24 Ocak 1941 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

24 Ocak 1941 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURÎYET 24 ikindfcânün 1941 Şarkî Afrika Harekât Haritası umhur*iy K EN Sudandan İtalyan Eritresine ve Habeşistana; Kenyadan da Somaliye ve gene Habeşistana doğru başlayan İngiliz ileri hareketine saha olan mıntakalarla bütün Habeşistanı ve civarı memleketleri gösterir harita Ankara Dil; Tarih ve Coğrafya Fakültesi Dekanlığından: Fakültenin yabancı diller ve klâsik filoloji şubelerine imtihanla yeniden burslu talebe alınacaktır. Lise mezuniyet ve olgunluk imtihanlannda muvaffak olmuş taliblerin 27/ 1/941 pazartesi gününe kadar bir dilekçe ve miisbit evrakla fakülte dekanlığına müracaatieri. (161274) T I M O F Ü J (Aptes Bozan) dediğimiz barsak kurtlarının devasıdır. Bunlar sığır etile yapıhnış pastırma ve sucuklan yiyenlerde hasıl olur. Uzunluklan dört metreden on metreye kadar olur ki birçok tehlikeli hastalıklara yol açar. T İ M O F U J bn kurtların en birinci devasıdır. Sıhhat Vekâletinin müsaadesini haizdir. Her eczanede bulunur. Reçete ile satıhr. H Ürolog • Operatör WM Rami Tümen Satınalma Dr. Sedad Kumbaracılar Komisyonu Reisliğinden: B E V L İ Y E MÜTEHASS1SI Asker ihtiyacı için 34 ton sadeyağı kapalı zarf usulile ve kimyevî tahlile tâbi rutuhnak suretile satın alınacaktır. Eksiltme muamelesi 5/2/941 tarihine musadif çarşamba günü saat (11) de Ramide Tümen Karargâhı Satınalma Komisyonu dairesinde yapılacaktu. 34 ton sadeyağının tahmin edilen bedeli elli dört bin dört yüz liradır. Isteklilerin şeraiti anlamak üzere hergün Tümene müracaatieri ve eksiltmeye iştirak için de muayyen saatten bir saat evveline kadar teklif ve teminat makbuzu mukabilinde tevdi etmeleri ilân olunur. (355) Muayenehanesini Sirkeci: Ankara cad Tan gazetesi karşısı Semih Lutfi apartımanına nakletmiştir. Böbrek, Mesane, Prostat. İdrar yolu ve Tenasül hastahklan miitehassısı. Gece isiyen çocukların tedavisi EREĞLİ HAVZASI KÖMÜRLERİ SATIŞ BİRLİĞİNDEN: o(80 numaralı kanuna müsteniden neşredilen 2/12899 numaralı kararnamenin 3 sayüı kararına göre teşekkül eden Ereğli Havzası Kömürleri Sataş Birliği, ahiren mevkii mer'iyete konulan 3867 numarah kanun ve 2/14547 sayılı karamame hükümlerinin tatbikı neticesi olarak 1 kânunusani 1941 tarihinden itibaren tasfiye haline konmuştur. Satış Birliğile şimdiye kadar aktedilmiş olan mukavelelerin kömür teslimine müteallik vecibeleri ve işbu vecibelerden doğacak haklan Ereğli Kömürleri Işletmesi tarafından kabul olunarak kömür teslimaü işbu mukaveleler hükümlerine göre yapılacağından bu husus için alâkadarların Ereğli Kömürleri İşletmesine ve tasfiye tarihinden evvelki muameleler için dahi merkezi Zonguldakta bulunan, hali tasfiyede Ereğli Havzası Kömürleri Satış Birliğine müracaat etmeleri ilân olunur. Maarif Vekilliği Devlet Kitabları Mütedavil Sermayesi Müdürlüğünden: Müdürlüğümüz kadrosunda boş bulunan memurluklara aşağıda yanlı vasıfları haiz müsabaka ile memur alınacaktır. 1 Türk tabiiyetinde bulunmak, 2 Lise mezunu olmak, 3 Memurin kanununun dördüncü maddesinde yazılı hükümleri haiz bulunmak, 4 Askerlik ödevini yapmış bulunmak. Müsabaka imtihanı 30/1/941 perşembe günü saat 10 da Ankara caddesinde İkdam Yurdu 3 üncü kattaki müdürlük binasında yapılacaktır. Muvaffak olan memura 3556 sayıh kanun hükümlerine gore ücret verilecek, müsavat halinde lisan bilenler tercih edilecektir. Talib olanların evrakı müsbitelerile birlikte 29/1/941 çarşamba günü saat on yediye kadar müdürlüğe müracaatieri. (508) EREĞLİ KÖMÜRLERİ İŞLETMESİNDEN: 3780 numarah kanuna müsteniden neşredilen 2/12899 numarah karamamenin 3 sayılı kararına göre teşekkül eden Ereğli Havzası Kömürleri Satış Birliği, 3867 numaralı kanun ve 2/14547 sayıh kararnamenin tatbikı neticesi olarak 1 kânunusani 1941 tarihinden itibaren tasfiye haline konmuş olmasına binaen sözü geçen Birlikle tasfiye tarihine kadar aktedilmiş olan mukavelelerin kömür teslimi vecibeleri ve işbu vecibelerden doğacak haklar İşletmemiz tarafından devren ve naklen kabul edilmiştir. Binaenaleyh 1 kânunusani 1941 tarihinden itibaren kömür teslimine müteallik talebler için Zonguldakta Mahdud Mes'uliyetli Ereğli Kömürleri İşletmesi Müessesesine müracaat edilmesi ilân olunur. Türkiye Tiftik ve Yapağı îhracatçılar Birliği Adi umumî heyet içtimaı 7/2/941 cuma günü saat 15 te Ticaret Odası toplantı salonunda yapılacaktır. Birlik azalarının asağıdaki ruzna mede gösterilen hususatı görüşmek üzere teşrifleri rica olunur. Ruzname 1 İdare heyeti raporu 2 Murakıb raporu 3 1940 senesi hesabatınm tas • diki ve idare heyetinin ibrası. 