4 Nisan 1940 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

4 Nisan 1940 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMHURİYET 4 Nisan 1940 Nafıa vekili Ankaraya gîtti [ Şehir ve Memleket Haberleri ) Fuad Cebesoyun Bursada küşad resmini yaptığı Gölbaşı bendi, 300 bin dönüm araziyi bataklık halinden kurtardı Palto hırsızı Üniversiteye dadanan sabıkalı yakayı ele verdi Kış bidayetindenberi Üniversiteye bir palto hırsızı dadanmıştı. Ustaca hareket eden bu hırsızın muhtelif tarihlerde çaldığı paltoların mik tan yirmiyi bulmuştu. Polis, yapılan ihbar üzerine titizlikle bu usta hırsızlığın peşine düşmüş ve nihayet dün hırsız» yakalamıştır. 337 do Antakyah Hüsnü, ğumlu Antakyalı Lutfi oğlu Hüsnü is mindeki bu genc hırsız, yakayı şu suretle ele vermiştir: Bir kaç gün evvel Fen Fakültesinden Hayrünnisa adında bir talebenin kitab lan çahnmıştır. Yapılan tahkikat neticesinde bu kitablann bir genc tarafından Beyazıdda Sahaflar çarşısında bir kitabcıya satıldığı öğrenilmiş ve ayni zamanda hırsızın eşkâli de kısmen tespit edilmiştir. Tarif edilen eşkâlde bir gencin sık sık Üniversiteye geldiği öğrenilmiş ve dün de o civarda dolaştığı görülmüştür. Hüsnü, Üniversiteden çıkarak gene Sahaflar çarşısındaki ayni kitabcıya gitmiş ve iki kitab daha satmak üzereyken peşini takib eden polisler tarafından yakalanmıştır. Yapılan sorguda aylardanberi kendisine talebe süsü vererek Üniversiteye girerek paltoları çaldığını itiraf etmiştir. Hüsnü, parası olduğu zaman otellerde, olmadığı zamanlarda da medrese köşelerinde yatan oldukça temiz giyinmiş yersiz yurdsuz bir adamdır. Siyasî icmal İktısadî harb j j ngiliz Başvekilinin son nutku mütte11 fiklerin Harb Şurası son toplantısında " verilen ve pratik olması cihetinden en mühim olan bir karan tafsilâtile izah etmiştir. Bu karar da harbin top ve tüfek ve tayyare gibi askerî silâhlarla değil, iktısadî vasıtalarla kat'î neticeye isaline aiddir. Yani Avrupadaki yeni büyük boğuşma artık tamamile bir iktısadî harb şeklini almış oluyor. İktısadî harbin silâhlannı Çemberlayn birer birer saymıştır. Başta abluka bulu nuyor. lngiliz ve Fransız harb gemileri Şimal denizinin açık sulannda ve hatta bu denizi Baltık denizine bağlayan Bo ğazların bulunduğu lskandinavya memleketleri sulannda şimalî kutub okyanusunda, bütün okyanuslarda ve Çin denizinde doğrudan doğruya Almanyaya gidecek ve yahud küçük bitaraf memleketler yahud Rusya gibi büyük devletlerin üzerinden transit olarak geçeceğinden şüphe edilecek her türlü eşyayı hâmil vapurları tevkif ve musadere edeceklerdir. Demek oluyor ki bütün dünya denizlerinde ve sulannda Baltık denizi ve Karadenizle Tuna gibi nehirler müstesna olarak Almanyaya gideceğinden şüphe edilen her türlü eşya hangi ecnebi devletin bayrağı altında olursa olsun zaptedilecektir. İkinci şeker davası Lion Melba mes'ul müdürleri dün tahliye edildiler Millî Korunma konununa muhalif hareket iddiasile Istanbulda ikinci olarak açılan dava; Istanbul altmcı asliye ceza mahkemesinde dün akşam neticelenmiştir. <'Liyon Melba» çikolata ve şekerleme fabrikası limited şirketi mes'ul müdürleri Konstantin Melopulosla Yorgi Amaslidisin, dünkü muhakemelerinde, müddeiumumî muavini Tahsin, iddianamede 42940 olarak gösterilen bir tarihin bir dakiilo hatası olarak