5 Eylül 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

5 Eylül 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Gelecek — HABER — A4şam Poslası arplerd em akineli adamlar çarpışacak! Içinde adam olmadan uçan tayyarelerden İngilizler on beş yaptılar Bir makineli tülenk neferi Mâkineli asker Kalbinden yara- lansa kendisine yeni bir kalp | takılarak tamir edilir ! Mâkineli doktorlar Böyle birer va- zite de alacaklar Geçenlerde yazmıştık: “içinde” hiç adam bulunmadığı halde ka- tadan telsiz kuvvetiyle idare olu- han bir tayyarenin İngilterede de-; »sömeleri yapılmıştır.,, “Arı kraliçe, adı verilen bu tayyarenin denemeleri çok iyi ne-! ticeler vermiştir ve tecrübelere) hâlâ devam olunmaktadır. ; Tayyare, tahtadan küçücük bir! kabineden idare ediliyor. Karada bulunan bu kabinenin içindeki a- letin yedi tane beyaz anahtrı var- dır. Bu anahtarlardan birisine de- kununca tayyarenin motörü işle * meğs başlamış, diğer anahtarlara dolunulmak suretiyle de tayyare havalandırılıp istenilen istikamet- lerde uçurulmuştur. Kabinenin başında durarak tay Yareyi kontrol eden bir zabit e - mirler veriyor, bu emirler üzerine bir makinist lâzımgelen anahtara! dokunarak tayyareye zabitin iste- diği manevrayı yaptırıyordu. Tay Yarede telsizle işliyen bir de ma- kineli tüfek vardı. Şimdi İngilterede bu şekilde iş- liyen on beş tane “Arı kraliçe tayyaresi vardır. Bunlar şimdiki halde idare edildikleri yerlerden Ancak yirmi kilometre öteye ka - dar gidebiliyorlar amma daha bü- Yük telsiz kuvvetleriyle bu mesa - ii daha çok arttırmak mümkün- ür. * İçinde hiç adam olmadığı hal- de işliyen bu tayyareleri işleten uvvete bir nevi “Roboto — Ma - kineli adam,, diyebiliriz. Müte - | ssıslar gelecek harplerde işte | öyle türlü türlü “Makineli a - | dam,, lar kullanılacağını ısrarla söylüyorlar, Tanmmış sanatkârlardan Erik Nitçe, bundan bir asır sonfaki ge- i yük ülkelerin ifane ii ağ .Mavadan düşen bir Roboto, kırda eğlenen bir ailenin yanında parça parça oluyor leceği düşünerek gerçekliğe çok yakın birtakım Roboto askerlerin resmini çizmiştir. Resimlere ba - kıp da sanatkârın çilgin bir ha - yalperest olduğunu sanmayın. Bü- teknisiyenleri hep bu gördüklerinizi gerçekleştirme- ğe uğraşmaktadırlar. Yarın makineli tüfeklerin arka- sında insan yerine, siperlerde ma- kine tüfekli Robotolar görece - ğiz. Makineli tüfek kullanan bu Robotolürm en önemli uzuvları gözleridir. Gözler olmadıkça o - nun elleri beş para etmez. Gözleri| ise onun ateşini radyo ve televiz-| yon vasıtasiyle idare etmekte o - lan adamlardadır, Bu Roboto can- hı idarecilerinin gönderdiği telsiz | telgraf dalgalariyle ileriye doğru sürünerek ilerler, karşısındaki düş man Robotonun canevine kurşun-| Stralesierde makineli zskerterin kullandığı tayyareler arasında bir mı Rİ Muzika neferi ları yerleştirmek için en elverişli fırsatı kollar, Geçen asvaşta keşif, en tehli - keli işlerdi. Halbuki havada uç - makta olan ve sinema makinesiy- le sesi zapteden makinesi bulunan bir Roboto, düşmanın hatları üs - tüne hiçbir can tehlikesi olmaksı- zın saldırır, geriye en mükemmel malümatı getirir. Bir asker, yüreğine veya ciğe - rine kurşunu yedi mi, yahut parça parça oldu mu artık işi bitmiştir. Fakat Roboto için böyle birşey yoktur. Ona sanki otomobilde lâs- tik değiştiriliyormuş gibi kolayca yeni bir kalp konabilmektedir. Genel savaşta doktorların ek - sikliği her yerde hissedilmişti.Bun dan başka doktorluk da çok teh - Roboto doktor, saplanmış ku likeli olmuştu, Halbuki Roboto askerlere Roboto doktorlar baka- uharebe Makineli askerisin tedavi vetam'r edilmelerire | mahsus bir hastane İM askerin yüreğine unu ronikenle muayene ediyor caktır. Bundan başka bütün terti- batı mekanik olan hastaneler de yapılacaktır, Askerin yürümesi, yüreğine fe- rahlrk verilmesi için bando mızı - kaya da lüzum vardır. Yirmi beş otuz kişilik bir bando takımı yeri- ne, kafasına bir radyo makinesiy- le beş altı boru ve bir hoparlör yerleştirilmiş bir tek Roboto, mer- kez istasyondan marşları ve baş-| ka havaları alarak bütün bir alay,! yahut fırkaya verebilir, İnsan oğlunun gücünün yetmi - yeceği savaşları Roboto asker pek kolaylıkla başarabilecektir. Me - selâ Roboto uçaklar stratosferde biribirlerine karşı harbedecekler- dir. İşte bu bölgeyi kullanmak su- retiyle bir ulus dünyanın öteki u- cundaki ulusa iki üç saat gibi kı - ve s6$ veren ls mücehhez bir Roboto sacık bir zamanda çullanabile « cektir. Yukarıya çıkan herşeyin muhakkak aşağıya inmesi lâzım olduğu gibi hava Robötolarının birkaçı da elbet tepetkalak yu « varlanacaklardır. Bu Roboto askerler belki de u- lusların gözünü korkutarak harp- lerin büsbütün ortadan kalkması» na vesile olacaktır, İngilizceden çeviren: A.E. Havlu yutan çıkıp onlardan para sızdıramadı! Dünyanm en garip dolandır cılığı geçenlerde Munster'de ya- pılmıştır. Vak” şöyledir: Hastaneye müracaat eden bir hasta midesinde pek siddetli san- cılar duyduğunu, ara sıra tıkana » cak gibi olduğunu söylemişti. Dok torlar hastayı hemen muayene et- mişler, röntgenle midesine bak- mışlar, vardıkları netice onlart fevkalâde şaşırtmıştır. Çünkü adamcağızın midesinde bir havlu bulunmaktadır. Hastaya hemen ameliyat yapılmış, havlu midesinden çıkarılmıştır. İyileştikten sonra söylediği şu- dur: — Geçenlerde apandisit ameli- yatı olmuştum. Doktor ameliyat esnasında karnımı açtığı zaman havlusunu dalgınlıkla orada unut- muş olacak. Kendisinden dava- cıyim Mahkeme meseleyi anlamak i- çin bir doktorlar heyeti teşkil et. miş, bu heyet adamın biraz kaçık- ça bir dolandırıcı olduğunu ispata muvaffak olmuştur. Apandisit ameliyatı esnasında yalnız karın yarılır, bu ameliya- tın mide ile alâkası yoktur. Bu i- tibarla operatörün dalgınlıkla hav luyu midede bır:kması imkân ha- ricinde bir iştir. Açıkgöz olup olmadığında şüp- | heli bulunduğumuz dolandırıcı bu nun üzerine itirafta bulunmuş, o- peratörden para koparmak için havluyu yuttuğunu söylemiştir. Viyanada çıkan Telegraf gazc- tesinden..