11 Ocak 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

11 Ocak 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

* Elm X Duglas Ferbanks meşhur seyyah Marko Polo'nun hayatın: dair bir film çeviredektir. Filmi.! ekser sahneleri Çinde ve Duglasın| hususi yatında almacaktır. Dugla.| Çine gitmeden evvel yatiyle Vene- diğe gidecek ve Marko Polonur doğduğu şehir olan burada baz: sahneler alacaktır. X. » Geçen sene Cek Okey'in an! nesi film çevirmeğe başlamıstı Haber verildiğine göre, Cin Har lunun annesi de yakında bir film-| de rol alacaktır. X Holivud yıldızlarının en es meri Dolores del Riyonun gelecek! filmi renkli olacaktır. Birkaç senedenberi film çe-| virmiyen sarışın yıldız Lilâ Hyan: İ “rar sinemaya başlamıştır. bö KUÇUK HABERLER 2x Kledet Kolber, Presman a4 lı bir doktorla evlenmiştir. > Meşhur rejisör Maks Rayn- hard, gelecek filminin “Hofmaı hikâyele *,, olacağını ilân etmiş tir. Halbuki Londradada böyl: bir film cevrilmekteydi ve baş ak- törü de Holivudda her nedense iş bulamıyan Denis King'di & Foks şirketi tarafından an gaje edilmiş olan Fransız yıldı. Simon Simon bir film için Para. mont şirketine kiralanmıştır. Si- mon Simon bu filmde Şarl Buayn ile birlikte oynıyacaktır. 2. Meşhur tiyatro ve sinema yıl dızı Elizabet Bergner Londrada çok muvaffakiyet kazanmaktadır. Atris tanınmış İngiliz muharrir Sir Cems Barrinin kendisi için yaz mış olduğu “ Davud ve Calut,, r'- yesinde baş rolü almıştır. X. Ramon Novarro bir operet'e rol almak üzre gecenlerde Budr. peşteye gitmiş, fakat tiyatro di . rektörile anlaşamamıştır. Ramon Novarro şimdi Londradadır ve ora da bir müzik holde şarkı söyle . mektedir. X. Çar! Caplen, “Yeni Hayat, filminden sonra yapacağı filmde de Polet Godar ile . birlikte 5: nayacaktır. > Mevzuu Hanri Bernştaynın bir piyesinden alınarak hazırlan. makta olan “Samson,, filmi ge * çen hafta tamamlanmıştır. Artist- leri, Gabi Merley ve Gabriel Dor- zia, Harri Bor, Andre Lügedir. 26 “Kızıl Sultan,, Filmini çevi - ven vejisör Karl Grün şimdi Lon- drada “Palyaço, ; filrsini yapmak- “tadir. Filmde baş artist Rihard Tavberdir. X Anni Oondranın en son fil . mi olan “Küçük Kont,, geçen haf te Berlinde gösterilmeğe başlan- mıştır, > Elisa Landinin annesi Kon - "es Karolin Zenardi Landi Holi vudda ölmüştür. On yedi yaşında olan An y mevcut sinema yıldızlarınm tabii çocuklar müs- tesha, en gencidir, en yaşlısının - kim olduğunu bilmiyen kal Mey Vest! Lâlyan Harvey Bir ingiliz artistine göre Holivud Aslen İngiliz olan ve son za- manlarda Holivudda film yapan Merl Oberon Holivudda sorulan birkaç suale şu cevapları vermiş- tir: Holivudun en sevimli kadını: Norma Şirer. <i sinema Yıldızı: Marlen Dir h Holivudun 1 numaralı esmer': Dolores Delriyo. Holivudun 1 numaralı sarışını: Cin Harlu. Stüdyo arkadaşlarının en iyisi: Miryam Hopkins. Mükemmel adam ve mükemmel aktör: Herbert Marşal, Film arkadaşlarının en mükem- meli: Fredrik Marş Holivudda en iyi giyinen erkek ler: Samoel Goldvin ve Fred As- ter, Amerikalı erkekler: İngiliz er- keklerden daha az mütehakkim. Amerikalı kadınlar: Güzellik inüesseselerinde şimdikinden az vakit geçirseler mükemmel ola caklardı! rilmiyen son filmlerinden birin Rekorların neticesi Amerikada bir sinema kum- panpası Atlântik denizinin tayya- re ile aşılması rekoruna dair bir film çevirecekti ve filmin adı “Ha- vada yirmi saat,, olacaktı. Hazır- lıklara başlandı, ilk sahneler çev- rildi ve yeni bir rekor ortaya çı- kınca filmin adını değiştirmek za- rureti duyuldu. Filmin adı “Hava- da on altı saat,, oldu. İkinci bi kor üzerine isim tekrar deği: di ve “Havada on üç saat,, yapıl- dı. Bu sebeple filmin çevrilmesi i- şine sürat verilmiştir. "Trende sinema İngiltere demiryolü' Kumpan:” yalarından biri şimendiferlerine bir sinema vagonu ilâve etmiştir. Bu vagonda seyahatin devamınca mütemadiven film gösterilmekte- dir. Vagonda altmış kişi için yer vardır. Ücret otuz kuruştur. Yal- nız perdenin eb'adı biraz küçük- tür, ancak 193 Xx 152 santimetre dir. Katkarin Hepbörn son settelerin en “artist, yıldızıdır,