11 Ocak 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

11 Ocak 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

KURUŞ Telefon: 23872 1t İkincikânun 1935 CUMA KURUŞ Sene: 4 . Sayı: 1081 — —— Marmara'da felâket felâket üstüne! OZ TÜRKÇE istanbul gene sarsılabilir... Benlm ve hısımlarımın bu İstanbul * İfinde evimiz, barkımız vardır.. Hepi- | Miz birer iş tutmuşuzdur.. Yaşayıb | dürüyoruz.. | Geçen gün bir yer sarsınlısı duy- | duk, Bu tepreniş azıcık daha güçlü ol- Saydı, varlığımızın izi bile kalmıyabi- lirdi. | )Kı'ntlîmı'z. canımızı kurtarsak bile, evimizin damı yerle bir olabilirdi. Gâ- aetemizin makineleri, dizgi yurdumu- zun harfleri demir kırıntıları olarak toprağa karışabilirdi. t Ondan sonra artık, haydi bakalım, şin yoksa, başka yerlere git de, yaşa- Yışına yeni baştan bir düzen verebi- lirsen alnını karışlarım. | Ancak, bu bozgun korkusunü at- | llyan yalnız ben ve yakınlarım deği- liz.. Şu Istanbulun evlerine, adamla- Yına bakınız; hepsi yıkımdan bir iki sarsıntı ile yakayı sıyırmıştır. | Onun için, biraz gözlerini yumub | | şöyle düşünsünler: e — Döğrüdan da el eldi kalabilirdik.., ea baş başta ı Yer, gene sarsılabilir... yardın ? Bizim de tıra koşacak “Kızılay,, dır, (Va-na) — Heyhat! | Kanserin mik- robu yoktur! | w, Operatör Dr. Kâözim İsmail bi in mikrobu var mıdır?,, Himli bir broşür neşretmiştir. Küzım İsmail broşüründe, kan- ter etrafımndaki — araştırmalardan Serom ve aşı tedavilerinden alı - han neticelerden, kanserin inta * Bi hastalıkların münasebatından settikten sonra diyor ki: Ka “Bakteriyolojinin teessüsün - n be'l kanseri mikroba rabtet - :'k inhimaki vardır. Kanseri in- " prensipleriyle izaha imkân yok el Bu iddiada bulunan . Kü tur, 3 h'n”:lm kimya doktorunun Mmikrobunu bulduğu iddia- (Devamı 6 ıncı da) zun İSMail Georglyef komitaları sözde kaldırmıştı Trakya komitası Bulgaristan Başvekili Bay Georgiyef Sofyada çıkan ve Trakya ko - mitesinin — fikirlerini — neşreden Trakya gazetesi son nüshasında Filibeden aldığı şu telgrafı neşret- miştir: “Bulgar Başvekili Kimon Ge - orgiyef önünde Filibe mektepli - leri yaptıkları geçid resminde hep bir ağızdan Trakya marşını söy - lemişlerdir.,, — (Devamr 6 mer da) — | resmen şımartılıyor Türkten iyi hakem yoktur Berlin, 10 (A.A.) — Alman istih- barat bürosu bildiriyor: Tevfik Rüştü Aras'ın Sarre Plebi- siti meselesinin halli esnasında u- luslar kurumu konseyine başkan- lık elmek üzere Cenevreye seyaha- te hakkında tefsiratta bulunan ga- zeteler, çetin mesuliyet itibariyle zengin olan bu vazifenin ifası ve hattâ beklenmiyen bazı zorlukların halli için uluslar kurumunun Tür- kiye Dışarı İşleri Bakanından da- ha lâyık ve ehil bir siyasa adamı bulamayacağına Almanyada her- kesin emin olabileceğini yazıyorlar. Gazeteler diyorlar ki: Uluslar kurumunun aradığı şe- kilde hakkın bizim tarafımızda ol- duğunu bilen biz Almanlar, Rüştü Aras'dan daha iyi sulh müdafül is- teyemeyiz. Cenevre, 10 (A.A.) — Uluslar ku- rumu könseyinin 1L.I devresi Tev. fik Rüştü Aras başkanlığında açı- lacaktır. İlk toplantınrın çarşam.e (Deramı 2 inci sayfanım Ispanyada ihtilâl Madrit,2 (İs- panya muhabiri mizden — aldığı- mız mektup) — Son zamanlar- da İspanyada sık sık tesadüf edi- len — ihtilâllerin birdenbire ar - ilâcı: Piyango! Türkiye Dışarı İşleri