29 Ağustos 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

29 Ağustos 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

TFler parçası ayrı bir heyeci r parçası ayrı bir heyecanla okunacak macera, kıskançlık, kuvvet, aşk ve seyahat romanı © halde niçin? İşte bilmediği, cevabmı vere- mediği bu suale, akla uygun bir cevap bulabilmek için susmuştu. Yalnız şu vardı: Siileyııııxılı> beraber bulunmaktan, onu bir hâ- mi vaziyetinde görmekten büyük | bir zevk duyuyordu. | Seviyor miydi? Şimdiye kadar bunu düşünme- mişti bile.. Hayır.. Yalnız bir defacık aklı- na gelmişti. O da Rober Dupon' un musallat olduğu sıralarda, ka- fasında, beraber her seyahate çık- tığı erkeklerden hangisinin ken- disine daha yakın bulunduğunu| araştırmış ve uzun boylu mukaye | seye bile lüzum görmeden Süley- manda karar kılmıştı. | Süleyman onu seviyor muydu? i Buna nasıl cevap - verebilirdi. Senelerden beri, ayni mücssesede çalıştıkları halde, hürmetten baş- ka türlü bir hareketile karşılaştı- Zanı hatırlamıyordu. Hi L BU SES, “BORA,, NIN SESİ Mİ? | Üç günlük mütemadi bir - Nil seyahbatinden sonra uzaktan Cü - neyne göründü. | Cüneyne, Nilde dolaşan ka-| yıkların merkezi sayılır ve bura- | da Hasaniye kabilesi — oturur Nehrin . Ciki yakası yeşil ka- mışlarla — sarılmıştır.. Uzaktan güzel, çekici bir mera gibi görü- | nür, Bütün buralar, binlerce ya- ban kazınım vatanıdır. | Sığır alım ve satımıyla meş- | güul olan bu yukarı Nil kabilesi oldukça medeniyete ısınmış, halkı | insandan kaçmaz, sokulgan bir hale gelmişti. Yolda, kayıkçı Abdüssamedin kendilerine karşı fena bir niyetini hissetmemişler, bilâkis çok dürüst hareketleriyle — karşılaşmışlardı. Abdüssametle, Hartumda kav- ga eden —kürekçi ki adı Mehmet- di— hâlâ Abdüssamede karşı muğber görünüyordu. Cüneynede bir gün kalacaklar, tekrar yollarına devam cdecekler- di. *“Kayıkları iskeleye yanaşınca, | Abdüssamet, Süleymanın yanma geldi.,, — İsterseniz, çıkınız. Gerçi gö- rülecek bir şey yoktur amma, ne- de olsa sizin için meraklı bir şey sayılabilir; dedi. Süleyman çıkmağa taraftar görünmedi: | — Bir kaç saat daha kayıkta kalmağı tercih ederim. Herhalde burası, içeriden çok serindir. Abdüssamet, tasdik yollu başını salladıktan sonra: — O halde, bana izin verirse niz, biraz dolaşayım, dedi. Burada görülecek ufak tefek işlerim de var, bir saate varmaz dönmüş bu- Tunurum. — Hayhay.. Abdüssamet çıkıp gitti. Süley man, Mehmetle konuşmak ve dert leşmek için çok müsait bulduğu bu zamanı kaçırmak istemedi. He- men, Mehmede yaklaştı. Mehmet, kürekleri tanzimle meşguldü. Tefrika No. 19 l,", * B AY — İlk hedefe geldik, dedi. Se- yahat bundan sonra şüphesiz da « ha güçleşecek. — Oldukça., — Av mıntakasına girebilme - | miz için daha kaç günümüz var? — Beş gün sonra girmiş bulu- (: nuruz, Timsahlar geçidini geçer geçmez, artık müşkülât yok. — Timsahlar geçidi de neresi? — Göreceksiniz. Nilin en teh- likeli noktası. — Burada timsahlar mı var. — Evet,.. Hem sürü ile.. Kayı- ğımızla Aaralarından geçmemiz icap eder. Burada her sene muhak- kak surette 30 — 35 insan can ve- rir. — Kayığa saldırırlar mı? — Muhakkak.. — Hücumlarına mukabele edebilmek için heyecan- lanmamak lâzım gelir. Aksi halde mücadeleyi kaybedeceğin kat'i- dir. — Buradan başka bir yol yok mudur? — Hayır. Karadan gitmek lâ - zım gelir. Bu da çok uzun ve çok yorucudur, Tehlikesine rağmen | geçilmesi iktiza eden yegâüne yol - bu yoldur. — Kayığımızı devirmeleri ih- İstanbul dördüncü icra memur- luğundan : Tamamına bin iki yüz doksan dört lira krymet takdir edilen Çak- makçılarda Dayehatun mahalle - sinin Valde hanı orta kapı tahtâ - isinde eski 21 No, lu — 86 metre mürabbar üzerine bodrumla be - raber üç katlı kısmen tonoz kıs - men potrelli kısmen ahşap tavan- l pencereleri demir bir parmaklık k elektirk ve terkos tertibatlı bina nın tamamı açık arttırmaya konul muş olup 15—9—934 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik edi- lerek 29 — 9— 954 tarihine mü- sadif cumartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul dördüncü ic- ra dairesinde satılacaktır. Arttır - maya iştirak için yüzde yedi bu - çuk teminat akçesi alınır. Müte- rakim vergi, belediye, vakıf icare- si müşteriye aittir. — Arttırma be- deli mühammen kıymetin yüzde | yetmiş beşini tuttuğu takdirde iha- lesi yapılacaktır. Aksi halde en son arttıranın taahhüdü baki kal - mak üzere arttırma — on beş gün daha temdit edilerek 14—10—934 tarihine müsadif pazar günü ayni saatte en çok arttırana ihalesi ya- pılacaktır. 