının yerleri değiştirildi (458) (10069) 1 Kütahya Tayyare Alay garnizonunda «56443» lira «62» kuruş keşif bedelli iki erat pavivonu yaptırılacaktır. 2 Eksiltme kapalı zarf usulüedlr. 3 Eksiltmesi 9 'l'94O salı günü saat 11 de Merkez Komutanlığındakl Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. 4 Muvakkat teminat «4075» liradır. 5 Keşif, plân ve şartnamesini görmek istiyenler hergün, ihaleye girecek olanlar kanunî vesaikle birlikte teklif mektublarmı ihale günü saat 10 da Komisyona makbuz mukabilinde vereceklerdir. (10557) Mektebler arasında lik maçlannm bir kısmı Kadıköy sahasında yapılacaktır. Futbol ajanile yapılan bir anlaşma üzerine bu hafta Kadıköyünde yapılacak maçÇikolâta fabrikatorlart lardan Yüceülkü Haydarpaşa, PertevÇikolata fabrikatorları da dün kakao niyal Kabataş maçlan Şeref sahasına ave kakao çekirdeğinin Amerikadan temı lınmıştır. Şeref sahasındaki Galatasaray ni için akreditif istemişlerdir. Işık, Taksim Şişli Terakki maçlan da Fakat, kendilerine daha muztar ihti Taksim stadına alınmıştır. vaclar gözönünde tutulduğundan şimdilik buna imkân olmadığı cevabı verilmiştir. 10 ton çamaşır sodası almacaktır. Pa. zarhkla eksiltmesi 2 2 / 1 2 / 9 3 9 cuma günü saat 1 5,45 te Tophanede Levazım Âmirliği Satınalma komisyonunda yapıla. caktır. İsteklilerin kat'î teminatlarile belli saatte komisyona gelmeleri. ALİ MUHİDDİN HAGI BEKİR Kaymakh Lokum Kestane Şekeri Karemelâ Tahin Helvası Merkezi : Bahçekapı, Şubeleri ; Beyoğlu, Karaköy, Kadıköy DUnyanın Meşhur Şekercisl w mmamm ^ (518) (10494) Mühim bir kısmı sahasızlık yüzünden lzmir 20 (a.a.) İhtikâr komisyonu likten çekilen ikinci küme takımlannın sadün Valinin riyasetinde toplanmış ve ihyısı her gün bir parça daha çoğalmaktatikâr yapmakla itham edilen üç müessese dır. A ve B namile iki grupa aynlmış osahibinin müdafaasını dinlemiştir. lan ikinci kümenin B grupundan: Güneş kendi arzusile, Eyüb gayrinizamî oyuncu oynattığından, Alemdar kâfi derecede lisanslı oyuncusu bulunmadığından, DeDenizyolları idaresi, yaptığı tetkikat mirspor da henüz icab eden kuvvetli şekneticesinde eldeki vapur miktarına göre, le gelmediğinden, A grupundan ise; AlAkdeniz seferlerinin Hayfaya kadar u tınordu kendi nzasile, Anadolu kulübü zatılmasma imkân görememiştir. de talebe oynattığından, likten ayrılmış ve ya çıkanlmışlardır. Kendi arzularile çekiBiz de yardım etmeğe hazırız. Bizce len kulüblerin bazı oyunculan muhtelif Mahkeme, Satie şirketinden binanın matlub olan şey, mualecenin ucuz ve tam cezalar aldığından kadrolan noksanlaşparasmın geri alınmasına karaT vermişti. »urette teminidir. Bugün limited olmazsa mış ve takım çıkaramaz hale gelerek bu Parayı devren alacak olan Liman lsletşekli tercih etmişlerdir. kendi aranızda hususî bir birlik yapabimesi, bu müdevver tahsisatı ihtiyaclara lirsiniz. Bu işte noktai nazannızı tervic sarfedecektir. etmeğe çalışırım. lzmirdeki mücadele İkinci kümeden birçok takım çekildi Yüz bin çift pamuklu kanşık yün çorab almacaktır. Pazarlıkla eksiltmesi 2 2 / 1 2 / 9 3 9 cuma günü saat 14,30 da Ist. Tophanede Lv. âmirliği satınalma ko misyonunda yapılacaktır. Tahmin bedeli kırk beş bin lira, ilk teminatı üç bin üç yüz yetmiş beş liradır. Şartname ve nümunesi komisyonda görülür. İsteklilerin kanunî vesikalarile belli saatte komisyona gelmeleri. ( 5 0 8 ) ( 1 0 3 7 6 ) Davudpaşa askerî fırınının elektrik tesisat noksanı keşfi mucibince 25/12/939 pazartesi günü saat 15,30 da Tophanede Lv. âmirliği Satınalma komisyonunda pazarlıkla eksiltmesi yapılacaktır. Keşif bedeli 1 38 lira, kat'î teminatı 20 lira 70 kuruştur. Keşfi komisyonda görülür. Emlâk