7 Haziran 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

7 Haziran 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Gayrimübadil bonoları- nın yüz İiralığı on üç liraya kadar düştü Bu sabah saat 70 da derece 317,5 dı Henüz haziran iptidası oldu - ğu halde sıcaklar tahammül edi- | lemiyecek bir raddeye gelmiştir. | Dün hararet 32.5 dereceye kadar çıkmıştı. Bu sabah saat 10 da 31. 5W derece olduğuna nazaran öğle ü- zeri ve öğleden sonra daha faz- la olacağı muhakkaktır. Dün sokaklarda sık sık ceket - siz dolaşanlara, banyolardan dö- nen hanımlara tesadüf ediliyor - du. Dondurmacılar çok iyi iş yap tılar. Yalnız yelğmursuzluk ve sıcak bentlerdeki suların nzılmnımıı sebep olduğundan bir kuraklık ıehlıkeıı baş göstermiştir. Bu yaralayışta kast var mı? (Baş taralfı 1 nci sayıfada) evden kızgın bir halde çıkıp git- miştir. Ohanes evden çıktıktan sonra akrabalarına giderek meseleyi anlatmış ve elbette ben onlarabir iş yaparım, demiştir. Ohanesin bu sözü madam To-| momun kulağına gidince mesele yi bütün akrabaşsına anlatmış ve bunlar vasıtasiyle de Ohanesin, evlerine uğramamasını temine ça lışmıştır. Işte bu dedikodulardan sonra | Ohans, bu aileye dehşetli kin beslemeye başlamıştır. Ohıneı - “ven maada madam Karabet isminde bir akrıbuı da- ha vardır. İstanbulda yeri, yurdu olmı - yan bu çocuk, Sinoptan gelmiş, İstanbulun muhtelif semtlerinde bazan da akrabaları nezdinde va kit geçirmektedir. Karabet ayni zamanda Tomomun hasmı olan Ohanesin de akrabası bulunmak -| tadır. Dün akşam saat dokuz bu- çuk sıralarında Karabet her za - manki gibi bu kadıncağızın evi- ne gelmiş ve geldiği zaman sofra kurulu olduğu için yemeğe çağır- mışlar, oturup yemiş ve kalkınca bir köşeye çekimiş ve biraz son * ra da belinden tabancasını çıka - rarak karıştırmıya başlamıştır. Madam Tomomun kızı madam Mari (tabancayı karıştırma — bir| kaza olur) demişse de, Karabet: | — Baoştur. Diyerek daha fazla kurcalama- ya başlamıştır. Nihayet tabanca- dan çıkan bir kurşun henüz sof- radan kalkmış bulunan matma - zel Maryanosu ayağından yarala- mıştır. Kız yaralanınca Karabet kendisini sokağa atmıştır. Kara- betin elinde tabancasiyle sokağa Koştuğunu gören halk, yakala - mek istemişlerse de sokakta bu - Janan Ohanes halkın önüne geç- miş ve Karabetin kaçmasını ko - Jaylaştırmıştır. Karabet bir saat sonra yakalanmıştır. Karabet, poliste hadiseyi bir kaza olarak yaptığını söylemiş -| se de, parasız bulunduğu halde otuz liralık bir tabanca taşıması ve vak'a anında Ohanesin, Kara- betin kaçmasını temine çalışma- sr gibi haller işte bir kast eseri mevcut bulunduğu hissini verdiği için zabıta, tahkikatına ehemmi-| yetle devam etmektedir. 5 — Tabutu açtılar...lçınden cesedı çıkararak kopek balığına attılar... 