4 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

4 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

#İLKKÂNUN —195 e Harp cephesinden gelen | Musolini - haberler habeşlerinlehinde İtalyanlar Gorrahi ve şehirlerini terketti Gerlogubi Habeş — İtalyan harbi hak- haberler, harp vaziyeti şimdiki hal kında gelen haberler, harp vaziye- tinin şimdiki halde Habeşlerin le- hinde göstermektedir. İngiliz Roy- ter ajansının muhtelif membalar- dan aldığı haberler hep bu mahi- yettedir. Bu haberlere göre İtalyanlar Gorrahi ile Gerlogubi terketmişler Habeşler bu cepheden 40 mil iler lemişlerdir. Tembiyen ormanlıklarında iki! taraf arasında çarpışmalar devam ediyor. Adisababadan gelen ve! Dessi yolunu takip eden kuvvetli | Ozaden'de ise Habeşler Cici. ganm cenubunda İtalyan taarru- zuna İmtizaren müdafaa vaziye-| tinde beklemektedirler, Habeş kuvvetlerinin kısmı küllisi Ciciga- yı himaye eden hatlar üzerinde. dir. Tali kuvvetler daha ileride ise de tayyare hücumları tehlikesi | * olduğu ve burası hava taarruzuna karşı açık bulunduğu için bu cep- he az kuvvetlerle himaye edilmek- tedir, Diğer taraftan İtalyan kele larından gelen bir haberi Tembi-| ynede İtalyan yerli askerlerinden mürekkep bir tabur baskına var mış, Habeşler bir dağın tepesin. den İtalyan taburunu mitralyöz| ateşi altma almışlardır. Müsade- İtalyanların verdikleri habere göre Habeş yerli İtalyan askeri olmak üzere İtalyanlardan ancak altı kişi ölmüştür. Dün Romada neşredilen 61 nu. maral: İtalyan tebliği ise şunları bildirmektedir: “Atalo cenubunda 200 kişilik bir Habeş kuvveti ani bir hücum faaliyetlerine devam etmektdirler. Cephe gerisi latiya yertileri nasil döğüşür! “Harbin bugüne kadarki hali,, diye Niyuz Kronikl gazetesinde gayet ehemmiyetli bir süel yazı neşreden İngiliz binbaşısı Loyd Cons, harbin bundan sonraki saf- basına temas ederek diyor ki: “Bugüne kadar İtalyanlar, ken- di inzibatları altmda Somali yer- lilerini harbe sokuyorlardı. Somali yerlisi, cesur askerdir. Fakat, bunları döğüşme metodu kendilerine has bir şeydir. Doğru- sunu İsterseniz, son nefere kadar mukavemet etmekten ziyade, bir! diğer günde çarpışmak üzere sağ kalmağı daha makul bulurlar. Bundan başka, kendilerini asır- lardanberi dalma mağlüp eden Habeş muharibine karşı da söze değer bir saygıları vardır. İyi ida- re edildikleri takdirde, tabiatiyle bu yerli askerler iyi çarpışacaktı:. Fakat harbin bütün yükünü onla. ra yüklemek doğru olmıyacaktır. Bu itibarla İtalyan askerlerinin bizzat harbe girme zamanı gelmiş- tir. İşte burada, gene manevi kuv- vet meselesi başgösterir. Çünkü dağlık mıntakalarda toplar ve tanklardan ziyade, elinde tüfek Yunani Venizelos dönüyor Artık siyasetle uğraşmıyacakmış Kondilis taraftar- ları parliâmento toplantılarına girmiyecekler Venizelosun Atina gazetelerin- de çıkan bir mektubundan anlaşıl- partilerde bazı kararlar alınmış-i tır, Bugünkü Yunan kabinesine kar- şı alacakları durumu tayin etmek üzere bir toplantı yapan Çaldaris taraflısı saylavlar, hükümetin par- lâmentoda okuyacağı progranı: beklemeğe karar vermiştir. Kondilisin başkanlığı altındal i toplanan radikal partisine mensup! gelmesini 39 saylav da, eski başbakanın is- teği