24 Nisan 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

24 Nisan 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Bi — yanaşan zama Salı 19 24 Nisan “Karadeniz Korsanları,, tefrikamızın tarihi resimlerinden Bu tarihi tefrikamızı takip etmek için daha vakıt kaybetmiş sayılmazsınız. Baş tarafındaki / hülâsayı okumanız tefrikanın bundan sonraki kısımlarını takip etmiye kafidir. yamı hâkim olacak Dünyayı tehdit eden Ja- ponyanın müstakbel Dünyanın müstakbel sa- hiplerinden biri Yukarıdaki tesme dikkatle bakınız. Sima iyice dimağmızda yer etsin. Be- mini mini görüp te istihfaf etme- hu bebeğin büyüdüğü zaman ân cihana hakim olması çok muhte- meldir!! Çünkü kendisi halen dünya- nın ve garkın en küvvetli devletlerin- biri olan Japonya imparatorluğu- ğunun henüz bir yaşındaki veliahtıdır. PrensAkhito Tsougounomiya geçen senenin 23 Kânunuevvelinde doğduğu- na göre tam 16 aylıktır. Yukarıdaki resim de müstakbel im- paratorun İlk resmi fotografıdır. Biliyorsunuz ki Japonlar dünyaca istilâcr ve harpçı bir millet olarak ta- -Bu verdiğim kulağı akşama kadar —Üst tarafı 5 inci sayfada— | mişti. — Hemen şamdanm yanma | gelerek kızı çağırdı. Fakat şamda- nın gizli kapısı açılıp ta karşısına vezirin çirkin kızını — görünce bü- yük bir hayrete düştü. — Bir anda yapılan Fşleri anlıyarak kızı der « hal yanımdan kovdu. Fakat sevgilisini kaybettiği için hastalandı, yataklara düştü .Padi- şah oğlunu iyileştirmek için bütün fedakârlıkları göze almıştı. Buna rağmen onu hiç bir şey iyileştire- senvercecarmerLeLARALLALARA. e Dnnmışlardır. “Asya, Asyalılarındır.,, | yani, hakiki manasiyle “Asya, Japon- İarındır!,, prensipinin müdafii olan bu Sarı irkin 400 milyonluk Çin ülkesi üzerinde hakimiyeti yavaş yavaş ta- bakkuk etmek üzeredir. Rivayetlere bakılırsa, Japonya Çinden sonra Orta Asyalara kadar uzanmak ve oradan da bütün dünyaya hakim olmak gyesini güdüyor . Hattâ mahut E'cüç, Me'cüç masalı- na inanan bir çok adamlar bunların Japonlardan ibaret olduğunu söylemi- yorlar mı? Eğer, Japonların bu gayeleri tahak- kuk eder de bir gün bütün cihana ha- kim olurlarsa (2!) yukarıda gördü- ğünüz mini mini bebek te o zaman im- parator olacağından dünyanın en kud- retli insanr olacaktır!. Unutmayınız ki, Japonyanın en kuvvetli dini, “Milli din,, dir. Buna nazaran, imparator, aynı zamanda, Al- İahtır muhakkak miyordu. — Veliaht lııç bir şey ye- miyordu. Bunun üzerine padişah halka: “Herkes bir çorba — pişirecek, şehzade her kimin çorbasını içerse onun tası altın ile doldurulacak . ,, diye ilân etti. Bu ilânımn üzerine binlerce kişi çorba pişirerek sara- ya götürdü. Veliaht bunlardan hiç birini içmiyordu. Oduncu güzeli sokağa atıldık - tan sonra ihtiyar bir adamın ya - nına evlâtlık gibi girmişti. Bu ilânr duyunca babalığına: — Biz de bir çorba — yapalrm, belki kabul edilir. dedi. İhtiyar: — Canım, bizden binlerce defa zengin olan kimselerin çorbasını beğenmiyor da bizimkini mi beğe- necek?, Dediyse de kızın israrına dayanamadı. Ve akşama — biraz pirinç, yağ alarak getirdi. Odum- cu güzeli güzel bir çorba yaptık - tan sonra şehzadenin — kendisine hediye ettiği bir yüzüğü parma- gından çıkararak içine attı. Ve çorbayı ihtiyarla saraya gönder- di. ehzade yatağında — yatıyor ve önüne getirilen çorbalardan birer kaşık alarak tadına — bakıyor ve redediyordu. Nihayet sıra ihtiyar adıma geldi. Muhafızlar ilk önce onu bırakmak istemediler. Şehzax | kırmamak için yemelisin de bunu görünce ihtiyarın kalbini eliyle bırakınız işaretini yaptı. İhtiyarın — uzattığı kâseye kaşığını daldırarak ağzına yaklaştırdı. Birdenbire iğildi .. Çünkü kaşığın içindeki — yüzüğü görmüş ve tanımıştı. şarı çıkararak ihtiyarlar kaldı: yalnız Bu çorbayı kim yaptı?. — Kızım.. — Öz kızın mı?. — Hayır.. Evlâtlığım.. — Yanma alalı ne kadar oldu? — On, on beş gün.. -Buçorba — çok hoşuma gitti. Kızına söyle'de yarın tekrar yap- sın, fakat bu sefer kendi getirsin. Bunu söyledikten sonra ellerini biribirine vurdu. İçeri girenlere çorba tasımı altınla doldurmalarmı ve artık — iyileşmiş olduğundan başkasmın çorbasına ihtiyacı ol » madığını söyledi. İhtiyar da büyük bir memnuni - yet içinde evine — döndü ve olanı biteni kıza anlattı. Oduncu güzeli de — fevkalâde memnun oldu. Ve ertesi günü sa- raya girince ... . ne olduğunu an- ladınız tabii. Kırk gün kırk gece düğün yapıp kırk birinci gece gerdeğe girdiler Gözlüklü adam Herkesin | hayreti önünde çorbayı tamamen | içti. Sonra odada bulunanları dı- | Aydın şehır meclisinde Aydın, 16 (Hususi) — Şehir mec» Tisi dün akşam nisan devresinin ikân" < toplantısını yaptı. Bu toplantıda hesap işleri müdürü Osman beyin asaleten bu vazifeye ta- yini tasdik edildi. Spor mıntakasına 1000, spor klübü me 300, Himayeietfal cemiyetine 300 ve Hilâliahmer cemiyetine de 300 lira yardım yapılması ve 931 — 93Z sene” leri belediye bankası hesabına bütçeyt 400 lira konulması hakkındaki tezke- relerle bu seneki fırka — kongrelerinde halkın belediyeden yapılmasımı istedik: | leri dilekler bütçenin tanziminde dikka te alınmak üzere maliye — encümenint havale olundu. Motorinin kilosundan 10 para i$* | tihlâk resmi alınması ve kazancı — #0 yolları inşaatına tahsis edilmek şartile baş belediye arsalarının piyangoya kö” nularak bir menfaat temin — edilmesi hakkında daimi encümen azaları Ha" mit ve Salih Beylerin takrirleri ayntf kabul olundu. İ SPOR Taksim stadında Galatasaray - Istanbul liseleri bugün idman şenlikleri yapacaktır Bugün de Taksim stadında G” latasaray ile İstanbulspor |i arasında spor temasları caktır. Bu temasar mektep takıf” larr arasında futbol, atletizm, ve leyboldur,