yanlış yazıldığı kaydile, bunu 53940 olmak üzere tashih ettiğini söyliyerek, diğer bir ciheti de tasrihten sonra, ceza talebini tekrarlamıştır. Buna karşı, dava edilenlerin vekilleri avukat Şaban Sırn Höcekle, Asım Sorgon, müdafaada ileri sürülen bu cihetlerin tasdik ve kabulü üzerine, artık müdeiumu miliğin de müdafaaya iştirakle beraet istemesi daha yerinde olacağını tebarüz ettirmif'lerdir. Bunu müteakıb, hâkim Halil Ceysey, karannı bildirmiştir. Bu esbabı mucibeli kararda, evvelce yazdığımız müdafaadaki esaslar tespit edilerek varid görülmekte ve hulâsa olarak, hâdisede suiniyet ve cürüm kasdi, «ihtikâr ve istismar» maksadı mevcud olmadığı, dava edilenleıin fabrikator olmalarına mebni mamulâtta ham madde olarak sarf ve istihlâk ettikleri şekeri mahkemeye ibraz ettikleri ruhsatnameye nazaran senelik imalât miktarına nispetle kânunusani ve şubat aylarında tedarik ettikleri miktann satın almalarını fazla görmemek lâzım geldiği, bunda ihtikâr değil, sadece ticaret maksadı gözetildiği, diğer taraftan Türkiyede şeker üzerinde monopol bulunduğuna göre, şeker fiatının herhangi bir spekülâsyon gayretile tezayüd ettirilerek fiatlarda temevvüc husule getirilemiyeceği ve daha bazı cihetler, tafsilen anlatılmaktadır. Netice olarak, Kanstantin Melopulosla Yorgi Amaslidis, beraet kazanmışlardır. «Li yon Melba» mes'ul müdürleri; mahkemeden bekledikleri adaletin tecellisi karşısında memnun ve müteşekkir bulunduklannı söyliyerek, salondan çıkmışlar ve derhal serbest bırakılmışlardır. İhtikâ rın cezası a beraetle neticelendi Navlun fiatını artıran bir armator, Müddeiumumiliğe verildi Liman rîyaseti, dün bir armatoru millî korunma kanununa aykın hareketin den dolayı Cumhuriyet Müddeiumumi liğine tevdi etmiştir. Millî korunma kanununun verdiği hak ve salâhiyetlere istinaden Vekiller Heyetince tertib edilmis olan Türk karasula rında kömür nakliyatı navlun tarifesinin tatbikatmı çok yakından ve sıkı bir şekilde kontrol eden Istanbul Mıntaka Liman riyaseti, evvelki gün bir armatorun Sümerbankın Istanbuldan Gemliğe taşınacak olan Gemlik sun'î ipek fabrikasına aid kömürlerden fazla navlun istediğine muttali olmuştur. Mıntaka Liman reisi Refik Ayentur, bizzat işe vazıyed etmiş ve sür'atle yapılan tahkikat ilk duyulan şeklin doğruluğunu göstermiştir. Bunun üzerine bu husustaki vesaik cem olunarak bu tanınmış armator Cumhuriyet Müdderumumiliğine tevdi olunmuş tur. Dün bu hususta yaptığımız tahkikata göre Sümerbanktan fazla navlun isteyen armator Nâzım Sadıkoğludur. Nâzım Sadıkoğlunun Istanbuldan Gemliğe kadar hükumetçe tespit edilmis olan 250 ku ruşluk navlunu yükseltecek şekilde şerait dermeyan ettiği ve teklifler yaptığı gö rülmüştür. Bu hâdise, daniz ticareti tarihimizde bu vadide ilk defa vaki olmaktadır. Gölbaşı bendinin açıhş merasiminden bir intıba Garbî Anadoluda vücude getirilen bir Iiği 10 metredir. Gölün kenannda güzel çok Nafıa tesisatının küşad merasimini bir kazino yapılırsa burası Bursalılann güyaptıktan sonra şehrimize gelmiş olan Na zel bir mesiresi olacak, hatta gölde sanfıa Vekılı General Fuad Cebesoy, dün ak dallarla dolaşılabilecektir. şamki trenle Ankaraya dönmüştür. Müteahhid Konyalı Nuri Bakkalbaşının, temiz bir işçilikle meydana çıkardığı *** Gölbaşı bendinin temin edeceği bu eser ilk