2 Haziran 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

2 Haziran 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

| HABER — Akşam Postası —. 2 HAZİRAN — 1935 : ş ve - Yağkapanı ittin içine çökmek- te devam ediyor Yemiş ve Yağkapanı kıyıları “zun senelerdenberi denize doğru biz çöküntü göstermektedir. Bir iki senedenberi bir bakıma töre, hafiflemiş gibi görünen bu üntü son zamanlarda gene ço- mıştır. 5 Bu çökmenin sonuncu (netice - "i) olarak Haliç sosyetesinin Ye niş vapur iskelesini su basmış ve iz iskelenin bir bölümünü, bü- fe ve bilet gişesini kaplamıştır. , Bu arada iskelenin arkasında - toprak bölümü geçen seneler belediye ve halk tarafından dol - tulduğu halde bütün bu dolan «m, denizin içine gitmiştir. Ye- Miş sahillerindeki dükkânlar da su yükseldiği ve vapur geçtiği za- Manlar sular altında o kalmak Korkusile karşılaşmaktadırlar. Diğer yandan, karşı Yağkapa - hi kıyılarında da bir çok binalar denize doğru eğilmişlerdir. Bu bi- Palarm temellerinin kaymakta ol- duğu anlaşılmıştır. Ayni şekilde Yemiş kıyılarında da bilhassa dört li yıkılmağa meyyal bir duruma! iştir. Uman Şirketi eski müdürü Hamdiye verilen ikramiye Geri istendi Ankara, 1 — Feshedilen liman Mlceçi eski müdürü Hamdiye ve - 2 2250 liralık ikramiye kanuni Marla geri istenmiştir. Hamdi bu paranin meclisi ida - karariyle ve kanuni olarak ve - Pdiğini, eski iman şirketi hesap- nda hiçbir pürüz olmadığını “vlemektedir. mi zamanda her sene meclisi karariyle üçer maaş nisbe » ikramiye aldığını ileri süre- ri parayı teamüle aykırı ola - almadığını ilâve etmektedir . , Halbuki Maliye Bakanlığı daha . Man bu ikramiye işlerine iti - 1, etmiş olduğundan Hamdinin ii, İdiasna kıymet veriknekte - : ye iy lümdi bir taraftan da şirketten  lirken hiç bir tazminat alma - im, halki maaşımın altı ie Üner bir tazminata hakler olda - | Sap ri sürerek yeniden meüra - ekerin; çimentonun , ucuzlatılması y Mkara, 1 — Şekerin kilo başı - 10 eray ucuzlatılması işi Eko- Bakanlığı tarafından tetkik edir kı tetkikler bittikten sonra şe - i, de imento gibi bir emirname e başma 10 kuruş ucuzlatıla- w BORJIYA İn Porliya romanları citlemek N (WAKIT) kitab erine) Mak okuyucularımızın cilt -? » Ya kendileri ge-i İğ, Veya birini (o göndererek v *ilirler, serme saramman Mua başladı Otomobil, otobüs ve kamyonlar kontrol- dan geçirilmektedir İstanbuldaki otomobil, otobüs ve kamyonların muayenesine dün başlanmıştır. Dün ilk muayeneler Eminönünde yapılmıştır. Emin- önündeki muayeneler bu ayın onu- na kadar sürecek, sonra ayın Yir - misine kadar Taksimde ve daha sonra keresteciler de muayeneler yapılacaktır. Son zamanlarda daha çok oto - büslerden şikâyet (olduğundan bunlara bilhassa dikkat edilmek - tedir. e Bir çok otobüsler işlemi - yecek bir durumda olduklarından bunların bundan sonrası için ça - lışmaktan menedilmeleri muhak » kak görülmektedir. Bununla beraber bu şekilde ©- lan otobüsler yeniden karoseri