11 Ocak 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

11 Ocak 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 AKŞAM 11 Künunusani 1836 POLITIKA Hava değişiyor Havas ajanının Lendradan verdiği ir taraf, baran değişmek özere ol. duğu öneriyor. hanlar pek akştmek teiyer. “Sad alya, Ailede çok zayıf Halhal Almanya labidiğie sille. iyor. hile banda kerkyarlar. Japonya, Uzal şarki parcauızca iler ayin duryor. Bu de İnglilerin işine gelmiyor, ve İtalya le kavgaya taşar” Yeni kananla yüzde 20 den yüzde 66 ya kadar indiliyor Ankara II Çâkşam) — Hay van vergilerinde mühim tenzilât yapan yeni kanın lâyihası mec- isin pazartesi günkü toplantısım- | du görüşüleceki Lüyihaya göre koyun ve keçi- 'den hayran başına 40, Merinos koyunundan 20, tiftik keçisinden. 30, sığır, at ve katırdan 60, eşek ten 25, mandadan 75, deve ve do. | muzdan 100 kuruş almacaktır. Bu suretle bayvan vergilerinde cr. kisine nisbetle yüzde 20 den yüzde 66 ya kadar tenzilât yapılmış ola- caktır. Küçük haberler Bu ay nihayetinde gümüş mecidiyeler tedavülden kalkacak. br Ce mele, Mil #metçe 42 kuruştan al “Yeni Yanan sefiri M. Raket 25 künenusenide X iktisnd vekâleti 95 kapta ile çahçının imtihan evrakını deniz Hcaret müdürlüğüne indeetmiştir. İmtihanlarda muvaffak olanlara yakında diplomaları verilecektir. X Tahlisiye idaresi 24 senede eahillerimizde 5277 insan kurtar. Daştan. Almanyada kıp olimpiyadı. va 9 sporcumuz gönderilecektir. Sporcular 15 kânmüsanide Ba. Teket edeceklerdir. Amerika elçisi Mi Skinne- yin burada vazifesi bittiğinden bu hafta sonunda memleketine dönecektir. : X Veremle mücadele cemi- yeti, Erenköy sanataryummad 40 yataklı paviyonun devamı in- şasına karar vermiştir . Çinde vaziyet Tiyen Çin 10 (A.A.) — Japon yanın yeniden ileri sürdüğü tar İepler dolayısile Japon ordusu mun yakında şimal Çim muhtar idaresi üzerinde yenider bir taz- yik yapması ihtimali vardır. öğrenildiğine göre, yüksek rüt- beli Japon zabitleri konferan 41, şimali Çindeki Çin kıtaları Addis - Ababa 10 (A.A) — Buraya gelen bir habere göre Gorahsiye takriben elli mil me- safede kâin Kerellede Beli var isinin kıtsatı ile bir italyan kuv- veti arasında geçenlerde vukun ile bir çok mühimmat da zapte dilmiş olduğu bir İtalyan zabit le yüzlerce askerinin telef ok dukları haber verilmektedir. Adis Ababa 10 — Röyter ajan- sından: Dole havalisinden birine zid haberler geliyor, Ha- beşler Kerellede İtalyan askerle- zine karşı büyük bir mavaffakı yet kazandıklarını söylüyorlar. İyi malâmat alan mahafilde Işıkları maskeleme Dün gece Karşıyakada bir deneme yapıldı İzmir 11 (Akşam) Dün ge ce mak yizmile Keminle Köz yakada ışıkları maskeleme dene- mesi yapılmıştır. Yarım sent e ka demeye yaffalayle neticelenmiştir. Deneme başlayınca ışıkların Birden söndürülmesi, vap, rem otomobil ve tramvayların yerle rinde durmelarile bayat durmuş, Karşıyaka kesif karanlıklara gö- mülmüştür. Halk, Karşıyakamın bu man- yarasını seyret. Deneme