23 Ağustos 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

23 Ağustos 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Gaziantep yolunda soygunculuk vak'ası köyleri teftiş-Halkevinde konferans Fıstıklar batmanla mı satılıyor? Gaziantep, (Hususi) — Gazi - | antebin Narlı istasyon yolundı'_ bir soygunculuk hâdisesi — olmuş ve hüviyetleri meçhul üç şaki ta- rafından Kâözım Ağaya ait kam- * yona ateş açılarak şoför ve mua - | vini yaralanmıştır. Şakiler kam- yonun bizz ırure durmasından isti fade ile yolcuların üzerinde çıkan yirmi lira ve bir saati gaspederek kaçmışlardır. Pazarcık jandarma müfrezesi tarafından yapılan takip neticesi mütecavizler Kartal — dağlarında pusuya düşürülmüşler ise de ge- €enin karanlığından ve arazinin arızalı bulunmasından bilistifade cenuba kaçmışlardır. Şakilerin hüviyetleri tespit edilmiştir. Köyleri teftiş | Valimiz Akif Beyefendi, bu hafta, maiyetlerinde Halkevi köy- cülük şubesi mümessil ve âzaları bulunduğu halde nümune köyü it- Hhaz edilen köylerden bazılarını teşrifle yapılan işleri teftiş etmiş- lerdir. Neticeden pek memnun ka- lan vali bey, komite heyetini ha- raretle tebrik etmişlerdir. Bu faaliyeti haber alan ve Kilis'Kâzâlarında da bazı köy- lerin nümune köyü olarak kabul ve ıslahı karargir olmuştur. Bura- larda, evler badanalandırılmakta, | umumi helâlar yapılmakta, sular temizlettirilmekte ve mektep ih- tiyaçları karşılanmaktadır. Halkevinde konferans Şehrimizde bulunan İstanbul Üniversitesi Doçentlerinden dok - tor Muzaffer Esat Bey tarafından Halkevinde, büyük bir kalaba- | lık huturunda (veraset ve neslin | ıslahı) rhevzulu bir konferans ve- rilmiştir. Konferansa yüzlerce va- tandaş iştirak etmiş ve çok beğe- nilerek alkışlanmıştır. Halkevimiz her hafta ayrı bir mevzu etrafında konferanslar ter- tip etmektedir. Fıstık batmanla mı satılıyor? Ölçüler kanununun tatbikin - den beri şehrimizde kilogramdan başka ölçü âleti kullanılmamakta ise de bu sene iyi bir mevsimi olan Antep fıstığının alış verişi batman la yapıldığı işitilmiş ve — keyfiyet Ticaret Odasınca — ehemmiyetle takibe başlanarak bilümum fıstık tacir ve tellâllarına tebligat yapıl- dığı gibi belediyenin de nazarı dikkati celbedilmiştir. 934 fıstık rekoltesinin iki bin tondan fazla olacağı tahmin edil- mektedir. Alacaların kontrolu Bir müddetten beri şehrimiz a- lacacıları beyninde bir gerginlik vardı. Bu yüzden mamulâtımız | çok zarara uğramış ve fırsatı ga - nimet bilen bazı ve belki de şeh - rimiz hericindeki dokumacılar çı- kardıkları fena malı (Antep işi) diye harice sürmüş ve bu suretle alacalarımızın yüksek adlarını le- kelemeğe sebep olmuştur. Bu defa intihap edilen alacacı esnafı cemiyeti, bu işle sıkı suret- te alâkadar olmak için kontrol u- sulünün tatbikini kabul etmiş ve ilk iş olarak ta bilümum dokuma- ların çözgü ve atkılarını tespit ve ilân etmiştir. Buna muhalif hare- ket edenler, Ticaret Odasının sa- lâhiyetleri dahilinde tecziye edi - leceklerdir. ——— Nihat Sevket B. Pancar zer'iyatını tetkik için Eskişehire gitti İzmir, (Hususi) — Burnova em raz ve haşarat enstitüsü müdürü Nihat Şevket Bey Ziraat Vekâle- tinden aldığı bir emir üzerine Es- kişehir, Ankara ve Samsunda bu seneki şeker pancarı zeriyatının vaziyetini tetkik etmek üzere dün Afyon tarikiyle Eskişehire hare- ket etmiştir. Dahı'en:lce Nazillideki pa: muklarda görülen hastalığı teşhis ve muktezi tedabiri yapmak üzere Nazilliye gidip gelen Nihat Bey tetkikleri neticesini şöyle anlat- mıştır —Pamukları umumiyet itibari- le iyi ve sıhhatli buldum. Bütün rekolte üzerinde geçen seneye na- zaran noksanlık vardır. Serçelerin fazla zarar yaptıklarını gördüm. Bittabi lâzımgelen tedbirler alm- maktadır. 