22 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

22 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

ASN Bu sabahki Meraklı muhakeme Avukat: “ Müekkillerimden biri katildir | Fakat handgisi?,, dedi Adliyede yaz tatili başlamıştır. Nöbetçi mahkemeler müstacel iş- lere bakmaktadır. Bu sabah nö- betçi kalan ikinci cera hakyerinde dört şene evel işlenmiş enteressan bir cinayet davası görülmüştür. 25 Tşrinisani 931 günü Beşik. taşta Celâl isminde bir Arnavu-! dun kızkardeşi Usküdara gelip gi. derken kızı alamıyan — Arnavut Hakkı ile ağabeysi Hacı, Celâlin önüne geçerek üzerine ateş etmiş. ler, Celâli öldürmüşlerdi. Muha- keme neticesinde Hacı ile Hakkı- nın Celâli kasten öldürdükleri an- laşrlarak iki kardeş idama mah- küm edilmişti. Bu karar temyiz edilmiş ve temyiz hakyeri idam kararını bozmuştur. Bu sırada da evrak ve tabanca adliye yangınında yanmıştır. Ye- niden dosya tanzim edilmiş, ifade alınmış, muhakeme yeniden baş- lamıştır. Bu sabahki celsede va. ka günü nöbetçi bulunan ve tah- kikatr idare eden sonra da ağır cezada suçluların 450 nci madde ile idamlarını istiyen o zamanki müddeumumi muavinlerinden ve şimdiki üçüncü ceza mahkemesi azalarından Bay Burhanettin, şa- hit olarak dinlenmiştir. Bay Bur- hanettin yemin ettikten sonra gör- düklerini ve bildiklerini şöyle an- attı:- * ef — O'gün Aöbetçi idim. Vakayı haber alınca gittim. Beşiktaşta Taşlı tarla denen yerde bostanlar ve bunlar arasında ufak, ufak ev- ler vardır. Öldürülen Celâlin e- vi suçluların evinin daha yukarı- sındadır. Celâlin — kızkardeşini Hakkı için istemişler. Bunlar hak- kında tahkikat iyi netice verme- yince kız verilmemiş... — Kız da Çamlıcada bir gence nişanlanmış. Nikâh olmuş... Vaka günü Celâl ve erkek kardeşi Kâmil eşyaları a- şağıdaki arabaya götürürken suç- luların evlerinin önünden geçmiş. Celâl üçüncü yükü bırakıp yukarı- ya dönerken Hacı tarafından bü- Yyük bir rovelverle vücudunun bir- kaç yerinden yaralanmış... Celâl bir müddet koşmuş, sonra yere düşmüştür. Arkadan Hakkı koş- muş, Celâlin iyice ölmesi için ba- şma, bir hedefe atar gibi, birkaç| el kurşun da o sıkmıştır. O zaman| suçlular, fiili tamamen inkâr .t.i mediler. Yalnız Celâlin kendile.| rine küfrettiğini ve buna kızdık. ları için fiili ika ettiklerini söyle. diler. — Celâlin: “Ben böyle adamlara kız vermemş,, sözünü bu vakada âmil olmuştur. Suçluların evinde araştırma yaplık. Bir gramofon, birkaç rakı şişesi, plâk gördük. Evlerinde eşya namına bir şey yoktu. Yatak bile görmedim. |- ki kardeş tarafından atılan kur- şunların müştereken ölümü intaç ettiği kanaatindeyim.,, Bundan sonra suçluların avu- katı söz aldı. Ölü Celâlin vücu- dundan çıkan kurşunların yerleri tespit edilerek hangisi hangi ta- bancaya aittir ve Celâlin neresin- deki kurşunların ölümü intaç et- tiğinin morgtan sorulmasını istedi ve dedi ki: “— Celâl ilk atılan kurşunlar- dan öldü ise sonradan başına sı- kılan kurşunları atan - suçsuzdur. Çünkü ölüye kurşun atmak bir ce- zayı müstelzim değildir, Bu şek- le, kurşunların yerlerine göre han. gi tabancadan atıldığının ve han- gisinin ölümü intaç ettiğinin so- rulmasını, müdafaa hakkına taal- lüku noktasından istiyorum. Bun. lardan biri katil, diğeri masum. dur. Gelecek cevap bunu aydın. latacaktır.,, Avukat suçlulara silâh atan Ce. lâlin kardeşi Kâmilin de hangi ta- bancayı kullandığının tespitini is- tedi. Sonunda kurşunlar hakkında rapor veren morg mütehassısının mahkemeye şahit