4 Kasım 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

4 Kasım 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

” Vefa — Topknpı maçından bir görünüş... o Kadıköy'sahasındaki lik maçında Vafa Topkapıyı 6-2 Kadıköy sahasındaki birinci kümenin ilk lik maçı eski birinci kümenin zorlu takımı ile, ikinci kümenin zorlu takımı Vefa ile, r kinci kümeden birinciye yeni ge- çen Genç Topkapı takımı arasın- da oynandı. Günlerdenberi yağan yağmur. sahayı vıcık viciık çamur yapmış olduğundan, iki takımın oyunu da tam randımanı veremedi. Fakat buna rağmen gerek yepyeni ve ek- serisi genç oyunculardan müteşek- kil bir kadro ile sahâya çıkan Ve fa, gerekse eskiden beri sport-| menliğiyle tanınmış Topkapı takı-| munın insandan ziyade top oynr yan çok dürüst ve hakiki futbol! oynaması sayesinde maç zevkli ve güzel oldu. Bilhassa birinci devrenin 2—1 iç Öneticesi, sporcuları heyecana dü - İlk devre, olmasına 'rağmen, canla başla oynıyan Topkapı, yeni değişik - likten sonra, ilk anlarda oyunda tekniğini temin edemiyen Vefanın yeni kadrosundan fazla gol yeme- di. Fakat ikinci devrede, baştan sopâ kadar hiç durmıyan biraz sert ve ilk devredekinin o aksine anlaşma ile oynıyan Vefa takımı karşısında, Genç Topkapı, atılan (4) göle mâni olamadı. Buna rağmen şunu da söyle - mek lâzımdır ki, dünkü oyunun umumi vaziyeti hiç de bu kadar fazla gollük bir neticeyi icap et Voleybol maçları Galatasaray Jadrans- ki, Teomon galip Dün Beyoğlu Halkevinde 1935- 1936 senesi voleybol birincilikleri başlamıştır. Yapılan maçlar üçün- cü seriden olduklarına rağmen çok heyecanlı ve güzel olmuştur. Ka- labalık bir seyirci kitlesinin he - yecanla takib ettiği maçların tek- nik dereceleri şudur: Jodranski, Beyoğlu Spor klü- | büne 15 - 10, 15 - 9 galip. Galatasaray Halkevi takımma 15-9, 15. 6 galip. Teoman, Darüşşafaka takımı- na 15 - 10, 15 - 11 gelip. 'H. Güngördü TOP Topspor ve Radyo mecmuası- rüzgâr * altında İ sa genç sağ açık Rıdvan nım SÖ nci sayısı zengin mündere Cat ve resimlerle bu sabah çıkmış- tır. Sporculara tavsiye ederiz. yendi tirmezdi. Fakat çamurlu sahalar- da gol meselesi daha ziyade bir şans işi olduğundan, ve Vefa ta- kımında da, Muhteşem, Cazi gibi, dün, hakikaten birinci klâs bir futbol oynıyan, maç tecrübesi, ça- murlu sahada top oynamak müma- İ resesi bulunan oyuncular bulun- ması Yeşil Beyazlıların lehine mü» him bir avantajdı. Son olarak şunu da söylemek lâzımdır ki, Topkapı dün çok gü- zel bir maç yapan kuvvetli rakibi karşısında çıkardığı oyunla, birin- ci kümeye lâyik bir takım olduğu: nu mükemmelen isbat etmiştir. Onun için, Genç Topkapılıları tebrik etmek isteriz. Vefaya gelince; takımını genç- leştirmekle hiç bir şey kaybetme- miş, bilâkis çok şey kazanmıştı. Dün Vefa takımında; bilhassa ikinci devrede aksıyan tek bir ta raf yoktu, denebilir.. Halük, Cudi, Gazi, Muhteşem gibi, çok yetişken ve futbolü anlamış oyuncular ara- smda, bu gençler pek az bir za- manda yetişeceklerine, dördüncü kümenin en tehlikeli oyuncuları o* lacaklarına şüphe etmemek lâzım gelir. Dün Vefa takımında yeni gör- düğümüz oyuncular içinde bilhas- nazarı dikkati celbediyordu. Vefa takımının dünkü kadrosu şuydu: ” Halük — Cudi, Saim — Mü nir, Hüseyin, Adnan -— Rıdvan, Muhteşem, Gazi, Lâtif, Kavi, yy