4 Yeni idare heyeti intihabL 5 Yeni murakıb intihabı. 6 1941 senesi bütçesinin tasdikı. Balık saydile meşgul esnafa Türkiye Manifatura İthalâtçılan Birüğinden: Balığ ağı ipliği tevâatının birliğimizce yapılması tensib edildiğinden ağ ipKıymeti liğine ihtiyacı olan: Lira 1 İstanbul balıkçılarının doğrudan doğurya; 765 2 Marmara ve Karadeniz havalisi için de alâkadarlann mahallî Ticaret Odalarından alacakları ihtiyac miktarını gösterir vesıkalarla; Birliğimizin Galata Ömerabid han 3 üncü kattaki merkezine müracaatieri ilân 627 olunur. (515) İstanbul Vakıflar DirektSrlüği ilânları İstanbul P.T.T. Müdürlüğünden: Pey akçesi Lira Mahmudpaşa mahallesinin eski Servilimesçid, yeni Tasvir 58 sokağmda 10 numaralı 51 metre murabbamda bulunan arsanın tamamı 1311 48 Sultanahmed mahallesinde Cami sokağında eski 14, yeni 10 Gümüş 100 kuruşluklarm yerine gümüş bir liralıklar darb ve piyasaya kâfi No. lı 3 oda, 1 kiler ve aralığı bulunan hanenin tarnamı 7117 miktarda çıkarılmış olduğundan gümüş yüz kuruşluklarm 31 ikincikânun 1941 417 32 Mercanda Dayehatun mahallesinin Tığcılar caddesinde Yal tarihinden sonra tedavülden kaldırılması kararlaştırılmıştır. dızlı han alt katta 7 numarah odanın tamamı 7191 Gümüş 100 kuruşluklar 1 şubat 1941 tarihinden itibaren artık tedavül etmiyeYukarıda yazıh emlâk satılmak üzere (15) gün müddetle açık arttırmaya cek ve ancak yalnız Malsandıklarile Cumhuriyet Merkez Bankası şubelerince İdare ihtiyacı için muktezi 427 aded testere komple alımı pazarlığa konul çıkanlmıştır. İhalesi 10 '2 '941 pazartesi günü saat (15) te icra edileceğinden is kabul edilebilecektir. muştur. Pazarhk 29 1/941 çarşamba günü saat 15 te B. Postane binası karşısın teklilerin Çemberlitaşta İstanbul Vakıflar başmüdürlüğü mahlulât kalemine müElinde gümüş 100 kuruşluk bulunanlann bunları Malsandıklarile Cumhuriyet (510) Merkez Bankası şubelerine tebdil ettirmeleri ilân olunur. da Valde hanı ikinci katta 23 numarada idaremiz umumî depo muhasibhği oda racaatieri. «288» (380) sında toplanacak müdürlük alım satım komisyonunda yapılacaktır. Beheri muhammen bedeli 250 kuruştan hepsinin 1067 lira 50 kuruş, muvakkat teminat 80 lira 6 kuruştur. Taliblerin olbabdaki şartname ve nümunesini görmek ve muvakkat teminatlarını yatırmak üzere çalısma günlerinde B. Postane binası birinci katta idarî Yetmiş beş lira aylıklı tahsil ve icra memurluğile altmış lira aylıkh üç zaAntalyada Bay Ömer adma yazılı D smıfından birlik 32019 numaralı ban bıta memuru alınacaktır. kalem binalar ve levazım şefliğine, pazarlık gün ve saatinde de 940 malî senesi İsleklilerin evrakı müsbitelerile kânunusani 941 sonuna kadar Zonguldak Beiçin muteber Ticaret Odası vesikası ve muvakkat teminat makbuzile birlikte kamız hisse senedi kaybedilmiş olduğundan artık hükmü kalmadığı ve sahibi(503) lediyesine müracaatieri ilân olunur. (491) komisyona müracaatlerL (489) ne başka numaralı yeni bir sened verileceği bildirüir. Naliye Vekâletinden: Gümüş yüz kuruşluklarm tedavülden kaldırılnıası hakkında ilân Dz. Levazım SatınaEma 1 Taahhüdünü ifa edemiyen bir müteahhid nam ve hesabma olmak üzere hususî tipte 55 aded plâka pazarlıkla 27 ikincikânun 941 pazartesi günü saat 14 te alınacaktır. 2 Isteklilerin belli gün ve saatte teklif edecekleri bedelin yüzde on bes nispetindeki teminat makbuz veya banka mektublarile Kasımpaşada bulunan komisyona müracaatleri. (484) Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası istanbul Subesi Müdürlüğünden: Zonguldak Belediye Reisliğinden: