29 Ocak 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

29 Ocak 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

yem Edirne (Baş tarafı 1 incide) ; dar ekspresin hâlâ geleceğinden | “umutlanarak istasyon boylarmda ihtiyatla bekl'yenler vardr. Ekspres treninin gelmemesi hâdisesi, Kumpanya muhitinde de büyük telâş ve alâka uyandırmış ve direktör Bay Paskal, yanmda hareket dairesi şefi ve daha bir iki kişi olduğu halde, ekspresin gelemeyip kaldığı istikamete doğ» ru, hususi trenle çabucak gitmiş- tir, Dünkü ekspres, Edime ile, Yu- nan hududunda bulunan Dikea is- tasyonu arasmdaki hattın — şim- diye kadar görülmemiş bir şiddet- te su basmasıyle — bozulması yü- zünden gelememiştir. Su basması yüzünden, tren, hu- dudumuzun öte yanında kalmış vaktinde getirilip teslim edileme- miştir, Bizim yandaki ekspres de an cak Edirneye kadar gitmiştir. Tek rar geri gelip, tamirat yapılıncıya kadar, bu seferler, Edirne ile İs- tir, Fakat Edirneden öteye gitmis Avrupa yolcusu alınmamakta, bilet verilmemektedir. Ancak, Av rupaya başka bir yoldan, Dede- ağaç, Selânik yolundan gitmek istiyenlere bilet verilmektedir. Yollarm düzeltilmesi için sula- kumpanyası direktörü, bilhassa tamir işiyle uğraşmak üzere git- miştir. Tirene ve yolculara asla ziyan gelmemiş olmakla beraber vazi- yet mühim sayılmaktadır. Suların basması, bir yıldırım tel yazısıyle haber verilmiş ve he- men harekete geçilmiştir. Kalan tirende çok yolcu olma- dığı söyleniyor. Buradan giden ekspreste de çok yolcu bulunmu- yordu. Sularm basmasıyle berbat olan hattın 100 — 150 metre kadar ol duğu kestiriliyor. Bununla böra- ber, bunun üzerinde tam malümat yoktur. Dün akşam vaktinde hareket eden, fakat ancak Edirneye kadar gidecek olan trende, yol dü- zelmedikçe tekrar İstanbula dön- meğe ve seferini bu iki mevki a- rasında yapmağa mecbur kalacak tar. Evvelki gece Sirkeciden kal. kan ekspres, Edimeden tekrar ge- ri dönmüştür. Edirneye gitmiş olan Şark de- miryolları müdürü Bay Paskalla hareket dairesi şefi Bay Antumari bu sabah onu yirmi geçe gelen trenle şehrimize dönmüşlerdir. Yollar dairesi şefi Bay Krist Edir. nede kalmıştır. su bastı vaş çekilmeğe başlamıştır. Edirnede iki gündenberi ya -| ğan yağmurlar yüzünden evvelki gece birdenbire nehirler yüksel - miş, Gazi Mihal taraflarmı su başmıştır. Umumi müfettişle va- Tinin emriyle icabeden tertibat a- Immış, su basan evler boşaltılmış; tır. Edirne şehri ile Karaağaç is- tasyonu arasmdaki saha tamami- le su altında kalmıştır. Şose bo- zulmuştur. Yeni İmarette bir ev çökmüş, içindeki kadın ölmüştür. Edirne ovası da tamamen su altında kal. muştır. Bu yüzden hudud karako- lunu da sular basmış, tahliye e- dilmiştir. Tren hattındaki asıl bozukluk Yunan kısmındadır. Sularm çe- kilmesini müteakib hemen yolla- rın tamirine başlanacaktır. Şehrimizde Birkaç gündenberi iyi giden hava dün öğleye doğru birdenbi- re bozdu. Şiddetli bir kasırga yağmaktadır. Ankara, 28 (A.A.) — Bugün Türkiyede hava vaziyeti: Ziraat Vekâleti meteoroloji enstitüsünden alınan (malümata göre, son 24 saat içinde (tazyik düşüklüğü