yaptırarak © ve motörlerini tamir ettirerek kendilerine bir çekidüzen vemeğe çalışmaktadırlar, Belediye, otobüslerin çoğalma- sınm önüne geçmek için uzun va - kittenberi yeni otobüslerin calış - masıma mâni olmaktadır. (Fakat eski motörlerin üzerine yeni ka - roseriler koyarak çeki düzen ve - renler eski otobüsleri gene işlet - mek yolunu bulabilmektedirler. gli Yeni Türk Musiki Yayım Kurumunun güzel bir muvaffakıyeti daha Dün akşam (Binbirdirek Yeni Türk musiki yayım kurumu genç- leri tarafından kurumlarının bah - çelerinde güzel bir müsamere ver- mişler, müsamerede Fazılın yazdı- ğı “Tabansızlar,, adındaki komedi si oynanmış, başrollere çıkın Ha- lük, Haşim, Enver, Apti fevkalâ - de muvaffak olmuş, sonsuz alkış lanmışlardır. Müsamerede ayrıca, mehter ve mükemmel bir ince saz bulunu - yordu. Az zamanda bu kadar ilerliyen bu gençleri tebrik eder, muvaffa- kıyetler dileriz. kılıklarını değiştirmeğe başladılar Papas mektepleri hocalarından belediye başkanı, belediye yazga: bazıları sakallarını da kazıtacaklarmış Kıyafet kanununun tatbiki tari- | tanbulda her ruhaniden önce sivil | !eri köyden uzak yerler de otur - hi yaklaştığı için ruhani kimseler | giyinen kimse olduğuntu iki ay ka. | maktadırlar. arasında şimdiden hazırlık başla- | dar önce yazmıştık. mıştır. Hahamların bir kısmı za - ten sivil giyinmekte ve ancak hav- ra içerisinde ruhani (o kılıklarına bürünmekteydiler, Ermeni ruhani- leri arasında kıyafet değişimi baş- lamıştır. Dün patrik kaymakamı Aslan - yan Ermeni oruhanileri arasında ilk olarak sivil elbiseleriyle görün- müş ve sokakta böyle gezmiştir. Ermeni patrik kaymakamı As - lanyan siyah ceket, o çizgili siyah pantalon, siyah fötr şapka giymiş ve yumuşak bir gömlek üzerine kravat takmış bulunuyordu. Bay Aslanyan “kanunun tatbi- kinden evvel harekete ( geçiyor, böylece örnek oluyoruz.,, demiş - tir. Ortodokslar (o ve katolikler de kanunun tatbik tarihine kadar ha- zırlıklarm bitirmiş olacaklardır. Bazı katolik mektep hocalarının şimdiye kadar ruhani kılıkla ge - zenleri arasında sakallarını kestir- | meği düşünenler de olduğu söyle - | niyor. Katolik mektep idareleri, ta - lebe O yoklamalarını kanunun tatbik tarihinden önce yapmışlar ve hocalar son defa olarak talebe önüne eski kılıklariyle çıkmışlar- dır. Şimdiki halde kanun mer'iyete geçmeden önce kılıklarını değiş - tirmiş epeyce ruhani görünmekte - dir , Süryani patriki Abdulhat'ın, İs- ŞEHRİN DERDLERİ Aras Rayan Afet başyaver Celâl ve dış bakanı- mızla Avrupayagiden diğer zatlar geldi Dış işleri bakanımız Bay Tev fik Rüştü Aras bu sabah Cenevre- den gelmiştir. Beraberinde Bayan Afet kızı bayan Fatin, cumhur başkanlığı başyaveri Bay Celâl, Özel büro direktörü Bay Refik Amir gelmiş- lerdir. Bay Tevfik Rüştü Aras, Sofya: dan geçerken Bulgar dış bakanile konuşmuştur, Sofyada dış bakanımız, Bulgar kralı müşaviri Bay Gruef, dış ba- kanı Bay Köseivanof ve Solyada- ki Türkiye elçisi Bay