28 Temmuz 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

28 Temmuz 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

Serbes güreş müsabakamız Bugün Taksim ıtıdındı yağlı | güreş müsabakaları devam ede - cektir. Dün isimlerini yazdığımız sekiz tanınmış pehlivan, başa gü- ! reşecekler, ve birinciliği almağa savaşacaklardır. Ayni zamanda Dinarlı Mehme- din meydan okuyuşunu kabul e- den bu sekiz pehlivandan en ileri gelenler Türkyie yağlı güreş baş pehlivanı Kara Ali ile ' Mülâyim pehlivandır, Dün matbaamızı zi - yaret eden bu iki pehlivandan Ka- ra Ali, Dinarlı hakkında şöyle de- miştir: — Dinarlının kolları çok kuv -» vetlidir. Onunla gürş yapanlar bu- nu bilir. — İki sene evvel bir kaç pehlivan onu yenmişti. Fakat şimdi kendisi iki — senedir idman üstünde bulunuyor. — Amerikada bir çok yeni oyunlar öğrenmiştir . Bu itibarla eskisinden farklı ola - rak karşımıza çıkacaktır. Kimbi - lir, belki kazanır. Kara Alinin bu sözlerine Mülâ. yim pehlivan şiddetle itiraz etti: —ÜÖyle şey olur mu hiç? O id- man üstünde de biz değil miyiz ?, Göreceksiniz ki güreşleri biz ka- zanacağız.. Kara Alinin havatı Türkiye baş pehlivanı Kara Ali hayatını bize kısaca şöyle anlat - tı: — 34 yaşındayım, İstiklâl har- binde askerlik yaptıktan, ve ter - his edildikten sonra güreşe merak saldım ve güreşmeğe başladım . İlk güreşlerim Ramazanları İs- tanbulda Şehzadebaşında oldu .. O zamanlar - güreşlerim müthiş kalabalık olurdu. Güreşleri tertip eden adam da çok kurnazdı, Gün- düzleri bizlere muhacir elbiseleri giydirir, davul zurna ile mahalle aralarında gezdirirdi, Bizi Bulga- ristandan yeni gelmiş pehlivanlar diye reklâm ederdi. Neydi o gün - ker... Sonra asıl — memleketim olan Bandırmaya döndüm. Orada rençberlik yapıyor, güreşler oldu- fu zaman da gidip işirak ediyor- 'dum. Böylece yavaş yavaş güreşi ilerlettim. 1932 senesinde Anka - rada yapılan güreşlerde de baş pehlivan oldum.. — Alı.tlkl!& gitmek ister mi- siniz?, A0i L — İsterim elbet.. Bakalım, bel- ki de bu sene Eylülde ben de gide- Mülâyim pehlivan ınlatıyor Çok mütevazı bir pel...7an olan Kara Âliden sonra Mülâyim peh- livan da hayatını şöyle anlattı; — Ben de 34 yaşındayım. Di- narlı bizden dört beş yaş küçük - tür, Aslen Rumelinin Gostivar taraflarındanım. On altı senedir güreş yaparım.. Küçüklğümde çok haşarı idim, Bunun için beni daha 18 yaşında iken evlendirdi - ler. Büyük harpten sonra muha- cir olduk. Ve Eskişehire yerleştik. Bundan dört şene evvel Zaro ağayı Amerikaya götüren Zabes- ko bana da müracaat ederek A- merikya gitmemi taysiye etti, Ka- bul ettim. Orada 23 ay, haftada vasat! olarak ikişer güreş yaptım, Yaptığım güreşlerden hepsini ka- Bandım., Nihayet sıra Cim Londos'a gel - — i.. Gazeteler ikimizin güreşece - i/yazıyorlardı. Fakat son günü | rinden Sadullahın gazetenize vu- cü kata bır odıyı çıktık Burada daha bir kaç kişi vardı. Menece - rim Cim Landos'la yapacağım gü- reşte yenilmemi söyledi.. Ben bu- nu kabul etmedim.. — Menecerim ve kumpanya ile kavga ettim, Ba- na Cim Landosa yenilmem için binlerce dolar teklif etmişlerdi . Fakat bunu