olarak bu seneki feyezanda muvaffakiyetle çahştırılmıştır. Çünkü; sufaydalar ların fazla geldiği görülünce bu fazla suBursa, (Hususî muhabirimizden) lar bende uğratılmadan ayn bir tertibatla Nafıa Vekilımizin uğurlu elile isletmeye doğrudan doğruya ovadaki kanala akıtılaçılan Bursa ovası sulama ve kurutma te mıştır. Aksu deresinde ayrıca yapılmış osisatı, 300 bin dönüm arazinin hayatını lan regülâtör, bu vazifeyi yapmış ve asıl kurtarmış bulunmaktadır. Bu saha, şim Bursa ovası M. Kemalpaşadan daha feci diye kadar içine girilmez sazlık ve batak bir seylâb tehlikesine maruz kalmaktan lıklardan ibaretti. Yüz yıllarca el sürülme kurtulmuştur. Bütün bu malumattan sonden bırakılmış olan bu zavallı topraklar ra görülüyor ki; Bursa ovası, Gölbaşı dan ziraî sahada istifade etmek kabil ol bendinin tamamlanmış ve çalışmaya başmadığı gibi üstelik civar köyler halkını lamış olmasından dolayı seylâb tehlikesisıtma âfeti adeta bir kolera salgını şek ne maruz kalmamıştır. Bunun sebeblerini linde kasıp kavuruyordu. Bugün artık or Sular Umum Müdürü Salâhaddin bana tada ne bir bataklık kalmıştır ne de bir şöyle izah etti: sivrisinek... Vasatî olarak kıymetlendiril« Karacabey ve Susığırlık havzasındiği takdirde 30 milyon Hra fiat biçilen bu geniş arazi üzerinde derhal tarlalar, daki ıslah ameliyatı henüz inşa safhasının bahçeler ve hatta güzel şeftalilikler tesis başındadır. Bu seneki feyezan hâdisesi öedilmiştir. Şu halde devlet 3,5 milyon li tedenberi devam eden vakıaların bir tera sarfetmekle çamura atılmış, bataklıi^a kerrürüdür. Yeni bir hâdise değildir. Insaplanmış 30 milyon liralık bir serveti şaatı ve ıslah vaziyeti bitmiş olan Bursa meydana çıkarmıştır. Nafıa Vekili Ali Fu ovasında mevsim, bol yağmurlu bir suad Cebesoyun bizzat isletmeye açtığı te rette geçmiş olmasına rağmen, yapılan sisatın başında Gölbaşı bendi gelmekte tesisatla ovanın hiçbir noktasından bir dir. Gölbaşı, Türkiyede yapılan ilk top damla su dahi taşmamış ve bir metre murak benddir. Bu bendin arkasında azamî rabbaı arazi zarar görmemiştir. Tekniğin 1 4 milyon metre mikâbı su toplanmakta emniyet altına aldığı bu hâdise, Karaoadır. Bend, bu sene ilk defa olarak dol bey ovasında da tesisatın ikmal edıldiği durulmuş ve son açılış gününde içinde 1 3 gün ayni vaziyetin hasıl olacağını s;ö?termilyon metre mikâbı su toplanmış bulu mektedir. Her tarafta bütün ne^irlerin nuyordu. Ankaradaki Çubuk barajı ise taştığı bir zamanda Bursa ovasında bir İ2 milyon metre mikâbı stı ahnaktadır. damla suyun zarar yapmaması neticenin Çubuk barajı kayalara istinad ettirilmiş güzel bir delilidir. Karacabeyde henüz bave betondan yapılmış, dar, fakat derin raj yapılmamıştır. Kapak yoktur. Bendlebir barajdır. Gölbaşı bendi ise ovada ya ri yapıp suyu hapsedecek vaziyete gelmipılmış uzun ve bir milyon sekiz yüz bin yen o tesisatla bu afete karşı ne yapılabimetre kara satha malik bir göl meydana lirdP » getirmeye mahsus barajdır. Kaidesi 60 Eski idarelerin hiç ele almamıs oldukmetre genişliğindedir. Suyun dayandığı ları su mefhumunun Cumhuriyet idaresi kısım taşla örülmüştür. Bu bendin üst kıs tarafından nasıl bir itina ve ehemmiyetle mı killi ve tazyik edilmis topraktandır. millî bir dava yapılmış olduğu mevdanBendin arkasında toplanan suvun derin d a d ı r