11 Ocak 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

11 Ocak 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

| İ sommazseni, MAÇ amm ümidi AGE yan AKSAMDAN AKŞAMA © | ARADA SIRADA istan -Uder || ŞEHİR HABERLERİ Kaya köprüsü İstanbul ile Üsküdar arasinda yapılması düşünülen köprünün 1s tanbulun güzelliğini bozmıyaca- ğa tahakkuk ettiğini farzedelim. O zaman, bu teşebbüsü bir cips olmak itibarile muhakeme etmek sirası gelir, Böyle bir köprü bize ne gibi * faydalar temin edecek? Bu faydaların uzun bir lis tenzim etmek kabildir. Avrupa #renleri, biç aktarmasiz Aayaya ge- gecekler. Üsküdar, Kadıköyü ve Haydarpaşa tarafları İstanbulu bir mahallesi haline gelecekler. Lir man meslesi halledilecek vesaire... Bu faydalar karşısında hemen kararımızı vermeden evvel, köpe rünün kaça mal olacağını düşüm mek ve bu masraf ile temin edile cek istifade arasmdaki münasebe- & araştırmak vazifesine sira gelir, stanbul » Usküdar köpri 10-15 milyon türk lirasına mal olar cağı söyleniyor. Bu parayı kim verecek? Yalnız başına İstanbul şehri mü verecek? Bu lstanbul » Üsküdar köprüsü sirt Hatanbul şehrine mahsus, ma- halli bir teşebbüs mahiyetinde görünmüyor. Eğer Bu köprünün hizmeti sadece şehirin Anadolu ki- yım ile Avrupa kıyısını birleştir. duk. İstanbul ancak anki ten , bir kaç milyon nüfuslu zen- gin bir şehir olduktan sonra böy- Te bir köprü yapmayı düşünebilir. di. Bugün için bu kadar fazla bir lüksü bu şehrin bütçesi kaldır. 'mazdı. Hastanelerinde lohusa ka- dınlar koyun koyuna yatan verem ileri sokaklarda dolaşan bir şe- hir, kaldırımaız sokakları ile bir mezbaha hali gösteren mahallele- Tini temizlemeden böyle bir köprü yü aklına getiremezdi. Bunu ya Parsa evdeki eşyasını satarak dığı taklid bir kürk manto ile Tumba oynamağa koşan bir mahal- le kızına benzerdi Köprünün en büyük faydası Av. Tpa ile Asyayı birleştirmek husu- sunda göze çarpıyor. Bunu temin etmek istanbul şehrinin borcu dex ildir. Böyle bir fayda mülâhaza- sile köprünün inşası lüzumuna hükmedilirse ihtiyar olunacak masrafa bütün memleket iştirak etmek, yani devlet bütçesinden masrafa yardım edilmek lâzım ge- Tir. Menfa lerin masrafma da umum etmesi en tabii bir kaidedi i umuma aid teşebbüs Taşdelen suyu Tamir bitti, mem- ba iki güne kadar açılıyor Taşdelen sayu mwombamda pılmakta olan ıslah işi bitmiştir. Memba Iki güne kadar açılacak” tr. Evkaf müdürü Niyazi dün 'kendlelle görüşen bir muharriri: mize bu hususta günleri söyler Bişi —“ Her hangi bir suyun mem- ba ile civarm korumak için koruma mntakası tesisi icap eder. Bunu ehemmiyetle göz önünde tutan evkaf müdürlüğü ilk iş ola» rak Taşdelende büyük bir koruma ala tai ai na sizelere doldurulması işi de ba İ suretle daha temiz ve daha mun- tazam olacaktır. Membada birinci ve ikinci ba yarda alah ameliyesi yapılmış Bu suretle eşine tesadüf edil çüreelemişe içinde elde etmek imkânı olmuştur. Bu ameliye neticesinde suyun miktarı da artırılaıştır. Suyun membadan temiz alınması için de barı tedbirler almaktayız. Bu arada yeni memurlar tayi edeceğiz ve bu memurlar menbaa, acamaları temizletecek- larını memurlar. kapat E miyezlrd "ME güne kadar vaz Poliste terfi Yapılan imtibana yüz kadar memur girdi Polislil doldurarak üç e e ları arasında dün İstanbul