erkekliğime yakış- tıramadığım için reddettim. Üs - telik bu zamana kadar kazandı- ğım 4500 doları da almadan ge - riye döndüm.. — Bir taraftan da kendilerini dava ettim. — Fakat maalesef bundan bir netice ala - madım... — Yeniden Amerikaya gitmek fikriniz var mı?. — Önümüzdeki sene muhak - kak gideceiğm., Kara Aliyi de beraber götürmek istiyorum.. Ikinci mektup Bir taraftan da Dinarlı Meh - medin dayısından bugün ikinci mektubu aldık. Neşrediyoruz: “Davetimizi ilk kabul eden Ço- ban Mehmedi tebrik ederiz. Bu güreş hakkında federasyon üyele- kubulan beyanatını okuduk. Sa- dullah güreş için beynelmilel fe- derasyons'n müsaadesi lâzım oldu ğunu, yapılacak serbest güreşin ancak aamtörlere mahsus serbest güreş olmasını, ve Amerikada son zamanlarda tatbik edilen pankra- sa müsaade edilmiyeceğini söylü- yordu. Evvelâ bir profesyönelle bir a- matörün karşılaşması güreş ni- zamnamesi mucibince — pekâlâ mümkündür. Hele müsabaka bir hayir cemiyeti menfaatine yapılır- sa, mahzur büsbütün ortadan kal- kar, Sonra Dinarlının yaptığı güreş amalörlerin yaptığı serbest güre- şin biraz daha tekemmül ettirilmiş şeklidir. Memleketimizde ilk defa yapı- lacak olan böyle bir müsabakanın çok rağbet göreceği, ve hayir ce- miyetine büyük bir fayda getire- ceği muhakkaktır. Çoban Mehmetten başka Mü Tâyim, ve Kara Ali pehlivanın da bu husustaki düşüncelerini anla- mak istiyoruz. Bunlardan Kara Alinin cevabı; eğer yağlı güreş yaparsa yaparım, şeklinde olaca- ğını, yalnız Mülâyim pehlivanın erkekçe muvafakat cevabı verece- ği kanaatindeyiz. Hürmetler..,, Dinarlının Dayısı MUSTAFA Halbuki bu mektubu daha al- madan dün Kara Ali ve Mülâ - yimle birlikte 6 güreşçinin daha Dinarlı ile güreşe hazır oldukla - rınt yazmıştık. Kara Ali de yağlı güreş değil, Dinarlı ile serbest gü- reş yapacağını söylemişti. Bu itibarla bütün — mahzurlar ortadan kalkmış ve güreşlerin ya- pılması hemen hemen kat'iyet peyda etmiştir. Şimdiden bu heyecan dolu gü - reş müsabalaramı görmek için ha- zırlanınız.. Dün geceki boks maçları Dün gece Galatasaray klübün - de yapılan boks maçları neticesin- de Klerkle Loko ve Kâni ile Kir- HABER — Akşam Postası Hllolserlyıye parlak bir misal: Ayin yapmıyor- larmış baloda imişler Bektaşi âyinleri yaptıkların « dan dolayı Nevşehirde yakalanan ve Ankaraya sevkedilen 30 suçlu muhkemeleri esnasında: — Biz âyin yapmıyorduk. Bir eve toplanmış balo yapıyorduk demişlerdir. Celal Bayar Ve arkıdaşlın Sovyetlerden Al- manyaya gittiler Moskova, 28 — Burada bulu- nan Türkiye Ekonomi Bakanı Ce- Iâi Bayar. yanında Muammer Eriş, Nurullah Esat Sumer, olduğu hal. de dün gece Varşova yoluyla Al- manyaya doğru hareket etmişler. dir, Bu seyahat bir etüd maksadiyle yapılmaktadır. Evvelki gece verilen ziyafet Türk - Sovyet Rus dostluğunun İz- har edilmesine yeni bir vesile ol- muştur. Karşılıklı olarak çok sa- mimi ve hararetli söylevler (nu- tuklar) verilmiştir. Bu arada Ce- lâl Bayar sözlerini şöyle bitirmiş- tr: “Büyük Şefiniz Stalin'in adı- nı saygı ile anar ve bardağımı Sov. yet Rusyanın gençliğine kaldıra- rak sağlığınıza ve memleketleri- miz