batı ve lodos rüzgârla” re yükselmiş ve tamamiyle yağışlı geçmiştir. En çok yağış gören yer. ler Trakya, Ege ve Orta Anadolu nun batı kısmıdır. Buralarda ya- ğış 9 ilâ 37 milimetre arasındadır. En çok yağış 44 milimetre olarak Aydında ölçülmüştür. Bu gece en düşük suhunetler sı fırın altında Kars'da 22, Erzurum- da 13, Kastamonuda 5, Sıvas ve Malatyada 4, Çorumda 1 derece dir. Orta Anadolunun Sıvas, Kas- ri hep sıfırın üstündedir. En yük- sek suhunetler sıfırın üstünde Ma- nisada 19, Bursada 18, Çanakka- le ve İzmirde 17 derecedir. Dünkü yağışlardan Meriç ve Tunca nehirleri taşmıştır. Alaçatı ve Manisada kuvvetli fırtına olmuş, fazla zarar yapma" mıştır. Muğlada fazla yağışlar - dan bir kısım tarlalar su altında kalmıştır. Bugün Ankarada öğleden son- ra saat 14 de suhunet sıfırın üs tünde 5 dereceydi. Marks - Amerika, 29 (A.A.) — HABER — Alişam Postarı Japonya (Baş tarafı 1 incide) Girecekse, Amerika. Uluslar derneğinin odalarında İ bu iş, simdi büyük bir incelikle İ konuşuluyor. Amerikadan gelen haberlere de bakılırsa, Amerika- nun Uluslar derneğine girmesi, bel ki bu yıl içinde olacak. Bu iş Amerikada yalnız uluslar derneğinden yana çıkanlarca de- ğil, Cümhur reisi Rozvelt'in de kendi başına düşündüğü bir iştir. Amerika Cümhur Reisi de, Ce- nevredeki uluslar derneğinin, son aylar içinde elde ettiği muvaffa» kiyetli neticelerini düşünerek, me | seleye enikonu ehemmiyet (o veri- Or. ” Cenevrenin son aylar içinde ba- şardığı işler, Amerika halkının da kafasmda yer etmi; onları da der- nekten yana oyalamağa başlamış» tır, Uluslar Derneği, Yugoslavya Kralının Fransız Dış Bakanıyle birlikte Marsilyada öldürülmesi işinden çılcan pürüzü ustalıkla ya- tıştırdı. Yeni yeni anlaşmalar yap- tı, Sonra, yıllardan beri, hele baş- lıca iki ulus arasında bir uygun- çok bilgili bir yolda bitirilmekte oluşu Amerikaya, uluslar derneği | hakkında daha çok emniyet ver- başladı. Amerika, bir yandan uluslar derneğine girmek üzere olsun, ö- bür yandan da, Japonyanm bun- dan iki yıl önce “uluslar derne- ğinden çıkacağına dair, baber verişi bugün yarın müddetini - ta- mamlamış olacak, ve Japonya u- "| Tuslar derneğinden büsbütün aya- Diplomasi ile uğraşan düşünce- liler diyor ki: “Japonya, uluslar derneğinden çıkması işinin tahak- kuk etmek üzere olduğu şu bir kaç gün içinde, belki de, bu hâdi- senin uluslar derneği tarafmdan pek gürültüye verilmemesini, her- kesin kulağıma çalmmamasmı is. ter... Japonya ister ki, uluslar der- neğinden çekilmesi, uluslararası bir akis yapmasın veo, gene, uluslar derneğinin konferansla» rmda, komisyon toplantılarında istediği gibi bulunsun...,, Fakat uluslar derneğinin genel kâtibi, sırası gelince, derneğin iç yasası icabı olarak bütün üyelere (âzaya) Japonyanm, dernekten büsbütün ayağı kesildiğini resmen i bildirdiği vakit, yalnız bunu söy- lemekle kalmıyacaktır, Hem bundan başka bir söz de söylemese, Japonya artık uluslar derneğinden çekilmekle, derneğin konferans ve komisyonlarına işti- betmiş oluyor demektir. Hattâ genel kâtibi, Japonyanm yararma olarak, bu haberi, kon seyin gizli