emniyet müdürlüğünde bir imtihan yapıl we daim anlaş kanas ve şubelerden yüz kadar memur ip | Mümeyyizler huzurunda yapılan imtihan evrakları Ankara emmi. yeti zenamiya ietidüzliğüne göz derlecek, orada tetkik edildik. een denler bildirilecektir. Üçüncü ko- | mirserliğe terfi edenlerden bi kısmı muhtelif vilâyetler emniyet | müdürlükleri emrine nakledile- le e Bir otomobil bir kadını yaraladı Perçine adında bir kız dün Tar. labaşı caddesinden geçerken şe- för “Ahmedi otomobili çarpmış bir çok yerlerinden tehlikeli su- Tette yaralamıştır. Perçine zabıta tarafından hastaneye kaldırılmış, şoför Ahmed yakalanarak tahki. cü komiserliğe Kata grişilmiştr, Süzme havuzları Filtre havuzlarından dördü yakında açılıyor Terkos suyunu süzmek işin yeniden inşa edilen ve servise konan kaba ezme havuzlardan sonra filtre havuzlarına aid inşa” atm dört aya kadar biteceğini yazmıştık. Sular idaresi, şimdi faaliyette bulunan filtre havuzlarının bie yaca kifayet etmediğini göz önünde bulundurarak laşaatı bir an evvel bitirmek için tedbirler almıştır. Yapılacak sekiz Giliro havazun- dan dördünün. inşasi beş, yirmi güne kadar servise konulacaktır. Diğer filtre havuzları da dört ay sonra tamamlanacaktır. Bu suretle su yan daha iyi sözülmesine imkân olacak, sürme işi gecikmeyeceği işin su daha bol gelecektir Hırsız dilenciler Tavukları aşırıp giderken yakalandılar Kendilerine dilenci süsü vere: cek mahalle aralarında dolaşan ve fırsat buldukça hırsızlık yapan Mualli ve Arife adlarında iki ki. dın yakalanmıştır. Bunlar evvelki gün Çapa civarında bayan Fatma» nın evinin önüne gitmişler, Mual- kapıdan ekmek istiyerek evde: kileri işgal ettiği sırada Arife de bahçe kapısına sokulmuş ve elin- deki mısırları atıp bayan Fatma pin tavuklarını yakalamıştır. Torbanın içine doldurulan tas vuklar bağırınca bayan Fatma şüp- helenmiş ve iki kadın yakalana- caklarını anlıyarak kaçımağa bap- lamışlardır. Fatmanın müracaati üzerine polisler hırsız kadınları kaçarken yakalamışlardır. Bir işçi kömürden zehirlendi Kadköyünde Raşid paşa mahal. lesinde yeni yapılmakta olan bir binada işçi Hü manın bir odasına girip yattın. çıkmadığını görünce kapıyı vur. cevap alamamışlar. dır. Hadise polise haber verilmiş zorla kapıyı açan polisler Hüseyi- ni yatağında ölüm halinde bulmuş- ardı Hüseyin derhal Hastaneye kak darılmıştır. Bu adların akşam yaz tarken odasına mangal koyduğu üsküdar meydanı Tanzim için bütçeye tahsisat konacak Üsküdar iskele meydan, bari binaların timliki seretile açık mop fakat elde tahsisat kalma dağı içim meydanın tanzimi kal aştı. Bundan başka mimar Sin: eseri olan iskele camlile medre- Senin tamamile meydana çıkması için meydanın çarşıya doğru ge- işletilmesi ve buradaki dükkân ların ietimlâki lâzım geliyordu. Hstimlâk muamelesine başlanmış, bir kısım emlâkin istimlâk be delleri ödenmiş, fakat etimlâk tir, Meydanın tamamile düzelt. mesi ve burada muntazam bir park yapılması İçin 936 bütçesi e yeniden tahsisat konacaktır. Diğer taraftan iskeleden Paşa- Basanına doğru uranan yol bitmiş gibidir. Bu yol çok mükemmel yapılmıştır. Iskele meydanının dü- Zeltilmesinden sonra Üsküdar İskele başı, Istanbulun en güzel muntazam yerlerinden birl olacaktır. Garip intikam Bir kadın komşusunun evini yakmağa kalkıştı