September 28, 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

September 28, 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 3

28 EYLOL — 1835 HABER — Akşam Posta Vazifemizi niçin kaba Bu, çoğumuzun kötü bir hu- yudur! Bundan vazgeçmeliyiz.. Biz, ferd ferd tetkik edilirsek,! terbiyeli insanlarız. Toplu halde de öyleyiz. Fakat, garip bir şey| söyliyeyim mi; bir vazife gördü. ğümüz sırada aksileşiyoruz; çekil.! mez hal alıyoruz. Evvelâ kendi mesleğimden baş. ıyayım: İki muharrir dosttur. İncir çe -! kirdeği doldurmaz bir mese'eden' dolayı münakaşaya tutuşurlar ve derhal ağız dolusu küfür savurma! ğa başlar. “Yahu! Bun'ar kanlı bı. çaklı mı?,, dersiniz... Yok, * ha » yır! İlk tesadüflerinde gölüşerek! el sıkışırlar: Ny Bir Bir noktaya dikkat Söz dinlemek, ideal uğ-| runda yap denileni yapıp, yapma denileni yapma- mak güzel şeydir ; selşelelim . Disiplin güzel şeydir; bütün | bir kitlenin, ideal uğruna bir sese,! bir emre bağlahması; milyonlar - ca kalbin tek yürek gibi bir k mandaya uyup çarpması; bir mil-! letin bir vücut olması, aynı duy - duygular, Aynı istekler, ayni gü - rüşlerle ileriye atılması güzel şey- dir. Gönülden yükselip de gök kubbesine sığamıyan coşkunluk - ia ».bir p4 hwiyle, gök bitimleri. iyen hamleleri, | erdi dağlar ve dağlıklarda. yaylalar varatan iradeleri büyük milletler daima,her devirde ve her inkılâpta disipline borelu kalmış lardır, Kollektif idealin kollektif ruhudur, ki ivsanlara kudret ver. miş, onları geliştirmiş, yüceltimş - tir.Kuvvet disiplinden, beraber likten, inkiyattan doğmuştur. Sö; dinlemek, ideal tiğrunda yap de. nileni yapıp, yapma denileni yap- mamak güzel şeydir. Göl gele - lim... Bay Asır, Akmtibumunda bir yahya komik gitmiş. Gece yatağı. na uzanmış, gözlerini kapamış, tam tat uykuya dalacağı Zaman bir ses'çınlamış: | — Aşıt!.. Bizim Bay Aşır hemen yerin - den fırlamış: — Buyur! Biraz sonra aynı ses gürlemiş: — Yatlı. Bizim Bay Aşır derhal yatmış: — Başüstüne! il Ve böyle, bütün gece kulağın. da çmliyan: Aşır!... emriyle kalk- mış, yat! kumandasiyle yatmış... İşin içyüzünü ancak sabahleyin anlamış. Meğer, akmtıyı geçmek için yedekle çekilen sandalların ipi, rihtmın bir kazığına rastir - yor, dümenci, yedektekine, ipi ka- zıktan aşırsın diye sesleniyormuş: Aşır!.,. fp aşmda kumandağı veri) yormuş: Yet!.. Ve yedekti, ipin ucu omuzunda. yatar durumda iki büklüm olup kayığı gene yedeğe alıyormuş... Disiplin güzel şeydir, bütün bir kitlenin, ideal uğruna, bir sese, bir emre bağlanması güzel şeydir, amma ideal uğruna... Yoksa her emre itaat, her kumandaya inki - | yat insanları Bay Aşıra döndü. rür! — S.K. yy yy | dırdabu mükellefiyete katlanı-! i rine karşı afur tafuru, asrk suratı, | üniformalariyle... İ tılmış, öte tarafları karanlık. Her- i bir takibata uğramamış İ insanlar, perişan, mahcup, fakat İ raber sesten tekdiri sezerek: | Jar. | san çok iyi adamdır. Ne yazık ki, ,goğumuza ait olmak üzere “vazife yaparken oluyoruz ? | — Aldırma olagan şeylerdir... — Tabii, bilmez miyim, bira. der. Sanki, vazife görürken yapıl.! ması zaruri bir terbiyesizlik var! yorlar... Ne zihniyet, değil mi?... Birçok memurların iş sahible- çatık kaşlı. onları adam yerine koy maması, her fırsatta tazyika yel. tenmesi de hep bu “vazife başın- da kabalık,, salgınının icaplarıdır. Şahsan en nazik olan kimseler bi- le, bu mevkie (| geçtiler mi, buna riayeti mecburi sayıyorlar, Geçenlerde Balkan toplantıları dolayısiyle, en fazla ikram görme si gereken misafirlerimizin bulun. duğu bir resmi eğlence yerine git-| tim... Kadınlar, erkekler gece el- biseleri giymişler. Askerler, Çemii Bir bahçedeyiz.. | Buranın yalnız bir kısmı aydınla- halde memurlara: — Davetliler şu tarafa sapma- sın! - denilmiş, Maksat onları karanlıkta düş- mekten, yollarını kaybedip tozla- ra