24 Ekim 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

24 Ekim 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Perçeçm metresi mü hım ifşaatta bulunuyor (Baş tarafı 1 neide) Gene tahkikatla sabit olmuştur ki Kiril Drangof bundan iki sene | evel içlerinde Vladenin de olduğu dört VMRO fedaisiyle bir: hafta | beraber bulunmuş ve bunlara u - | zun uzadıya talimat vermiştir. Di- ger üç fedainin kimler olduğu ve şimdi nerede bulundukları meç- huldür. Sahte pasaport mülehassı- sı da yakalandı Belgrat, 24 (Husüsi) — Paris- | ten bildiriliyor: Bugün yarın bu adam mev- | nu söyliyen 29 yaşında şüpheli bir adamı tevkif etmiştir. Yapılan ilk tahkikat esnasında — bu ismin sahte olduğu tebeyyün — etmiştir. Bu adamın Avrupa zabıtası tara - fından aranan beynelmilel büyük bir sahtekâr ve serseri olduğu da anlaşılmıştır. Adamın üstü arandığı zaman kendi resmi fakat ayrı ayrı isim - lerle 7 tane ayrı ayrı — devletlere ait pasaport çıkmıştır. Pasaport - lar cidden şayanı hayret bir usta- lıkla taklit edilmişlerdir. Maznun bunları nereden tedarik — ettiğini söylememiştir. Üzerinde bulunan birçok resimler, imza taklitleri, bunları yapan sahtekâr sanatkâ - rsn da bizzat kendisi — olduğunu göstermektedir. Gene yapılan tetkikata nazaran bu adamın üstünde bulunan sâhte Çekoslovak pasaportları, Benes, ovak ve Vlade Gorgiyefin üzerin - de zuhur eden pasaportların ayni | » elden çıkmıştır. Bugün yarın bu adamra mev - kuflarla yüzleştirilecektir. Esasen diğer maznunların sahtç pasaport temin —eden ada- mımn eşkâli hakkında istintakta verdikleri ifade bu adama tama - men uymaktadır. Paveliçe, Perçeç İstanbulada gelmişlermiş! Paris, 24 (Hususi) — Ustaşi gizli Hırvat cemiyetinin reisi olan Ante Paveliçin sağ kolu — olduğu anlaşılan Güstav Perçeç'in metresi Yelke Pogorelec, Marsilya suikas- tı ve Hırvat Ustaşi — cemiyetinin esrarı hakkında çok şayanı dikkat ifşaatta bulunmuştur. Yelke Pogarelec uzun müddet | Perçeçe metreslik etmiş ve onun - | la beraber birçok defalar seyahat- lere iştirak etmiş ve diğer Hırvat rüesasiyle yapılan içtimalarda ha- zır bulunmuştur. Yelke, Perçeçle temas eden bir çok adamların isimlerini — söyle- miştir. Bunların arasında şayanı dikkat olanlar şunlardır: Doktor Yeliç, Avusturyalı mi- ralay Neumann Firyakoviç, Griç gazetesi muharrirlerinden Şimu- tecisi Lazlo Beneş, İtalyan gaze - tecisi Lazlo Beneş, talyan gaze- tecilerinden Moreole ve - Giorgo Sanza . Perçeç bu adamları ayrı ayrı yerlerde ve ayrı ayrı gruplar ha - Hinde kabul ederdi. Perçeç bun - Jarın arasında ecnebi bir devletin ataşesiyle en sıkı konuşurdu. Ve Perçeç muhtelif vesilelerle bu a - damdan pek çök paralar almıştır. Daha doğru bir tabirle bu sefaret ataşesi Perçeçe pek çok para ver- miştir. Bugün zabıtabütün araştırma- sına raâğmen aşağı — yukarı bütün maznunların nerede — olduklarını bildiği halde Perçeçin nerede ol - kendilerine | duğunu öğrenememiştir. Halbuki elde edilen vesikalar her gün bu adamın mevkiini daha ziyade e- hemmiyetlestirmektedir. Yelke Pogorelecin iddiasına gö- re bu adam