ei 'nasada şehir üzerinde bir hava filosu uçuşlar yapmıştır. Ordu. saylavının. tekli Ankara 10 (Akşam) — Ordu saylavı Hamdi, Askeri Tıbbiyeden çıkan kizyaperlerle diç hekimle: ili m köyünde Bir vagon zon yoldan çıktı, hat bir kaç saat kapandı Dün sabah saat 8,50 de Sirke- ciden kalkan Edirme muhtelit tre- ni Hadımköy civarından geçerken | arkasında bulunan ecnebi vagonu hattan çıkmıştır. Muhtelit tren yoluna devam ederek Edirneye gitmiştir. Katar. 'dan ayrılan yük vagonu Avrupa dren yolunu kapamıtır. Hat akşam saat 18,5 te açılabil- miştir. Kazanın sebebi hakkında. ki tahkikata hükümet başmüfet. Hişi B. Selâhaddin e) koymuştur. Salâhaddin, Çerkes köyünden İstanbula gelen bir marşandiz ka- tarımın Çatalen ile Hadımköy ara- sında dört yerinden koparak ka: zaya uğradığı hakkındaki habe vin doğru olmadığını bir muhar. virimize söylemişti Iktisat vekâletinin yeni nizamaamesi © Ankara 10 (Alkşam) — ikneat vekâleti teşkilâlina dahil iderele- şiddetli muharebeler olmuştur. İki taraf ta mühim zayiata uğ- Yarıştı. talyanların bir aç veil ölerledikleri sanılıyor. Ras Desta takviye kıtaatı istemiştir. 35 bin işi Sidonaya ilerliyor. Halyan resmi tebliği Roma 10 — 93 numaralı resmi tebliğdir: Eritre cephesinde tay- yarelerimiz müessir istikşafları- za devam etmişler ve Ambara- dada yeniden toplanmış olan Habeş kuvvetleri üzerine bomba atmışlar. Badoglio Imdad İstedi Londra 10 (A.A.) — Pertinak- sin Dally Telegraf gazetesinde im- Hişar eden bir yazısına göre, doğu Kahveye giden talebeler Kültür bakanlığı uygunsuz! yerlerde görülenlerin cezalandırılması bildirdi — Kültür bakanlığı orta mektep ve lise ta: İebelerinin kalvelere devam ettik lerinden dolayı yapılan şükâyet- ler üzerine bütün mekeplere bir tamim göndermiştir. Bu tamimde, mektep idarecile- yile muallimlerin, talebelerin dışa- daki Bareketlerile daha yakın: dan alâkadar olmaları ve uygun vaz yerlere devam ettikleri görü Ankara 10 (Akşam) — Dün açılma yermi yapılan Ankara dil, tarih ve coğrafya | fakiltesinde bugünden itibaren derslere bap lanmıştır. Yeni gelen Alman pro: Senörleri maubtelif derelerini vermiş Yüksek mektep mezunları mez askerliğe alınacaklar Ankara 5 — Yüksek mktep me- kında müsteşarlar komisyonu ta- yafından verilen karara göre, mü- dafen bakanlığınca. hazırlanan kanun lâyihası başbakanlığa ve- ilmiştir. Bu lâyihaya göre yük“ sek mektep mezunları mektebi 1 kinciteşrinde talepve müra- enatlarına bakılımıyarak sekerli vazifelerini ifaya davet olunarak. atiyat yabit mektebine sevkedi. ieceklerdir. ei Efgan dış bakanı © Ankara JO(AA) — Efgan dış işleri: bakanı Serdar Feyz Muhammed Han bugün İş ve Zi- rant bankalarile Sümer Bankı ve Yüniş fabrikasını gezmiştir. iş ve vazifeleri hakkında har e Pie emdr zunlarınm sekerlik hizmetleri hal Hkmallerini müteakip gelecek: olan| Bu Sabahki Telgraflar | Habeşler Gorahai mıntakasında 6 tank, 9 mitralyöz almışlar HKalyanlardan yüzlerce kişi ölmüş, Dolu mıntakasında şiddetli