Ali Şevki ta- rafından karşılanmıştır. Bulgar dış bakanı, Bay Tevfik Rüştü Arasla birlikte gelen ba - yanlara buketler sunmuştur. Adapazarına ve Sabancaya gezintiler Devlet Demiryolları tarafından Sabanca, Adapazarına tertib edi - len gezinti seferlerinden birincisi cuma günü yapılmıştı.. Bugün de bir tren gene Sabanca ve Adapa - zarına gidecektir. Rağbet fazla - dır. Dananın boynunu kesmişler! Evvelki gün Edirnekapıdaki bir çok seyyar esnaf bize şöyle dert yandılar: — Biz, topu topu yirmi, yirmi beş gezgin esnaftan... Fıstıkçı, leblebici, simitçi, kurabiyeci, salatacı, sovancı, marulcu, kirazcı, kimimiz sucu, o şerbetçi falan gibi.. bayağı günler, bulunduğumuz semtlerde bize pek iş ol- madığı için asil ekmek paramızı çıkarmak üzere hafta» da bir gün tetil günü olan ocumayı bekler ve o gün tablamızı, küfemizi, işportamızı, güğümümüzü, kovamı- 31, kapınca gelir, sabahleyin erkenden Edirnekapısı di- şına zebilhane bardağı gibi dizilir, akşam geç vakitlere kadar orada âdeta bir haftalık nafakamizı çıkarmıya çalışırdık... Fakat, bizim kalekapısı dışarısına böyle di- zilmemizin de kimseciklere bir ziyanı olmazdı, Çünkü bizim orada dizildiğimiz yer yolun iç tarafında kalan kapalı dükkânların önleri idi ki burası esasen geçit ye ri değildi Geçen cuma, belediye memurları erkenden gelip bizim hepimizi buradan kaldırdılar, her birimizi bir tarafa darmadağın ettiler ve o gün alayımız da sa bahtan akşama kadar ağızlarımızı poyraza — şey par- don o gün lodostu — lodosa açıp kaldık.! Belediye memurlarının bizi buradan kaldırmalarına sebep gazetenizin yazdığı bir yazı imiş.. Gazetenizde tatil ve gezme günleri Edirnekapı geçidinin halka; a rabalara, otomobillere dar (o geldiğini, bir çok defalar burada yolun tıkanarak hareketin durduğunu, bunun için bu kaptrin yanında başka hir geçit açılmasini yaz mişsıniz, İyi ama, bü işle bizim orada durmamızın hiç bir bağlantısı yoktur. Çünkü dar olan ve oradan ge- tip geçmeyi zorlaştıran şey, bizim oradaki içerlek bir yerde sıralanmamız değil; kalekapısının çok dar olma- si ve ikide bir kalabalıktan Ukanmasıdır.Belediye sanki bizi oturduğumuz yerden kaldırdı da maksat hasıl ol du mu? dersiniz, Ne gezer? Bizim durduğumuz yer baş ka, tatil ve gezme günleri yolun tıkanmasına sebep © lan kapı ile kapının hemen iç tarafındaki elli adımlık dar mesafe başka. Ne. oldu > ise bizlin gibi fakir ve gezgin esnafçıklara oldu, Biz bütün hafta ancak o gü: nü ve orasını bekliyorduk ki biraz nafakamızı çıkara lum! Şimdi bizim oradan kaldırılmamızla tatil ve gez me günlerinde oranın tıkanma sebebi de ortadan kat İyyen kalkmış değildir. İsterseniz yarın > pazardır, ge tin, görün: Durum gene ayni durum değilse bize istedi ğinisi söyleyin! Bari oldu olacak, on beş, yirmi ailenin ekmek parası için belediye bize tatil günleri yalnız o radaki kapalı dükkânların önünü teşkil eden küçük ge zinti yeri ile Topçular ve Bayrampaşaya o sapan köşe başlarına