'Bir yanda silâh bir 'hanes - yanda konferans —Baş tarafı 1 1aci sayfkdam ğine inandığı için imza etmiştir. O vakittenberi Milletler cemiye- tinin zayıflaması ve seyyar top - ların nev'ini azaltmak maksadi- le İngilterenin ortaya attığı si « lâhları azaltma teklifi, milletler cemiyetinden bekledikleri ve en sonra kendilerinin temin etmek mecburiyetinde ğgazların emniyeti —meselesinde Türklerin vaizyetini güçleştire - cektir. Bundan başka Versay mu- ahedesi Almanyaya müsavi hak- lar bahşedecek bir şekilde tadil edilirse boğazların tahkimi husu- sundaki kayıtlar da kaldırılmalı- dır, En niahyet her devlet gibi Türkiye de kendi evinin hâkimi| olmak gibi en tabii bir arzu bes- lemektedir. Eğer Türkiye bu ka- dar büyük bir ehemmiyeti haiz-0- lan boğazlara tamamiyle hâkim olursa diğer — devletlerle olan dostluk münasebetlerinin - kıy - metini arttıracak âmilleri eli al- tında bulundurmuş olacaktır.., Paris, 6 (Husovst) — M. Pi - yetri meb'usan meclisi hariciye encümeninde 825 milyondan iba- ret olan kredinin beş seneye tev- zii hakkında izahat vermiştir. Mumaileyh, deniz plânmın i-| kinci kısmında döngerk sistemin- de bir kruvazörün, bir denizaltı gemisinin ve bir torpitonun inşa- sı derpiş edilmekte — olduğunu, bunların hacmi istiabisinin kırk bin tonu geçmiyeceğini söyle - miştir. Paris, 6 (Hususi) — Ekselsi- yör gazetesinin Cenevre muhabi- rine göre, Londrada toplanacak olan bahri konferansta emniyet meselesi ilk plânda olacaktır. Fransa, bu konferansa yalnız kalacakları bo-| Yazısı dördüncü sayfadaki hikâyedir. hikâyelerimiz birer günlüktür, yâni — mabadsizdir. Haber gazetesinde hergün böyle bir resimli hikâye vardır. Bir hırsız Şah Hazretlerini istikbal | | Dört çocuğu ve karısı ile beraber evini ateşe | vererek yandı Aichhalden, 7 (A.A) — Kapı nun bir adam dün gece evini ateşe arasındaki dört çocuğu ile beraber kendisi de bu ateşte yanmıştır. Şirketlerin formülü Ankara, 7 (Hususi) — Nafia Vekâleti, elektrik şirketlerinin ki- lovat fiyatını tesbit için kullandık- ları formülü tetkik etmeğe baş'a- mıştır. Vekâlet fiatların tesbiti için ye- | ni bir formül aramaktadır. secererereRArELALEAELALALARErERERRArELERESEK İngiltere, Amerika, Japonya ve İtalyanın değil, bütün bahri dev- letlerin davet edilmesini her za - mankinden daha ziyade cektir. Londra, 6 (Hususi) — Yakm- da Londrada toplanacak deniz konferansına bütün - bahri dev - istiye - Bu konferansta M. Litvinofun da bulunacağı anlaşılıyor. Deyli Tel graf gazetesi; Sovyet hükümeti- nin deniz işlerinde muhterisane bir plân takip etmesinden ve ez- cümle Türkiyeye boğazları yeni - den askeri vesaitle kapatmak hak kının verilmesini iltizam eyleme- sinden endişe izhar ediyor. Ankara, 7 (Hususi) — Harici ye vekili Tevfik Rüştü bey Ce - nevreden hareket etmiştir. Cuma ertesi günü İstanbulda ve pazar günü de burada bulunacaktır. Kendisi Balkanlar ve Cenevre - deki son vaziyeti vekiller heye - tinde izah ettikten sonra İran şa. hını karşılamak üzere Samsun ve | kırmak suretiyle hırsız'ıktan maz-| vermiştir, Karısı ve iki ile yedi yaş| letlerin çağrılması muhtemeldir. | Trabzona hareket edecektir. | Resimli ' — ÇBaş tarafı 1 nci sayıfada) pazar gününe kadar bitirilmiş o- lacaktır. Şah hazretleri İstanbulu şereflendirdikleri müddeçe Dol - mabahçe