İKTİSAD Limanımıza gelen ve buradan ihrac edilen emtia ttalyan bandırah Merana vapurile pamuk eşya, demir eşya, gramofon, Italyan bandırah Assiria vapurile de bol miktarda kahve gelmiştir. Muhtelif memleketlere de arpa, boy. nuz ve tırnak, çavdar, yün paçavra. fa sulya, yumurta, tuzlu balık, zeytinyağı, iç fındık, çam fıstığı, sigara ihrac edilmiştir. İktısadî harbin ikinci silâhı beynelmilel geçer para yani dövizdir. Şöyle ki, Almanyanm komşusu lskandinavya, Holanda, Belçika, Isviçre, Macaristan, Yugoslavya, Rumanya, Yunanistan, Bulgaristan ve diğer ülkelerde yetişip de dahilî ihtiyaclarından fazla olduğundan harice gönderilebilecek petrollar, yağlar ve yağ çıkaran ayçiçeği ve zeytin tanesi gibi ziraî tnaddeler, demir, bakır, krom gibi madenler Almanyaya gitmemesi için IngilteMÜTEFERRÎK re ile Fransa tarafından sterlin, frank, Rasadhane müdürü zelzele dolar ve belki de altın verilerek kâmilen satın alınacaktır. Meselâ Norveçteki stok mıntakasına gitti balık yağları kâmilen tngiltere tarafından Rasadhane müdürü profesör Fatin dün satın alınmış ve bundan sonra istihsal eöğle trenile Ankaraya gitmiştir, Oradan dilecek yağlar da mukaveleye bağlanmışbir heyetle beraber Erzincana giderek tır. yeni yapılacak inşaat dolayısile arazinin Uçüncü silâh ham maddedir. Kalay, jeolojik vaziyetini tayin edecektir. pamuk, kauçuk ve emsali mühim ham Denizyolları umumî müdürü geldi Fransız takası Ticaret Vekâletince görülen lüzum üzerine Fransız ihracat takası hazır, 42 den 40 a, alivre 4 1 den 39 a tenzil edilmiştir. Bu suretle Fransız takasında da lngiliz takasile bir ahenk tesis edılmiş olmaktadır. Ford davası beraetle neticelendi «Ford» davası diye meşhur olan dava; ıstanbul beşinci asliye ceza mahkemesinde dun karara bağlanmıştır. Beş senedenberi bakılan bu davada; «Ford» müessesesi için getirilen kamyon, otomobil ve sair malzeme aksamı üzerinde noksan resim vermek ve diğer suretlerle muhtelif tarihlerde suç işlendiği, diğer taraftan, bu kaçakçıhktan bir milyon Iira raddesinde bir zarar husule geldiği iddia olunu yordu. Müddeiumumî Mithat, beraet istemiş, müdafaalar yapılmıştı. Hâkim Kemal, dün karannı bildirmiş, ayn ayrı on iki defa vukuf ehli tetkikatı yaptınlarak verilen raporların birbirini teyid etmesine ve diğer cihetlere istinadla, ortada herhangi bir suç bulunmadığına, dava edilen on dokuz kişinin beraetine karar vermiştir. «Ford» müessesesi mensublarile bera ber, gümrük muayene başmemurları Muzaffer Başar, Ziya Erçin, Mazhar, muayene memurları Aziz Murad Çınar, Arif Suyabatmaz, Celâl Erhan, Mümtaz, MuhIis, Hılmi, Tahir, Rıza, ambar başmemuru Hasib, ambar memurlan Ibrahim ve îzzet beraet edenlerdir. Devlet Denizyolları umum müdürü Ibrahim Kemal, Ankaradan şehrimize gelmiştir. Umum müdür, Ankarada, lngil . tereye ısmarlanacak vapurlarla, Halicde kurulacak tersane işile meşgul olmuştur. İngiltereye ısmarlanacak on bir vapur için Ankarada müzakerelere devam edilmektedir. Mukavelenin bir kaç güne kadar imzalanacğı zannedilmektedir. Umum müdür bu günlerde tekrar Ankaraya gidecektir. Sanayicilerin toplantısı bitti Millî korunma kanununun tatbikatı üzerinde hazırhklar için toplantılar ya pan sanayi gruplan bu toplantılannı ikmal etmişlerdir. Mıntaka lktısad müdürü Haluk Belsanın reisliği altında yapılan