22 Kasım 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

22 Kasım 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

250 — Vahalenk ayağa kalktı: — Öbür dünyadan gelen misafirleri selâmla gibi tekliflerimi kabul ederse bu an - laşma şerefine yapılacak büyük tören. de bulunmak üzere Parise gelecekdi: Ayni zamanda kızımın Hanri ile ev Tenişinden milletin o kadar sevinmesi ni isterim ki, bu sevincin izleri asır - Jarca dillerde dolaşsın, Paris sokak - larının şarapla yıkanmasını, yanacak meşalelerin şehri birkaç gece aydın - Tatmasmı isterim. Düşüncemi anlıyor sunuz değil mi Kont? Jan Dalbre, Hanri dö Bearn, Amiral Kolinyi, siz ve öbür dindaşlarınız bu şenlikte ha. zır bulunurlar ya. Ben tebaamı barış- tırmak ve onları saadet içinde yaşat. mağı bir kere kafama koyunca neler yapabileceğimi herkes görmelidir. Fa. kat hepsi bu kadar değil, Kont, size açıkça söyliyeceğim. Hanri dö Bearn için gayet muhteşem bir istikbal dü günüyorum. Mademki ailemize dahil oluyor, kendisine lâyık bir krallık ha. zırlıyacağım. Navar nedir? Gerçi gü- zel bir yerse de ancak dünyada her şeyden mahrum olmuş bir jantiyom için bir krallık olabilir. Fakat hen Hanri dö Bearn için Fransaya ben . xer bir hükümet isterim., Meselâ Le . histan gibi. Kont hayretle: — Lehistan mı? diye bağırdı. İ — Evet Kont. Bu büyük ülkeden İyi haberler alıyorum, bu hükümeti de kisa bir zaman sonra ele geçirece Kim. Bunu da oğullarımdan birine ha. zırlryorum, Hanri dö Bearn da kızım Margarit ile evlendiği günden sonra benim oğlum — olmıyacak mı? O an .! das itibaren Navar memleketinin kra.| hı bulunmıyacak.. — Jan Dalbrenin Navarı terkede .! ceğini zannetmem Haşmetpenah. TOPRAKALTII; ei 251 — Jorj cevap verdi.: — Her iki taraftaki insanlar biribirinin kar , 252 — Jorjun nufkunu Avenka tercüme ediyor. deşidir. Bundan sonra biribirlerile tanışacaklar - 254 — Vahalenk misafirlere şehri gezdirerek gösteriyordu. Bu arada.. 362 PARDAYANLAR — aaa, — Herşey mümkündür Kont. Hat. tâ Jan Dalbre ile oğlu, acı bir maziyi silmek ve unutturmaktan ibaret bu - lunan büyük isteğimi kim reddedebi lirler. Fakat ya siz aldanıyorsanız?. Ra eninde sonunda Navar serbest ka. lırsa?.. Buna ne dersini? Bir şey demem madam. Düşün cenizi anlatmanızı bekliyorum. — Pekâlâ! Bu da pek sade bir şel . dir. Navara da bir kral bulmak lâ. zım. Çünkü bu güzel yer başsız kala . maz. Bu kralı da ben buldum. Mariyyak, kraliçenin böyle şeyler ileri sürmesinden dolayı hayrette ka. larak bu İşe nasıl bir son vereceğini düşünüyordu. Konuşmanın bu kısmı. na zaten o kadar ehemmiyet verme - mişti, İstediği, aradığı şey, o annesini affetmek için heyecan dolu bir tek ke. lime idi. Bu yüksek kalpde senelerden beri toplanmış olan acı ve kin bir ânda da. Zılmıştı, Bulunduğu şu üsnomal (fevkalâde) hale, bütün ömründe bir kereye mah - susolmak üzere de annesinin karşısın da bulunmak ve bu anne İle bir vaban cı İmiş gibi görüşmek o İlüzumuna acı bir boyun eğişle tahammül ediyordu. Bütün bu konuşma sırasında sa - mimi ve derin bir sevinç duygusu do. furan yalnız bir mesele vardı, Ebedi sulh ve evlenme teklifi. Alt (tarafı kendisince o kadar mühim değildi. Halbuki Katerin yavaş yavaş, â » limlere mahsus bir çekingenlik ile pe litikasmı anlatrrken, oğlu da annesin. de kendisine karşı gizli bir sevgi, bir şefkat, bulmağa çalışıyordu. Katerin linet eden halkın arasın İ da bir de onu takdis eden birinin bu » şiddetle alkışlanıyordu. 