Fındıklıda oturan yir i larında Necmiye adınde la komşusu Hatice ötedenberi kain ediyorların Evvelki gün bu iki geçimsiz. komşu sokağa süpürüntü atmak meselesinden dövüşmüşler, ya komşular girerek ayırmışlardır. Necmiye kavgada hiddetini ye- nemeyince Haticeden intikam ak. din evinde bez parçalarından bü- yük bir yumak yaparak: gaza ba- İırdıktan sonra akşamı karanlığı basınca bunu almış ve Haticenin evinin duvarına sokulmuştur. Necmiye gazlı. bez yum Haticenin duvarında tahtaların iyice yerleştikten sonra bir kibrit yakıp bezleri tutuştur. muştur. O sırada sökaktan geçen polis devriyeleri bu hareketini görmüş- ler ve derhal kendisini yakalıya- yak evi tutuşturmağa başlıyan gaze li bezleri çıkarıp ateşi söndürmüş- lerdir. Necmiye bakıkında kasden yangın çıkarmak saçundan evrak tanzim okunarak adliyeye veril. miş ve kendisi tevkif edilmitir. işl henüz tamamile meticelenmemiş" mağa karar vermiştir. Hiddetli kar) | | Küyafetin, haleti abiye üzerine de büyük tesiri vardır. Her gün traş olan, her gün temiz gömlek giyen, her gün kundurasını boya tan, kıyafetine itina eden bir in- sanın tembellik elmesine, konuş. tuklarına sert muamele yapmasi: na pek imkân yoktur. İşte bunun için değil midir, ki merasimlerde. bulunanların kıyafetlerine itina eğ meleri mecburiyet şeklini almip- tir, Hattâ medenileşmemiş kabin Telerde bile merasimin ayrı bir ki- yafeti vardır ve bunun içindir, ki mektebe giden talebenin temiz gi- Şinmiş olmasına itina edi Kolalı gömlek, kolalı yaka, kra- vat, iskarpin, ceket, yelek, panta- Jon insanların harekâtını mühmel- likten kurtaran, vücutlarile bera- ber iç duygularına çeki düzen ve- ren birer âmil elmuşlardır. Bizde ne zamen resmi devsir. deki bazı memurların, işi düşen. lere sert muamele ettiklerinden, vazifelerini sürüncemede bıraktık. larından bahsedilse gözlerin önün ne traşları bir karış uzamış, min tanlarının boyun düğm ayakları terlkli, masaları tozlu, iskemleleri kırık bir takım insan. lar gelir, Nasıl ki, ingiliz polisinin aksamaz vazifeşinaslığı konuşuk. duğu zaman da kıyafetlerini has torlarız. Sert dik yakalar, lekesiz, #öküksüz elbiseler, ellerinde ter. temiz eldivenler... Elbette ki otorite #elkin eden böyle bir kıyafeti ta» sıyanlar ruhlarını bu telkine kap- tracaklardır. Sanatkâr, kaka, man kıyafetine girip kahraman evzai takına takına bir kahraman Tuhu taşımağa başlar ve rolünde pe olmadığı için iş kâyetleri azaldı, arada bir bahsedileir ve tramvay yatmanlarile biletcilerinin kaba muamelelerinden şikâyet edilir. Bunun belli başlı sebeplerinden. biri kıyafetlerinin sünepeliği de- Bil midir?.. Yaz günleri kokmuş Yün elbiselerle, ayaklarında yar. tik keten pabuçla iş gören insane lardan ne bekliyebiliriz ve düğ- mesi kopuk, boyun ilikleri çözük, tü başı lekeli bir memur vazife sini hakkile başaracak: haleti Tu- eyi nasıl besleyebilir!.. —S, K. , Evkaf müdürünün mz di imiz evkaf müdürü Niys- | sinin tekaütlüğünü istediğini yaz mıştık. Niyazinla bu isteği umum müdürlükçe kabul edilmiştir. Şo bat sonuna kadar çalişacak ve arzusu Üzerine tekad olacaktır. Bay Amcaya göre, ISorulmadan başka yere banlamaz başka dile çevrilemezi 5 Halin iyeleine Bakmak iğ e derinde biter haysiyet di < Meselâ ölçüden bir şikâyetin var di, bemmen ulan, Bana