bu toplantılarda bütün sanayi gruplan nın, ayn ayn fevkalâde ahvalde varabilecekleri azamî istihsal kabiliyeti, lâzım olan işçi miktarı, ham madde miktan ve tedarik imkânları, kredi tedariki ihtiyacı kat'î rakamlara müstenid olarak tespit olunmuştur. Bu meyanda her fabrikanın suallere verdiği cevablar üzerinden her türlü ihtiyac ve hükumetten dilekleri de tespit edilmis bulunmaktadır. Beyoğlu Halkevi temsil şubesinin seyahati Beyoğlu Halkevi temsil şubesi, Kırk lareli ve Edirneye bir seyahat yapacaktır. Bu seyahat esnasında muhtelif piyesler temsil edilecektir. Şeker tüccarları hakkında yapılan tahkikat Polis, şeker ihtikârı etrafındaki tahkikatına devam etmektedir. Muhtelif şeker tacirleri Emniyet müdürlüğüne çağınlarak, şeker fiatlarına zam yapıldığı vakit ellerinde stok bulunup bulunmadığı araştırılmaktadır. Şimdiye kadar yapılan tahkikatta toptancı tüccarların tamamen kon trolsuz hareket ettikleri görülmüştür. Zabıtaya gösterilen hesablar çok gayrimuntazamdır. Halen iki şeker tüccarının daha vaziyetleri şüpheli görülmektedir. Bunların rapor ve ciro miktarları birbirine uy mamakta olduğundan calibi şüphe görülmüş ve keyfiyetin tespit ve tavzihi için vaziyet şeker şirketine bildirilmiştir. MUSA ATAS f Amiral Muren, Elektrik fabrikasında J Ticaret müdürlüğünde dün yapılan içtima maddelerin büyük bir kısmı lngiliz ve Fransız imparatorluklarında yetişmekte ve adeta bunların inhisarı altında bulun maktadır. Almanyanın komşusu memle ketlerin çoğu sanayi yurdlan olduğundan yaşamak için haricden ham madde tedarikine muhtacdırlar. Ingiltere ile Fransa ham madde mukabilinde bu memleketleri Almanya île ticaret etmekten menetmek istiyorlar. Bu maksadla tngiltere şimdiden Holanda, Belçika, Norveç, lzlanda, Danimarka ve Balkan memleketlerinden bir haylisile muahedeler akdetmiştir. Yugoslavya ve Rumanya ile de Ingiltere müzakereye başlamıştır. Çemberlayn tarafından haber verilen bu üç iktısadî siîâhla müttefikler ergeç Almanyayı sulha mecbur edeceklerine emin bulunuyorlar. Şu kadar var ki bu iktısadî silâhların İtalyaya tatbikı lskandinavya memleketlerine tatbikı kadar kolay olmıyacak ve ihtimal ihtilât ve ihtilâflar doğuracaktır. Müttefiklerin harbi kazanmalan için Italya haricden ham madde almaktan menedilmeğe ve Almanya ile ticaretten vaz geçmeğe icbar olunmağa razı olacak değildir. Tekrar kendisinin, Akdenizde mah sur ve mahpus bir vaziyete düşürülmek istendiğini iddia edecektir. İhtimal Ingiltere ile Fransa tarafından iktısadî silâhîarla sıkıştırılmaması için daha evvel davranarak donanmanm ihtiyat efradmdan on sınıfı silâh altına davet etmiş ve gemilerine ltalyan limanlanna dönmek emrini vermiştir. Yapağı tacirlerile yünlü mensucat fabrikatorları dün Mıntaka Ticaret müdürlüğünde mühim birer toplantı yapmışlar. dır. Bu toplantıların hedefi, millî korunma kanununa göre memleket ihtiyacma kâfi gelecek yapağı miktarile, ihrac olunabilecek miktar, yerli sanayiin ihtiyacı, ve bir taraftan Türk köylüsünü tatmin edecek, diğer taraftan sanayii tazyik etŞEHİR ÎSLERİ meyecek bir fiat tespiti idi. Toplantıların sonunda gerek tacirlerin, Şoförlerin müracaati gerekse fabrikatorların bu hususta maluŞoförler, plâka rüsumunun tenzili hakmat hazırlamaları, bu malumatın bu seneki stok vaziyeti ve gelecek senenin