15 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

15 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

Balkan olimpiyatlarından evvel Istanbulda yapılacak Festivallerin proğramı Avrupanın birçok tarihsel şe - birlerine gezgin toplamak için s€- nenin muayyen (zamanlarında festival denilen eğlenceler tertip edilmektedir. Biz de bu sene ilk defa olarak © Balkan Haftası münasebetiyle bu şekil eğlenceler yapılacaktır. Bu - nun için bu işle uğraşan komite ilbaylık himayesinde o çalışmağa başlamıştır. Tertip edilecek birinci İstanbul festivaline Balkan olimpiyatları münasebetiyle şehrimize gelecek oyuncuların İştirakini temin için olimpiyatlara tekaddüm eden haf ta içinde başlanması muvafık gö- rülmüştür, Festival komitesinin yaptığı programa göre müsamerelere 14 eylülde başlanacak, 23 eylülde ni- hayet verilecektir. Festivalin ilk günü olan cumartesi günü akşamı Yat Kulüpte ulusal heyetlere bir balo verilecektir. Bu baloya ulusal heyetler, ulu- sal elbiseleriyle iştirak edecekler dir. Ş Bu hafta münasebetiyle muhte- if Balkan memleketlerinden se - kizi kız, sekizi erkek olmak üzere on altışar genç milli elbiseleriyle eğlencelere iştirâk edecekler ve milli oyunlar oynıyacaklardır. Ayrıca Romanyadan altı kişi- lik bir de Sigan müzik heyeti işti - râk edecektir. 15 eylül pazar günü sabahleyin saat on birde Büyükadada Rıhtım yolunda uluslar tarafından bay - rak çekme töreni yapılacaktır. Bu merasim yapılırken müteaddit bandolar bayrağı çekilen ulusun milli marşını çalacaklar ve bu es- nada ulusun memleketimizde bu - lunan kolonisi ulusal marşları ta- ganni edeceklerdir. Saat 14,30 da gene Büyükada - da Yat Kulüp önünden başlıya » rak bir geçit resmi yapılacaktır. Sat 16 da Büyükadada Luna Park önündeki meydanda ulusal danslara başlanacak, bu danslar ulusal heyetler tarafmdan erkek kız beraber olarak oynanacaktır. Bu meydanda oynıyanlar ve se - yirciler için yerler hazırlanacak - tır. Aynı gün saat on yedide murah haslar şerefine Luna Parkta bir danslı çay verilecek, istiyenler az bir ücretle buraya girebilecektir. Saat yirmi birde gece şenlikle ri yapılacak, bu sbariş vapurlar projektörlerini Adalar üzerine çe- vireceklerdir. Gece Yat Kulüpte büyük bir balo da verilecektir. Ertesi günü davetliler, heyetler İstanbula geçecekler ve sat on bir- de Sirkeciden başlıyarak Taksime gidecekler ve abideye çelenk ko - yacaklardır. Bu merasime askeri bando ile şehir mızıkası iştirâk e- decektir. 17, 18, 19 eylül tarihlerinde da- vetliler serbest bulunacaklardır. 20 eylül cuma günü büyük bir fe- ner alayı yapılacaktır. Buna Bal- kan olimpiyatlarına gelecek spor heyetleri de girecektir. 21 eylül öğleden sonra olimpi- yat müsabakaları başlıyacak, ulu- sal heyetler de bunlara iştirâk e - deceklerdir. 21 eylül akşamı Tak- sim bahçesinde bir balo verileceği gibi 23 eylül akşamı da Tepeba - şında bir müsamere verilecektir. Yunanistanda Gazetecilerin hapse mahküm edilmeleri protesto olundu Aöna, 14 — Ahali partisi men- supları arasında bir ikilik başgös. termiştir. Partiye mensup cümhu. riyetçi saylavlar, rejim işi için ge neloya başvurulmasını istememek te, bu işten vazgeçilmesi fikrini i, partisi başkanı Sofuliş Çaldarise bir telgraf çekerek cümhuriyetçi gazetelerin mahkümiyetini (ve krallık lehinde yapılan nümayişi hükümetin ilân etmiş olduğu bi- leri sürmektedirler. Buna muka,| taraflığına aykırı bulduğunu bil- bil partinin kralet saylavları Çal. dirmiştir. daris Almanyadan döner dönmez krallığı ilân etmesini istemekte - dirler. | Bunun için kraler ve cümhuri: Düdüğünü yutan çocuk Yeni Zelândanın Vellington yetçi saylavlar aralarında toplana.