olarak getiril - mesine, Beşiktaş merkezindeki ilk tahkikat fezlekesinin istenmesi - ne, bazı zabıta memurlarının şa - hit olarak dinlenmesine karar ve - rilerek muhakeme 14 — Ağustos çarşamba sabahma bırakıldı. Yağlı güreşler (Baştarafı 7 ncide) vandan Bandırmalı Şükrü Kadı - köylü Hayrettini on dakika sekiz saniyede künde ile yendi. Izmitli Faik Bulgaryalı Şahini 7 dakikada kepçe ile ve Küçük Ka- ra Ali Bulgaryalı Şevketi beş da- kikada künde ile yendi. Yenenler arasmda yapılan tu - tuşmada Küçük Kara Ali Şükrü « yü iki dakikada ve İzmitli Faik de Çatalcalı Sarı Bekiri gene iki dakikada yendi. Arnavut Mehmet Kırklarelili Hüseyini 6 dakikada, Beşiktaşlı Mustafa Eyüplü Süleymanı on bir dakikada yendi. Destede Arnavut Mehmet Kara Aliyi kendi oyunu ile yirmi yedi dakikada yenerek birinci oldu. Küçük — ortalarda Bulgaryalı Basri Şireli Şerafettini künde ile dört dakika yirmi yedi saniyede, Çorlulu Rasim Balıkesirli Yahya- yı künde ile dokuz dakika yirmi sekiz saniyede yendi. Şileli Rahmi, Bulgaryalı Veliyi sarma ile 17 dakika — 5 saniyede yendi. Ramisli Basri, Çorlulu Rasimi 29 dakikada mağlüp etti. Gelibolulu Remzi, şak künde - sile Karamürselli Hilmyi otuz da- kika ve yirmi dokuz saniyede çok çetin bir çarpışmadan sonra mağ- lâp etti. a Bu arada alâkalı bir güreş ya - Pildi. Rusyalı çok küçük kardeş - ler güreştiler ve üç dakikada Kü- çük Selim ağabeyisi Kâzımı kün - :o ile yendi ve pek çok alkışlan - L Küçük ortaların neticesi şudur: Bulgaryalı Basri birinci, Remzi ve Rahmi güreş müddeti olan bir saat zarfında berabere kaldıkla - rından her ikisi ikinci ilân edil « mişlerdir. Bundan sonra — büyük ortalara başlandı. Arabacı Ahmet Ali Ah- mede on altr dakikada yenildi. Kireçburunlu Mehmet Alinin münasebetsiz bir hareketle saha- yı terketmesinden Uzunköprülü Hüseyin galip ilân edildi. Bekir berabere HABER — Akşüm Postalir 22 TEMMUZ — 1935 Spor',kongresi Topkapı sahasında Halkevi turnuvası (Baş tarafı 7 incide) merkezinden gelen bir tezkerede evvelki listenin hükümsüz olduğu, İstanbul sporunu yükseltecek ve ileriletecek heyetlerin ehil kimse- lerden seçilmesi için murahhar- ların reylerini istedikleri gibi kul- lanmaları dileniyordu. Mıntaka, atletizm, güreş, fut- pilan Topkapı sab ü boyduğu kupa maçlarına bu hafta da de- vam edildi, Fikstür mucibince ilk oyunu — Topkapı » Fener Yılmaz genç takımları yaptılar. Topkapı üA takımı temiz bi İstanbul çehri için iflâs - ettiğini, vv 3 . 1 galip geldi. bol, denizcilik, voleybol ve bisik- let kurumları raporlarını okudu- lar. Kabul edildi. Bunlardan bi- siklet kurumu başkanı Hikmet ra- porunda idare ettiği sporun artık çünkü yapılmak istenilen her mü- Topkapı - Eyübü yenerek şampiyon oldu... Şehremini Halkevinin yeni ya- voyuııdın İkinci oyun Topkapı - Eyüp B sabakaya belediyenin güçlük çı- takımları arasında oynandı. Çok kardığını, hattâ bir seferinde: seri oynanan bu maçta her iki ta- “Mutlaka bu yarışı yapmanız| , £ ikişer golle berabere kaldılar. şart mı7,, Diye cevap verildiğini, dünya- Sıra günün en mühim maçına gelmişti. Tam saat 5,5Ö de Top - nın hiç bir yerinde bisiklet spo-| kapı » Eyüp birinci takımları sa - runa bu derece manasız ve man-| haya çıktılar. Hakem İzzet Mu - tıksız bir şekilde mani olunmadı-| hiddin Apaktı. ğını, belediye fen heyetinin çıkar- Oyunun birinci devresi Bilhassa dığı müşkülât karşısında gelecek! çok hızlı oynandı. Topkapılıların heyetlerin bir şey yapamıyacakla- rına, bunun için