arasındaki sağlam dostluk a- dına içerim.,, 1000 lira bulan kebabcı getirip teslim etâe Dün Sultanahmet parkı karşı - sında 96 numarada kebâbçı Re - cep cuma günü dükkânimda ke - bab yiyen bir erkekle kadmın dükkânında 1000 liraya — yakın para düşürmüş olduklarını haber vermiş, paraları Alemdar polis merkezine birakmıştır. Recebi bu dürüstlüğünden do - layı tebrik ederiz. Italyan tecim Filosu dünyanın dördüncüsü oldu Roma, 28 (A.A.) — Resmi sta- tistiklere göre 1914 Temmuzun- dan 1935 Haziranı arasında İtal. yan tecim filosu 1.430.000 tonilâ- todan 2,838.000 tonilâtoya çıkmış tır ki, 1.408.000 tonilâto, yani yüz- de 98,5 artmıştır. Bu fazlalığı an: cak Amerika birleşik hükümetle. ri 7,638,000, Japanya 2.378,000 ve Norveç 2.010.000 tonilâto ile ge- gçebilmişlerdir. Dünkü atış denemeleri Dün İstanbul Avcılar ve Atıcı « lar Birliği Kâğıthanede ilk defa olarak serbest atış — denemeleri yapmıştır. Atışlarda Avcıdar ve Atıcılar birliği Başkanı eski hari- ciye nazırlarından Asım Turgud, meşhur Aslan avycısı — Said Salâ- haddin ve diğer tanınmış bir çok atıcılar hazır bulunmuştur. Bunların arasında yapılan mü - sabakalarda yere yatarak atanlar arasında birinciliği Ali, ikinciliği Salâhaddin, üçüncülüğü SSabri, ayakta yapılan serbest — atışlarda birinciliği Salâhaddin, ikinciliği Emin, üçüncülüğü Şeyki kazan - mıştir . yako berabere kalmışlar, Fahri —<— Frankoyu sayı hesabiyle mağlüp menecerim beni çağındı. Dördün -| Leviyi, Enver Jozefi, ve Panayot | etmişlerdir. .. — 28 TEMMÜUZ — Siyasal iftiralar — Küçük anlaşma ve Balkan paktı bozuluyormuş Bulgaristan, Romanya ve Yugoslavya yeni bir grup teşkil ediyormuş, bunada sebep Habsburglarmış ... Berliner Tagablat gazetesi, 10, Temmuz tarihli savısında bir bet-| ke (makale) yazmıştır. Bu yazıda Prens Pol'ün Bükreş gezisinden (seyahatinden) sonra Yugoslav - yanın dış siyasasının esaslı suret. te değişmiş olduğu, Yugoslavya - nın küçük andlaşmayı ve Balkan| andlaşmasını terkedeceği ve Yu- goslav, Bulgaristan ve Romanya arasında yeni bir grup ortaya Çt- kacağı söylenmekte ve bu değişik- liğe sebep olarak Habsburg hane- danı meselesi ileri sürülmektedir. Acun geneloyunu (düny> efkâ- rı umumiyesini) aldatmayı amaç tutan bu havadis resmi çevrenler (mahafil) — taralından — kesin (kat'i) surette yalanlanmaktadır. (tekzip edilmektedir.) Ankara Avukatlarının yaptıkları ücret tarifesi Ankara, 24 — Ankara barosu avukatların alacakları — ücretir için bir tarife kabul etmiştir. Ba - | ro bu trifenin memleketin diğer | taraflarındaki avukatlar tarafın - dan da kabul edilmesi için teşeb- büsata girişmiştir. Bu tarifede fiyatlar asgart ola - rak tesbit edilmiştir. Avukatlar bu ücretten daha ucuza dava ta- kib edemiyeceklerdir. Fiyat listesi şöyledir: lcra takibatı, 50 liraya kadar 5, 100 liraya kadar 10, 100 liradan 2000 liraya kadar her 5 Olira için 5 ve 10.000 liraya kadar her 50 lira için —1,5, 20.000 liradan fazlası için de serbest pazarlık usulü kabul edilmiştir. Sulh mahkemelerinde miras iş- leri için 25 liradan 100 liraya, ha- ' €ir davaları 50 lizadam KO0 liraya, izalci