Esas No. 1475/2 ve Eytam Bankasından: NeVi Senelik kirası Depozitosu T. L. T.L. 120,18, Y ER I Hayfaya vapur gönderilemiyor Satie binası parası Bugün için derhal îsviçrede emrînize 13 bin sterling veririz, Fransada ve îngilterede nekadar isterseniz vardır. Bu üç memleketin sizi tatmin etmesini çok arzu ederim. lcab ederse Amerikadan da temin ederiz. Size her kolaylığı göstereceğim. An cak memleket ve vatandaşların bütüıı ihtiyacı karsılanmalıdır.» Aded 2000 Uzun kovan çorab iğnesi 1000 Kapak çorab iğnesi. Yukarıda yazılı çorab iğnelerinin 2 2 / 12/939 cuma günü saat 10,30 da Top hanede Levazım âmirliği Satınalma ko misyonunda pazarlıkla eksiltmeleri yapılstanbul hakem komitesinin, başta reis lacaktır. Nümunesi komisyonda görülür. Türkiye ile Yunanistan arasındaki kle Abdullah olmak üzere bütün azası istifa İsteklilerin belli saatte komisyona gelmering muahedenamesinin müddeti 1 kâ etmiştir. Hakem komitesi, istifanın sebeleri. ( 5 3 1 ) ( 1 0 5 7 2 ) nunuevvelde bitmektedir. Yenisinin akdi bini bildirmemiştir. için önümüzdeki ay müzakerelere Istanbulda baslanacaktır. Tophanede 2 No. lı dikim evinin ye Kârgir dükkân Taksim Anaçeşme sokak No. 10 48,60 324,Kârgir dükkân ve 1475/1 Taksim Anaçeşme üstündeki oda sokak No. 8 33,75 225, Altmda dükkânı Sıra 806 Eminönü Alemdar bulunan ev. mah. Yerebatan caddesi 1012 No.lı Adres ve izahat yukarıda yazılı gayrimenkuller açık arttırma suretile kiraya verilecektir, İhale 30^12/939 cumartesi günü saat ondadır. Kiralamak istiyenlerin hizalannda gösterilen depozito akçesini veznemize yatırarak arttırmaya girmeleri müzayede sırasmda verilen bedel geçmiş kirayı teca\Tİz ettiği takdirde taliblerin depozitolannı nispet dairesinde tezyid eylemeleri lâzımdır. • «804» (10508) Türk Yunan klerinç anlaşması müzakereleri lstanbul hakem komitesi istifa etti Hayatta en iüzumlu şeyieri bildiren MUHTIRALI HARİTALI HAYAT TAKVİMİ ÇIKTI Bu eşsiz ve emsalsiz takvimde bu sene 6 tane renkli harita. 72 devletin bandrası 320 sahife en İüzumlu yazılar ve mükemmel bir muhtıra defteri vardıı. Yazılardan bazılan: Takvime dair her türlü malumat, dünya tarihi, dinler tarihi, ihtiralar tarihi, inkilâp tarihi.. Dünya devletlerinin nüfus ve kuvvetleri, dünyadaki müslümanlar.. Devletimizin teşkilâtı, vilâyet ve kazalarımız. iskcleler, kanunlarımız. tren ıstasyonları, limanlar ve Bir tashih Kadıköy Çocuk Esirgeme Kadıköy Çocuk Esirgeme Kurumu yılbaşına musadif 31 kânunuevvel pazar günü akşamı Kadıköyde Süreyya sineması salonlannda sabaha kadar devam etmek üzere muhteşem bir balo tertib etmiştir. Tertib heyeti köyün en mümtaz simalarından teşekkül etmiş ve balonun son derece mükemmel ve eğlenceli olması için her türlü fedakârlığı şimdiden ihtiyar etmiştir. Kadıköy halkmın bu eğlenceli aksamdan istifade etmelerini tavsiye ederiz. Demircilerin sözleri Demirciler namına söz alan bir tüccar, Duhran dolayısile devairi resmiye i!e hususî müesseselerin mevcud demiri almış bulunduğunu, bugün piyasada (demir yok!) denilebilecek bir vaziyet tahaddüs ettiğini söyledikten sonra: « Ingiltereye, demiştir, son yaptığımız teşebbüs neticesiz kalmıştır. Kolaylık mevzuubahs dahi olsa verecek vaziyette değildir. Jhtiyacımızı yalnız Amerikadan temin edebileceğiz. Italya ihracatçıları ancak 1000 1500 ton gönderebileceklerini söylediler. Italya son zamanda demirin tonunu 1872 lirete satmışur ki bu fiat, Amerikadan biraz da pahalıdır. Ben şahsan ltalyadan getirmek için teşebbüste bulundum: «Mukabilinde hurda dernir gönderilirse o nispette yeni demir verilebilir» dediler. Bu, bizim yapacağımız iş değildir. Hurdacılarla bu iş