gl - ık, sık mürakabe edilmesini Spor kulüpleri Mülkiye makamlarınca kontrol edilecek Ankara, 3 — Türkiye İdman Cemiyetleri Bakanlığına müracaat ederek spor kurumlarının vilâyet ve kaza £ | makamlarınca ve cemiyetler kanunu hükümleri istemiştir, Bakanlık bu istek ü S rins bu kurumların idari ve mali bakımdan da mahallin en bi yük mülkiye âmirlerince kontrol ettirilmesini vilâyetlere bildir miştir. Öyle yy nasıl Kentimizde eşsiz bulunan Be- yoğlu Halkevi Jimnastik salonuna indim, Direktör Naili Meran et - rafına otuz kadar heykel vücutlü yağız genç toplamış tam havası- na uygun bir tempo ile kızıl deri dansını öğreniyordu. Bizim İstan- bulda bu kadar muntazam, bu ka dar herkesten başka ve sıhhate! uygun vücutlu gençler gördüğüme hayret ettim. Hayretim Direktör Naili Moranın hususi bürosunda bir kat dahaarttı. Gördüğüm bu gençlerin iki yıl evvelki fotograf - larını gözden geçirdim. Tıpkı bi. zim kahve köşelerinde başını tav- | laya sokmuş sigarasına hayat eşi demiş bir grup. “Evet fakat onlar vaktinde u yandılar. Biz Türk inkılâbının ya- b rınki büyük mesuliyetini yüklene- bilecek sağlam omuzlar hazırlıyo- | & ruz,, , dedi. — Programınızdan bahseder | © misiniz? Biraz düşündü: — Programımız çok geniş. Ne yazık ki bizim gibi çalışabilen bir tek başka teşkilât yoktur. Herşeyi kısa bir seneye sığdırmak güç olu- yor, Bununla beraber teşkilâtmı- zin çerçevesini pek geniş tutmak mecburiyetinde kalıyoruz. Her ak şam üç yüz kişiyi bulan spor üye- lerimiz jimnastik, boks, grup o - yunları, şahsi müdafaa usulleri, âletik jimnastik, -ve-daha bir çok şeylerden istifade ederler. Munta- zam soyunma odalarımız duşları- mız vardır. Bize gelenler her gün bir parça daha temiz bir parça daha yakışıklı ve hayatı yüzde yüz görerek ayrılırlar, Bundan maada her sene bütün klüplere ve teşkilâtlara açık tutu- lan voleybol, basketbol, kır koşu- su, deniz sporları, anter teşkilât yürüyüşleri, kamping, spor gece - lerimiz vardır. Bu teşkilâtımız zannedildiğin: den pek çok yüklü ve geniş olmak tadır. Temin ederim bugün siz bir kâşifsiniz. Bir Edison, bir Kristof Kolomp. Şaşmayınız.. Yanılmı - yorum. Meslektaşlarımız arasında ilk defa olarak gece gündüz dur- man bir programlauyandırmağa çalışan teşkilâtımıza başını cid - di bir alâka ile ilk sokan siz oldu- nuz. Bu seneki Voleybol turnuvamı- zın üç kategori galipleri yüz dört karşılaşmadan sonra anlaşılacak - tır. Geçen mevsimki basketbol, şampiyonlarımız tam seksen oyun- dan sonra meydana çıkmışlardır. yy yy gg İttifakı, İçişleri yy yg çerçevesinde 11RAayy ğ ği Bu sene tehacüm daha büyük ola»! caktır. — Burada sözünüzü kesebilir- miyim? — Geren sene oyuncu olmadı - ğından Federasyon basketbol tur- nuvası oynatmamıştır.? Beyoğlu Halkevi Spor kolunun çalışkan başkam kıymetli atlet Naili Moran — Bu işlerde kurma teşkilâttan ziyade gece gündüz uğraşabilecek hayatını bu işe hasretmiş adam lâ- zımdır. Sonra Federasyonlar çok yıl'evvel yapılmış nizamnameleri uğrunda bir takım lüzumsuz müş külâtlara uğramaktadırlar. O gün kü ve bugünkü ihtiyaçlar çok fark dır. Nizamname zamana uydu - rulmalıdır, Ambargo kaldırılma - dıkça, revize edilmedikçe gençli- ğin ihtiyacı temin edilemez. Geçen seneki basketbol birinciliklerimiz de tam üç yüz elli oyuncu