şuyu için 1000 liraya ka -l darı BO, 10,000 liraya kadar her KURUN — Asım Us “Naziler Ka- toliklere karşı,, başlıklı yazışında yir- mi yıl önceye ait bir hatırasını anlatık- tan sonra Almanyada hâlâ din taas- subu mevcut olduğunu, Protestan- larla Katoliklerin biribirlerini çeke- mediklerini söyliyor. ZAMAN — Bugünkü baş.yarıda “Halkı zengin edemersek,, başlığiyle İstanbulun plânından bahsedilmekte- dir. Makalenin “Zaman,, imzasını kul- lanan ntuharririne göre belediyenin plân için para harcaması lüzumsuz- dur- Çünkü bu plânı tatbik edecek parası yoktur.. İstanbulun imarı için yegâne imar vasıtası halkın - refahı, I!WP. CÜMHURİYET — Yunus Nadinin başyazısı “Yurdu kaldırmak için ta- runı (airaati) düzeltmek gerektir,, fikrini müdafaa etmektedir. Yunus Nadi, memleketi kaldırmak işinde nüfus, genel sağlık, kültür işle. rinin de büyük rolleri olmakla bera- ber tarınun bu yolda bir temel taşı olduğunu anlatarak — köylüye çeşitli ekim yaptırmak — lüzumuna işaret e. diyor. Sulama işlerine önem verilme- sini söyledikten sonra da şöyle diyor: “Eğer istenilirse Türkiyede her köy- lünün sulanabilen iki üç dönüm tar- lası olabilir.,, Bugün kadıköyünde bir kümes yandı Bugün öğleden evvel Kadıkâ - yünde Mühürdarda bir evin küme si parlamıştır. Derhal yetişen it - faiye yangını sür'atle söndürmüş ve halkin heyecanını yatıştırmış - tır. yüz lira için 10 lira ücret kabul edilmiştir. Asliye mahkemelerinde boçın » ma davaları 50 liradan — başlar. Yaş düzelime 25, veraset senedi 30 liradır, İhtira beratı, unvan ve alâmeti farıka davaları 200 lira- dır. Ticaret mahkmelerinde tasfiye davaları 100, gayrimeşru rekabet davaları 150, feshi şirket 500, ia - dei itibar 100, anonim ıırlııtlonıı tescili 300 liradır. Ağır ceza mahkemeleri 100, asliye ceza ve ihtisas mahkemele- ri 50 liradan başlar. Şifahi konuşmalar 1 liradan 25 liraya, tahriri knouşmalarsa 5 li- rdan 150 liraya kadardır. İ Seyahat ücreti olarak yol mas- vaflarından haşlra alinda VN lira « dan 100 liraya kadar para alma - caktır. Komünistler Bremen vapuruna tecavüz etmişler Berlin, 28 (A-A.) — Nevyork Himanında Bremen vapuruna kar- ş1 komünistlerin yaptıkları teca- vüzü Alman basını derin bir infial ile karşılamaktadır. Berliner Tageblat gazetesi ko> münist tecavüzcülerinin cesaretle- rini Nevyorkta Almanyaya karşı basında ve hattâ resmi çevenler de beslenen düşmanlıktan aldıkla. rını lazmaktadır. ilk harp gemisi Leh tezğâhlarında yapılan Gdinye, 28 (A.A.) — Donan. ma komutanı da hazır olduğu hal: de Leh tezgâhlarında yapılan ilk harp gemisi Travler Jaskolpa ge- misinin ad koyma töreni (merasi- mi) dün yapılmıştır. Seriamiğ ö Bir tayyare kazası Varşova, 28 (A,A.) — Bir uçak Varşova yakınlarında düşmüş ve içinde bulunan üç uçman ölmüş- tür. Izmir hali İzmirden dönen Evkaf genel direktörü evkaf işleri, ve İzmirin yapılacak evkaf hali için şu sözle- ri söylemiştir: — Evkafta yapmakta oldulu— muz ıslahata devam edeceğiz. İz- mirdeki hale gelince on beş gün evyel açık eksiltmeye konmuştur. İnşaata y 'cnda başlanacaktır. Hal keşfe göre 58 bin liraya mal olacaktır.