halledilirse ltalyadan demir ithali daha geniş bir imkân dahiline girer. Amerikadan aldığımız fiat harb Gazetemizin 13 kânunuevvel 939 tarihli nüshasmda Vekâlet emrine alındıkları yazılan Elâzığ ve Tokad Kadastro müdurleıınin isimlerl Şevket ve Said olmayıp bu vilâyetlerin eski müdürleri Nusret ve Faik olduğunu tashih ederiz. kurumunun 5nlbaşı balosu Kadıköy Halkevinde spor dersleri Kadıköy Halkevinden: 1 Halkevinde kapalı salon idmanları (eskrim, boks, atletızm, jimnastik) dersleri verileceğinden Lsteyenlerin iki îotoğrafla idareye müracaatleri. 2 Mükâfatlı fotograf sergisine iştiras edeceklerin şeraiti öğrenmek üzere idareye müracaatleri. niden yapılacak elektrik tesîsatı 2 2 / 1 2 / 939 cuma günü saat 1 5,30 da Tophanede Lv. âmirliği Satınalma komisyonunda kapalı zarfla eksiltmesi vapılacaktır. Keşif bedeli 11,948 lira, ilk teminatı 896 îira 10 kuruştur. Keşif ve plârılan komisyonda görülür. İsteklilerin birinci »ınıf elektrik mühendis ehliyet vesikası ve on bin liradan yukarı elektrik tpsisatı yap tıklarına dair vesikalarile beraber teklif mektublarmı eksiltme saatinden bir saat evvel komisyona vermeleri. ( 4 7 1 ) 10112 Elli bin aded un çuvalı ve 30 bin aded eşya çuvalı almacaktır. Pazarlıkla eksiltmesi 2 8 ' 1 2 / 9 3 9 perşembe günü saat 14,30 da İstanbul Tophanede Levazım âmirliği Satınalma komisyonunda yapılacaktır. Nümuneleri komisyonda görülür. İsteklilerin teminatlarile belli saatte ko misyona gelmeleri. ( 5 3 0 ) ( 1 0 5 7 1 ) 32 la ton sade yağı almacaktır. Pazarlık Türkiye, Şark ve Avnıpa trenlerinin hareket zamanlan ve bilet ücretleri. Hastalıklar vc kazaiara karşı çareier, sağlık bilgileri. güzel ve sağlam olmak çareleri.. 6 tane renkli harita ve 72 devletin renkli bandıraları. Bu cşsiz ve emsalsiz takvimin tak litlerini almamak için, (HAYAT TAKVlMİ) adına ve (MAARİF Kıtaphanesi) imzasına dikkat etmelidir. Fiyatı her yerde 25, mükemmel ciltlisi 35 kuruştur. Gestapo şefi Romada Roma, 20 (a.a.) Gestapo Hımmler Romaya gelmiştir. şefi Mussolini, Himler'i kabul etti Roma 20 (a.a.) Mussolini, Alman polis teşkilâtı reisi Himmeleri Venedik sarayında kabul ederek uzun müddet pek samimî olarak görüşmüştür. r YEMEK, TATLI ^ A!aturka ve alafranga mükemmel . J İstanbul Belediyesi İlânları Pastalar kitabı Yazan: FAHRİYE NEDİM Her eve lâzım olan bu kitab, bine yakın yemek, tatlı, pastalar pişirmesini kolay surette tarif eder. Fiatı: 100, cüdlisi 125 kurus. Satış yeri: eksiltmesi 28/12/939 perşembe günü KANSIZLIK tenizsizlik icin yegâne deva kanl ıhya eden Ç i p f k EamuntalıipeUbbataraiındaatertip edilmiştir. OUVUl saat 14 te lstanbul Tophanede Levazım âmirliği Satınalma komisyonunda yapılacaktır. Tahmin bedeli beher kilosu 120 kuruş, ilk teminatı 2880 liradır. Şartna mesi komisyonda görülür. isteklilerin ka. nunî vesikalarile belli saatte gelmeleri. (10570) komisyona Köras'.cni, zaflyet ve Chlorose Hastanelerin 939 yılı ihüyacı için sade ve tereyağı kapalı zarf eksiltmesine konulmuştur. Muhammen |>edeli 12699 lira 20 kuruş ve ilk teminat miktan 952 lira 44 kuruştur. ihale 4/1/940 tarihli perşembe günü saat 15 te Daimî Encümende yapılacaktır. Şartname Zabıt ve Muamelât Müdürlüğü kaleminde görülebilir. Taliblerin ilk teminat makbuz veya meküıblarüe ve 2490 numaralı kanuna göre hazırhyacaklan kapalı zarflannı ihale günü saat 14 e kadar Daimî Encümene vermeleri. (10498) lstanbul tnkılâb Kitabevi Kulak, boğaz, burun mütehassısı Taksim Geyik Apart. Tel. 40070 ORHAN TOROS DOKTOR Zayi Develi Nüfus memurluğundaa aldığım nüfus tezkeremi zayi ettim. Yenisini alacağımdan hükmü olmadığı ilâ* olunur. Musa oğlu lbrahim Çolak