çarpışmalar oluyor Afrikası İtalyan kuvvetleri başla mandanı mareşal Badoglionun 90 bin kişilik bir yardımcı kuvvet is temiş olduğu haberi mevsuk bir kaynaktan Parise gelmiştir. < Ababa 10 (AA) — “ee seyyar sıhhiye heyetinin. Bombardıman edilmiş olduğu ye- ve gitmiş olan beynelmilel kı. salhaç delegesi dekter Junod, Cenevreye bir rapor göndermiş. tir. Bu raporunda İsveç sıhhiye beyetinin uçaklar tarafından mü- kemmel görülebileceğini ve bi- macnaleyh bombardımanın bey- nelmilel kanunlara aykırı bir ha- Teket olduğunu beyan etmektedi Yunan seçimi Küçük parmak ucunun mürekkebe batırılması teklifi Aim 10 — Venizelist partisi başkanı M, Sofulis önümüzdeki in batta bazı müntehiplerin iki ve üç defa vey vermelerine mâ- olmak için hükümete münte- hiplerin rey verdikten sonra kil. çük parmaklarımı üç gön silin. miyecek bir mürekkebe batirma- Tarımı teklif etmiştir. Hükümet kabul ikişer intihe Gunu haber almıştır. “Atina 10 — Eski dış işleri ba- kanı M. Mihalakopulos önümüze Hel a bae Ingiltörede seferler durdu nehirler taştı Londra 10 (A.A) — Şid etli bir fırtına olmuştur. Bütün. 'deniz. ve baya servisleri tatil edilmiştir. Memleketin büyük bir kısmında telefon ve telgraf mer. baberatı bozulmuştur. Rüzgürun sürati saatte yüz elli kilometreyi geçmiştir. Mançester polisi, / frtınamın şiddetinden dolayı halkı radyo, mümkün olduğu kadar evlerin. den dışarı çıkmamağa davet et Yağmurlar yüzünden Taymis öekrinin suları tekrar kabarmış ter. Kenkde geniş bir çok sahalar, Sualtında kalmıştır. Hararetde. yeceni, istinat olarak: yüksektir. Kiyılarda. bir çok noktalarda kaz alar vukubulmuş olduğu haber zeriliyor.>«â« le iri elçiliği Sofya 10 — elâ Bulgariz ga- zetesi direktörü “T. Popef, eki- e seir Hauptman masum mu? New Jesey valisibe dik- kate göyat bir mektup gönderildi Nev- York 10(A-Â) —De; Namı, Falimer Lida sin News - Jersey valisine gön e Ri noşreknaei Mektup (sahibi, Hauplmanın kendisine isnad olunan cürmün fall ölmndığımibeyan etmekin ve own hakiki miğerime necat fiğ yesi olarak verilmiş olan bank- notları sarfedebilirim ümidiyle ondan satın almiş olduğunu il ve eylemektedir. Mısırda manevra Iskenderiyede bir taarruz hareketi taklid edildi İskenderiye 10 — İngiliz ge mileri ve tayyareleri bu sabah Mmgitiz - Mısır konuşmaları Kahire 10 — İngiliz fevkalâde komiseri sir Miles Lampson lo- giliz - Mısır münasebatı halkın. dn müşterek cepbe liderlerile gö- rüşmelerine devam ediyor. Gerginlik bir parça azalmıştır Murhlar meselenin güçlüğün! dah alyi takdir ediyorlar Bir vapurda yangın Brest, 10 (A.A) — Sumatra ismindeki beş bin tonlok İsveç Güçer açıklarında Ar ra manda geneli İs zamörkür İmdadına Loşmuşlar. İngiltere - Japonya İngilizler eski ittifakı yenilemek istiyorlarmış gendiğine göre B. Edenin dış ba kanlığına gelişindenberi amiral. liğın bütün toplantılarında bu meseleden babsedilmiştir - Amirallk, Japonyaya yeni bir imuahelename tellif etmek taz uyacaktır. Ke Rk bele ee n