bütün klüplerin ve gazetecilerin bu sporun ilerle- mesi için ellerinden gelen yardı- mı yapmalarını istedi. Heyetlerin raporları hakkında başka söylene- cek bir şey olmadığından seçime geçilmek üzere toplantı on dakika tatil edildi. Seçim başlarken Galatasaray murahhası Muslih, Güneş klübü- nmün murahhaslarının nizamsızlı- ğına itiraz etti. Salâhiyetname getirmediği için kongre başkanı tarafından dışarı çıkarılan Doğan Spor murahhasının vaziyetini, di- lediği gibi idare eden knogre baş- kanı Galatasaray murahhasının i- tirazını dinlemedi ve salâhiyetini daha İeri “götürerek> söz İstediği halde, Galatasaray murahhasını dışarı çıkaracağını bile söyledi. Bu iddia üzerine Galatasaray, Beşiktaş, Vefa, İstanbul Spor mu-| rahhasları kongreyi terkettiler. Artık seçime başlanılryordu. Fener murahhası bir hafta evvel yapılan listenin ayenen kabulünü, fakat vazife almaktan imtina eden merkez heyeti birinci ve ikinci başkanlarının yeniden seçilmesin: istedi. Buna, başka bir murahhas itiraz etti. Bütün heyetlerin yeni- den seçilmesini söyledi. Kongre başkanı bu teklifi reye koydu. Fener murahhasının tekli- fi kabul edildi. Birinci veisliğe namzet olarak: Burhan Felek, Fethi Tahsin, Necmi Ataman, E- tem Menemenci, Hikmet, Hayri Celâl, namzet gösterildiler. Bunlardan Etem Menemenci iş.| lerinin çokluğundan esasen Gala-| tasaray klübü başkanlığını da is- rarla kabul ettiğinden bahisle is- minin silinmesini istedi. Kendisi- ne Hikmet, Necmi Ataman ve Fet- hi Tahsin de iştirak ettiler, Ve Fethi Tahsin şu sözleri ilâve et- ti: — Sporculukta aranan şey bir- liktir. Ben epey zamandır bu işde yıprandım. Miktarı kâfi yorul- da gelse bu işin kurtulacağı yok- tur,, dedi. Fethi Tahsin, kendisine itimat edilmiyen bir yerde duramıyaca- ğını da söyliyerek mensup olduğu ve temsil ettiği Hilâl klübü mu- rahhaslarını kongreyi terke mec- bur etti. Kendisi de salonda kaldı. ve yetmiş dört azanım bulunması lâzım gelen kongrede (37) azanm reyi ile birinci reisliğe seçildi. MERKEZ HEYETİ Reis: Fethi Tahsin, ikinci reis) Necmi Ataman, Muhtar, Sait Se- lâhattin, Kemal. FUTBOL HEYETİ Başkan: Kemal Rıfat, Şazi, Ca- fer, Basri, Saim Turgut. ATLETİZM HEYETİ Başkan: Ömer Besim, Melih, Yusuf Ziya. DENİZCİLİK HEYETİ Başkan: Kadri Nuri, Demir, Şa- zi, Şeref, Efdal. VOLEYBOL HEYETİ Başkan: Ali Rıdvan, Sadri, Ek- rem, GÜREŞ HEYETİ Başkan: İsmail Hakkı, Hikmet. Mazhar, Kemal, Saip. BOKS HEYETİ Başkan: Nuri, Süheyli, Hilmi, Rıza, Selâmi- BİSİKLET HEYETİ Başkan: Hikmet, Talât, Rüştü. Hesap müfettişleri: Rasih ve Kemal. Nizamsız bir şekilde yapılan bu seçime itiraz eden bazı klüplerin lâzım gelen makamlara müracaat edecekleri ve seçimin yenilenme- sini istiyeceklerini duyduk. Bu vaziyet epey zamandır dur- gun gibi görünen İstanbul sporun- da yeni yeni bazı gürültü ve karı- şıklıklar doğuracağı zannını veri- yor, Bakalım işin sonu ne olacak?, Son Dakika: Bay Ismail Hakkı ve Fethi Başaran diyorlar ki dum. Gece on vapurları ile evime| — Bay lsmail Hakkı ve Fethi Başaran gittim. Ve gene ben bu işin artık| diyorlar ki: yürümiyeceğini ve çöktüğünü gö- Bugün öğle üzeri dünkü kongreye rüyorum. Beni seçmeyin, çalışa-| başkanlık yapan Bay İsmail Hakkı ve | mam. Buraya Mesih gibi bir adam -— güreş harici sayıldılar. Başaltı birincisi Gönenli Ham- di oldu. Baş. güreşinde Rifat Mülâyime yenildi. Kara Ali ile Molla Meh- İstanbul mıntakasının yeni Başkanı Fethi Başaranla görüktük. Bay İsmail Hakkı dedi ki: Çıkarılan