7 Temmuz 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

7 Temmuz 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

— Ledi Meri'yi sofrada konuşurlar- Ç t !: İ t i | i. İ HABER'in hikâyesi — Son sayfadaki resme bakı - nız! — Hintli Mecusi uşak Hinteru, o| ken dinlemiş, damarlarındaki kan, sanki barutlı imiş gibi yanıp tutuş- muştu. Yarabbi... Havsalası almıyordu. | Ledi'nin söylediği o cümle ne| idi?,, Demek ki?.. Demek ki?.. Bu kadın da, melek sandığı bu kadm da kocasını başka bir erkekle alda- tabilirmiş ... Halbuki Hinteru onu âdeta esiri, lâhuti addetmişti... Ha nrmını, ancak ilâhlara karşı beılen1 mesi caiz olan bir aşkla seviyor-| du... Şimdi ise, önün ibi ufuk açılmıştı. dereerenibir ,, Sir Henson'la karısı, bütün İn-| giliz asılzadeleri gibi, uşaklarmı, hizmetçilerini adamdan ..ymu: Iıı_', onların Mmevcudiyetlerile ade- mi mevcudiyetlerini eş — sayarak yınlı_nııd. her şeyi konuşurlardı. H"Tîıînîn yanında da bu dustu- ru takip eylemişlerdi... Fakat, işte, onun bütün maneviyatmı alt üst et- mişlerdi. E Sofra başındaki hizmetini biti- rir bitirmez, Hinteru, doğruca evin üst katıma çıkan merdivenleri tır- Manmağa başladı. Bu kat, hizmet- kârlara tahsis edilmişti. Sir Hen- *on, evli olsunlar, bekâr bulunsun- lar, yirmi maiyetinden her birine birer oda vermişti. Hintli, soluk soluğa, kendi karı- sınmn sahip bulunduğu odaya girdi. Pimira, tünç Bir höykele benze-| yen yarı çıplak, esmer - vücudile, karyolanın üstüne uzanmıştı. O gün, akşama kadar, efendilerinin odalarını temizlemiş, yorulmuştu. Şimdi, biraz dinleniyordu. Ş Bir Avrupalı kadın olsa, bu va- ziyette, istifini bile bozmazdı, Fa- kat, Pimira, tam mânasile bir Me-' cusi karısı idi. Kocaya hürmetin ne demek olduğunu bilirdi. O: dini iktizasınca, bir zevç, zevcesini döver, söver, hattâ, asar, keserdi... Tarikatlarr bunu tamamile mübah kılmıştr... Kimsenin ses çıkarmağa hakkrı yoktu... Bir kadın, erkeğe, körükörüne itaate borelu idi! A Pimira'da gayet dindar olduğu !Ç"'ı Ş!'Cîn: azıcık hürmetsizlik, ılfılııılik ederse, ahrette eza, cefa göreceğinden korkardı. Hinteru ne zaman odasına girse, ayağa kal- kar, secde eder, onun daima “çıp- lak olan ayaklarını öperdi. Gene de öyle yaptı... Fakat, Hinteru, ona: — Kalk... Beni dinle... -dedi.- Sen, geçen gün, bana, bir itirafta bulunmuştun da terslemiştim... Faz la söylenme... Yanlış işitmişsindir! Demiştim... Hatırlıyor musun? — Hatırlamaz olurmıyım, m- kaddes zevcim. — Tekrarla öyle ise... — Yatak odasını tertiplemiş- tim... Sürahiye soğuk su koyuyor- dum... O esnada, bizim Sir içeri girdi... Benim yanağımı okşadı... Elini göğsümde gezdirdi... “Sen çok güzel kadımsın... Hoşuma gidi- yorsun!,, dedi... Ben de: “Aman, böyle şeyler söylemeyin, efendi- miz... Bana ilişmeyin! -dedim.- Gerçi, siz benim velinimetimsiniz... Lâkin, bizim dinimizin ahkâmı, zevceye tam sadakat emreder...