4 Kasım 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

4 Kasım 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

2 Italyan - Habeş harbı Askerlik muharririmizin görüşleri ve en son gelen telgraflar Dim sabah saat 6 dan itibaren İtalyanlar bütün cephelerden bir den taarruza geçmişlerdir. Vazi- yet cephelere şu şekilde taksim «- dilebilir: Aduva cephesi Şimdiki halde İtalyan hücumu: nun en kesif olduğu yer burasıdır. Ve bu cephedeki taarruz Makalle ye doğru tevcih edilmiştir. İtalyan kuvvetlerinin en önün - .de yerli askerler bulunmaktadır. Mtalyan tayyareleri de büyük faa- liyetler göstermektedir. Askeri ha rekât Aduva - Adigrat - Makalle müsellesini daraltmak gayesini gütmektedir. . . Musaali cephesi Buradakiltalyan taarruzu da- ba ziyade tayyare ve süvari kuv - vetleri tarafından yapılmaktadır,. İtalyan süvarileri Fransız Somali- sine müvazi bir şekilde Musaali dağının cenubunda ilerlemekte - dirler, Burada Habeş ve İtalyan orduları arasında çok kanlı çarpış malar olmaktadır. Somali cephesi Bu cephedeki faaliyet şimdi - lik yalnız tayyarelere münhasır | kalmaktadır. Harp daha yeni baş- | ladığı için netice hakkında hiç bir yeni haber gelmemiştir. Cephe gerisi haberieri Doğu Afrikasındaki mahrukat Asmara,3 (A.A.) — İtalyanın Doğu Afrikasındaki iki müstem - likesinde bugün mevcut mahrukat her iki müstemlikenin de daha bir sene bütün ihtiyaçlarına kifayet edecek miktardadır. 10 bin siyah gömlekli daha Roma, 3 (A.A.) — Saturnia, Kölombo ve Piyemonte vapurları pazar günü 10 bin siyah gömlekli ile Napoliden Doğu Afrikasına ha reket etmişlerdir. Bir Decaz öldü Adisababa, 3 (A.A.) — Bin kdilik bususi ordusuyla buraya! gelmiş olan Decaz Maç Kibrat | EE YAR ve üç arkadaşı şehrin büyük cad- desinden otomobille geçerken bir kaza neticesinde ölmüşlerdir. Taç giyme töreni Adisababa, 3 (A.A.) — Impa- rator taç giymesinin yıldönümü münasebetiyle yapılan kabul me- rasiminde ezcümle demiştir ki: “Kendisine tamamen güvendi- ğimiz Allahın yardımı ile, Habe- şistanın bu savaştan şerefiyle çi kacağını ümit ediyoruz. Bu fır - sattan istifade ederek hükümdar- larmız ve devlet başkanlarınız i- çin en iyi saadet ve refah temen - nilerimizi bildiririz.,, Habeş imparatoru Vehip Paşaya çok güveniyar Adisababadan bildirildiğine göre Habeşistana her gün yeni si- lâhlar gönderilmekte devam edil- mektedir. Mükerrer ateşli tüfenk- lerin sayısı şimdiki halde 500.000 i bulmuştur. Ve her gün de artmak tadır, Habeş imparatorunun cenup cephesinde Vehip Paşaya çok gü- vendiği söylenmektedir. Sevkiyat devam ediyor Napoli, 4 (A.A.) — 2 İkinciteş- rin tarihinden beri hareket eden ve yahut 5 İkinciteşrine kadar har reket edecek olan Siyah gömlekli- lerin adedi 16 bine yükseimitşir. İtalyanlar ik hedefe vardılar Asmara, 4 (Tigre cephesinde ki-Hevas-ajansı “aytarından) -— Dün birkaç saatlik bir yürüyüşten sonra ilk hedeflere varılmıştır. İ- talyan yerli askerlerinden mürek- kep kuvvetler Ambasion ile A- masmahal mevk'lerine varmışlar- dır. Kara gömlekliler de dün sa- at on buçukta Hausien'e vasıl ol muşlardır. Italyan tayyareleri Dessiede mü him Habeş kuvvetleri toplandığı» nı ve Makalleye doğru üç bin ki- şilik