2004 No. lu icra — kanununun 126 ıncı maddesine tevfikan ipo - tek sahibi alacaklılar ile diğer a- lâkadarların ve irtifak hakkı sa- hiplerinin dahi gâyri menkul üze- rindeki haklarını ve hususiyle fa- iz ve masarife dair olan iddiaları - nı evrakı müsbiteleriyle yirmi gün içinde icra dairesine bildirmeleri lâzımdır. Aksi — halde hakları tapu sicilleriyle sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarların işbu maddei kanuniye ahkâmına göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 934— 2518 dosya No, sile memu- riyetimize müracaatları ilân olu - (2948) tür, - Akşam Postası timali var mıdır? — Üç yüz dört yüz timsahın hücumu karşısında kayığın lâfı mı olur.. (Devamı var) —— . — —a — İstanbul ikinci iera memurlu - ğundan: Mahcuz ve paraya — çöyrilmesi mukarrer ev eşyası 29—8—934 tarihine müsadif Çarşamba günü saat 5 ten itibaren birinci açık art- rrma suretiyle Beyoğlu Parmak - kapı Yeniyol 14 No.lu hanede satılacağından taliplerin mahal - Hinde memuruna müracaatları ilân (3001) olunur. Tam idrar tahlili 100 kuruştur. Bilâmum tahlilât, — Bahçekapı, Emlâk ve Eytam Bankası kar- şısında İzzet Bey Hanı istanbul Şehrimizin en güzel ve asri PANORAMA BAHÇESİ 2 Eylül Pazar günü ve akşamı Büyük Sünnet Düğünü Bahçenin daimi maruf saz heyetine ilâveten: Süreyya Opereti (Fikriye Hanım Ayşerolünde) 20 kişilik bando, orkestra, varyett kukla, hokkabaz, monolog, muhbtelif eğlenceler. Fiyatlarda zam yoktür, Çocuk kaydı için hergün öğleden sonra bahçeye müracaat. Telefon: 41065 Belediyesi 29 Agustos 1934 — | Hânları ı Byükada belediye gazinosu arkasında mâa oda beş dükkân €M" kazı satılmak üzere açık müzayedeye konulmuştur. Talip olanlar şeraiti anlamak üzere her larilik teminat makbuzu kadar Adalar Kaymakamlığı ve gün, Eyüp sulh hukuk mahkemesin - den: Eyüpte Gümüş suyunda Zeynep hatun mahallesinde Kutucu soka- ğında 18 No. lu hanede — mukim Hatçe Hanım tarafından ayni ha- nede mukim zevci Mahmut EFen- di aleyhine açmış olduğu nafaka davasından dolayı celsci muha : kemede: İkametgâhınm meçhul bulunmasına binaen hukuk usulü muhakemeleri kanununun 141 ve 144 üncü maddeleri ahkâmına tev fikan bir ay müddetle ilânen tebli- ğat icrasma karar — verildiği ve mahkeme günü olan 18—Eylül— 934 müsadif — salı günü saat 10- da Eyüp sulh ahkâmı şahsiye hâkimliği odasında hazır bulun - masr ve aksi takdirde kanımen lâ- zım gelen muamele ifa edilece - ği ilân olunur. (3002) 1 Eylül 934... tarihine kadar Bankada asgari yirmi beş İira yatırmış olmalısınız ! müzayedeye girmek için de * ile 1—9—934 Cumartesi günü saat 14 * B. Ş. Encumenine müracaatları ' (4780) İLÂN Galatada eski Gümrük — sokâ” ğında 4 ve 11 numaralı mağazâ * larda deri ve kösele ticaretiylt müştegil Aleksandr.. Posancis * Şürekâsı Şirketinin alacakları ” konkordato akteylemek — üzti” mühlet itası için İstanbul icra dâ” resi tetkik merciine vuku bulan W lebi nazarı itibara alınarak borçlü şirkete iki ay mühlet verilmiş ol * duğundan mezkür şirkette mât bu olan alacaklıların tarihi - ilâf” dan itibaren yirmi gün içinde &1” caklarını bilcümle vesaiki ile bt raber İstanbulda Bahçekapıem 1 inci Vakıf hanında 50,No. yözıhanede mukim komise: ve B* vukat Fahrettin Beye bilJirmt' ve hilâfına hareket — edenlrif konkordato müzakeresine kabil edilmiyecekleri ilân olunur. Komiser: Fahri A OA | KA n Ka P ı k 1 Teşrinievel 934 kumbara keşida' .sinde talihlerini denemek istiyenle! Bankada asgari 25 liraları bulunm1*' lâzım geldiğini unutmamalıdırlar. Senede 10.000 lira mükâtat! — Türkiye Iş Bankası —4