29 Ocak 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

29 Ocak 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

İHABERİİ Tercih etmeniz lâzımdır. Fransa ile İspanya milli takımları | yollara kaptırmışlardır. İspanyollara | zel kurtarışla” yapnuştır. Fransızlar arasında Madritte yapılan maçın | ilk golü birinci haflaym'ın yirminci | dan da, ikinci devrede yaralanarak 2 — 0 İspanyanın galibiyetiyle neti | dakikasında sağiçleri Regueriv yirmi , biraz sahadan çıkan merkez m celendiğini dünkü sayunızdaki tel. | metreden nefis bir şütle kazandırmış. | ira ile sağaçık ekle ve sağiç graflar arasında okumuşsunuzdur. tar. İkinci gol ise ikinci haftaym'ın | ensar İyi oynamışlardır. — doğru İspanya 'sağiçi Le Yukariki resimlerde İspanya taki Büyük bir ehemmiyet verdikleri | * ven ma oyuncularına, maçtan önce, nazari bu maçın ük devrelerinde Fransızlar | fwente tarafından yapılmıştır. İspan- | futbol dersi verilmesi ve meşhur bâ- on beş dakika kadar hâkim oynamış- | yollardan meşhur kaleci Zamora gene teci Zamoranın İspanyol çocuklarına lar, ondan sonra hâkimiyeti İspan- | fevkalâde bir oyun oynamış, çok gi- | imzalı kart vermesi görülüyor. Vefa - Galatasaray maçı işde kasd olmadığı anlaşıldığı halde Vefalı oyuncularla hakem cezalandırıldı mı? Gİ 124 İd Bu sabahki gazetelerden birisi, üç Galatasaraylı oyuncunun sakatlan - masile neticelenen son Galatasaray— Vefa maçi için, dün gece, mıntaka mer kezi ikinci resinin de iştiraki ile top- lanan futbol heyetinin şu kararları verdiğini yazıyordu. “Heyet dünkü tetkik ve tahkikatın- Za hakemin maçı fena idare ettiğini Vefa oyuncularının o hareketlerinde kast olmamakla beraber, hatalı ve sert oyunlarile Galatasaray futbolcu- larının yaralanmalarında âmil olduk” Tarı neticesine varmıştır. Içtimada maçın hakemi Ahmed A- demin raporu okunmuş, hakem ve yan hakemlerle, Vefalı (o oyunculardan Muhteşem, Halük dinlenmşler, he- yet reisi ile Aralarından bir kısmı da Galatasarayın yaralı oyuncularından barılarının if .desini almışlardır. Hakem raporunda, Galatasarayın oyun tarzının iyi, Vefanm ise iyi de * nilemiyecek şekilde olduğunu, Vefa- dan altı oyuncuya tehlikeli (oyunla. rmdan, hakeme itirazlarından, neza kete uygunsuz hareketlerinden dola - yı ihtar verdiğini, ve bir oyuncuyu dışarı çıkardığını, Galatasaraydan da İki oyuncuya, vakit geçirmek için to- pu dışarı attıklarından ve hakemi ikazdan dolayı ihtar ve bir oyuncuyu da sert oyunundan dışarı çıkardığını yazmıştır, Yan hakemler ve oyuncular odin lendiği zaman, onların ifadecirile, ha- kemin raporundaki ifadenin birbirine uymadığı anlaşılmıştır. Bundan sonra tahkikat kâfi görü- lerek heyet şu kararları vermiştir, 1 — Vefa kalecisinin hareketinde kast görülmemekle beraber, spor ru- hüna muhalif iradesiz oyunundan, Vefa takım kaptanı (o Muhteşemin de Avniye karşı hareketinin hatalı olma- sından dolayı her ikisine bir kaç ay boykot cezası verilmesine, 2 — Maçı idare eden hükem Ahmed