24 Mayıs 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

24 Mayıs 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

Taksim Cumhu riyet anıtına 18 klüb çelenk koydu Atatürk spor bayramına Fener stadında | devam edilecektir ç Sporcuların büyük günü, Ata - türk sapor bayramı, bu sabah | saat 11 de Taksim — Cümhuriyet Anıtında (âbidesinde) — yapılan | büyük törenle (merasimle) açıldı. Daha sabahtan Güneş klübü ö- nünde toplanan Galatasaray İstan- bul Lisesi izcileriyle, beyaz panta- lon, beyaz ayakkabı giymiş Güneş ve diğer klüpler sporcuları toplan- muşlardır. Saat 11 de başta şehir bandosu ve onun arkasında iki tarafta birer sporcu tarafından taşınan 18 eş çe- larında Avcılık klübü — başkanı larında Avculuk klübü — başkanı Nezihenin muntazam — adımlarla yürüdüğü klüp — delegeler grubu, ve sıra ile, 80-90 — Galatasarylı, 20 « 30 İstanbul Lisesi izcisi ve 70 kadar sporcu, Anıtım etrafında bir tur yaptılar. Sonra çelenkler ve de- legeler parmaklıkların içinde, izci ve sporcuların dışında olmak üze - Te dizildi. — Anrta çelenkler kon - du. (Hazır ol) vaziyetinde dinlenen İstiklâl marşından sonra, Atatürk spor gününün başlangıç töreni (me rasimi) biterek herkes yerlerine dağıldı. Binlerce halkım önünde yapılan ve İstanbuldaki bütün spor klüp - | — leri başkan ve idarecilerinin bu « hunduğu bu sabahki tören (mera- sim) esnasmda, en — fazla göze çarpan; delgelerin — başında, çok muntazam ve sert adımlariyle yü - rüyen Avcılık klübü başkanı ba - yan Nezihe ile delegeler arasmda yer almış bulunan İ. S. S. K. (İş - Temyiz mahkemesi lağvedilip yeniden kurulacak Ankara 23 — Yenişehirde ya- pılan büyük Temyiz binasının in- şası tamamlanmıştır. Döşenmesi- ne de başlanmak üzeredir. Eski- şehirden nakil suretile getirile- cek olan Temyiz mahkemesinin, lâğvedilerek yeniden ihdasi daha doğru görüldüğünden bu husustı hazırlanan kanun lâyihası yakın- da Kamutaya verilecektir. | mr, bugün tanbul su sporu klübü) ikinci başe | ,, kanı bayan Leylâ olmuştur. Türkiyedeki spor — klüplerinin ilk bayan başkanları, bütün tö - ren ve geçit resmi esnasında vazi « felerini hiç yadırgamadan, hattâ erkek arkadaşlarına nümune ola - cak bir şekilde yapmışlardır. En hoş manaaralardan biri de, | 12 yaşına kadar olan ve — (Kurt yavrusu) ismi verilen mavi elbise- ler giymiş küçük Galatasaray izci- I leri teşkil etmiştir. Ör general Fahreddin de tören- de bulunmuştur. Öğleden sonra Atatürk spor gününün son kıs - öğleden — sonra. saat (14,30) da herkese — parasız açık bulunacak olan Fenerbahçe sta - dında, Tüzün bakanı Şükrü Saraç, saylav Cevad Abbas ve yurdun en eski spor müesseseşi namına Gala- tasaraydan genç sporcu Gündüz Kılıcın birer söylevi ile başlaya - cak, güreş, atletizm, iskrim müsa- bakalariyl devam ederek, Galata - say - Fenerbahçe karışık takımla - riyle, Beşiktaş ve Güneş — karışık takımımın yapacağı bir maçla bi - tecektir. Atatürk spor gününün bütün tafsilâtını ve re- simlerini yarın (Haber)in spor sayfalarında bu- lacaksınız. Memesini istiyor: (Baştarafı 1 neide) —memenin kesilmesi lâzım!.. De - miştir. ! Matmazel Mago memesinin neş- terle yarılması teklifini kabul et - miş, fakat büsbütün — kesilmesine razı olmamıştır.. Şöyle azıcık ya- rılacak inanciyle ameliyat masa - sma yatan matmazel, memesinin büsbütün kesilerek — çıkarıldığını anlayınca, vermiş feryadı ve doğ - ruca mahkemeye koşarak, kendi- sinin arzusu hilâfına — bayıltılmış olduğunu iddia ederek doktorlar aleyhine dava açmıştır. Mahkeme; bu hastaya kö- * iHfalyanın harbe girdiği gün Roma, 24 (A.A.) — İtalyanın harbe girdiği 24mayıs tarihinin ylı dönümü münasibetiyle yaprlacak muazzam tezahürat bütün İtalyan radyo postaları ve bir çok ecnebi postaları tarafından neşredilecek- tir. kakdebiğeieini Tersanemizde yapılan yağ gemisi Geçen yaz İzmit — körfezinde Gölcük tersanesindeki fabrikada başlanmış olan yağ gemisinin tek- nesi bitmiştir. Bugünlerde makine si de yerine konacaktır. Yeni ter.- sanemizde Türk işçileri tarafın- dan yapılan bu gemi 1200 ton bü- yüklüğündedir. Gemi yakımda me- rasimle denize indirilecektir. muştur. tülük edilmediğine — ve bi- lâkiş hayatının kurtarılmış oldu - ğuna karar vermiştir. Matmazel kararı istinaf etmiş ve iki gün ev - velki duruşmada davasını anlatır- ken: — Hüküm yanlıştır! Bakın göğ- sümde mememin birisi hic yok! .. Ya benim mememi verirler, yahut 100:000 frank! x Diye haykırmıştır. henüz verilmemiştir. Kat'i karar —— Altı eroin kaçakçısı yakalandı Gümrük muhafaza teşkilâtı öte- de beride gizlice eroin satan altı kişi yakalamış, adliyeye vermiştir. Bunların ikisi kadımdır.. Sakıza - ğgacında bir evde tutulmuşlardır. , HABER — Akşam Posfası Atatürk spor bayramı Sen Dakika Musolini Iİngilterenin tavassutunu reddetmemiş Roma, 23 — Habeşistanla ©- n anlaşamamazlığı ortadan kal dırmak maksadile İngiltere tara- fından yapıldığı söylenilen tek - lifi Mussolininin reddetmiş oldu- ğu yolundaki rivayetler kat'i su- rette tekzip edilmektedir. Yunanistanda Muhalif partiler . gt a seçime iştirâk ettirilecekler mi Venizelistler iştirâk etmiyeceklermiş | Yunanistandan gelen haberlere göre, hükümet, yeni seçimde bü- tün Yunanlıların rey vermeleri i- çin bir kanun yapmağı düşünmek tedir. Diğer taraftan muhalif parti- ler de seçime iştirak için bazı ka- yıtlar ileri sürmektedirler. Bun- ları hükümetin kabul edip etmedi- ğini anlamak üzere müracaatta bu lunmaktadırlar. Başbakan Çalda- ris “muhalif partilerin seçime iş- tiraklerini kolaylaştırmak istedi- ğini,, söyliyerek yukarıki havadi- se kuvvet vermiştir. Bununla beraber muhalif parti- lerden bir kısmı arasında büyük faaliyet göze çarpmaktadır. Ve nizelist parti seçime girmemeği kararlaştırmıştır. Lâvrens (Baştarafı 1 incide) yacaktır. Kral, kardeşinizin mem - lekete olan mümtaz hizmetlerini müteşekkirane tanır ve hâlâ vaid - lerle dolu olan bir hayatın bu bi - çimde sona ermesini bir facia te - lâkki eder.., Casus Lüâvrensin — ölümünden sonra şimdide hayatımım filme a - lımması meselesi baş göstermiştir . Fakat hayatını filme almak hakkı daha Lâvrens