rekol kında Belediyeye vaki müracaatleri ka tesi için ayn ayrı ihzarı muvafık görül bul edilmediğinden bu defa da Partiye müştür. müracaat etmişlerdir. Muharrem Feyâ TOGAY Gazcteciler Başvekil ve VekillcrMüıle fceraber ) Bir şeker tüccarının vaziyeti ise tamamen şüpheli görülmektedir. Halen 20 kadar toptancı şeker tüccan isticvab altında Isviçrenin Ligana şehrinde toplanan bulunmakta ve tahkikata devam olun Beynelmilel Parlamentolar birliği konse. maktadır. yindeki murahhaslarımız Seyhan meb'usu Emniyet müdürü Ankaradan General Naci Eldeniz ve Elâzığ meb'usu Fazıl Ahmed Aykaç dün sabahki trenle geldi şehrimize dönmüşlerdir. Meb'uslarımızın Vekâletle temas etmek üzere Ankara verdikleri izahata göre, her sene kırk, elli ya giden Emniyet Müdürü Mızaffer Ak devletin iştirak ettiği bu konseye bu sene alın, dün sabahki ekspresle şehrimize dön harb dolayısile ancak 1 7 millet mümessili iştirak etmiştir. Konseyden evvel komitemüştür. ler toplanmış ve verdikleri rapor konse yin 30 mart tarihli içtimaında konuşul muştur. Konseye iştirak eden mümessil lerin hepsi memleketimiz hakkında dostluk hissiyatı izhar ve sulhperverliğimizi takdirle karşılamışlardır. Bu sene Paılamentolar birliğinin toplanması hakkında her hangi bİT karar verilmiş değildir. 23 NISAN COCUK BAYRAMI Bu mesud tarihin Yurdda hazırlamış olduğu her türlü terakki ve inkişaf imkanlanndan en cok istifade edecek Çocuklarımızdır. Bu buyük gün en manalı ve sevincli Bayramlarıdır. Butün mevcudiyetlerile kutlasınlar. Çocıık Esirçeme Kurumu Genel Merkezi Beynelmilel Parlamentolar Birliği konseyi Amiral Muren (yukarıda) Zümrezade fabrikasında, (aşağıda) Elektrik fabrikasında dün yaptığı tetkikler esnasında Pasif korunma mütehassısı Amiral Muren, dün öğleden evvel, Vılâyette meşgul olmuştur. Amiral öğleden sonra saat 14.T0 da, refakatinde Seferberlik Umum müdürii Hüsameddin, Genelkuımaydan mihmandar tayin edilen kurmay yüzbaşl Abidin Tüzel, Hariciyeden Fuad Bayram, bulunduğu halde, Silâhtarağadaki Zümrezade fabrikasını, müteakıben elektrik fabr:kasını ziyaret ederek, her iki fabrikanın pasif korunma bakımından vaziyetlerini tetkik etmiş, paraşütlü tenvir tabancalarile atış tecrübeleri yapılmıştır. Amiral fdbrikada gördüğü intizam ve mükemmeli>etten dolayı takdirlerini izhar etmiş ve imalât üzerinde ayn ayn durarak alâkadarlardan malumat almıştır. Amiral, elektrik fabrikasının, bir hava tehlikesi karşısında, pasif müdafaası ne suretle mümkün olabileceğini arazinin vaziyetini de gözönüne alarak uzun uzadıya tetkik etmiş ve bu husus etrafında fabrika müdiırü tarafından verilen izahatı alâka ıle dinlemiştir. Amiral Muren, bugün Istanbulun su taksimatını etüd edecek ve vakit kahrsa, öğleden sonra, Istanbul cihetindeki sığınaklan dolaşacaktır. CUMHURIYET Abone şerattı! Senelik Alh aylık Üç aylık Bir aylık Nüshası 5 k rustt için ıçuı 1400 Kr. 2700 Kr. 750 » 1450 » 400 » 800 » 150 » Yoktur Haric Dikkat Gazete başmuharrirlerinin Başvekilimiz doktor Refik Saydam tarafından kabul edilerek bazı Vekillerimizin de istirakile samimî musahabeler yapıldığını yazmıştık. Resim, bu, Türkiye icra ve fikir manzumelerinin aile toplantıaında alın mıştır. Gazetemize gSnderflen evrak ve yazılar nefrediUin, edilmesin iade edilmez ve zıyamdan mes'uliyet kabul olunmaz.