Ademe, bundan sonra resmi (maçlar idaresinin verilmemesine ve keyfiye - tin hakem komitesine bildirilmek üze- re, futbol federasyonuna ibliğma, 3 — Vefa klübüne de, son senelerde oyun tarzlarında hâsıl olan sertlikten ihtarda bulunulmasına. Klüblere ve oyunculara bildirilecek olan bu kararlar akşam geç vakte ka- dar beklemiş olan umumi merkeze de telefonla bildirilmiştir. Bu sabeh gazetesinin, yazdığı bu satırların ne derecede vene kadar doğru olduğunu bilmiyoruz. o Halke vinde toplahmıs olan futbol heyetinin geç vakte kadar süren içtimamı dün | geve bir arkadaşımız beklemiş, ve fut- bol heyeti reisinden verilmiş bir ka- Vefa İdman yurdu idare heyeti 26 senelik sporarkadaşı olan ve a- rar olup olmadığını sormuştu. Reis ralarında çok güzel bir hayat geç- buna cevaben fevkalâde hiç bir şey olmadığını söylemiştir. Reisten başka âzaların da beyanat vermek hakları olmadığına nazaran, reis bize bu şekilde cevab verdikten sonra, sabah refikimizin bü havadis - leri nasıl öğrendiğini bilemiyoruz. Eğer böyle kararlar var ve matbu- ata bildirilmesi icab ediyorsa, futbol heyeti Teisinin bize de söylemesi icab ederdi, Eğer bu kararlarm saklanması İ- cab ediyorsa, 5 kişilik bir heyet ara - sında kalması Izımdı. Bu kararları sa bah refikimiz nereden öğrenmiştir?!. Gelelim işin ikinci cihetine: Verilen kararlar eğer doğru ise biz buna hayret ettik, Çünkü: 1 — Vefa oyuncularının hareketle- rinde kast görülmediği halde, bir sporcunun klüb aşkı ve maç heyeca - nile coşmuş olmasına nasıl ceza veri- lebilir? İşin içinde kast oolmadıktan sonra bu oyunculara verilecek ceza ancak oyun arasında verilecek hir ser best vuruştan ibaret olabilirdi, 2 -— Maçı idare eden Ahmed Ade me, cezaların en ağırı olan ebedi boy- kot cezasını vermek için futbol heye » ti ne gibi kuvvetli delillere istinad e diyor?.. Yaralanma hâdiselerinin kast olmadan bir kaza neticesinde olduğu- nu yukarda kabul eden futbol heyeli son zamanlarda yetişen en kiymetli bir genc hakemin, bütün bir spor ha- yatma ceffelkalem bir kararla nasıl nihayet verebiliyor?! Hakem raporu ile, oyuncuların ifadesi arasında ay- rılık bulunduğunu iddia eden bir fut- bol heyeti acaba hakem raporuna mı, yoksa oyuncuların ifadesine mi inan- mıştır?! Sonra futbol heyetinin bir hakeme ebedi boykot vermeğe hakkı var mi- dır?!. İşte, sabah gazetesini okuduktan sonra, bizim aklımızı tırmalıyan sual Meme İşin esası ancak futbol heyetinin resmi tebliği veya beyanatı İntişar et- tikten sonra anlaşılacaktır ki, biz de asıl fikirlerimizi o zaman yazacağız. MO A. Vefalıların cevabı “Aşağıda yazılan satırların son günlerde gazetelerdeki o yazılara bir cevab teşkil etmesi dolayısile ayni sütunlarda ve aynen dercini dilerim: miş ve geçeck bulunan değerli Galatasaray klübü, birinci futbol takımı ile Kadıköy sahsında yap - tıkları son maçta vukua gelen ka- zalardan duyduğu acıları umumi efkâra bildirir ve hâdisenin mahi- yet ve sebebleri aşağıda olduğu gibi kısaca