11 Ocak 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

11 Ocak 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Kereste fiatleri sebepsiz yere yükseliyor Ziraat müsteşarı “ Piyasada ihtiyaçtan...
 Petrol ambargosu galiba suya düşüyor Ingiltere Italyanın çok zayif düşmesini istemiyormuş, İsveç teklifte ulunmıyacakmış...
 Yeni ilim ocağı Ankarada tarih, dil, coğrafya fakülteri açıldı. Bu yeni ilim ocağının kuruluşu mmemlekette bilgiyi ve ilmi

V an Sina Bugün Sahife "Bugün Sahife Sene 18 — No, 6100 — Fiatı her yerde 5 kurup CUMARTESİ — 11 Künunusani 1936 Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Habeşler bir zafer kazandılar Saikasd teşebbüsü maznanları mahkeme huzurunda Petrol ambargosu galiba suya düşüyor İigiltere Italyanın çok zayif düşmesini istemiyormuş, İsveç teklifte ulunmıyacakmış Yeni ilim ocağı Ankarada tarih, dil, coğrafya Gakültesi açıldı. Bu yeni ilim ocağının kuruluşu memlekette bilgiyi ve ilmi araştır. maları arttran ber yüksek irfan mücsseteri gibi sevinçle karşılan a, Ankarada açılan fakültenin başka bir değeri varı Türk milli. lan iki bilgiyi dil ile tarihi, kendine başlıca tet- kik sahası yapıyor. Türk dili ve Türk başlandığı devirdenberi, bu müp- hem cereyana kuvvet vermek İste- Yenlerin sarıldığı iki mevzu idi. Fakat, bu ilk hareket, dilde bir kalmıştı. Millete varlığını ve eakiliğini Breten dil ve tarih, uzun asırlar yabancı unsurlarla karışık ve meç- bul kaldıktan sonra; bir böylece ön sıraya geçe caksız Okyamısın derinliklerine iremedi, O kadar cılız (di ki ilk çarpışma: n Bu sahalardaki ciddi tetkik ha- in me zaman başlar bep biliyoruz. Dilde de tarihte de Simi, sürekli, verimli “çalışmal "Alatürkün emrile başladı. Her şube için cemiyetler kuruldu. tik tan bu bilgileri öğretecek, taraftan araştırmalara devam e- bu ikinci vazife imdir, ve Fakülte profe- Iigilterenin; sulh muahedelerinin . gözden geçirilmesi için bir konferans toplanmasını teklif- edeceği söyleniyor Londra 10 (AA) — muhabirinden: Bay, Habeşistanda her. hangi birmu- vaffakiyetsizliğe uğraması tak. dirinde - İtalyanın Avrupadaki nüfuzunun ne suretle muhafaza edileceği meselesi dış işleri be gök meşgul et kanlığı maahafilini mektedir. Binmetice bu ayın yirmisinde Cönevrede toplanacak olan zecrt tedbirler komitesinin petrol tze- kü Ruzvelte © tarihe kadar kâfi salihiyetleri almış bulunmyacak. ir, Bundan başka Londradaki 4 Dele bombardıma. almak istiyor. görünmemek için İsveçin aribargo konulmasını istemek ta. sayvurunda olmadığını beyan et. möktedir, Buna mukabil Sovyetlerin am- bargo konulması lehinde müde bulunmaları ihtimali yok Maamafih M. Eden ile Sovyet- lerin Londra sefiri bay Maieki n- bir kat daha tebarüz eden Uzak sörlerinin asıl işidir. üncü sebil gark meselesinde de ihtiyatlı dav- yanılmakta olduğu zanmolunmak- Nihayet lağiliz yüksek mahafi- li, Almanyanın geniş mikyasta si- lâblanmasından tedehhüş etmek- tedirler, Bütün bu sebeplerden dolayı Cenevre mücstesesi, 20 kânunusa- ni tarihinde petrol üzerine ambar. 8o konulması meselesinde kat Bir vaziyet almış olsa bile tngili lerin - Amerikanın düşüncelerine tevfikan - umumi bir ambargo konulmıyarak yalıız muhasemat tan evvelki miktarlardan fazla petrol verilmemesi teki be lurimaları ihtimal dahilindedir. (Davam 4 nci sühifede) AKŞAN'ın eş (Yün örgüsü işleri) sergisi Beyoğlu Akşam kız sanat mektebindedir Sergide teşhir ediler eserler: Bugün 10 Kişilik bir jüri heyeti te. rafından tetkik edilerek de recelere ayrılacaktır. Sergi 12/1/936 pazar günü nat 17 de kapanacaktır. Bugün her elde bir KARİKATÜR yar, İkine sayım o kadar zengin yazi ve esielerle dal olarak çıktı ki saatlerce herkesi meşgul ediyor. Bugün siz de bir KARİKATÜR. alınız ve koleksiyonuna Nm 'a, an) 2 Yakarıda Ankara ağır cet “mahkemesi heyeti, aşağıda mahkeme önünde “toplanan - halk Kereste fiatleri sebepsiz yere yükseliyor Ziraat müsteşarı “ Piyasada ihtiyaçtan fazla kereste vardır ,, diyor Son zamanlarda kereste Fiat | leri: bazı spekülütörler yüzünden | weeire mikâbı başına bir. buçuk Geçen sene metre mikâbi 27 lira olan keresteler 29 liraya çık- işte, ÜDevamı 4 üncü sebitde)