15 Ağustos 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

15 Ağustos 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Birineiteşrinde Türkiyeye gelecek olan Sovyet futbolcuları için Türkiye birineiliklerinden sonra ciddi çalışma- lar başlıyacaktır. Ruslarla yapılacak futbol karşılaşmaları İstanbul, An - Kara, İzmirde ikişer maç oynanmak üzere yapılacaktır. Futbol feder nu, Rus futbolsu- lara kara iyi w:“-e oalabi'.nek için İstanbul, Ankara ve İzmirde yirmi beş gün devam edecek kamplar kura- caktır. Viyana güreşçileri geliyor İstanbul, 14 (A.A.) — T.1.C. İ. güreş federasyonundan: 1 Eylülde başlamak üzere fede rasyonumuz tarafından tertip ©& dilmekte olan dördüncü Balkan güreşlerine hazırlık olmak üzere Viyana şehri mwhtelit güreş takı- mı davet edilmiştir. Bu takım ile güreşçilerimiz a- rasındaki karşılaşmalar 24 Ağus- tosta başlıyacaktır. Viyana muh- telit güreş takımı ile müsabaka ya- pazak güreşçilerimizi seçmek için ğuatosta bir müsabaka tertip ştir, Seçme müsabakalarına saat 14 de başlanacaktır. Tartı saat 13) tedir. Sikletlerde bir kilo tolerans Rus sporcuları Birinci teşrinde 1 geliyorlar Istanbul Ankara Izmir- de maçlar var | ! Ur kiyeye Birinci maç İstanbulda, ikinci maç Ankarada, son maç da İzmirde oyna- nacaktır. Futbol federasyonu mmtakalara yap tığı tebliğde en iyi o oyuncularmı ve kurulacak kamplar için müsait gör - dükleri yerlerin tesbit edilmesini bil - dirmiştir, Fütbol federasyonu İzmir ve Ankâ- radaki kamplara birer mümessil gön- dermeği düşünmektedir. Mısırlılar Pariste galip Mısır karışık takımı Pariste Red Star ile yaptığı maçı 3 - 1 ka- zanmıştır. Gollerin üçünü demerkez mu. hacim 30 met-eden çektiği şim- şek gibi şütlerle yapmıştır. Fransız gazeteleri bu merkez muhacimden sitayişle bahsetmek- tedirler, Yeni bir Avrupa disk rekoru Stokholmde İsveçlier ile Amerika - lılar arasmda yapılan atletizm müsa- bakalarında İsveçli Andresson diski 51,07 metreye atarak yeni bir Avrupa rekoru yapmıştır. len gün ve saatte müsabaka yap- mak üzere Taksim stadyomunda kabul edilmiştir. Alâkadar güreşçilerin gösteri hazır bulunmalarını ehemmiyetle tebliğ ederiz. gü amala atlama Yukariki resmi, atlama sporuna ça lışan bayanlarımız, hattâ baylarunız sok a kkatle tetkik etmelidirler. Birçok defalar Fransa şampiyonu e lan madam Poiriâr, bu resimde en gü - Tramplen atlamalarından birisini yaparken gözüküyor. Fransız ». mükemmeliyet vardır. in, bu klâsik atlayışında ne büyük bir zarafet, stiylinde nasıl bir Dikkatle bakı nız ve siz de böyle atlamağa çalışınız. 7 kadın İ 1 Türk .. . Türkiye futbol .. .|: » birincilikleri 18 Ağustosta başlıyacak olan Tür- yie futbol birincilikleri, bazı hazırlık- lar henüz tamamlanmış olduğundan 25 ağustosa kalmıştır. Gruplar şöyle tesbit edilmiştir. Balıkesir grupuna; İstanbul, Ban- dırma, Balikesir, Bursa, Çanakkale şampiyonları gireceklerdir. Eskişehir grupuna; Afyon, Ankara, Eskişehir, İsparta şampiyonları gire- ceklerdir. Aydın grupuna; Denizli, Manisa, Uşak, Muğla, İzmir, Aydın birincilik- leri gireceklerdir, Adana grupuna; Konya, Diyarbekir, Adana birincilileri iştirak edecekler - dir. Trabzon grupuna; Samsun, Gires - son, Trabzon, Zonguldak (birincileri gireceklerdir. Grup maçları 30 ağustosta bitecek ve sonra &rup şampiyonları final için © eylülden itibaren İstan - bulda karşılaşacaklar bu maçlar da eylülün 15 şine kadar bitecektir. Türkiye birinciliklerine İstanbul şampiyonu olarak kimin iştirak ede - ceği, henüz halledilmiş değildir. Ev- eelce uzun uzadıya (yazdığımız gibi, Fenerbahçe son maçı kazanarak şam - piyon olmuş fakat bu maçın bir kısmı ! yan hakemsiz oynandığı için Galata - saray İtiraz etmiş ve Türk hakem ko-| mitesinin verdiği kararla maçı ei aynamağı kazanmıştır. Diğer taraftan Fenerbahçenin Ga- latasaraya yaptığı itiraz umumi mer- kezee reddedilmiş olduğundan, maçın baştan oynanması vaziyeti kat'iyetle hasıl olmuştur. Yalnız vaziyet sonbir defada FİF.A, (arsrulusul hakem komitesi) ne sorulmuş fakat buna daha cevap gelmemiştir. Türkiye birincilikleri başlamazdan evvel cevabın gelmesi için çalışılmak tadır. Eğer maçın baştan oynanması icap ederre, Galatasarayın