bulanmaktan korumaktır. Fakat, köşebaşina dikilen me - mur kaşlarını çatmış, suratını as. mış. İki fraklı erkekle bir tuvalet- li kadın, konuşa konuşa geliyor - lar. Oraya dalgınlıkla - sapmağa kalkışıyorlar... Haşin bir ses: — Hışşt... Çıkın oradan.. Dö- nün geri diyorum... Yasak!... Ya-| sak! Haştl. Misa) Sanki bir cani yakalanmıştır! Davetli olan yahut yüksek bir! ücret vererek (o eğlenmeğe gelen ve herhalde ömürlerinde ( böyle biçare yaptıkları kabahati bilmeden, ih. timal türkçeyi anlamamakla be- — Pardon!... - diyorlar... Söklüm büklüm geri dönüyor. Söylüyorum: Bu, orada duran ve bu fena ha. reketi yapan memurun şahsi kusu- ru da değildir. O, eminim, şah. başında nazik olmamak,, kusuru vardır. Bu, eski devirlerin belki bir zaruretiydi. Fakat halkçı bir hükümet zamanında artık değil oi Bunu el birliği ile terkede. am. (Vva-N0) Parti Bakırköy ocağı kongresi C..H. P. Bakırköy ikinci ocağı kongrsei yapılmış ve yeni idare heyeti seçilmiştir. Avukat Ab- dülkadirin başkanlığında yapılan bu toplantıda birçok önemli ba «| hislere temas edilmiş, geçen yılm ocak başkanı Necati Tunçyüzün raporu tasvip edilmiştir. Netice.|* de yeni ocak heyeti Necati Tunç. | yüz, İstanbul ikinci noteri Hasan * Ark, diş tabibi Rıza Akçer, Yaşar ve Vehbi Tümanday seçilmiştir. mütehassısı yetiştirilecek Almanya ve Fransaya imtihanla talebe gönderiliyor İ Hükümet finans uzmanı (mali-| ye mütehassısı) yetiştirmek üzere Avrupaya bir talebe kafilesi gön-| dermeğe karar vermiştir. Bunun! için gelecek ay imtihanlar yapıla- caktır. Finans bakanlığı (Avrupaya gönderileceklerin ötedenberi ma- liye teşkilâtımda çalrşanlar arasın- dan seçilmesini muvafrk bulmuş ve faaliyete geçmiştir. Maliye teşkilâtımızm ıslahı $1- rasında, bilhassa İstanbuldaki şu- beleri başıma yüksek mektepler- den mezun olan gençler | getirik mişti, İşte Avrupaya (gidecekler İ memleketimizde veya Avrupada yüksek tahsilini yapmış olan ve Almanda veya Fransızcayı behe- mehal bilmesi (o şart koşulan bu gençler arasından seçilecektir. Av rupaya maliye işlerinde ihtisas el- de etmek için kaç kişinin gönderi- leceği henüz malâp değildir. Mu- vafık görülenler © ârasından icap ettiği kadarı seçilecek ve bunlar Almanya ve Fransaya gönderile- rek iki yıl kalacaklardır. Avrupaya gönderilecek maliye memurları İstanbâl ve Ankarada yapılacak birer tahriri ve sonra da yalnız Ankarada yapılacak bir şi- faht imtihanda rem Tütün alma kanu- nunda değişiklik Ekiciden tütün alma kanunu- nun görülen lüzum üzerine değiş- tirilmesi için bir müddettenberi e- tütler yapılmaktadır. Tecim oda- sı bu iş için bir anket yaparak tü- tüncülerin fikirlerini (sormuştur. Oda tütün encümeni salı günü toplanarak bakanlığa bildirilecek | dilekleri tesbit edecektir. kül Galatasaray Polis Merkezi satılıyor Şimdiki halde Galatasaray po- lis merkezi olan bina milli emlâk direktörlüğü tarafından satışa çı - karılmıştır. 97000 İira kıymet bi - #çilen bu binaya grup halinde bir- kaç kişi talip olmuştur. Eyy 20 ilkteşrin Pazar - Genel nüfus sayımı... Sayım işine verilen önem Türk ülu- sunun kalkınma ve çoğalma çağında bulunduğunun belgesidir. Başvekdlet Statistik Umum Müdürlüğü | İ senelik aidatın yüzde 30 nisbetin- Sebze halının gayrı memnunları çoğalıyor Halın hamallık işleri çok fena bir vaziyette imiş Kereştecilerde yapılan yeni! haldeki idari şekillerden son za- manlarda başlıyan şikâyetler ço - ğalmağa başlamıştır. hafta evel hal hamallarından bir kısmı ücretlerinin (o kesildiğinden ve işlerinden çıkarıldıklarından bahsederek şikâyetlerde bulun muşlardı. Hal idaresinin bunu yar lanlamasıma rağmen belde ha- mallık işinin çok fena bir durum- da olduğu iddia edilmektedir. Bu iddialara göre; halde ha-| mallığın idaresi belediyeye geçtik- ten sonra evelce otuz kilo kada küçük parçalardan parça başına