müsaade etse de rızkımızı çıkarsak büyük bir iyilik etmiş olur.!,, Biz esnafın bu dileklerini işte yazdık.. Belediye de bu fukaraların haftada bir gün çıkaracakları nafaka» ları için elbet bu işin bir icabına bakmalı, eğer orası uygun değilse tatil günleri bu gibilere orada daha uy- gun bir yer göstermelidir. Zaten bizim oraya dair yaz- dığımız şikâyet yazısı da orada haftada bir gün beş on para kazanan fakir esnafın kaldırılması değil, ordaki geçidin, yani kapınm darlğından © dolayı oradan baş ka bir geçit açılmasına dairdi. Te var,Tle yok Dört kişilik köyün belediye meclisi Fransada aşağı Alplarda ahalisi i dört kişiden ibaret Feyssal adi: köyün adını işiden var mı?. Bura- da vaktiyle dört ev vardı.. Evler - den üçü sahipleri tarafından çok » tan terkedilmiş olduklarından ge- riye şimdi belediye (o başkanrolan Mösyö Pekul'un evi ve kendisiyle birlikte dört kişiden ibaret ailesi kalmıştır. Bunlardan başka, Feyssal'ın, nı, tarla bekçisi, telefon odası ve posta müvezzii vardır. Ayrıca bu - rada on kişiden mürekkeb bir de belediye kurultayı vardır ki üye » İşte böyle bir tek evden ibaret olan bu köyü hükümet en yakm - daki Authon nahiyesine bağlamak istemektedir. Fakat Feyssal, bu » na kat'iyen yanaşmamakta, Fran- sa hükümeti dahilinde eskiden ol - duğu gibi bundan böyle de müsta- kil bir belediye kalmağa azmetmiş bulunmaktadır, Posta müvezziliği ode Mösyö Pekul'un abone olduğu gazeteleri her gün getirmek için ihdas edil - miş bir memuriyettir ve buna gün- de on frank ücretle Mösyö Peku « lün oğlu tayin edilmiştir. ->- Ayak parmağı eletakıldı! Leningrad doktorlar cemiyetin - den doktor M.İ. Kuslik elinde bir parmağı eksik olan hastasmın a- yağından baş parmağı çıkararak elde kesilmiş baş parmak yerine yerleştirilmiştir. Bir kaç zaman sonra hastanın bu yeni parmağı kullanmağa baş- ladığı görülmüştür. Bu nadide a - meliyat bütün dünya doktorlarını alâkadar etmektedir. © Soya fasulyası Çinde ziyafetlerde en makbul yemek olarak soya fasulyesi ve - rilmektedir. Bu yemek küçücük beyaz kâse- ler içinde sofraya konur ve yoğurt lezzetindedir. Çinlilerin inekleri yoktur. yüzden çocuklarına verecek bulamazlar.Eğer anlarının sütü ek isik gelir de çocuk © beslenmezse soya fasulyesi hemen imdada ye » tişmektedir. Bu süt Bu fasulyeden yapılan bir müs- tahzar çocuk beslenmesinde çok iyi neticeler vermektedir. Soya fa- sulyesinden yağ da çıkarılmakta - dır. Bir vakit İstanbul Ticaret o « dası memleketimizde de Soya fa - sulyesinin yetiştirilmesi için tav * siyelerde bulunmuştu. yy yy yy Kiralık büfe 23 Haziran (o 1935 pazar günü yapılacak olan büyük deniz gezin- timize tahsis edilen Akay Şirketi - nin (Kalamış) vapurunun büfeleri kiraya verilecektir, Talip olanlar en çok ayın 14 ün- cü cuma gününe kadar idarehane- mize müracaat etmelidir. Cazband arıyoruz Gezintimiz için bir cazbanda ihtiyac vardır. İsteyenler gene a » yın 14 üncü cuma gününe kadar mürcaat etmelidirler,