doktor Paveliçle bir - likte son zamanlarda birkaç defa Sofyaya ve hatta bir defa da İs - tanbula seyahat etmiştir. Bu iti- | barla komitede çak büyük bir - rol oynadığı muhakkaktır. Son dakikada Fransız zabıtası- na yapılan bir ihbar işi büstübün karıştırmıştır. Bu ihbara nazaran Pariste tevkif edilen ve — isminin | Benes olduğunu söyliyen İvan Ra- | iç'in haddı zatında Perçeçten baş- kası değildir. Fakat Perçeçin hiç bir zabıta bürosunda parmak izi olmadığı için bunun hakikat olup olmadığı | nranlamak pek güç bir mesele ha- lini almıştır. Bunun için şimdi Pa- riste bulunan Perçeçin — metresi Yelke Pogoreleç Benesle yüzleşti- rilecektir. rulan suallere cevap vermiyor Paris, 23 (Hususi) — İtalyada bulunan Hırvat Ustaşi cemiyeti reisi Kvaternike Paveliçin Yugos- lavya veya Fransaya iadesine pek ihtimal verilememektedir. Fransız polisi, kendilerine s0- rulması için aşağıdaki — sualleri diplomasi yoliyle İtalyan polisine tevdi etmiştir: 1 — Paveliç Marsilya suikstr .- midir? 2 — Seyahat ettiği takdirde Fransada ne kadar zaman kal - mıştır? 3 — Paveliç 26 — 27 eylül ge- cesini nerede geçirmiştir. O ge- ce Kvaternik te beraber miydi? 4 — Eğer Kvaternikle beraber idiyseler neler konuşmuşlardır? 5 — Paveliç Fransaya hudu - dun hangi noktalarından girmiş- ir?. 6 — Paveliçin güzel Marya Vudrof ile bir akrabalığı var mı- dır? Italyan polisi, sualleri doğruca Torinoda bulunan Paveliçe de sormuş, Paveliç biraz düşündük - ten sonra: — Suallere cevap vermek iste- miyorum. Çünkü bu işle hiç bir alâkam yoktur, demiştir. Paveliçin cevabı derhal müsta- cel telgrafla Parise bildirilmiştir. Alınan malümata göre, Pave- liç tam sekiz senedenberi İtalyada bulunmaktadır. Bu müddet zar - fında bir çok defalar Macarista - na, Avusturyaya, Fransaya se- yahat yapmıştır. Paveliçin çok pa- rası vardır. Fevkalâde bol bah - şişler vermekte, daima lüks otel- lerde ikamet etmektedir. Bu pa- ranın da membarı meçhuldür. Bulgar ve Macar tedhişçileri Bükreş, 23 (A.A.) — Kralı ta- şıyan irenin Aradtan geçişi müna- sebetile hudutta birçok Bulgar ve Macar tethişçilerinin tevkifine da- ir çıkan haberler doğru değildir. Dahiliye nezaretine gelen ra - porlara nazaran Sauer isminde yalnız bir Alman tevkif edilmiş - tir ki hokkabazlıkla geçinen bu adam kâğıtsız ve serseri bir hal- de dolaştığı Çekoslavakya, Avus- turya ve Macaristandan koğul - HABER — Akşam Postası M. Y - Yevtiç Balkan mlafıyle küçük itilâfın beraber çalışma- sını teklif edecek Belgrat, 24 (Hususi) — 27 bi- rinci teşrinde Ankarada toplana - cak Balkan ittihadı konferansına iştirak edecek olan M. Yevtiçin, orada Balkan ittihadı ile küçük itilâfın teşriki mesai etmesini tek- lif edeceği kuvvetle söylenmekte- ir. Atina, 23 (Hususi) — Yunan Hariciye nazırı M. Maksimos ve | İktısat nazırı M. Basmacioğlu cuma günü buradan İstanbula ha- reket edecekler ve Ankaraya gi - deceklerdir. Belgrat, (A.A.) — Avala ajan- sı bildiriyor: Uzunoviç kabinesi şu suretle teşekkül etmiştir: Başvekil, M. Uzunoviç, Hari- ciye, M. Yevtiç, Harbiye ve Bah- riye, Ceneral