bir kuvvetin ilerlediğini gör- müşlerdir. Danakil mıntakasındaki Ital » yan kuvvetleri henüz ileri harekte başlamamışlardır. Bazı mülâhazalara göre, An « tişio'dan yola çıkan yerli İtalyan kuvvetleri Hausene geldiği zaman General Santini ile birleşmiyerek VE İmparatorun ordusunu kuvvetlendi rmeğe gelen Habeş muharipleri Adise babada saray avlusunda eski silâh yerine yeni tüfekler alıyorlar. HABER — Akşam postası Hausen — Masobu yolunu takip) edecek ve Ficia nehri sahilinden caktır. Bu yol, haritalarda işaret Mausen — Makalle yölüna çıka » edilmemiş olmakla beraber haki - katte mevcuttur. Habeşler vaziyetlerini iy! görüyor Adisababa, 4 — Habeş ordu- sunun sol cenah kumandanı De cas Mac Ayelu imparatora haber yollıyarak takviye kuvvetlerine ih. tiyacı olmadığını bildirmiştir. Bu kumandan sık sık Eritreye hücumlar yantığını ve Birinci kâ nun başlangıcında toplanacak ©- lan yeni mahsule kadar kâfi dere- cede yiyeceği bulunduğunu bildir- mektedir. Şiddetli muharebeler Adisababa, 3 (A.A.) — Hükü met mahafilinden öğrenildiğine göre, İtalyan kıtaatı Doğu şimali bölgesinde Alageraya varmıştır. Danakil bölgesinden gelen İtalyan kıtaatile İmmini bölgesindeki Ha- beş kuvvetleri arasında şiddetli muharebeler olmuştur. Cenup cephesinde İtalyan uçak Staviski İLİM larmın istikşaf uçuşları hariç ol - mak üzere, sükünet vardır. Son haberler Mukavemet görmiyorlar Asmara, 4 (A.A.) — Dün ak -| şam üzeri neşredilen bir tebliğde, Tigre cephesinde, taarruzun saat 6 da başladığı o bildirilmektedir. Yerli kuvvetler, saat 13 te Hausien bölgesine varmışlardır. General Santini kolordusu, ge- neral de Bononun huzurunda Ede- ga Hamusdan hareket ederek, yer. lerin arızalı olmasına rağmen, im- şe kamyonlarile birlikte Endano « seroya ulaşmıştır. Düşman geriye çekildiğinden, bu kuvvetler hiç bir mukavemetle karşılaşmaksızın ilerlemişlerdir. İtalyanlara nazaren Habeş sevkülceyşi Asmara, 4 (A.A.) — Hâlâ sa- İtalyan kuyvetlerile karşılaşmak nıldığına göre, Habeş kuvvetleri, üzere, Kuzeye doğru yürümeğe 4 SONTEŞRİN — 195 Akdenizde Ingiliz siyasası ve Yunanistan (Baş tarafı 1 inci sayfada) tır. Esasen İngiltere ile bir Y” nan anlaşmasın.r kral tarafında” prestijini (itibarını) arttıracak t şey olacaktır. Bununla Akdenizde faşist 8 periyalizmine karşı bir cereyan © yandığını görüyoruz. İngiltere her yün daha kuvvet” leşen bir propaganda siyaseti ad'aneyi İngiliz Portekiz doi ğunu kuvvetlendiriyor, İspanya?" İngiliz siyasetine daha yaklaştı!" yor. ve Yunanıstanı da bu b! dahil etmekle, İtalya aleyhine denizde bir ittifak temin etmiş “ luyor. Malya halta etmiş “Echo de Paris, gazetesi çikan bir yazıya göre, İtalya s0” uzlaşma ümidini suya düşürm bir hata etmiş oluyor. Fakat şi diye kadar ayni hata başka det İetler tarafından da (yapılmış Bunun şayani 638f tarafı Italyan” bu hatasının acısını Fransa mektedir. — Yabancı devlet tab'aları Vergilerini karar vermezden önce, Malalle- İBoğrudan doğruyf nin güneyinde tekrar toplanacak bağlı oldukları mali lardır. rezaleti mahkemede Yirmi suçluyu 50 avukat müdafaa edecek Dolandırıcılık 250 milyon frangı bulmuş Paris, 4 (A. A.) — Staviski da- vası bugün başlıyor. e Staviskinin