üzerine parlâmentonun top- bulunan nefer neticeyi tayin ede- cektir. Sonra şu da var ki, yerli muharip, kendi toprağında müth'ş bir Ki Eğer Habeşler, kütle halinde yakalanmaktan kaçınabilirlerse mağlübiyetten uzun bir zaman u- zak kalabilirler.,, standa lantılarına girmemeğe karar ver. miştir. Genel af dolayısiyle serbest bı- rakılan eski âyan başkanı Gona- tas, kral tarafından affedilmiş ol- masma rağmen cumhuriyetcilikten katiyen vazgeçmiyeceğini söyle- miştir. Mücadele bitmiş değil Bir Ingiliz gazetesi diyor ki idaresinden ve Venizelostan bahs- ederken ezcümle diyor ki: “Bundan on beş yıl önce, kra Kostantin kahir bri ekseriyete da- — leki içtiği için oğlunu vuran ana Tabancayı oğlu mu getirip vermiş ve Vur beni! Demiş... Amerikada pek kanlı bir vak'a olmuş; bir ana, oğlunu içki içtiği için vurmuştur. Oğlu viski kadehini ağzına kal- dırdığı sırada, annesi: “Seni bu içkiyi içerken görece- ğime, ölmüş göreyim, daha iyi!,, diyerek tabancayı çekmiştir. Oğlunu vuran kadın, Amerika borsa âleminin pek tanınmış bir şahsiyeti olan Livermor'un eski karısıdır. Vakaya yetişenler, çocuğu bir kan gölünün içinde yatarken bul- muşlar ve annesini de yanıbaşında oğlumu vurdum. Oğlumu vur- dum,, diye dövünürken görmüşler- dir. Annesinin de, oğlunun da sar. hoş olduğu söylenilmiştir. 16 yaşında bulunan çocuk vis- ki kadehini ağzma kaldırdığı sı- rada kurşun namludan çıkmış ve çocuğun göğsünden aşağıya doğ- ru kara ciğerine geçmiştir. Hastaneye kaldırılırken “zarar yok, bir şey değil!,, demişse de vaziyetinin vahim olduğu görül. müştür. Bu facia, büyük bir gece ziya fetinin sonunda, küçük bir sabah partisi yapıldığı sırada olmuştur. Evde misafir bulunan Nevil is- minde bir doktor, şahit sıfatiyle verdiği ifadesinde bütün gece a. labildiğine içki içildiğini söyle- miştir. Gene anlatıldığına göre, anne- si oğluna “seni ölmüş göreyim, da- ha iyi,, dediği vakit, çocuk içeriye giderek bir tabanca getirmiş, an- nesinin eline vermiş ve “haydi, vur!,, demiştir.. Şimdi oğlunu vuran anne, vur- duğu oğlu ile birlikte ayni hasta. nede bulunuyorlar. Kadır dehşetli buhran içinde- dir. Fakat adliye makamatı, çok sürmeden cani kadının hapishane- ye götürüleceğini söylemektedir. Kadma sükünet vermek için morfinler yapılmıştır. Vurulan çocuk, uzun boylu, es- mer, İyi top oynamak ve ata bin- mekle şöhret almış bir delikanlı. dır. Haytından endişe edilmekte - a Mirşetdilm ei Zerre kadar fedakâr lıkta bulunmuyor Şartları sulha esas teşkil edemiyecek mahiyette : Bu vaziyette petrola ambarg9 konulması Petrol ambargosu işini konuşan İn- giliz kabinesi “sulh imkânı bulunama. dığı takdirde İtalyaya karşı petrol ambargosu konulmasını,, tasvip etmiş tir, Milletler Çemiyeti 18 ler komitesi, nin bü ayım on ikisinde yapacağı top- Jantı büyük bir hassayietle beklenmek tedir, Fransız matbuatr bu işi ihtiyatla karşılıyarak herhalde ayın on İkisin. den evvel bir sulh neticesine (varıl . masını ummaktadır. Pöti Pariziyen gazetesi diyor ki: “12 kânunuevvele kadar (müsli. hane bir uzlaşma temellerinin atıl - mast ve bu suretle petrol üzerine am- bargonun zaruri olarak (o doğuracağı beynelmilel gerginliğin önüne geçi - lebilmesi lâzımdır. Çünkü İtalya, bu