1 Mayıs 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

1 Mayıs 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Yunanistandaki dahili mücadelede Ceneral Plâstrasın ismi tekrar Şehir Meclisi gelecek salı toplanarak reis Muhiddin B. in izaha- tını dinliyecek Kendi hayrını dü- . . . şünemiyen şirket (Baş tarafı 1 nci sayıfada) ya tahammülü yoktur. Boğaz, Şir- keti Hayriye vapur ücretlerinin pa | halılığı yüzünden — boşalmaktadır | ve bu yüksek bilet ücretleri indi- rilmedikçe Cuma ve Pazar günleri Boğaza gidenlerden başka — sair günlerde mahdut kimselerin Boğa za gittiklerini göreceğiz, işiteceğiz, Şirketi Hayriyenin bilet ücret- leri çok pahalıdır. Anadolu kava- ğımna, Sarıyere, —Yenimahalleye, Beykoza gidip gelmek yarım lira- dır. Çengelköye 30 kuruştur. Üskü dara gidip gelmek 28 kuruştur. Şirket talebeye muayyen yaştan sonra tenzilât yapmaz, memurla- rın ücretli olanlarma tenzilât yap- maz, nihayet halka tenzilât yap- | maz, bu yüzden de hem seneden se neye varidatı azalır, hem de dün- yanm, İstanbulun en güzel iki sahi lini harabiye sürükler... Boğazda oturan bütün halk şirketin bilet fi- yatlarından şikâyetçidir. Boğazda oturan beş kişilik bir ailenin üçü İstanbula inecek olursa bunların ayda verecekleri vapur parası 45 liradır. Üstelik ev de Boğazda ki- ra ise bu yekün 70 Hirayı —bulur. Böyle aileler yaz, kış Boğaza hem d> fazla para verip — taşınacakla- rına İstanbulun herhangi bir sem- tinde 35 — 40 İjra kadar bir para verip hem işlerine yakm bulunmak ta ve hem de yol parasından tasar ruf etmetkedirler, Bugünkü günde Boğazda ucuz- ca oturabilmek için şu şeraiti haiz olmak lâzımdır. 1 — Boğazda kendi eviniz ola- cak. 2 — Kendiniz resmi bir daire de maaşlı memur olacaksınız (üc- retli memurlar tenzilât mazhariye tinden mahrumdur. — Bu nedendir acaba!). 3 — Çocuğunuz ilk ve orta mek- tepte okuyacak. 4 — Ailenizde sizden başka hiç kimse hergün İstanbula inmek mecburiyetinde olmıyacak. Bu dört esaslı şartı haiz olanlar ancak Boğazda İstanbula nazaran ucuzca oturabilir. Herkesin Boğazda evi olması, | ücretli memur bulunması, İstanbu- la hergün inmiyecek zevcesi ve ço- cukları bulunmıyacağına göre, Bo ğaz günden güne boşalacaktır. Şir keti Hayriye üç sene evvel Boğaza rağbeti celp için bazı kararlar ver- di. Fakat bunların hiç bir tesiri gö- rülmedi. Bir tanesi, Boğazda ev yaptıra: cakların inşaat malzemesi ve ke- restesi meccanen taşınması idi. İki gram şeker için yarım kilo keçi boynuzu yemiye benziyen bu ko- iaylık hiç bir tesirini göstermedi. Bilâkis Boğazda yıkılan yalıların keresteleri İstanbula taşındı. Boğaz boşalıyor. Senelerce boş duran yalıların biriken vergisini vermemek için yalı sahipleri yalı- Tarını yıktırıyorlar, Yarın şirketin son senelerdeki kâr ve zarar hesapları ile azalan yolcu miktarını yazacağız Derebeğinin bir gecelik karısı ol Fransa intihabatı aPris, 30 (A.A.) — Havas A . jansı bildiriyor: Gazeteler Mant'ta yapılan kıs- mi intihap hakkında yazılar yaz « maktadırlar, Maten gazetesi ezcümle şunları yazıyor: — Dumerg kabinesinin mali kalkınma gibi müşkül bir işi ba - şarmak için azimle çalıştığı bir sı- rada, parlâmentonun komünistli - ğe ve sosyalistliğe temayül eden unsurları tarafından ihdas edilen vaziyetle işin güçleştirilmesi yü - zünden, müntehipler, Troçki gibi karışıklıklar çıkarıcı komünist un- parlâmentodan da kov - mak istemiştir. Bu, Fransız man - surları, tığının parlak bir uyanışıdır.” “Lö Jurnal' şunları yazıyor: — Parlâmento mesaisine tek - rar başlanmadan evvel, Mant in - tihabatının misal teşkil etmiş ol - duğu — Sondanını alâkadarlara, memleketin içinde bir değişiklik olduğunu göıtenniı' olması fena değildir.' birinci, ikinci — Kaos Ercüment Behzadın yeni şiir kitabı,bugün çıktı HABER Akşa T_Pootaaı darehanesi: Telgraf Adresi: İSTANBUL HABER Telefon — Yazı: 28812 — İdare: 24870 ABONE ŞERAITI 1 8 6 18aylık Türkiyo: 90 260 480 370 Krş. Benebir 1809706 100 1260 