1 — Murzaffer Gavsi - 1361: Asabi ve azimkâr tiplerden. Sebat ettiği işler- de muvalffak olur. Hafızası zekâsından kuvvetlidir. Yaşı ilerledikçe uzağı gö- rüş ve tahlil kabiliyeti inkişaf edecektir. İsrafa meyli vardır. Doktorluğa isti- dadı zayıftır. 2 — Sabri Togrul: İnatçı ve müves - vis tiplerden. Ekseriya mütereddit ol- makla beraber, inatçılığı, yaşı ilerledik- çe sebatkâr olacağına — delâlet eder.. Dostlarına vefakâr görünür. İktisadı sevmez. Fikri takip sahibidir. Bazan | fazla evhama kapılır, | 3 — (Heybeliada) S. M. Y. : Asa- bi ve kıskanç tiplerden, Kimseye itima- di yoktur. Herkese iyilik yapmak — isi ter. Dostlarına karşı vefakârdır. Kıs- kançlığı lüzumundan fazladır. Meziyet- lir. Bazan müsriftir. 4—1(P.L.) M.F. : ihtiyatkâr tiplerden. luk ve intizam arar, Durendiş ve Ekseriya hüsnü | leri arasında sebatkârlığı zikredilebi -| İşlerinde döğrü -| Armutlu kaplıcaları yeniden imâra başlandı Gemlik, (Hususi) — Armutlu nahiyesinde oturan bir dostum bu raya gelmiş ve bana Armutlu kap- hcaları hakkında aşağıdaki malü- matı vermiştir. —"“Günden güne İstanbuldan ve bir çok yerlerden — gelenlerle rağbet bulan nahiyemiz ve kaplı- caları Gazi Hazretlerinin emir ve irşatlarile imar edilmeğe ve asri bir şekle getirilmeğe başlanmış- tır. Bu iş için buraya gelen — vali- miz Fazlı B. burada 3, 4 gün ka- larak imar faaliyetleri hakkında icap eden tedbirleri almış ve Gem lik yoluyla Bursaya — dönmüştür. Gerek nahiye ve gerekse kaplıca- lardaki imar çalışmaları günden güne ilerlemekte olduğundan na- hiyemiz ve kaplıcaları yakın gün- lerde çok güzel bir hale getirile- rek asri bir şekle girecektir. Bu suretle İstanbuldan ve diğer yer- | lerden gelenler uzun zaman bura- | da kalmayı ve şifa bulmayı naza- | rı dikkate alacaklardır. Eskiden nahiyede elektrik tesisatı yoktu. $imdi bir dinamo ve elektrik mal- zemeleri getirilerek tesisata baş - lanmıştır” Hmas llli giden yol çok bozuk ve hattâ ara- ba bile gidemiyecek vaziyette idi. Halbuki bugün kaplıcalara - git- mek için çok güzel bir yol yapıl- mıştır. Bu yollarda şimdi otomo - bil bile işliyebilecektir. Bundan başka bir de postahane binası bu- lunarak posta ve telgraf işleri de meydana getirilmiştir. Kazamız kaymakamı Gani, fırka reisi dok- tor Ziya, belediye reisi Eşref Bey- ler de bir iki gün evvel Armutlu- ya giderek bu işlerle yakından “Norma Şerere cevap: Sinema artistliğine, yani hayatı perdede yaşatmağa istidadınız yoktur. Iyi bir ev kadını olabilirsiniz! Dostlarının kendisi i - kanidir. niyet sahibidir. çin daima faydalr olacağına Müsrif ve riyakâr değildir. 5 — (Beyoğlu) P. Şamil: — Hassas ve mütereddit tiplerden. İşlerinde in- tizam yoktur. Hayalperverdir. Musi - kiye istidat ve temayülü vardır. Eğ - lenece ve sefzhate düşkündür. Maddi hlerde muvaffak olamaz. Riyakâr de - gildir. Çabuk hiddetlenir. Birax ego - ısttir 6 —Z. N, V. : Asabi ve mütereddi! tiplerden. Fikirlerinde ittirat ve ingicam | yoktur. Kimseye zarar vermez, İşle - rinde az kâra kanant. eder. Kavgac: ve bindar değildir. Hiddeti geçicidir. İsenla meyli vardır. 7— (Dolmabahçe) — Yekta Mesut Ragıp (999): İhtiyatkârdır. Uzağı gö- rüş kabiliyeti vaktinden evvel inkişaf etmiştir. Zekâsı hafızasından kuvvetli- dir. İnatçıdır. Evsafı mümeyyizesin - den biri de sebatkârlığıdır. Zevki se lim sahibidir. Müsrit değildir. Tavşanlı çiftçileri bir birİiLkurdular Birlik, renç_perlik işlerinin fenni yolda yürümesine çalışacak Tayşanlı (Hususi) — Tavşanlı çiftçileri rençberlik işlerini fen- ni yolda yürütmek üzere (çiftçiler | birliği) adlı bir cemiyet yapmış- lardır. Hükümetten resmi ruhsatı- nt alan bu cemiyetin göçen Cuma günü açılma merasimi yapılmış ve açılmağa hükümet memurları Cumhuriyet Halk Fırkası ve diğer cemiyetler rüesası ile ahali ve çift- çiler davet olunmuş ve çay ziyafe- ti verilmiştir. Merasimde