zecri tedbirlerin o “dostluğa münafi, bir hareket olduğunu ilâve etmiştir., İtalyada zeeri tedbirlere karşı mu- kavemet tedbirleri devam etmektedir. Zengin İtalyanlar otomobillerini fa . beklenebilir Roma başhahamı, yahudi cemi? nama yahudi mâbedinin günü cile, şamdanını vermiştir. Musolini sulha yanaşmıy0” Paris, 3 — Röyter ajansının va muhabiri bildiriyor: İtalya — H harbini durdurup sulh zemini bes için sarfolunan diplomatik iy şebbüslerin suya düştüğü anlaş" Sinyor Muselini tarafından Tunan şartlar, sulhe esas teşkil < miyecek mahiyettedir. Musolini | durumundan zerre kadar e Tedakdr | ta bulunmamakta ve bu bu dur” zerinde ısrar etmektedir. HABER — Musolininin sai giz larında hiçbir fedakirlıkta br madığına dair olan bu habere etmek? mesine kat'iyete yakım bir da verdiği kararda sulha imkâ" şist teşkilâtlarına vermeğe başlamış - “> ! sa sulhten ümidi kesmek Ja ala tedir. Bu takdirde petrole kon ambargonun ayın 12 sinde 21 eğil edil * olan 18 ler komitesinde ka şekilde nanmak lâzımgeliyor. İngiliz kabinesinin Mn lunamazsa kabul edilmesi li dı, Fransız parlâmente sunda bir fırtına | — Daval ! Son Faşistlerin cuş artağıöı” — Adliye Bakanı ! Sen istifa et! “ Parlâmentonun dünkü toplan tısı hep böyle bağrışlarla dolu Dün Fransız parlâmentosu en) gürültülü toplantılarmdan birini yapmıştır. Bütçe meselesi, evvelce de kararlaştığı gibi ikinci toplan- tıda görüşülecekti. Dün Fransada- ki birlikler hakkımda verilen istih- zah takriri müzakere edilmiştir. Sol cenah partileri mümessille- rini hükümete hücumu epey şid- detli olmuştur. Sol cenah mümes- geçti rollere işaret etmiştir. Bu sırada Başbakan ven dönerek: “Sen de bunların s4 “a tağısın!!,i, diye bağıranlar s0 tur. Gene sol cenahtan biri, * yi list bir saylava geçenlerde ei kast yapanların serbestçe d0' var larmı söylemiş ve bazı #89 adliye bakanına dönerek: silleri, bugünkü Fransız hükümeti-| (— “İstifaet!, nin faşist Fransız partilerine yüz Diye çığrışmışlardır. po verdiğini tekrar ederek 1934 yılın- Münakaşalara, daha gö” da Pariste vukua gelen kanlı çac-| kavgalara perşembe ve cum? pışmalarda faşistlerin (ooynadığı| leri de devam lime Çinin Londra elçisi Firavunun mezar” J açanlar aponyanın Alim Bredsted,, Dokuz devlet muahedesini ihiği ettiğini Ingiliz hükümetine bildirdi Londradaki Çin elçisi İngiliz dış bakanlığına giderek Çin hak kındaki dokuz devlet muahedena- mesi ahkâmının Japonya tarafın dan ihlâl edilmiş olduğuna İngil tere hükümetinin nazarı dikkatini çekmişitr. Bu teşebbüs, şimali Çinde, Ja ponyanım nüfuzu altmda muhtar bir hükümetin teessüsüne mani ol mak istiyen diplomatik tedbirlerin sonuncusu gibi telâkki edilmekte dir. Çinin Paristeki işgüderi de! Fransız başkanını görmüştür, | kevi salonunda balunma!4”” Esrarenğiz bir şeklide Eski Mısır Firavunu m men'in mezarını açan Bredsted Amerikaya gi y hastalıktan ölmüştür. Doktorlar bu hastalığı” ed faza ediyorlar. Ölen Bredsted “Tutak gri” dıkları,, hakkındaki eft pek tabii surette — als” Davet Tatantulepor. kulübü 8-12 985 pazar vi “il kulübün senelik kon; izin purda yakalandığı ; geri zerinde sıkı bir ketumiyet ” mezarını açanların Tünetine İZ e” tanınmıştı. ğ w z | | ğından bütün üyelerin Cari