sarayında ikamet ede - ceklerdir. Burada da - hazırlıklar| KUPON 153 7-6-19 34 Kılıç Ali Bey Gaziantep meb'usu Kılıç Ali Bey bu sabah Ankaradan şeh rimize gelmiştir. Adanadaki dokuma fabrikası Ziraat bankası Adanadaki do kuma fabrikasının makinelerini yeniliyerek teşkilâtını kuvvetlen- dirmek teşebbüsündedir. Bankanın idare meclisi azasın dan Mümtaz beyle sanayicileri * mizden Şerif bey yarın bu mak - satla Almanyaya gideceklerdir. — Ölüm Şehrimizin maruf kırtasiye tüccarlarından Ali Asgar bey bir müddettir yılancıktan yatı - yordu. Teecssürle öğrendiğimi » ze göre hastalıktan kurtulama - mış dün gece vefat etmiştir. Ce - nazesi yarınki cuma günü saat 10 da Kadıköyünde Bahariye cad - desinde 29 numaradaki evinden | kaldırılacaktır. Oğlu Ekmel beye ve ailesine taziyetlerimizi beyan ederiz. Istanbul İkinci İcra Memurlu- ğgundan: Mahcuz ve paraya — çevrilmesi mukarrer ev eşyası tÜ—6—0934 ta rihine müsadif Pazar günü saat 9 dan itibaren Şişli Ösiman Bey Ca bi sokak Fransız mezarlık karşı- sında 50 No. lı hanede birinci çık arttırma suretile — satılacağın- dan taliplerinin ayni gün ve saat- te mahallinde hazır — bulunacak | memuruna müracaatları ilân olu- nur. (2529) Sahibinin sesi baş muganniyesi yapılmaktadır. Frzurum, 7 (Hususi) — İran Şa-| hı Rıza Pehlevi Hazretlerini kar- şılamak üzere burada bulunan heyet bu sabah Karsa mütevec cihen hareket etmiştir. Erzurum, 6 (A.A.) — İran Şı.' hı Hazretlerini karşılamağa git-| mekte olan heyet erkânı bugün şehrimize — gelmişlerdir. Heyel ve şehrimizde bulunmakta olan a İran sefiri Sadık — Han şerefine dün akşam vali Necati Bey tara- fından vali konağında bir akşam ziyafeti verilmiştir. Heyet bugün öğle yemeğini kolordu kumandan lığında yemiş ve şehrin görülecek yerlerini gezmiştir. - İran sefiri Sadık Han bu sa- bah şehrimizden ayrılmıştır. Bu akşam heyet şerefine — kolordu kumandanlığı tarafından bir ak- şam ziyafeti verilecektir. Ziya- fette vali ile vilâyet erkânı hazır bulunacaklardır. WaaaEANLANATARAAALEAAAR AAA NN YAR n | Istanbul Kerbelâ kesildi | Yirmi dört saattir. musluklar- dan sular akmıyordu. Bir taraftan| da sıcaklar ortalığı cayır cayır yak mağa başlamıştır. Susuzluğun se- bebini su işleri müdürlüğüne sor - duk. Şehir haricinde bulunan Han koma mevkiinde bir ana su boru- su patlamış. Bunun tamiri ile uğ- raşıldığı için İstanbul yirmi dört saat susuz kalmıştır. Bugün öğleden sonra sular ak mıya başlamıştır. ve kolordu Fikrîye Hanım PANORAMA Bahçesinde SATILIK TAZI Tilki ve tavşan avları yapan bir çift tazı satılıktır. Meraklıların B. Ş. rumu- zile HABER'e müracaatları. HABER Akşam Poatası ISTANBUL AN- KARA CADDESİ Telgrat Adresi; İSTANBUL HABER Telefon — Yazı: 93872 — Hdare: 21310 ABONE ŞERAITI ı 8 6 12 öylık Türkiye: 120 330 660 1250 Krg. Ecnebi; 150 445 840 1610 ILÂN TARİFESİ Vicaret Ulnlarınn satırı 12,50 Resmi Uünlar 10 kuruştur. darehanesi: | Sahibi: HASAN RASİM Neşriyat müdürü M. Gayur Basıldığı yeri (VAKIT) Matbaası HABER gazetesi El yazısı tahlil kuponu — L N aa sr