sağken, bir - İngiliz film kumpanyası tarafımdan satın almmış olduğu için bu mese- le halledilmiş sayılmaktadır . Bununla — beraber — Lâvrens tadır. Bununla beraber — Lâüvrens hayattayken ve öldükten sonra da ailesinin rizası alınmadan filminin alınmasını istemediği — için film kumpanyası filmi çeviremiyordu. Lâvrens şimdi ölmüş bulunuyor. Film kumpanyası, — Lâvrensin yakım dostlarına ve bilhassa aile - sine müracaat ederek izin istiye- cek, izin vermezlerse ne bu hakkı alan film — kumpanyası ve ne de bir başkası Lâvrensin hayatını fil- me alamıyacaklardır. Lâvrensin karısı yoktur Bu sabah çıkan akşam gazete - lerinden biri, Lâvrensin Çinde bu- lanan karısının — bindiği vapurun tecavüze uğradığını yazmaktadır. Lâvrenis bütün ömrünce kadımlar - dan uzak yaşamış ve evlenmemiş - tir. Çinde bulunan ve tecavüze uğ - rayan Misis Lâvrens karısı değil a- nasıdır. Düz hat üzerinde tayyare sür'at rekoru "Berlin: 23 (A.A.) — Üç mo- törlü bir Yunkers Alman ucağı a- şağı yukarı bin kilemetre olan Pa- Burada yapılan araştırmada eroin | ris - Berlin yolunu üç saate almak yapmıya yarar bazı âletler bulun - | suretiyle düt hat hız rekorunu kır- mıştır. 24 MAYIS — 18 Sovyetler Hitlere cevap veriyor Alman Cümhurreisi ve Baş.- vekili Hitlerin bundan iki gün ev- vel verdiği büyük sıyasal söyler, bütün Avrupa sıyasal mahafilin- de lâzimgelen tesiri yapmaktan geri kalmadı. Hitlerin söylevin- de en şiddetli noktaların Sövyet Rusyayaya ve doğu misakımna te- veccüh ettiği anlaşılrıyordu. Bugün Sovyet gazeteleri şiddetli bir ce. vap veriyor. Sovyet halk gazetele- rinin en büyüklerinden “İzvesli- ya,, başyazıcısı Radek diyor ki: “Bu söylev başlıca Sovyet Rus- yaya karşıdır. Bu söylev, en iyi zaviyeden bile bakılsa, Rus — A!. man münasebetlerini fenalaştıra. cak mahiyettedir. Çünkü bu mü- dahale Almanyanın sryasasından mesul olan adam tarafından ya - pılmaktadır. Hitler, ilk defa de - gildir ki iki memleket arasındaki münasebetleri fenalaştırıyor ve bunu yapmakla beraber amacını da irişemiyor: Sovyet Rusyanın barış için daima artan bir tehlike olduğuna dünyayı inandırmak..,, Times gazetesinin de yazdığı gibi, Hitlerin durumu Doğu Avru- pası için bir kararsızlık kaynağı. dır. Halbuki Doğu — Batı Av. rupası biribirine bağlıdır ve Hi:- lerin şimdiye kadar anlaması lâ- vetlendirmek şöyle dursun, tersine olarak kendilerini tehlikede gören memleketleri de müdafaa tedbirle- rini arttırıp gitmektedir. İşte görülüyor ki Avrupada sa- vaş tehlikesinin — başlıca * sebebi Hitlerin sıyasasıdır. Hitler savnş hazırlamak — yolundadır, halbuki bu yolda Alman faşistliği ancak kendisinin ölümünü — bulacaktır. Fakat çok yazık ki beraberinde Alman ulusunu da sürüklüyecek ve her şey yine onun sırtından çı- kacaktır. “Pravda,, nın azdıkları Diğer büyük Sovyet gazetesi olan Pravada gazetesi de, “barışm ve güvenliğin düşmanları,, başlı- ğiyle şunu yazıyor: yıl daha fazla anlıyorlar ki Al - man faşistliğinin — güttüğü sıyasa Avrupayı savaşa sürüklüyor — ve Alman faşistliği kendi. varlıkları