dedikodulara karşılık o - Jacak resmi bir cevap yazacağız bunun için şimdilik size fazla bir şey söyle- | miyeceğim, Yalnız şunu söyliyeyim ki dünkü kongrede yetmiş değil elli iki murahhas vardı, Galatasaraydan baş | met arasındaki güreş bavanın ka- | ,, hiçbir kulüp kongreyi terketmiş Yamalı Hüseyin ile Yıldırım rarması yüzünden gelecek hafta- kaldıklarından | ya terkedildi. değildir. Sör vermek meselelerine ge . Tince Fethi Başarana söz vermedim 5 ilk devrede çok enerjik oynadık « ları ve hücumlarında daha ziyade beraberlik görülüyordu. — Bunun neticesi olarak birinci devrede 3 gol yaptılar. Eyüplüler buna an «' cak bir gölle mukabele ettiler. Ikinci devre başladığı vakit E- yübün daha düzgün ve hakim oy-” nadığı gözüküyordu. Fakat Top - kapının 3 üncü dakikada attığı go- le ancak penaltıdan ikinci golle ' rini yaparak mukabele edebildiler ve oyun 2 - 4 bitti. Halkevinin muhitte yarattığı bu ' spor hareketile de gençlere ne ka- dar bağlı olduğunu bilfiil göster « ' miş oldu. Bu maçta ahalinin alâ - kası bilhasse şayani dikkatti. Sa « hada 3 bin kâdar seyirci vardı. ? çünkü bir çok fena münakaşalara yol açacaktı. Galatasaray murahhası B. Muslihe söz vermek meselesinden yap tığım ihtara kendisi sebep olmuştur. Beçimin gizli reyle yapılmasını ben hatırlattım. Kongre açık'reyle yapıl . dı- Kongre nizamidir. Söyliyerecekle- rim bu kadardır. Diğer taraftan Fethi Başaranla gö. rüştük. Vaziyetten çok müteessir gö- rünene mıntaka yeni başkanı bize şun ları söyledi: Serbest bir seçimin neticelerini ka. bul etmek herkes için bir borçtur. Kon grede yanılmıyorsam elli iki murah » has hazırdı. Başkanlığım için verilen rey 38 dir. Bu yeküna mensup oldu . ğgum kulübün müstenkif kaldığı (8) da ilâve edilirse bugünkü gazetelerden birinde seçilmemin zayıf bir ekseri « yetle ve 29 rey ölarak gösterilmiş ol - ması çok'şaşılacak bir şeydir. Kongre de de söylediğim gibi sporda evvelâ samimiyet lâzımdır. Bu gazetenin kongrede ayrıca bir muharriri olma « dığını da bildiğimden bu yazıyı ya . zanm orada bulunan murafıhaslardan birl olduğunu kabul etmek zaruridir. Bu takdir bu sporeunun samimi olma- dığını söylemek isterim, Bu gazete . nin yazdığı gibi Vefa ve Beşiktaş mu rahhasları da Galatasarayla beraber kongreyi terketmiş değildirler. Bunun en büyük misali Beşiktaş murahhası Bay Abdülkadirin Büyük Öndere ve diğer şeflere tazim telgrafları iblâ . ganı teklif etmesidir. — Peki istifanız etrafındaki şuyla- Tara ne dersiniz.. — Arkadaşlarımla görüştükten son. ra karatr vereceğim. Maamafih haki » « katten uzaklaşanlara, hakikati öğret- mek anlatmak ve sporculuğun bir fa- zilet işi olduğunu icap edenlere bil - dirmek için bir sene daha bu müşkül işe devametmek kararını verebilirim. Fenerbahçeliler Bursada Bursa 21 (A.A.) — Fenerbahçe bu- gün Bursa ikincisi Sebatla kalabalık bir halk önünde karşılaştı- Fenerliler çoğu B. takımına ve genç takıma men. sup bir kadro ile geldikleri halde maçı 5 -0 kazandılar. Fener takımı şöyle kurulmuştu: Hüsameddin, — Sedad, Saim — Le. bip, Bülend, Puzand, Behçet, Süley « man, Namık, Yaşar, Muammer. Birin. ei devrede Yaşar ve Süleyman birer gol atmışlardır. İkinci devrede Namık bir ve Süleyman iki gol daha çıkar » muş ve maç 5 - O Fenerlilerin kazan - masile bitmiştir. Fransada vergi aley- hbinde propaganda Paris, 22 (Özel) — Köylüleri yeni ekonomik kararnamelere kar- şı gelmeye ve yeni vergileri ver- memeğe teşvik eden bircok adam- lar yakalanmıştır. i