izah eder. Vefalırların hiç bir klübe, hiç bir memleket gencine ve Galatasa ray klübüne karşı fena bir istekleri yoktur ve olamaz. Spor tarihi ve şimdiye kadar Vefanın yaptığı maçlar bunu isbat eder, Bu bizi hepimizi acındıran işin gündelik bazı gazetelerdeki akis « leri doğru olmaktan uzaktır. Çün- kü bu gazetelerin spor yazıcıları o- gün sahaya gelmemişlerdi. Bazı » ları da bu malümatı azami derece- de şişirmişlerdir. Meselâ: Oyundan sonra kaleci Avniye geçmiş olsun diyenVefalılar gözün de hiç bir arıza görmedikleri hal. de o gazetelerde çıkan yazılar Av- ninin gözünün patladığını, çene - sinin kırıldığını ilân etmektedir. Sert oyunundan dolayı saha - dan çıkarıldığı yazılan umumi kap tanımız Muhteşem, bilâkis Gala- tasaray sahasında kendisine ya - pılan bir favulü hakeme sorması yüzünden sahadan çıkarılmıştır. Necdet, bir gazetenin yazdığı gibi Süleymana değil Lâtfinin sır- tına vurması dolayısile sahadan çıkarılmıştır. Binaenaleyh bu neşriyatı ya - pan muharrirlerin ne dereceye ka- dar hakikat yazdıklarmı bu bir kaç ufak nokta ile izah ettikten sonra asıl kazalara gelelim. Bay Salâhaddin yürekler acı - tan ayağın kırılmasında bir ka - sid yoktur. Esasen topu ofsayıt va ziyetinde yakalıyan bu kıymetli o- yuncu bir an duralamış ve sonra şüt atmak için ayağını sallamış - tır. Fakat bu sırada kaleci Halük- ta topa atılmış bulunduğundan bu müessif kaza vukua gelmiştir. Hakemin bu vaziyette Vefa ka- RADıUM ola Ke İN Ke MEİN K dey İ.V - «OLUR fa Galatasaraya ceza vermesi ve Salâhaddinin gazetelere olan be - yanatı bunun en birinci delilidir ve bu gâzetede neşredilen resim de hâdiseyi çok güzel tesbit etmiş- tir. “Bay Nihadın ârızalanması top tam ortada ve sahanın en çamurlu yerinde iken topa hakim olan Muh teşemin topa vurduğu sırada Ni - hadın da topa çıkış yapması yü « zünden vukua gelmiştir. Hakem bu vaziyette Muhteşeme hiç bir ceza vermemiş, oyuna devam edil. miştir. Çünkü ortada cezayı istil - zam edecek bir hareket mevcut değildir. Avninin yaralanması bir Vefa akını esnasında top havadan ge - lirken kendisinin çıkış yapması ve Muhteşemin de bu sırada topa sıç- ramış bulunması dolayısile vukua gelmiştir. Bu ande zedelenen Av - reketini görmediği için aksi tara - | şen Avninin bazı m Taksim Abide karşısınd# yeni bir şekilde tanzif” edilen AY SALONUNDA Münir Nureddif GÜRSES'i 31 —1 — 35 Perşembe rd den itibaren dinliyeceksifi” yazdığı gibi başına beline ile ve yüzüne de yüzükle v& değildir. çel Başta bütün idarecileri © halde tekmil Vefalılar bütü ğer klübler gibi Galatasraf bünü de severler. Ve ara bu sevgi bağını hiç bir zam mamışlardır. Ve kırm J imkân mevcud değildir, neşriyata rağmen hakikat gözler bunu bilmekte ve #* tedirler. En derin saygılarımı?! vi lı kardeşlerimizin acıları”* yi olduğumuzu, böyle ka: susile bizim maçımızda © dan çok derin elem duy zu efkârı umumiyeye ve saraylı kardeşlerimize larda bildirmeyi bir bor$ di Vefa İdman Yurü heyeti reisi: EcZ#