üzerinde doğrudan doğruya biz tehlikededir. Alman emperyalist. liği öç almak arzusundadır, fakat savaşa daha hazır değildir. Onun için bir taraftan süel programını hazırlarken öte taraftan bazı İngi- liz ve Japon mahafil ve ayni z23 manda Macaristan, Fenlandiya ve Lehistanla müşterek bir temel bu! mak için her şeye başvuruyor. Hit- lerin İngiltereden istediği onun bi taraf kalmasıdır. Ta ki barışın korunmasında ilgili olan memle- ketlerin mevkileri kuvvetten düş sün. Hitler barış için — her türlü toplu inancayı (teminatı) redde- diyor ve uzlaşamamazlıkların o noktaya inhisar ettirilmesi plânı- nı ileri — sürüyorsa, bunu ancak komşularını ayrrayrı — yakalayıp ezebilmek için yapıyor.,, Hitlerin söylediği nutkun İngi- liz parlâmentosunda bazı heye- canlı sözlere vesile olduğunu ve bu arada hava kuvvetlerinin ar:- tırılması yoluna gidildiğini ve Bul na karar verildiğini dün yazmıt- tık. Son gelen habezler arasında * Ingiliz hava nezareti müsteşarı* nın müzakerelere nihayet verea ve bazı sorgulara cevap teşkil e- den izahatı da vardır. Hava müsteşarı diyor ki: “Hükümet sipariş edilecek o * lan tayyarelerle motörleri hakkın: da etraflı ve açık izahat vermeği menfaati umumiyeye aykırı say « maktadır. Ana vatanın hava kuv- vetlerinin ilk hattı hakkında açık izahat vermiyeceğim. Şim- di öyle bir bombardıman tayyare- si nümunesi vücüde getirmekteyi? ki bütün âmiller gözönünde tutul- duğu takdirde bu tip tayyarenit bütün yabancı bombardıman tay' yarelerine faik olduğunu söyleye- da le demiştir: “Kuvvetli bir Ingiliz hava fi: losunun Avrupa barışının en iyi zımanı olduğuna kaniim.,, : Hitler söylevinin Fransada tesiri Paris, 23 (A.A.) — Havas 8- jansının Cenevre muhahbiri, B. Lâ* valin B. Hitlerin söylevi hakkır” da beyanatta bulunmaktan çekin- | miş olduğunu bildirmektedir. Bunula beraber,B.Hitlerin söylevi “| munla beraber, B. Hitlerin söylevi çok önemli sayılmaktadır. Bu be- yanatın büyük bir ihtimamla in * celenmesi lâzım olduğu söylenil * mektedir. B. Lâvalin yakında bu söylevin bazı noktaları hakkınds , mütehassıtlar ve hukukçularla gö iİcüği beyüt edilmektedir. **0 Cenevrede Paris gazetelerinin birçoklari* nın Cenevre muhabirleri, B. Hit lerin söylevinin Cenevrede — fen* bir intiba hasıl — etmiş olduğun” bildirmektedirler. Fransız Dış Bakanı — Lâvaliâ Berline gitmesi hakkında kendi” sine sorulan sorgulara şöyle cevaf vermiştir. “ — Evet Her Hitler tarafında? bir davet vaki oldu. General Gö* ringle bu meseleyi de — görüştük Fakat Berlini hemen şimdi zi edeceğime dair bir söz yoktur Haber — Ancak şunu da ka)” detmek lâzımdır ki, — Fransız Dd bakanının Paris gazetecilerine b beyanatı, Hitler söylevini verme” den önceydi. Ingiliz elçisi res- men müracaat Tekaü Kanununda " Değişiklik yok Ankara, 23 (Haber) — T” kaüt kanununda değişiklik " pılacağına dair çıkarıları lar doğru değildir. Otuz doldurup ikramiyeye hak kar zanmış olarak ölenleri: rine - bi iktümüüyerlin verilmeli » lüzumuna dair hazırlanan lâyiha vardır. Şayia çıkmıştır. d, cgjr A