| şehrinde Peep adlı çocuk, sokak- rak ayrı ayrı birer protokol imza-| ta bisikletini koştururken tepe - lamışlardır. Yunan mah takla düşmüş, kalktıktan gaümtecileri da bakmış ki dudakları arasında sonra Atina, 14 — Atinada çıkan ba, | kendisine vardacılık eden düdü - zi gazeteler aleyhinde açılan dava| 8Ü kaybolmuştur. neticelenmiş, neticede Patris ga- zetesi sahibi 2 sene, Dimokratis gazetesi sahibi üç ay, Alitiya ga- ztesi sahiplerinden biri üç, diğeri iki ay hapse, ve ayrıca da para ce- zasma mahküm olmuşlardır. Protesto Bir hafta sonra dağda bir yo - kuş çıkarken nefesi tıkanır gibi ol- muş ve sık sık öksürmeğe başla - mıştır, Öksürürken her soluk alış- ta içinden “dütt, diye bir ses gel- miş. Çocuk bunu annesine haber verince, bütün evi korku almış, kendisini yakaladıkları gibi vont- , Atina, 14 — Hürriyetperverİ gen makinesinin karşısına oturt » HABER — beğenize ia HABER — Akşam Pe Pei ii Italyaya neler peş- keş çekiliyor ? | Londra, 14 — İngiliz gazele- leri İtalya ile Habeşistan arasın daki harbin önüne geçilmesi için muhtelif çareler ileri sürüyorlar. Bu çarelerden birincisi İtalya- ya orta, ve cenubi Habeşistanda bazı ekenomik imtiyazlar vermek, Habeşistana kapitülâsyon usulle- rini kabul ettirmek suretiyle İtal- yayı tatmin etmek, ikincisi ise İ- talyaya Afrikanın başka tarafla- rından toprak vermektir. Bu topraklar. Portekizin sü - mürgesi (müstemlekesi) Mozam- bikden ibarettir. yeniden taksimini ileri süren News Chronicle gazetesi diyor ki: “İtalyaya yeni müstemleke ve- rildiği takdirde Almanyanın da ayni hakları istemesi ihtimali çok kuvvetlidir. Bunun için uluslar kurumu Afrikadaki diğer (bazı ——77 aliyanlar Afrikadaki (o müstemlekelerin| (29 « müstemlekeleri kendi himayesine almalı, ve ihtiyaca göre muhtelif milletlere taksim etmelidir. Bu su. retle harbin önüne geçilebilir.,, İtalyadan sorta Almanyaya da verilmesi mevzuu bahsolan müs İmparator Haile Seldsi, mutantan şemsiyesi altında ve silâhlı muhafız « larının himayesinde. temlekeler arasında Portekiz hü - kümetine ait olan Angola povzuu bahsolmaktadır. Üçler toplantısı Paris, 14 — Eden dün akşam Parise gelmiş ve sabahleyin saat 11 de Lavali zıyaret ederek iki sa- at süren bir kunuşmada bulun. muştur. Konuşma sonunda Laval gazetecilere şu sözleri söylemiş tir: — Edenle iptidai bir konuşma. da bulunduk. Yarın İtalya dele. gesi Baron Aloizi ile görüştükten sonra cuma günü beraberce ilk toplantıyı yapıcağız. Bu suretle üçler konferansı et- rafında ilk konuşmalar başlamış oluyor. Yabancı memle- ketlerdeki italyan- lardan gönüllüler Roma, 15 (A. A.) — B. Muso- lini yabancı memleketlerde otu- ran İtalyanlardan dört bin kişi lik bir siyah gömlekli gönüllü a - layı kurulmasına müsaade ver - miştir. İML muşlardır. Bir de ne görsünler, üç santim uzunluğundaki bu oyuncak düdük çocuğun akciğerine gömülü değil mi? Çocuk ameliyat masasına yatı » rılarak düdük çıkarılmıştır. Za - vallı hastaneden çıktıktan sonra da bisikletine vardacı olarak dü- dük yerine bir çan satın almıştır. italya ile Por- tekiz arasında tecim anlaşmalı 15 AĞUSTOS — 1995 ve Bulgarlar Hudutlarımızın yakınında tahkimat yapıyorlar... Kaçanlar geceden istifade et « mekte, dağların sarp tarafların - dan ve huduttaki göllerden geç * Roma, 15 (A, A.) — İtalya ile | mektedirler. Portekiz arasında bir tetim an - laşması imzalanmıştır. Italya Por- Habeşistenda hakiki Habeş ırkı an- cak onda bir nisbetindedir, Diğer ek- seriyet ise, karışıktır; muhtelif yer - lerden gelme zencilerdir. Bunların en büyük