ILÂN TARİFESİ Ticaret Hânlarmın satırı 12,40 Resmi ilânlar 10 kuruştur. Sahibi: HASAN RASİM Neşriyat müdürü M. Gayur Basıldığı yeri (VAKTI) Matbaasi HABER gazetesi El yazısı tahlil kuponu teller » 'eiT söylenmiye mak istemiyen genç kız, kocası ve ihtiyar babası, işte, ormandaki kesik ağaçlara böyle bağlandılar ve sonra... Bu heyecanlı hikâyeyi 5 inci sayıfamızın sütunlarında okuyunuz !.; Sultanahmet Suhl mahkemesi 1 nci Hukuk Hakimliğinden: Müddei: Şirinyan bey, Müddeisleyh: — Yenipostahane arkasında İstanbul hanında yün iplik ve ak meşe Türk anonim şir- keti. İcabı düşünüldü: Şirinyan Be- yin Yün ve Pamuk ipliği ve Ak Meşe imaline mahsus Türk ano- nim şirketinin 76 ilâ 77 ve 8I den 100 kadar cem'an 22 adet müecn sesi hisse senedi ile 77 ingiliz lira- s1 9 şilin ve 11 penalık 1930 tarih- H beş sene vadeli deyin senedini zayi eylediğinden Ticaret Kanu- nunun 437 nci maddesi mucibince bedelinin kimseye verilmemesi i. çin şirkete ihtarat itasına ve se- nedatın iptaline karar itasr talebin den ibarettir. Senedatın iptali ve 77 ingiliz Hiralık senet hakkmdaki davanın rüyeti mahkememizin va- zifesinden hariç olmakla Müddei- nin bu taleplerinin veddine gaze- te ilânları hisse senedatının ziyat hakkında bir kafine olmasına ve bunu da şirketten gelen cevap te- yit etmesine binaen Ticaret Kanu- nunun 437 nci maddesi mucibince tediyattan şirketin memnuiyetine ve bu kararın Şirkete Tezkere ile tebliğ ve gazetelerle ilânına karar verildi. (2318) başladı Sene 3 Sayı: 71 Şehir Meclisi gele- cek salı toplanıyor (Baş tarafı 1 nci sayıfada) deiumumilikçe yapılmakta olan tetkikat ilerlemektedir. Tahkikatt idare etmekte olan müddeiumumİ muavini Ahmet Muhlis bey dün bankanın müdiri Hamdi Rasıh be- yi davet ederek kendisinden bazi malümat almıştır. Bu izahat şimdiki halde banka- nn ne kadar sermayesi olduğu; bu sermayenin ne şekilde kulla- nıldığı, müessesenin teşekkülün “ denberi müdürlük, murakıplık ve meclisi idare azalığı yapanların i- simleri ve vazife başında bulun: dukları tarihlere aittir. Hamdi bey daha esaslı ve şamil malümat verebilmek için bir müde det daha tetkikat yapmak zarure- tini hissetmiştir. Tetkikatına bitir" dikten sonra tekrar müddelumu” miliğe giderek istenen izahatı ve- recektir. Müddeiumumilikçe belediye * den istenen Esnaf Bankası raporu sureti müddeiumumiliğe gönderil: miştir. Rapor suretinin tetkikin” den sonra, raporu hazırlıyan kor misyonun mazbata muharriri Ga“ lip Bahtiyar beyden bazı izahat alınması takarrür etmiş ve kendisi müddeiumumiliğe davet edilmiş « tir. Galip Bahtiyar bey bugün Ab” met Muhlis beyi ziyaret ederek is> tenen izahatı verecektir. z Diğer Esnaf bankası işleri hak- kında tahkikat yapmakta olan mül | “kiye başmüfettişi Tevfik Talât ve İktısat vekâleti şirketler in Cemal beyler dün de bankada vakte kadar çalışmışlardır. münasebetle banka müdiri H: Rasıh beyden bazı malümat iste mişlerdir. Tayyarecilerimiz moskovada Moskova, 30 (A.A.) — Dib sivil hava filosu heyeti merkeziy? reisi M. Unşliht tarafından Türk askeri misafirler şerefine bir k&” bul resmi tertip edilmiştir. Emin Paşa riyasetindeki asketl heyet azalariyle Celâl Bey riyast” | tindeki tayyare zabitleri ve ciye, Harbiye, Bahriye ve komiserlikler ricalinin iştirak ği bu kabul resminde Unşliht il€ Türk misafirler arasında nutuk * lar teati olunmuştur, Evvelki akşam Türk misa! büyük tiyatroda Karmen temsilinde bulunmuşlardır. Emin Paşa dün Kızılordu kez evini ziyaret etmiştir. Romatizma kon- resi Möksra, şo (A.A.) — Moski” ’ vada 3 Mayısta açılacak dîl'd: cü beynelmilel Romatizma ile ”4 cadele kongresine iştirak 'd.’. olan İstanbul Tıp fakültesi Pfü, | fesörlerinden Doktor Akil M“w. Bey riyasetindeki Türk dı rından mürekkep heyet, dün *" , kovaya muvasalât etmiş ve U’:ıı yonda büyük elçi Ragıp Bef . elçilik erkânı, hariciye komittfi ği mümessilleri ve ecnebi ",:' ketlerde haricf münasebetler lf miyeti azaları tarafından kâff mıştır,