5 Ocak 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

5 Ocak 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Çocuk müsaba- kamızın kayıd müddeti bitti Galatasarayla Beşiktaş 4-4 berabere kaldılar Birinci devrede (îaılatasaray 2-3 galib vaziye Şild maçlarınım, lik sonuna bı- rakılması üzrine dân Beşiktaş sa- | hasınmda, Galatasaray — Beşik * taş takımları hususi bir müsaba- (| ka yaptılar. Havanın yağmurlu ve kapalı olmasıma rağmen saha: da epeyce kalabalık vardı. Ma - çın neticesi cidden meraka de - ğerdi. Şimdiye kadar yaptıkları mü- sabakaları (geçen haftaki lik ha riç) daima beraberlikle biten bu takımlar bu maçta ne netice ala- caklardı? . . Saat on beşte evvelâ Galata - saraylılar, sonra Beşiktaşlılar sa” haya çıktılar. Galatasaray hasta ve sakat oyuncularının — yerine (B) takımı oyuncularından ko « yarak takımını —-şu suretle kuür - muştu: Avni — Lütfi, Osman — Su * avi, Nihad, Fahir — Necdet, Mü- nir, Salâhattin, Cafer, (ikinci devrede Caferin yerine Fazıln oynadı). Beşiktaşlılar da şöyle dizi- mişlerdi: Şevket — Hüsnü, Nuri — Fa> ruk, Ali, Feyzi, — Hayati, Hak - kı, Sabahattin, Şeref, Cahid. Galatasaray takımında, İbra- him, Kadri, dördüncü — devrede Fazıl yer almışlardı. * * * Oyuna Galatasarayın akıniy” le başlandı. Sahanın — fazla ça « murlu olması yüzünden top git - meyordu. Oyunun ortalarına doğ” ru güzel bir akm yapan Galata- saraylılar Münürün ayağiyle ilk göllerini yaptılar. Bu gölden son- ra açılan Beşiktaşlılar, güzel bir akınla Galatasaray kalesine in - diler ve müdafaanın hatalı oyu - nu ve yer tutmamaları yüzünden takımlarının ilk golünü yaptı. Bu | sırada sakatlanarak çıkan Nec - detin yerine Bekir takıma girdi ve bir Galatasaray akınında takır mınm ikinci golünü yaptı. Buna Beşiktaşlılar mukabelede geçik - mediler ve ikinci gollerini yaptır lar. Bu goölde bariz olarak kale * cinin hatası gözüküyordu. Dev « re sonlarına doğru Galatasarayrr na sağ içleri Münürün ayağiyle Daniyal | bir gol daha yaparak 2 * 3 birinci devreyi bitirdiler, İkinci devrede Caferin yerine Fazıl girmiş ve Necdet te iyileşe- rek yerine geçmişti. Oyun müte - vazin akınlarla — geçti. Bir ara Galatasaray — kalesine inen bir Beşiktaş hücumunu hata ile ke - sen sarı - kırrarzılılar aleyhlerine olan penaltıdan üçüncü bir gol yediler. Bunu Galatasarayın bir akını takib etti. Bu sefer de Da- niyalın hücumunu hata ile kesen Beşiktaş aleyhine bir penaltı ve" rildi. Bu ceza vuruşunu — Münür çekti ve dördüncü — golü yaptı. Galatasaray şimdi 4 - 3 galib va- ziyette.. Oyun devam ediyor. Bu sırada sakatlanan Daniyalın ye - rine Fazıl sol açığa, ve sol içe de Cafer geçti. Oyun biraz böyle de- vam etti. Siyah - beyazlılar mut * laka galib gelmek, hiç olmazsa beraberliği temin — etmek için uğraşıyorlar. Sarı * kırmızılılar da kazan * dıkları galibiyeti kaçırmamak i - çin uğraşıyorlardı. Güzel bir Ber şiktaş akımı Galatasaray kalesi - ni sıkıştırıyor. Kaleden çıkan Avninin yerine Lütfi çekilen şü- tü eli ile tuttu. Hakem penaltı ve li ve Beşiktaş, gene Hakkı * nın ayağiyle 4 üncü golünü yapr tı. Oyun, biraz daha böylece de- vam etti ve 4 * 4 beraberlikle bit ti. Üçüncü köme m:çarı Dün, Beşiktaş sahasında ü - tte idi —- KUPON 365 5-1-92:5 Harb GENE Geliyor. Yazan: Fraoansi Dölezi Bi Diğer taraftan memurlar, mes - 1934 Çeviren: Fa © zaman, dünyadaki techizat faf' uliyetin kime ait olduğu İşini ka- | lalığı kaybolacak, bir müddet içif rıştırıp — duracaklardır. her iki muhasım, İngilteren'n bi- taraflığını kazanmakla çok mem- nun olacaklardır. O zaman da ne- | ticeyi tasavvur etmek kolaydır. “.