kısmına Galla zencileri derler. Resimde gördüğünüz bu kız da on - lardan biridir. Galla'lar, asırlardan - beri esaret çeke çeke çok muti bir hal- dedirler. tekizden gıda ve ilk maddeler ve Habeş Imparatoru- nun yeni diyevi Londra, 15 — Niv Kroniki ga- zetesine beyanatta bulunan Habeş imparatoru, barış niyetlerini teyit etmiş ve hücum halinde Habeşis- tânm son nefesine kadar toprak larını muhafaza için dövüşeceğini söylemiştir, Paris müzakereleri hakkında imparator şöyle demiştir: — İngiltere ile Fransanın, daha evvel İtalya tarafından hakkımız. da gösterilen haksızlığa yeni bir haksızlık ilâve etmiyeceklerini sa- nıyorum. Bu müzakerelerde her halde Habeşistan taksimine da- ir plânlar hazırlanacak değildir. Çünkü büyük devletler toprakla- rımızın emniyetini garanti etmiş bulunuyordu. Habeşistana Portekiz de İtalyadan yapılmış gönderilen silâhlar eşya alacaktır. Italyanlar askerden kaçıyor Cenevre, 14 — İtalya - İsviçre hududundan gelen haberlere göre doğu Afrikasına gönderilmek ü - zere yola çıkarılan İtalyanlardan içen İsviçreye kaçmaktadır - lar, İtalya Hükümeti buna mâni Sinek için budut muhafızlarını artırmıştır. Geçitler şiddetli bir muhafaza altındadır. w Londra, 15 — Resmi tebliğ: Habeşistana gönderilen silâhlara ambargo konulması üzerine bu devlet tarafından İngiltereye veri- len protesto notası, hükümetin hattı hareketini değiştirmemiştir. İngiltere hükümeti, Paris müzake- relerinin sonuna kadar ambarge- yu muhafaza etmek kararındadır. Bu müzakereler bir netice ver- mediği takdirde İngiltere hare ketlerinde serbest kalacaktır. Italya da 500 kişi boğuldu İtalyada setlerin yıkılıp suların bastığını dün bildirmiştik. Bugün tamamlayıcı haberler gelmekte - dir: Roma, 14 — Cenova'dan bildi» rildiğine göre son günlerde ya « ğan şiddetli yağmurlar neticesin » de Alessandria kasabasında elek- trik santralını çalıştıran sun'i gö - Büyük bir kaçakçılık Paris, 15 (A. A.) — Müstan - tik, telsiz lâmba ve aletlerinin gümrükten (kaçırılması işinde Havre'in büyük taşıma ve transit sosyetelerinden birinin direktörü olan Fauligny'nin tevkifini emret- miştir, —o— Şatranç olimpiyadı yarın başlıyor Varşova, 15 (A .A.) — 16 ağus- tosta başlıyacak olan arsrulusal satranç turnuvası için hazırlıklar bitmek üzeredir. Bu turnuvaya 23 memleket katılmaktadır. Girenle- rin sayısı ve ünleri itibariyle bu turnuva bir rekor olmaktadır. —o— Loyd Corcun sözleri Londra, 15 (A. A.) — B. Loyd George * işçi birliklerinin ulusal kulübünde verdiği bir söylevde hükümetin ekonomi ve dış siyasa» sını şiddetle tenkit etmiş ve bu - günkü durumun yeni bir parlâ - mento istediğini söylemiştir, lün setleri yıkılmış ve kasabayı ta mamen sular basmıştır, Suların baskını çok âni olduğun dan kimse kaçmağa vakit bulama mıştır. 150 ev kadar yıkıldığı, boğulan ları 500 den fazla olduğu tahmin edilmektedir. Bütün o muhaberat kesilmiş olduğundan hakiki mik » tar henüz belli değildir. Almanyadaki Yahudiler Berlin, 15 — Beobahter Vol- kişer gazetesi Almanyada yaşıyan Yahudiler hakkında bir statistik neşretmektedir. Buna göre Alman- yada 499.682 Yahudi vardır. Bun- larm üçte biri Berlinde bulunmak: tadır. Ve Beriin nüfusunun yüz“ de dördünü teşkil etmektedirler. e Ahırlarda yangın oldu .Bir at yandı Karagümrükte Beyceğiz ma « hallesinde Sarayoğlu caddesinde bir bahçe içinde bulunan arabac! Halidin ahırlarından birinden dün gece yangın çıkmış, ahır tama * men yanmıştır. İtfaiye çabuk gel” diği için yangının yandaki ahır * lara sirayet etmesine meydan v€ rilmemiştir. Ahırla birlikte sütçü Hasan 8” ğanın bir de beygiri yanmıştır.