cemiyet kâtibi Mus- tafa Bey birliğin maksadını izah için kısa bir nutuk söylemiş ve bu- nu Kaza Kaymakamı Osman Nu- ri Beyin asrın isteklerine ve hükü- metin prensiplerine uyan şekiller- de çalışmak isteyen bu gibi teşek- küllere hükümet ve Cumhuriyet Halk Fırkasının her zaman yar- drmecrt olduğunu ve onların dilek- lerine mümkün olan kolaylığı gös- den gayet tesirli nutku takip et- miş bundan sonra da gdavetliler a- rasında memleketin Zirai ihtiyaç- ları hakkında görüşmeler yapıla- rak merasime nihayet verilmiştir. meşgul olmuşlardır. Ayrıca bura- dan Armutluya kadar olan yol da- ha iyi bir hale konmak için çalışıl- maktadır. Yakında bu yol da bite ceğinden Bursa ve yukarı taraf- tan gelen yolcular İstanbula — gi- derken belki de bu yolu tercih e - decektir, Çünkü işittiğimize naza- ran iyi bir vapur bundan — sonra hergün Armutluya — uğrıyacaktır. Bu husus için faaliyete devam e - dilmektedir. 8— (Ankara) Naci Halim: Müsev . vis ve mütereddittir. Kimseyi beğen - mez. Egolzmi trsi değildir. Sıkı bir inzibatla ahlâkında mesut tahavvüller hüsule gelebilir. Havaiyata ve faydasız meş'eklere inhirmaki fazladır. 9 — (Antalya) G. B, N, 5. : Korkak ve mütehavvil tiplerden. Ruhen malü! görünmektedir. Muhitini değiştirmesi ve ciddi tedavi görmesi lâzımdır. İsra- fa ve mübalâğaya meyli fazladır. Çok söyler ve az dinler, Bazan inzivayı çemiyete tercih eder, 10 — (İzmir) Norma Şerer: Asabi ve baygacıdır. Sinema artistliğine ya- ni hayatı perdede yaşatmağa istidat ve kâlıiliyeti yoktur. Mübalağaya meyli vardır. İyi bir ev kadını olabilir. Müs- (if Geğildir. Lürumundan (fazla kıskanç- ur. Bazan musikiye istidat ve temayül gösterir. Geçici heveslerinden kendisi Je müştekidir. daha görüşmememiz daha hayırlı... Dr, W. vebiks rrğ aA Üyey Kaf , termeği vazife tanıyacağını vıde-I ren pancar zeriyatının Ieu"ü_f'1 ve yeni yapılan kantar ve tesell binasının açılması merasimle pılmıştır. Çiftçiler Birliği deruhte ve birine arabayı cemiyet namına doldu”” rak teslime gelen diğer arabalaf birlikte Gazi büstünün — önün” toplanmış ve önde birliğin arabi sı arkasında çalgı ve onu da diğtf pancar dolu arabalar takip edeft” bir resmi geçitten sonra hirind_' raba kantara yanaştırılmış ve gür ram sevinci içinde Kaymal Osman Nuri Bey tarafından kordt la kesilmiş ve araba nrtılmüf" Bunu Kaymakam Beyin - Çiftçi!! ğin toprak değil altm karıştı! olduğunu ve nekadar fenni Çlıf lırsa o kadar büyük faydalar gö leceğini ve bu işin zürraa yaray itibariyle olduğu kadar da kend şeker ihtiyacımızı elimizle mes” dana getirmemiz itibariyle & zamanda milli bir servet de 04 g ğunu anlatan nutku ile merasiM? nihayet verilmiş ve davetlilere * ker ikram edilmiştir. Köpek — ) balıkları Bunlar tutulursa etleri para eder cemiyeti, geçenlerde İktisat Veki' letine müracaat ederek lıöl'“d | kapayan köpek balıkları hakkıi — da tedbir ittihazmı temenni © mişti. d İktisat Vekâleti, Balıkçılar miyetine verdiği cevapta d İ ki: — İlk ve sonbaharda muh balıkların hareketi esnasında ları takiben gelen muhtelif balıklar arasında köpek balıkla” | imha etmek kabil değildir. 4 memleket, bu derde karşı ı.d Varamıştır. Bu balıkları imha İS/ | Paragatiler ve ağlar vasıtasile tibat almak lâzımdır. £ Paragatiler, İzmir körfezlâa | kullanılanlardan daha kalın aıj li ve köstekleri yumuşak telden " malıdır. Ağlar 130 metre tulün” ve üç buçuk metre mikâbı kalt sicimden olacaktır. Bu suretle ”' tulan balıkların etleri para © Etleri tütsülendiği takdirde sürü" çti eduğlie Bazların TÜ tasından kuvvetli hassaları yer ensliti dır. 9 Eylül panayirinde, tarafından teşhir edilecek M makineleri, bu etleri !ütüıülj | için elverişlidir. Ayni ııı!l'; panayırda bunların tecrübeleri yapılacağı için istifade İi | mevcuttur, K dayoren A bi ve v 3