| Tam sadık kalmazsam ahrette da- imt azaba maruz tutulurum... Deni) bu gibi iltifatlarınızdan âzat e- din...,, dedim. Bu sözlerim, Siri gül dürdü: “Ne zaman fikrini değişti-| Yatağıma girersen, sana bütün ha- yatını temin edecek bir para veri- , dedi... Ben de: “.Bütün ah- retimi mahvedecek bir para...,, di- ye mırıldandım.., Mesele bu kadar- la kapandı, mukaddes zevcim... Hinteru sordu: — Zevç bir şey emredince, zev-| ce, onu yapmağa mecburdur... Bu- nu biliyorsun, değil mi? — Biliyorum... — O şey, ne olursa olsun, yapa- caksın değil, mi? — Ne olursa olsun... — Körükörüne... Günah mıdır, sevap mıdır diye düşünmeden... — Bana günah bir şey yaptırır- sanız, cezası sizin boynunuzdadır... Ben, ancak sizin emirlerinizi yeri- ne getirmekle mükellefim... — Pekâlâ... Öyle ise beni dinle... Bu geceden tezi yok... Beni, efen- dinin yattığı odaya saklayacak- sın... Kendin de, onun yatağına gi- rerek yatacaksım... Hanrmımız, bu odaya asla girmediği için, seni ya- takta tutmasına imkân yoktur... Efendimiz,. zevcesile, Ledi'nin ©- dasında buluşur... Binaenaleyh, kendi yatağma girdiği zaman, seni orada bulacaktır. Sen, ona: “Hinteru'yu uyutup geldim... emretmiştiniz... Fikrimi değiştirip sizin odanıza geldim... Yatağınıza, girdim... Emirlerinize amadeyim...| Diyeceksin...,, Sanki benim yata-| ğımda imişsin gibi, kendini yaban- cr bir yerde hissetmeyeceksin... Emrim budur... Anlıyor musun? Pimjre, rükü edercesine iğildi: — Anlıyorum! -dedi.- Emrinize harfiyen itaat edeceğim... Lâkin, bir zevcenin, zevcine, son bir ih- tarda bulunmak hakkıdır, Ben de bu hakkımı kullanarak -soruyo- rum: “Bana yaptırdığınız işin, si- zi ahrette büyük bir mes'uliyete sevk edeceğini düşündünüz mü?,, Hintli: — O tarafma sen karışma... Dü-. şündüm... -dedi.- — EL, peki öyle ise... Sir Henson, odasında ıslık ça- larak bir müddet dolaştı... Çok a- sil, adabı muaşerete riayetkâr bir Ingiliz idi... Buna rağmen, yalnız- lığından bilistifade, bu — samimi muhitinde, tatlı tatlı burnunu ka- rıştırdı ve alafrangada pek ayıp o- lan bir iş yaptı: Affedersiniz, ge- yirdi. Sonra, soyunmağa başladı. Sır- tına pijamasını giydi... Başı ucun- da duran şerbetini kaşıkla bir kere daha karıştırıp içti. Tbancasının kurşunları tamammı diye baktı... Sonra yatağımın cibinliğini aça- rak içeri girmeğe hazırlandı. Fa- kat, hayret sayhasını güç zaptetti: — Vay... Sen burada ha... En ni- hayet sözümü tuttun hi Hemde bu gece ne güzelliğin var... Afe- rin... Aferin... — Kocamı uyuttum, efendimiz... Emrinizden dışarı çıkmadım... Gel! dim işte... | Perdenin arkasında saklı duran Hintli uşak, zıngır zıngir titriyor- du. Ne de olsa, vaziyet, ona pek| ——— Aağır gelmişti, Fakat, plânını tatbik için başını vuracak başka çare yoktu. Bir elinde bir hançer, diğer elin de bir tomar kara Hint ipi, perd nin arkasından çıktı... Yatağa hü- -— Saat 14,40 İştiklâl Marşı çalı- 7 Temmu z 1834 Ha sanacam : Jstanbul güzel bir spor günü yaşadı akşam pek efkârlı idi. | Efendisi Sir Henson'la hanımı| Galatasaray, çok güzel bir oyun oynıyan Yunan takımına 2 - 1 mağlüp Dün İstanbul, tam mânasile gü- zel bir spor günü yaşadı. Taksim stadını dolduran sekiz binden fazla seyirci, yedi — saat zevkle muhtelif spor müsabakala- rını seyrettilter.. Ve Galatasaray- hlarım hazırladığı büyük spor gü- nü, dün ilk anından sonuna kadar muvaffakıyetle başarılmış oldu. Saat 13,30.. Galatasaray İisesi- | nin büyük avlusu cıvıl cıvıl kaynı- yor., Genç, ihtiyar yüzlerce spor- cu tabur oluyorlar.. Bunlar resmi geçide hazırlanan — Galatasaraylı| eski ve yeni sporcular. Saat 13,45, en başta güreşçi Ço- ban Mehmedin taşıdığı Türk Bay- rağı, arkada şehir muzikası, ve sı- ra ile, galatasaray bayrağı izciler eski sporcular, atletler, eskrimci- ler, boksörler, tenisçiler, güreşçi- ler, biniciler basketbolcular voley- bolcular, denizciler, dağcılar fut- bolcular ve motosikletçilerin teşkil