Bakanı İ Zelzele yerlerinde salgın hastalıklar Yer altından gelen uğultularla Avsa adası hâlâ sarsılıyor Zelzeleli yerlerden kaçmağa uğraşan sa vallılardan bazıları 'Yaralılar motörlere peyderpey gelmektedir. Hususi sefer, yapan Antalya vapyriyle Vali ve maiye - (Devamı 6 mer da) Erdekteki hususf muhabirimiz telgrafla şu malümatı bildiriyor: Erdek — Fasılalr ve uğultulu sarsıntılar devam ediyor. Zelzele- nin merkezi Aysa adasıdır. Yersiz kalan felâketzedeler arasında di - zanteri ve sair hastalıklar baş gös- termiştir. Kaçakçılıkla mücadeleyi arttırıyoruz Ankaradan gelen haberlere gö- gümrükler müsteşarı Adil Beyin başkanlığı altında gümrük muha- | faza teşkilâtmın ıslah ve inkişafı için tedbirler almak üzere topla- nan komisyon mesalsini bitirmiş | gibidir. Komisyon gümrük muha- | | faza umum kumandanı General | Seyfinin Eğe, Marmara ve son de | fa Karadeniz havalisinde yaptığı tetkik seyahatlerinden alman ne- | ticelere göre yeni muhafaza teş- Mak Donald'ın yeni tedbirleri 180,000 şehirli aileyi ziraate sevkediyor İngiüis Başvekili lukdonalü kası — kesilmiş - tir. Bunun sebe- bi — hükümetin yılbaşı münase- betiyle tertip et- tiği büyük pi- yangodur. Hakikaten İs- panyollar — ka- dar piyangoya düşkün — başka bir millete tesa- düf edilemez, Son zaman- Hülyasile asileri rettiği bir kitapta diyor ki: “İspanyollar yaradılış itibariy - le kumara, bilhassa piyangoya çok düşkündürler. Bir İspanyolu çekilmekte olan bir piyango ka- dar hiç bir şey alâkadar edemerz. Eğer hükümet iktidarını — elinde tutmak istiyorsa sık sık zengin ik- ramiyeler, piyangolar tertip etme- lidir. On kuruşluk bir piyango bi- letine sahip olan bir İspanyol bel- | talih dolabı... larda bir İspanyol Psikoloğu neş- uslandıran ki kazanırım ümidile hiç bir siya- si ihtilâl komitesine dahil olmaz. Fakat piyango çekilip te bir şey kazanamazsa o zaman her şey ya- pabilir.,, tir ki İspanyada bütün ibtilâller kilâtının esaslarını hazırlamıştır. Yakında tatbik sahasına konula- cak olan bu yeni teşkilâttan sonra her nevi kaçakçılıkla amansız bir mücadele başlıyacaktır. Bilhassa keyif verici ve zehirleyici madde- ler kaçakçılığı ile meşgul olmak | üzere ayrı bir şube teşkil edilece- ği söylenmektedir. (Devamı 6 ıncı da) TRAKYA Komiteleri nedir? Bunlar nasıl çalışırlar? Aralarında ne fark var? Bugünkü Bulgar hü- ; kümetini idare eden kimdir? Hakikaten tetkikler göstermiş ğ H A B E R. piyangolar çekildikten sonra çık- mış ve gene hemen hemen bütün ihtilâller yeni bir piyango çekil- mek üzereyken bastırılmıştır. (Devamı 6 mcı da) Bunları yarım de okuyacaksnız. YAZAN: Murad SERTOĞLU TMAKEDÖNYA | Londra, 10 — İngiltere Başve» kili Makdonald yılbaşını Lossie- mouth kasabasında geçirmiştir. Ve yılbaşı münasebetiyle dün gece oturduğu yerden radyo ile bütün dünyanın dnilediği bir nu - tuk söylemiştir. Nutkunda 1934 senesinde ce - reyan eden feci hâdiseleri tekrar « ladıktan sonra 1935 yılından da - ha nikbin olmak lüzumunu ilâve Dap — (Dülfen sayıfayı çeviriniz) Sovyetlerde iHi — Bir demiryolu | — kazası daha Londra, 10 (A.A.) — Mosko- vadan gelen bir habere göre Ros- tovondan'da bir demiryolu kazası daha olmuş, altı kişi ölmüş, 20 ki- yaralanmıştır. Bu hafta içinde Sovyet Rusyada i| bununla ikinci demiryolu kazası oluyor. İl şi Kazanan numaralar Gıncı sayıfada