| Harp başlar başlamaz, beton 15- tihkâmlar ve mitralyözler ordula. rin hareketine mani olacak hava muharebeleri alabildiğine şiddetle necektir. yuvalarında mahvetmek için ya- prlan Duhe sistemi harbi biliyo- rum. Amma nede olsa, bir kaç | tayyare bundan kurtulacak, Fran- sız tayyareleri Rur'u, Çek tayya- releri Saks ve Silezya'yı Alman | tayyareleri de Loren ve Fransa cenubundaki fabrikaları bombar- | dıman edebilecekler, en büyük ha va filoları da Belçika üzerinde | çarpışacaklardır. Gazeteler, ge- *f | | ne ve maden işl'yen fabrikalar, | | çüncü küme VT maçlarına devam ’ edildi. Doğanspor — Haliç maçı | 3 — 3 beraberlikle bitti, Rakibi gelmiyen Ortaköyspor, Bakırköy İdman yurduna hük - men galib ilân edildi. T S 144 — Ozkan çenlerde Alman erkânıharbiye- sinin, hudut civarında, Duhe sis- temi harpten korunmak üzere yer altında tayyare meydanları yapıl- dığımı yazmışlardı. Görüyorsunuz ki her tarafta hazırlık var. Bunu tespit-ettikten sonra, bik liyorsunuz k' büğünkü harplerin gayesi, düşman cephesini yarmak değil, erzak, mühimmat ve sevki- yat merkezlerini mahvetmektir. Silâhlar için bu merkezler maki- mühimmat için, kömür, gaz, kim- ya fabrikaları ve elektrik santral- larıdır. Zaten dünyada fazla ist'h- | sali doğuran bu fabrikalar değil mi? Farzedelim ki bir kaç hafta i- çinde Alman fabrikalarının yarı- sı, Belçika Fransız fabrikalarının da üçte b'ri böylece mahvolsun, 145 — Selma. Düşman tayyarelerini | Nihayet, | durmuş olan iktisadi faaliyet tek” rar baş gösterecektir. Pek tabil | bu faaliyet çok fazla bir şey d | mıyacak, olmiyacak amma, Avrt” palılar fabrikalarını tekrar yapt” dursunla, bütün milletler, harp © denler de dahil, siparişlerini giltereye ve Amerikaya yapacak lardır. Ve harbi, harp etmedef bizler, yani anglosaksonlar kazâ' mış olacağız. İ Amerikalı bütün altm dişler? ni gösteren bir sırıtma ile: —NEe iyi olur! Dedi. Fakat derhal şüpheli ÜI tavırla ilâve etti: — Eğer düşündükleriniz ıî.:j katen bunlarsa, ne diye Lort donderri parlâmentonuzdan chI den 600 tayyare imali için k istedi. İ —Çünkü harp edenlerin yarf. dan fazla eksilmiş tayyare filoli' rı karşısmda, İngiltere, muazzaff ve hiç dokunulmamış hava filotf ile hakemliğin! kolayca kabul & meğe iki tarafı da mecbur edeli' lir. Yalnız... Yalnız bütün mesdli” Almanyanın kâfi müddet harbi devam edeb'lmesi ve mukavemt? | edebilmesi lâzım, Amerikalı, İngilize hıyreaı baktı. Sonra, birdenbire Avaff kamarasında yapılan bir müdahif Teyi hatırlıyarak: —Şimdi anladım, dedi, Armıf trong'un Almanya hesabıma - sek sen büyük tayyare motörü ıipıfl'w şini niç'n kabul ettiğini şimdi aff ladım. Güzel ve gürbüz çocuk müsabakası < —e (Devamı var) gz er 146 — Erol. Güzel ve gürbüz çocuk —müsabakamıza giren küçükler den üçünün daha resmini bugüf koyuyoruz..