ettiği, 400 — 500 kişilik muazzam bir kafile bando çalıyor, hepsi a- yak uydurmuşlar, bütün Beyoğlu ayağa kalkmış.. Ve Galatasaraylı- lar stadyoma doğru yürüyor.. Saat 14,20, stadyomda büyük geçit resmi başlıyor.. Kendi spor kıyafetlerini taşryan grup, tribün- lerin önünden geçerken, çılgınca alkışlanıyor. yor. Bütün stadım bir ağızdan söyle- diği Cümhuriyet Marşı ile bu fev- kalâde merasim bitiyor.. İsmail Müştak Beyin nutku ile müsabaka lar başlıyor.. Güreş müsabakasında tanınmış güreşçiler başta Çoban Mehmet ol- mak üzere gösteriş müsabakaları- nı yapıyorlar. Gülleci Cemal ve ar- kadaşları da başka bir tarafta 50 kilodan 90 kiloya kadar 'gülle kal- dırmakla meşgul.. Program daki- kası dakikasına tatbik — ediliyor, gülle kaldırma bittikten biraz son- ra atletizm mübakaları başladı. Halat çekmede, Galatasaray ve Haliç takımları karşılaştılar.. Sıkı iki çekişme oldu ve ikisinde de Ga latasaray kazandı. Büyük bir inti- zam içinde geçen atletizm müsa- bakalarından sonra, günün — son spor hâdisesine sıra gelmişti. Galatasaray Panatinaikos kar - şılaşması, çok zorlu ve güzel oldu. Yunan takımı, çoktandır görmedi- Bimiz sıkı bir oyun oynadı ve Ga- latasarayı tam bir hakla — mağlüp etti.. Dünkü oyunu ile Panatinaikos' a Avrupanınkuvevtli takımları ayarında görmek kabildi. Üüçel * Evvelâ Galatasaray, sonra ye - şil — beyaz formalarile Yunanlı- lar sahaya çıktılar.. Hakem Ahmet Beyin tiz düdüğü çaldığı zaman Galatasarayın her zamanki takımı ile dizildiği görülüyordu. — Muha- cum etti... Sir Honson pıtırdıyı işitmiş, ci- binliği açarak uşağın üzerine gelir ken görmüştü, (Hatice Süreyya) (Yarın bitecek) ça cim hattında oynanması beklenen Muslih yoktu.. ç Oyunun ilk dakikalarından iti- baren hâkimiyet Yunanlılara geç- ti., Bugün Galatasarayın iyi bir o- yun oynıyamıyacağı anlaşılıyordu. Halbuki, Panatinaikos'lular, — seri ve atılgan bir oyun oynuyorlar, o- yuncular, erva gibi — bizimkilerin yanlarından sıyrılıyorlardı. Gala- tasaray kalesi her an tehlike geçi- riyor, Avni güzel kurtarışlarla, bu tehlikeleri savuyordu. Devre ortalarına gelmişti.. Fa- zıl çıkmış yerine Muslih girmişti. Bu anda Yunan takımının kalesi de bir tehlike geçirdi. Fakat Gala- tasaray kalesi tekrar — sıkışmağa başladı. Yunan muhacimleri — seri bir akınla bizim kaleye indiler, mü dafiler atladı, sağ iç kaleci ile kar- $t karşıya kalmıştı. Fakat tam bu sırada İbrahim yetişti. Kaleci Avni de topu almağa çıkmıştı. Üçü de çarpıştılar. Top ta yuvarlana — yu- varlana kaleye girdi. Bu ilk gol Galatasarayı biraz a- çar gibi oldu, Fakat bu da çok sür medi, tekrar Yunan takımının taz- yiki başladı. Top birden Panatina- ikos sol içine geçti. O da karşısın- daki oyuncuyu atlatarak kaleye indi. Ve zaviyenin kapalı olduğu nu görünce, arkadan koşup yetiş- oldu Hakem Ahmet Beye gelince maçı çok güzel idare etti.. izzet Muhittin Semihin en büyük zaferi Galatasarayın on birinci atletizm bayramı ilk devirleri hatırlıyanla- ra zevk verecek bir şekilde cere - yan etti., Sessiz sadasız yapılan o zamanki müsabakaları dünkü bü - yük gün takip etti. İstanbulun pek az istisnasile he- men bütün atletlerini bir araya toplıyan bu müsabakalar, sıkı tu- tulmak şartile halkın atletik spor- lara karşı olan alâkasımı kuvvet- lendirmeğe kâfidir.. Bu suretle iti- na edilen müsabakalarda — halkın alâkaşını tahrik, heyecanmı tezyit elbette işi muvaffakıyete