sebep olduğu dolandırıcılık mik - tarı 250 milyon franza yükselmek. tedir, Staviskinin karısı Arlet ve Bayon uray bankası direktörü Tis- ye de dahil olduğu halde adedi 20 A (Baştarafı 1 ncide) uzatmak istiyen bir komplonun or taya çıkarıldığını öğrenen biz Türk Musevileri bugün ulu Ata * türkümüzün varlığı önünde topla- narak bu çok mel'un düşünüş ve davranışı silinmez, unutulmaz, de rin bir kin ve nefretle, lânetle a * np karşılıyoruz. Bugün Atatürk evlâtları gibi Balatlı Musevi yurt daş ve çocuklarımız kutsal varlığı na karşı beslenen böyle alçakça duygular taşıyan kafaları yok etmeğe her ân andlıyız. Hainler, Lehistan Çekoslovak- yayı protesto etti Varşova, 4 (A. A.) — Leh Tel- graf Ajansının salâhiyettar maha- filden öğrendiğine göre, Lehistan, Çekoslovak gümrük memurlarının iki Ni sebep oldukları ve son zamanlar- da tekerrür eden hudut hâdisele- rine karşı Prag hükümeti nezdin - de protestoda bulunmuştur. tatürk için Musevilerin töreni ye yükselen suçluları o elli avukat müdafaa edezektir. Muhakeme 30 celse sürecektir, İddia makamı 20 şahit ikame e- decektir. Bunlar arasında bazı es- ki bakanlar ve parlâmento men - supları vardır. iblisler, ifritler ve yer yüzünde ya- şıyan herkes iyi bilsin ki O'nun tek bir kılına dahi kimse dokunamr yacaktır. “Çünkü O, çelikten daha kuv * vetli olan sonsuz ve derin sevgile- rimizin zırhı içinde yaşıyor ve yat şıyacaktır.,, Son olarak semtin en büyük ha hambaşısı tarafından bir düa o kunduğu gibi Sinagoğun imamı da Eşreli reisicumhurlara mahsus bir düayı okumuş, Cumhuriyet marşiyle tö- rene nihayet verilmiştir. Nişanlanma Kemerli oğullarından topçu As- teğmeni Sami Ardçine ile Bayan Aysel Ülker'in nişan töreni Park otelinde yapılmıştır. Bu törende İstanbu! saylavı Cev det Kerim bulunmuş, aişanl'lara saadetler dilemiş ve yüzükleri Cevdet Kerim takmıştır. Nişanlı. lara saadetler dileriz. ye dairelerine verecekler Ankra, 3 — Muhtelif işlerde & lişan yabancı memleketlerden w 11 kimselerini, kazanç vergisini devlet bütçesine olan borçlarını demek için, mensup bulunduk!!” yabancı devlet konsoloslukları” tavassutuna müracaat ettikleri #” laşılmıştır. OBugibi Okimseli Türk vatandaşlar gibi doğruda” doğruya mıntakalarındaki malijf dairelerine müracaat ederek larını ödemeleri lüzumu alâka: lara bildirilmiştir. <a LİJ/TE Sütü devirince Taksimde Hacı Ahcnet mahal lesinde oturan Hüseyinin oğlu b yaşında Mehmet Ali mangal&i kaynıyan sefer sasıtdakı südii g virmiş, yüzünder yanmış Şi Çocuk hastahanesine kaldırıimif tır Trenden inerken Dün akşam sant on sekizde sir keciden kalkan tren Bakırkö vardığı zaman balıkhane meni Fevzi acele ile inerken dü sol kalundan yarslanmıştır. Carpıştılar Şoför Nurinin idaresindö 3618 numaralı kamyon ile vat” Mesudun 123 numaralı tram çarpışmış, tramvayın 40l taraf! zilmiştir. Saatına baka ref Hamal Bilâl eğlu Bilât dün #? ce saat onda köprünün Kad iskelesinde saatine bakarken brkalı Hidayet birdenbire kapmış, Bilâlin feryadı üzerine ” kalanmıştır. Saçları çalmış Kalitaryada oturan Safih, çile yada gömlekçi Yâniye ait bars” ların üstündeki saçları me vine götürmüştür. Şikâyet Ü?. ne Salih yakalnarak saçlar ğ lumuştar. a