Zivkoviç, Dahiliye, M. Laziç, Nafıa, M.Srkulj, Maliye, M. Georgeviç, Maarif, M. Kumen- koviç, orman ve madenler, M. Ulmanski, beden terbiyesi: M. Suikastçının suç ortağı S0-/ Ancelinoviç, ziraat: M. Kojiç, iç- timat basiret: M. Novak, Ticaret ve sanayi: M. Demetroviç, müna- kalât: M. Kuzmanoviç. Kabineye memur nazırlar: Baş- vekil M. Marinkoviç ile keza sa- bık Başvekil M. Srehkiç. Devam (Baş tarafı 1 nelde) nochuılyztinde kalmaktadır. Ter- ' tımı kııııuııık mecburiyetinde bulunan erkek talebelerdir. Bu sabah Üniversite talebele- rinin bazılarından tahkikat yap- tık, diyorlar ki; devam mecburi- yeti bir çoğumuzu mağdur edecek- tir, bunun tatbikinden - şimdilik sarfınazar edilmesi için ait olduğu makamata müracaat etmek üzere bir toplantı yapmağı kararlaştır- mıştık, Rektörlük bunu menetmek tedir. Şu hale göre bu müracaatı- mız da kabul edilmiyecektir. Bir çoklarımız yeni talimatna- me ahkâmma riayet edememek mecburiyeti karşısında tahsili terk edeceğiz. Zira bu talimatnameye uyacak takatimiz yoktur. Fakültenin son sınıfındayken yeni talimatname mucibince terki tahsil mecburiyetinde kalacak ta- lebenin hukuku da heder edilmiş olacaktır. Acaba son sınıf Hukuk | Fakültesi talebesine (devam ede- | mezsen çekil) denebilecek mi? Romanya ithalât ve ihracatı Bükreş, 23 (A.A.) — Romanya h- halâtı ihracattan daha fazla olmak is- tidadı göstermesi dolayısiyle ticaret nazırı M, Manolesko Strunga tarafın- dan yapılan teklif üzerine, hükümet, mübadeleleri normal bir tarzda tan - zim ve ithalâta ait tediyatı — yapmak için lâzım olan dövizi temine matuf ye- ni bir ticaret rejimi tesisini tasvip et. mişlir. —— ——— ——— muştur. Son defa Macar maka - matı Saueri hududa ıeîimıîşler bu da geceleyin dört beş serseri ile birlikte gizlice hududu geçmiş- tir. Diğer serseriler henüz yaka- lanmamıştır. Bu tevkif hadisesinin, Kralı hâmil trenin oradan geçişiyle hiç bir alâkası yoktur. 24 birinci Vuy_ın_' Tayyare yarışın Ingilizler kazand (Baş tarafı 1 nolde) zulduğu için geri kalmış ve Hol- landa tayyaresine derecesini kap- tırmıştı. Lâkin kaybettiği mesafe- yi sonradan kazanan İngiliz tay - yaresi Melbörn'e Hollandalılar- dan 10 saat önce varmışlardır. *Yarış hakkında gelen son tel - graflar şunlardır: Londra, 23 (A.A.) — İngiliz tayyarecileri Skot ile Blak, yarışı kazanmışlardır. Bunlar, saat 5,34 te Malburna inmişlerdir. İngilterede Mildon- hal ile Malburn arasındaki 11,296 millik mesafeyi 2 gün, 22 saat ve 5 dakikada katetmiş oluyorlar. Şarlvil, 23 (A.A.) — Bütün Şarlvil ahalisi ile birlikte altı tane hususi trenle gelmiş olan bin- lerce halk, yarışta birinci gelen Skot ile Blakı alkışlamak üzere tayyare meydanımma birikmişler - | dir. İkinci olan, Holandalı Moll ile Parmantiyenin tayyaresi, Komete nazaran 10 saat gecikmiştir. Holanda kraliyeti tayyare ce- miyeti, Malburndaki mümessiline çektiği bir telgrafla, Skot ile Bla- ka, Malburna ind'kleri sırada, hayranlık ifade eden bir ibare ile defne dallarından yapılmış bir çelenk takdim etmesini emretmiş- tir. » F RARATU YAi SKOT VE BLAK, ALKXŞLA.RI DUYAMIYACAK