bir toplantısında da Bu sabahki trenle ekspres yol- Misisipi vadisinde sularm taşması söylese, gizli kalabileceğine kim cularından on kişi de gelmiştir. yüzünden ölenlerin yam 47 dir. | inanır.. Bunlar Sivilingrattan © otomobil.) Mevaşinin dörtte üçü telef olmuş. Haber derhal sızacak, gazeteler lerle Edirnede Kraağaç istasyo - nuna gelmişler ve oradan trene binmişlerdir. i Bu akşam Edirneye tren gidib gitmemesi hakkında henüz veril - miş bir karar yoktur. Bay Krist. ten gelecek habere göre hareket edilecektir. İstanbuldan Edirnde Karaağaç istasyonuna kadar olan demiryo. landa bozukluk yoktur. o Yalnız Karaağaçlan Edirne şebrine ka - dar olan ikinci derecedeki hat bo - zulmuştur. Gelenlerin verdikleri malâma - ta göre, sular artık yavaş ya- ie tur. > Manikürlü paçalar (Baştarafı 1 inci de) Paçacıların kanaati vaziyet bu olmakla beraber belediyenin kanaati hiç te böyle değildir. Bu paçalara sürülen boyaların ma- hiyeti meşkük olduğundan pa - çacıların bu nevi boyalarla pa - çalara manikür yapmalarını mu- vafık görmemişlerdir. Belediye paçalarm boyanması menede - cektir. di baş yazılarmı bununla doldura- cakır, Şu hide Japonya için yapılacak tek iş kalıyor. O da nedir? Cenevre uluslar derneğindi çıkma isteğini, geri almas... Fakat bu olur olmaz, Mançuko meselesi derneğin konuşulacak işleri arasında derbal başgöstere- cektir. Japonya ne diyor? Japonya, hangisini tercih et sin? * Tokyo, 29 — İngilterenin Tok- yo sefiri, dün Japon Hariciye Na- Mister Kort /Devlet tiyatro (Baş taratı 1 incide) Bu sebebten, Amerikalı Kord" ün Amerikada bulunmaması gü“ nün meselesini teşkil etmektedir. Geçen yıl, Mister Kord Ameri- kadan ayrıldığı zaman, ayrıca bir âyan komitesi hava postaları üze- rine tahkikat yapmakta ve Mister Kord'un da malümatına müraca « ati istemekteydi. Amerikalı milyoner Mister Kord, bu sırada, çocuklarını ka çırma otehdidile haydudlardan mektub almış ve Amerikadan ayrılarak (İngiltereye gelmiş» ti. Fakat şimdi Londradan gelen haberler Mister Kord'un, ailesile birlikte kendi yatlarile denize çık tıklarmı bildirmektedir. Mister Kord'un Vircinya isimli gayet mükemmel ve büyük yatı, —söylendiğine göre— içerisine 12 aylık erzak da alarak seyahate çıkmıştır, İleri sürülen sebeb, hâ- lâ “gocuklarmı kaçırmak istiyen haydudlar,, olmaktadır. İngiliz gazeteleri diyor ki: “— Söylendiğine göre, Mister Kord İngiliz içtimat hayatmı, Va- şingtonda bir takım sorgulara ce- vab vermeğe tercih etmiştir. Tah- kikat komisyonunda elden geçen vesikalarda Mister Kord'un ismi» ne sık srk rastlanmaktadır. Ve ko- misyon reisi âyan âzasmdan Mis- ter Nay, ortada, ancak Mister Kord'un cevab verebileceği bazı mühim meseleler olduğunu söyle- mektedir.,, Komisyon Reisi Mister Nay bilhassa demiştir ki: “e Komisyonumuz, Mister Kord'a bazı sualler sormayı pek istiyor, Kendi kumpanyasma ta- allök eden mühim bir tahkikat ar- lunmamasının sebebini vekilleri - ne tekrar soracağız... Onlar da, bize, Mister Kordun ne zaman ge- leceğini bilmediklerinden başka bir şey söylemiyorlar, “İcab ederse, gelmesi için bir celb kâğıdı çıkaracağız. Gene