götürür... Haftalardan beri beklediğimiz, günlerce münakaşasını yaptığımız 100 metrelik koşu ümit ettiğimiz neticeyi verdi.. Heyecanın haddi âzamiyi bul - duğu böyle yarışlarda dünkünden fazla yüksek bir derece beklemek caiz değildir. Saatlerce heyecan içinde sılan asabın insanı ziyadesile üzen tarafları çoktur.. İş yüz metreyi koşmak değil, sar- miş ve önü bomboş duran sağ açı- ğa bir pas verdi. Sağ açık ta sıkı bir şütle ikinci golü yaptı. Bundan sonra Galatasaray mü- temadiyen sıkıştı ve birinci devre böylece 2 — O Galatasarayın mağ- lübiyeti ile bitti, İkinci devre, rüzgâr Galatasa- rayın aleyhinde idi. Herkes sarı - kırmızılıların daha ağır bir mağ-| lübiyete uğrayacağını ümit ediyor du. Fakat devre başladıktan biraz sonra, Galatasarayın birinci devre ye nazaran çok daha güzel ve ener jik bir oyun oypadığı görülüyordu. Artık maç, bir tarafın — ezici o- yunundan kurtulmuş, iki müsavi kuvvetin sıkr bir çarpışması şekli- ni almıştır. Bu, oyunun biraz sertleşmesine sebep olmuştu. Fakat maç ta çok zevkli oluyordu. İki taraf ta tehli- ke geçiriyordu. Oyun sonlarına yaklaşmış, ne Yunanlılar, nede bütün çırpınma-| sına rağmen Galatasaray gol çıka- rabilmişti. Top, Panatinaikos kalesi önün- de dolaşmağa başlamıştır. Muslih, | ceza çizgisi içinde topu kapmış sü- rüyordu. Fakat iki müdafi üstüne çıktı. Ve kale önü bir karıştı ve bu aralık Muslihin sırtına bir. tekme vuruldu. 'Tiz bir düdük Yunan takımının penaltı ile cezalandırıldığını bildi riyordu. Kaleci oynadığı için iki kere a- tılan bu penaltı, galatasaraya ye- ğâne sayıyı kazandırdı. Bir kaç| dakika sonra oyun Yunan takımı- nın 2 — | galebesiyle bitti. ... hareket hattma oturup, tabanca patlayıncıya kadar o İşe tahammül etmektedir ki bu da her babayiği- tin harcı olamıyor.. Sekiz senedir bu mesafe üzerin de muhtelif muvaffakiyet kazanan Semih yaptığı işin en yakın adamı sıfatile diyebilirinm ki dün spor ha yatının en parlak zaferini kazan- mış oldu.. Hareket hattını bu mesafenin icap ettirdiği kadar çabuk terk e- debildiği içindirki rakibinin sonla- ra doğru yaklaşan bir — yarışıma mukabil nihai çizgiyi o gün evvel geçti. Bizim gibi herkes te gördü ki Lamburu ayni kıymette bu mesafe için mükemmel koşan bir atlettir. Hareket hattında yan yana yer alabilselerdi kronometrelerin daha yüksek bir derece bulmaları mutla ka lâzım gelecekti.. , 200 metrede yarışın neticesini daha başka bir merak ile bekledik. Mehmet Ali, Lamburu mücade- lesi zevk ve heyecan itibarile ayrı bir hususiyete, şayanı dikkat — bir netitceye bağlı idi.. Mehmet Ali- nin koşu esnasındaki — hâkimiyeti Yunanlı atletin koşuyu beklediği- miz bir anda terkine sebep oldu.. 800 metrede kuvvetini nihai hat- ta sakladığı zannedilen Çukolas son metrelerde kazandığı hâkimi - yeti böyle bir hassadan değil, ken- disinin tahammül itibarile bize o - lan faikiyetinden bu işi muvaffa- kıyete götürdü. 2. 4 Yüksek bir derece - sayıla- maz. Koşu esnasında son metrele- re kadar galibiyet mevkiini bula- Dün Yunan takımını çok beğen- dik, Galatasaray ise, birinci devre fena ikinci devre iyiye yakın vasat bir oyun oynadı. Kazanmak Yunanlıların hakkı idi ve kazandılar.. mıyan Çukolas kuvveti yerinde bir adamı son saniyede sarfettiği kuvvetle geçemezdi.. O bu zaferi- ni 1500 metre üzerindeki — kuvvet ve tahammülüne medyundur.. Ateş Ibrahim güllede, Tevfik (Lütfen sayıfayı çeviriniz)