KADAR SAĞIRLAŞMIŞLARDI Londıı, 23. (A A,) ) — bıwL ile Blakın motör gürültüsü ile o kadar kulakları dolmuştu ki kendilerini alkışlayanları duymuyorlardı. Her ikisi yorgunluk ve uyku - suzluktan bitik bir haldeydiler. Yağmura rağmen Flimington ko- “KOMET,, “KOMET,, AVUSTUİ DA İLK ÖNCE V? Londra, 23 (A-A.) ralyaya en önce vası! tayyarecileri Skot ile | relerindeki Komet ! muştur. Pek helecanlı bir t va ve9127 millik bir © gün, 4 saat ve 38 dak derek, saat 21,8 de Po ne varmışlardır. Tayyare, yere indil yalnız bir tek motör ! Diğeri muattaldı ve ti netameli Timor deniz yette aşmağa mecbur ! met tayyaresi, ağır ya ları arasında muvafık tutunabilmek için, dü metine katlanmıştır. Port — Dervinde karşılıyan müthiş bir heyecanlı alkışlarına n tikten sonra, iki tayyı olan motörü işletmek | ile faaliyete geçtiler. | ra, motör işliyordu. Dün, saat 13,35 te, yaresi, Port — Darvir arasındaki, geriye kalı lik mesafeyi katetmek havalanmıştır. Yarışta birinciliği, hafaza etmektedirler müteakip, henüz Port de yere inen, Holanda ,Parmantiyenin Duglas Müazzam nâya setineti Amerikalı Turner i| burn üçüncüdürler, Mollisonlar hâlâ A dırlar. Oradan hareki leri şüphelidir. KA şu yerinde toplanmış olan 30 bin | | Bir tayyare imd. ük | den fazla kişi tayyarecileri büy! bir heyecanla karşılamışlardır. Jones ile Valer, motörlerinde olan bir bozukluktan Batavyada | kalmışlardr. Hovet ile Kay, 5,55 te Karaşi- | den Allahabada hareket etmişler - | dir. Parmentier ile Mol, Şarlövile 8,45 te varmışlardır. MOTÖR İKİ DEFA DURMUŞ! Melburn, 23 (A.A.) — Skot, gazetecilere seyahatin yıpratıcı ve son 24 saatin bilhassa pek yo- rucu olduğunu söylemiş ve demiş- tir ki: “— İki defa durmuş olanşüp- heli bir motörle mücadele ettik.,, | — Londra, 23 (A.A.) — Skot ile | Blakın yaptıkları uçuşun resmi o- larak kaydedilen saatleri: Mildenhalden hareket: Cumar- tesi saat 6,34 dakika 40 saniye. Melburha geliş: Salr saat 5,34 dakika ve 50 saniyede yaplmıştır. Amsterdam, 23 (A.A.) — Ho- landalılar yarışı kazananları al- kışlamakta ilk olmuşlardır. Bü- tün memleket İngiliz tayyarecileri ni samimi bir surette alkışlamak- tadır. Holandalılar, kendi tayyareci- lerinin munfazam uçuşlarından tabiatiyle çok müftehirdirler ve bu uçuşların ticaret bakımından uçuşlar yapılabileceğini tatbikat sahasında isbat ettiği kanaatinde- dirler. Ş Melburn, 23 (A.A, mentier ile Moll telsi imdat işareti vermişle: nüşe bakılırsa istikamel betmişlerdir . Alburi go şehirleri demiryol bir tayyarenin 60 dakil şehirlerin civarında uç düklerini bildirmişlerd Radyo merkezleri: mentier ile Moll'a ist termeleri rica edilmiş! reciler İngilteye saati; Alburi şehrinden 40 bulunuyorlardı. Şimd mıntakası üzerinde dırlar, Bir yelker haber Bir kaç gündenberi | da şiddetli fırtınaların mekte bulunduğunu € ve Ümit isminde bir yığın altüst olduğunu ' sının da boğulduğunu tik, Bundan maada ' diğimize göre B muüle almak üzere d07 İstanbuldan çıkan nın idare ettiği on iki iki tayfalı yelkenli? yoktur. < Bu kayığın fııC" bir ufak Timana iltici hutta battığı tahmif a