5 — Bulduğu inci, elmas pırlântaları toplr- yan Salamona rastladılar. PARDAYANLAR 363 lunmasını ve bunun da kendisinin ol. masını düşünüyordu. Hattâ Katerin dö Mediçi! — Bu kralı da ben buldum. Dediği zaman Kont bu sözde ken . “ disini ilgilendirecek bir şey göreme - mişti, Ana kraliçenin yüzü o anda sert. leşti, Ciddi bir hal aldı. Koltuk san - dalyesinde doğruldu. Son ve kat'i bir darbe vuracakmış gibi'toplandı. Ve | karşı gelinmez bir tahakkümü taşıyan! şivesile : — Bu kral da siz olacaksınız! söz- lerini söyledi, Bu söz Mariyyakın oÜzerinde bir yıldırım tesiri husule getirdi. Kate - rinin, oğlunun varlığından haberli ol. duğunu anlamak delikanlıyı şiddetle sarsmıştı. Vücudu ürperdi. Duygula - rını bir ânda ortaya dökmek istedi. Oh, her ne olursa olsun öğrenmek, annesi olan bu kraliçenin asıl düşün. cesini öğrenmek istiyordu. — Ben mi.. Ben mi Navar kralı o. İacağım! diye kekeledi. Katerin sakin bir tavırla: — Evet, siz Kont! dedi. — Ben öyle mi? Fakat madam be- nim hiç bir asaletimin bulunmadığını unutuyor musunuz? — Bu da, sizi asil yapmak için bir sebeptir, Kendisinden geçen Kont: — Madam, madam!.. Hiçten bir varlık vücude getirmek, ismi ve şöh - reti olmıyan bir zavallıyı krallık dere. cesine yükseltmek için mühim sebep. ler lâzımdır. diye bağırdı. —Bu sebepleri ben bulacağım. Siz merak etmeyiniz Kont. — Düşüncemi anlamadınız madam. Krallık için aradığım sebep bu ce.il . dir. Beni kral yapmak için sizi hareke, te getiren sebeptir. Size yol gösteren düşüncedir. Ah, madam. Anlamak is - tediğim gey budur. Öbürleri benim re me lâzım. Bu düşünceyi öğrenmek İ. çin, bu dakikayı takdis ederek bu an « da sevinçle can vermeğe hazırım Haş» metpenah! Kontun bu heyecanı Katerini kay. rette bıraktı. Fakat bir kere daha bu heyecanı delikanlının hayretine verdi, — Ne lâzımgelirse Kont? Sizin i. çin bazı düşüncelerim var dememiş mi idim? Size sunulan bir ikbali ka çırmayınız. Evet, bu unda (zihninizi perişan eden sademeyi anliyorum. Si. ze teklif ettiğim bu ikbal ne kad* yüksek olsa bile gene sizin için temin edilmiştir. Şimdi o benim öğrenmek istediğim mesele, sizi Jan Dulbreye, bağlıyan sevginin derecesidir. Herhal, de bunu öğrenmeliyim. Çünkü Navar tahtını boş birakacak o teşebbüsümün İyi bir sonuç vermesi için bunu mu - hakkak surette bilmekliğim lâzımdır. Kont bir harekette bulunmak üze. re iken kraliçe tuhaf bir gülümzeme ile ilâve etti: — Yalnız unutmamalıdır ki bu fe. şebbüsüm ayni zamanda Hanri dö Na vara başka bir hilkâmet temin ede cektir. Mariyyak başmı eğdi. Başlangıçta yeisli ve titrek, fakat gittikçe keder « leşen bir sesle: — Madam, düşühcelerinizin üze « rinde fazla durmıyarak yalnızsor» muş olduğunuz sorgulara cevap vere , ceğim. Benden, Navar kraliçesini ne. kadar sevdiğimi, kendisine ne derece- lerde fedakârlık yapabileceğimi soru-