ce- vab vermemekte ısrar ederse, on- dan sonrası artık bellidir.,, Zıraat bankası (Baş tarafı 1 incide) da ibtecek mukavele tamamen tat bik edilseydi zarar 80,000 lirayı aşacaktı, müteahhit bankaya tes - limata devam etmesi yolunda mü- taaddid müracaatlarda bulunmuş sa da banka bunu kabul etmemiş- tir. HABER Akşam Postası İDARE EVİ ISTANBUL ANKARA CADDESİ Tolgrai Adresi; İSTANBUL MAHKUM Telaton (Van: 3AN7? İdare: 24770 ABONE ŞARTLARI 1 : # Türkiye: 180 450 M6 1200 Mep Kenetli 180 dd 0 1sığ ILÂN TARİFESİ gFicaret Uünlarının «atın 12,56 Resmi Ulalar 10 kuruştur. Sahibi ve Neşriyat Müdürü: HASAN RASİM US Basıldığı yeri (VAKFI) Matbana 3 ayan zin ziyaret ederek Japonyanm Çindeki maksatlarmı ve Çin — Mançuri münasebatı hakkımda ne ler düşündüğünü sormuştur. Japon nazırı, Japonyanın Çin ile birlikte Uzak Şarkta sulhu mu hafaza etmekten başka bir emeli olmadığını, fakat Japonya aley » hinde hertürlü harekete karşı gel- meğe hazır olduğunu söylemiştir. ll aradi —< 59 Tkinedinen 189. e (Baştaraft 1 indi s0 rivayetler tamamen cana Bilâkis bu hâdiseden sonr8 esaslı bir surette çal ir haftada üç gün olmak üzer€ ; sillerimize devam etmekteyi. çinde Halidenin rolü olduğ! geri bırakmak (O enecburi kaldığımız “kendisinin sis piyesini bu Salı akşamı, ve pr li fener,, piyesini de Cuma telerinde çıkan beyanatı da tan aşağı yalan ve yanlıştır. © kere kendisinin bizden be$ " bile alacağı yoktur. Aylığını 4 gece evvel sinema müdürünü? zü önünde almıştır. Burada gördüğümüz rağbetten cesaret alarak şehir tiyatrosunu kurmak teşebbüslere giriştik. Anki krymetli Valisi Nevzad bize dım edeceğini vadetti. Hi i muvaffak olacağız. Halidenin “İf, "a rılması daha doğrusu m” geçirdiğimiz sarsmtı tu U geçmiştir diyebilirim, 5 Diğer taraftan dolaşan riv9fi © lere göre Ankarada bir d ir.” yatrosu kurulması kat'i surett*" 4 “ rarlaşıtrılmıştır. Ertuğrul Muhsin umumi . tiş olarak hem İstanbul, he? Şi © Ankara tiyatrolarını teftiş , bulunduracaktır. İstanbuld8 hi lunan Kültür Bakanı Raşid “hi. ya haber göndererek kendisi KL* linciye kadar Ankarada re devam etmesini bildirmifi! 1 ve Na Bundan da Ankarada esat” | şekilde bir tiyatro tesis edil nin kararlaştırılmış oldu. “4 maktadır. wi enne Bir bilet 1. (Baş tarah 1'ü, da vermek çok uygun : Kiş, ri sürülmektedir, ii Esasen Akay idaresile V İ Demiryolları banliyö hattı ”, a ek de e sent denberi büyük bir uyuşma il? bik etmektedirler, Köprüdef nadolu hattının herhangi bir” liyö istasyonuna gidecek bir tren biletini de beraber a tedir, | miryolları idaresile Şirketi MX 74 ye de böyle bir anlaşmaya /4” muşlardır. Yalnız tramvay panyasının bu husustaki si henüz bilinmiyor. 4, Tahriri emlâ (Baş tarafı 1 ir“ dı olan gayri menkulden 1 almırken şimdi bu bin büçuk lirası resim olarak caktır. Halk için gok büyük — PİT laylrk olan bu indirilişin * | önce tahakkuk etmiş, fakat lâtı yapılamamış olan MW tahrirlerine de şamil olduğü darlara bildirilmiştir. İstanbulda bu ay başmda” ren yeni kurulan Kadast"9 dürlüğü yeni resmi ve lanları bu yolda almağa mıştır, | ALGOPAİ e İM ek SİL a Rİ ün ie