üç ay müddetle oynamıştır. Son kır koşumuzda... doksan sekiz atlet vardı. Deniz yarışları - mızda 3500 seyirci üç yüz on spor cu bulunmuştur. Bu seneki progra- mumıza pantatlon müsabakası ve takım yürüyüşü ilâve ettik. Yürü- yüşü ikinci kânunda yapılacak çer çevesi Şişli « Kilyos - Şişli olacak tır, Şimdiden otuz beş kişi kaydo- lunmuştur. Kentimizin bu gibi başka saha-' sr olmadığından Ulusal atletleri - | mize muayyen saatler ayrılmıştır. Sonra Süel mekteplerimizin vo- | leybol birincilikleri bizde yapı - lr. Kimsesiz çocuklar yurduna sa- | ha temin edilir. Geri kalan boş za manlarımız anlaşma üzerine muh- telif klüplere tahsis edilir. Paulino - Joe LOUİS Noelde karşılaşıyorla!' Dünya şampiyonu Braddoek( ile çarpışmadan evvel Joe Louis nin evvelâ odunsu Paulina ile boy ölçüşmesine karar verilmiştir. Mike Jacobs'un organize etti- ği bu mühim maç 4 kânunuevvel- de Nevyorkta Coliseum'da yapı - lacaktır. Bu maç için Paulino 40.000 do- lar alacağı gibi kerdisine hasılât - tan da yüzde hesabile bir para ve- | < rilecektir. N Paulino'nun yenmesi ihtimali olmamakla beraber bugüne kadar) Spor işte buna deriler Beyoğlu Halkevinin spor kolu çalışmaktadır ? i yük yardım görürüm. — Bu programı yalnız başın” mı idare ediyorsunuz? — Hayır. Bu meslekte e» mesul olabilecek insan yetiştir tir. Ben durmadan çalıştığım de çizilmiş programa yetişemii” ğim çok anlar oluyor. Bizde rara geçmiş hiç birşey kâğıtta maz. Darda kaldığım zamani” yetiştirdiğim mwuavinlerdes Vi Gelecek yılın ortasında Aref ka yüksek beden terbiyesi Üni Ni sitesinde mesleğimiz yüksek ib silini bitirmeye gidiyorum. Tek belerimizden mükemmel bir ge olan Ali Besim yerimde tem” | iki ay bıraktığım programı bat” racaktır, Ondan maada şahsi dafaa yardımcısı Tevfik, , grubu yardımcısı Çıplaker, ji naslik grubu yardımcısı Mul* Voleybol ve basketbol yar: Çerasi vardır. Bunlar hep işler yapabilecek, büyük mesel yetleri sırtlıyabilecek bizde iyi” tişmiş kimselerdir. Bu arka ç dan maada çok kıymetli geni den mütâşekkil bir spor k miz vardır. Çok ağır bir yükünü var onu taşımak çekmek için * mi gayreti sarfetmekteyiz. — Ya bütçeniz? — Bültçemiz dar olmakla raber keridi yağımızla ka liyoruz. Gençler ufak kabilinde Spor üyesi yaz! gençler on ikiden yetmiş ya” kadar her yaştadırlar. Herkes ücreti sevine sevine vetir. senelik üye savaşımız vardır. ayyen bir zaman arasında yaa” lif takımlar bir kupa için çarp! şırlar. Her takım azami üye layıp yazdırmağa çalışır. Bu #* vaş belimizi bir hayli doğrul Evin. menfaati için çocuk! çalıştığını görürseniz yapılar büyüklüğüne iman ve iran? dırırsımız. Onlâr inanıyor 1 için çırpınıyorlar, Biz gençlik ' hunu isteklerini anlamış olarak yatrmızı o yolda kullanmağa gi $ıyoruz. Aşağıda, salonda süples gr” toplanıyordu. Vücutlara hayri” hayran bakıyordum. Koca di törden ayrılırken Beyoğlu Half vinin Spor şubesini bütün ue” tanıtmaya borç bilirim. Bundan sonra gazetemi çalışkan kurumla da sık sık kadar olacak, ve burada yapi? cak bütün müsabakaları yalandi” takib edecektir, ni “ < . 5 4 hiç nakavut acısını tatmamıf duğundan Joe Louwis'in kral da ne derece mukavemet ede iv ceği merakla Eeklenmektedi Karnera'nın, Sehmeling'in ”, Baer'in nakavut edemediği linoyu bakalım Joe Louis yere rebilecek mi?