Adliye sarayı ankazı İşi Bir türlü halledilemedi Haber verildiğine göre yanan adliye sarayı enkazının kaldırı) - ması işi bir türlü halledilememiş- tir, Enkazı kaldırmak işini üzeri - ne alan müteahhidin bu işi yapma ması üzerine mukavelesi feshedil- miş, müteahhidin verdiği temina- ta da milli emlâk direktörlüğü ta- rafından vazıyet edilmişti. Milli emlâk direktörlüğü bu para ile enkazı kaldırmağa teşebbüs ede- rek uraydan bunun için yer gös- terilmesini istemişti, Fakat uray muvafık bir yer bu- lamadığından enkazm kaldırıl « ması işi gene suya düşmüşütr. E - sasen müteahhidin teminat akçe- si de bu işe kâfi “görülmemekte » dir. i e mehri Boyacı, sıvacı a ve kalemkârlar Dün İstanbul boyacı, sıvacı ve kalemkârları aralarında toplana» rak yeni idare heyetini seçmişler. dir. Yeni idare heyeti Ali, Niko, Mehmet Hasan, Mes'ut, Ahmet, Hasan Derviş'ten mürekkeptir. Ay rıca yedek âza olarak da Mustafa, Halik, Yani, Hasan, Salih seçil - mişlerdir. Yeni idare heyeti ilk iş olarak | de indirilmesini kararlaştırmış ve | bunu Ticaret Odasma bildirmiş - tir, Bundan iki), | duğundan bu vecibenin alman 4 kuruş 8 kuruşa çıkarıl- İ muştır. Diğer yandan eski hamal. ların şimdi ancak bir kısmı çalış- tiğr ve bunlar da halin (Ogünde 8000 parçayı bulan yüklerini ta- şıyamadığı için diğer iskelelerden angarya suretile hale hamal geti- rilmektedir. Bu hamallar angar- ya iş yapmak istemediklerinden yükleri çok yavaş taşmak - ta. hale nakledilecek malm bü- yük bir Kısmı böylece geç vakte ' kadar kalmaktadır. Bu.da müs tahsil malım kiymetini mektedir. Atina Şarbayı Istanbulda İstanbulda yapılmakta olan Balkan atletizm birinciliklerin - de, birinci gelecek takrma veril - mek üzere Atina Şarbaylığı tara- fmdan hazmlanan kupayı dün A- tina Şarbayvı Koçyar tayyare ile şehrimize getirmiştir. Koçyar Büyükderede İstanbul Şarbayı Muhittin Kstündağ tara - fından karşılanmış ve Perapalas oteline misafir edilmiştir. Burada Muhittin Üstündağın misafiri o « larak on gün kalacaktır. : ZE Gene bir ev öktü Dün Cerrahpaşada Çardaklı Kamam sokağında 10 numarada polis memuru Ömerin evi çökmüş- tür. Tesadüfen o esnada evde kim- senin bulunmaması bir facianın önünü almıştır. 5 1011 (#509) Açık teşekkür Amansız bir hastalık neticesi pek genç yaşında ölen Ziraat Bankası mli- fettişlerinden oğlum Etem Faik'in ge- rek hastalığı sırasında (o derin alâka göşteren ve gerek (cenazesinde hazır bulunan Zirant Bankası, Emniyet San dığı ve möktepten bir heyet gönder - mek suretiyle (kadirşinaslık göste - ren Mülkiye okulu direktörlüğüne ve hassaten Ziraat Bankası Umum mer- kezi erkânı muhteremesine, müfettiş ve memur (arkadaşlarına, telgraf ve mektuplarla bizi taziyetle derin te - essürlerimize iştirak eden diğer kıy - metli dost ve arkadaşlara aynı ayrı teşekküre büyük teessürüm mâni ol - gazelenizle yapılmasını saygılarımla dilerim, Pederi Ali Faik İmece düşür. ŞEHRİN DERDLERİ Cöp tenekesi hırsızlığı ! Taksimde Zambak sokağında oturan Hasan, semti. nl dertlerini şöyle anlatıyor.; — Her semtin başka türlü derdi v derdi de çöptendir. Çöpçüler cvlerimize akşamları uğ- ramayıp sabahları çok erkenden uğrityorlar. Biz de çöp leri evin içinde muhafaza edemiyeceği, le çöp tenekelerini kapının önüne bırakıyoruz. Fakat ertesi gündü çöplerle beraber ,süp tenekesinin de uçmuş olduğunu görüyoruz. Hattâ bazan çöplerin evin önüne dökülüp teneke « nin orladan kaybolduğu da vakidir. Bundan sonra be- ar. Bizim semtin mizden, tabictiy- sir oldu. | lediye memurları sokağa çöp dökülmüş diye ceza kesi- g yorlar, Bu teneke çalmak işi o kadar ilerlemiş ki üç ay içinde bizim kapının önünden tam 8 tane çöp tenekesi Şikâyetlerimizden biri de sabahları çok erken ge » çen çön arabalarının yaptıkları gürültüdür. Eğer bu i: ki şey düzeltilirse hiç bir derdimiz kalmıyacak!