orta Av - rupa seyahatinden çabuk dönerek ma- sa yetiş yetişeceği de söylenmektedir. Atletizm iye birincilikleri İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Balıkesir ve Konya atletlerinin de iştirak edecekleri Türkiye at- letizm müsabakaları 30 ve 31 A- ğustos olmak üzere iki gün devam edecektir. Isviçre ile Amerika arasında Atletizm müsabakaları İsviçre ile Amerika urasmda yapı - lan atletizm müsabakalarında Ame - rikalılar (o İsviçrelileri yenmişlerdir. Bu yarışlardan bilhassa (o yüzmetre pek heyecanlı olmuştur, Dünya şam- piyonu O Paecoek İle İsviçrenin meş - hür koşucusu Haenninin bu yarışa iş- tiraki herkeste büyük bir alâka uyan- dırıyordu. Haenni bütün Alman ko - şucularını geçmiş Avrupanın en yük- sek yüz metrecisi idi, Yarış yapılmış ve oPeacok ancak bir göğüs farkiyle kazanmıştır. Her ikisi de yüz metreyi 10 saniye 3/10 da koşarak dünya rekoruna müsavi bir derece elde etmişlerdir. Tik elli met - rede Pencok geçmiş İse de Haenni son elli metrede mesafeyi kapamış ve an- cak bir göğüs farkiyle yenilmiştir. Maamafih 200 metrede Amerikan ko- şucusu Pe yenmiştir. Elde etti. £i 21 saniye 2/10 yeni İsviçre rekoru- dur. Topkapı - üsküdar Geçen pazar Topkapı alanında Tpokapılılarla Üsküdar Halkevi futbolcuları ka:şılaşmışlar ve Top kapılılar üçe karşı beşle Üsküdar- ları yenmişlerdir. Atletizm sürat koşularında Yeni usul bir çıkış Bütün dünya atletizm sürat rekorla rını altüst eden , Amerikalı genç alet zenci Jesse Owens sürat koşusunda çok faydalı olduğu söylenen yeni bir çıkış (depar) tarzı bulmuştur. | Bir saniyenin onda birinin çok büylk roller oynadığı stirat koşularında ik çıkış anında oldukça mühim bir avan taj kazandırdığı söğlenön bu ,yeni tarz çıkışın, ne olduğunu yukariki resimler de göreceksiniz. Üstte, eski pi çıkışı, altta, Amerikalı zenci atletin bu saye de daha birçok muvaffakıyetler kaza « nacağını bilhassa (100) yarda rekorunu kıracağını umduğu yeni tarz çıkışı gö- rüyorsunuz. Dinarlı - Mülâyim Bu hafta güreşiyorlar Dinarlı nihayet bu hafta Hava Kurumu menfaatına güreşiyor. Haftalardanberi dedikodusu sü - ren bü güreş pazar günü saat on altıda Taksim sahasında yapıla - caktır, Dinarlı, Mülâyimle yapacağı bu ilk güreşten sonra, İzmirde 25 a- ğustosta Manisalı Rifat pehlivan- la, 8 eylülde Ankarada Kara Ali ile ve nihayet 18 eylülde İstan - bulda Çoban Mehmetle güreşe »- cektir. Çalışıyorlar Çoban Mehmetle Mülâyim dün ak- şam saat on sekizde Galatasaray ku - lübünde bir ekzersiz yapmışlardır. Çalışma çok sıkı bir şekilde 25 dakika sürmüştür, İlk on dakikada iki pehli- van da biribirlerini yere yıkamamış - birleşti Kumkapı klübiyle, Güneş klü- bünün birleşmek üzere oldukla- rını ve birleşme işinin pek ya kında halledileceğini evvelce yazmıştık. Şimdi, öğrendiğimize naza- ran, Kumkapı - Güneş birleşme. si kuvveden fiile çıkmış ve iki; klüp (Güneş) ismi altında bir. leşmişlerdir. ların iştirak edeceğini bildirmiştir. —— — lardır, Sonra yerde güreşen pehlivan» lar en tehlikeli vaziyetlerden kurtul ma idmanları yapmışlardır. Güreş « meden evvel tartılan pehlivanlar gü - reşten sonra tartılmışlar, bunlardan Çoban Mehmedin bir kilo 250 gram, Mülâyimin bir buçuk kilo kaybettiği anlaşılmıştır. Diğer taraftan Dinarlı Mehmet te Beyoğlu halkevinde eski hir pehlivan olan babası ile ve diğer birkaç pehli- vanla ekzersiz yapmıştır. Amerikalılar Berlin olimpiyadına iştirâk ediyorlar Bazı Amerikan gazeteleri Almanla » rın katolik ve musevilere karşı tatbik etmekte oldukları muamelelerden A- merikalıların münfail olduklarını ve bu sebeple Berlinde yapılacak olan 1936 olimpiyatlarma iştirak etmiye - ceklerini yazmışlardı. Amerikan olimpiyat komitesi röisi M. Avery gazetecilere vukubulan beya natında bu haberlerin külliyen yanlış İ olduğunu ve Alman dahili siyaseti ile Amerikalılarm alâkadar olmadığını ve Berlin olimpiyatlarına Amerikalı « Yüzmede 200 Metre Dünya rekoru kırıldı Amerikalılar ile Japonlar arasında yakında tertibi düşünülen yüzme mü- sabakalarına hazırlanmak üzere ya'- pılan antrenmanlarda yüzücü Reizo Mpolike iki yüz metreyi 2 dakika 4 sa - niye 2/10 da yüzerek yeni bir dünya rekoru elde etmiştir.