17 Ocak 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

17 Ocak 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

e 17 SONKANUN — 1936 ÇAPA MARKA UNLARI Sıhhat ve kuvvet verir # veris PİRINCUNU | YERLİ e EEMŞNİ | AL BAYER, Taklitlerinden sakınınız. Türkiye Ziraat Bankasından: Bankamızca yirmi beş adet standart ve beş adet kırk beş ilâ el- li santim şaryolu yazı makinesi kapalı zarfla eksiltmeye konul” muştur. Eksiltmeye iştirâk şartları: I — Teklif mektubu (Teslim müddeti tasrih edilmelidir.) 2 — Görülüp tecrübe edilmek üzere teklif edilecek makineler- den birer adet, 3 — Müteharrik aksamm analiz raporu, 4 < 075 teminat akçası. 5 - Yedek aksam ayrı ayrı fiat İistesi- Ja Banka Levazım Müdürlüğüne verilmelidir. Eksiltme müddeti 23 İkincikânun akşam saat on dörde kadar HABER — Akşam postası KANZUK MEYVA TUZU Tabii meyve usarelerile hazır - lanmış yegâne meyve tuzudur. Mide, barsak, karaciğer, böbrek! hastalıklarında fevkalâde faydalt| dır. Hazmi kolaylaştırır inkıbaz! izale eder, İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu — İstanbul Istanbul asliye altıncı hukuk mah- kemesinden; 935/178 Ahmet tarafm- dan Aksaray Muratpaşa Cerrah Ke- mal sokak 6 numarada oturmakta i- ken halen ikametgâhı meçhâl bulunan Raziye aleyhine açılan dava sonunda: Boşanmalarına müddeaaleyhin bir sene müddetle başkasile evlenmemesi ne 995 kuruş mahkeme masraflarının müddeaaleyhe yükletilmesine 15—12 —335 tarihinde karar verilmiş ve bu baptaki ilâm sureti mahkeme divan- hanesine talik kılınmış * olduğundan ilân tarihinin ferdasından itibaren İ on beş gün zârfında temyiz olunmadı- ğı takdirde müteakip kanuni muamele nin yapılacağı tebliğ yerinde olsak Yalmz birtüp kul'andıktan sonra aynaya bakınız! Radyolin Mükemmeliyeti hak- kında enson veen doğru sözü size o söyliyecektir. Bembeyaz, piril'pırıl parlıyan dişler, tatlı bir nefes, pembe sıhhatli diş etleri, temiz bir dıl, mikropsuz bir âğiz,. İşte Radyolinin eseri Bugünden itibaren sabah akşam kullanmaya başlayınız! Deniz Fabrikaları Genel Direktörlüğünden : Aşağıda yazılan şerait dahilinde dört işçi almacaktır. İstek - lilerin ilânın neşri tarihinden itibaren bir hafta zarfında Bon- servis nüfus kâğıdı ve hüsnühal verakasını hamilen Gölcükte genel direktörlüğüne şahsen müracaatları, : 1 — Elektrik veya telsiz montaj işlerinde çalışmış olmak. 2 — Elektrikli devrelere ait şamaları anlayıp bunları takip edebilmek, tesviyecilikte çalışmış olmak. 3 — Telsiz işlerinde çalışmış olan ve tehsizcilikten anlayanlar tercih olunacaktır. Gelip gitme masrafı kendilerine ajttin2 tercih hakkını muhafaza eder. (142) 152 PARDAYANIN — Pekâlâ! Eğer kont bir gün Fran- Saya dönmek İsterse onu bu düşlünce- sinden caydıracağınıza, fazla ısrar ederse bana haber vereceğinize söz ve rİyor musunuz? — Madam, hiç bir vakit Parise ge- ri dönmiyeceğiz. — Peki! Kalkınız kızım. Dütün hediyemi arabada (bulacaksınız. Flo- ransada sülâleme ait saraylardan bi- risini size verdiğime dair senedi gön- dereceğim. Alis bana teşekkür oetme- ytniz Bana kudretinizden fazla olrak sadıkça hizmet ettiniz. Onun için bu mükâfata hakkınız vardır, Alisin gözlerinden sıcak (yaşlar akmağa başladı, — Ah madam, fakir, bir dilim ek- meğe muhtaç, on parasız ve yaya yü Tümeğe mecbur kalsam bile (Pzrisi terkettiğim için gene mes'ud olacağım. Beni affediniz madam. Çünkü bu şe- hirde acı çektim. Hayatımı kendisine verdiğim adamla birlikte Parisi ter. kedeceğimi düşündükçe her şeyi unu- tuyorum ve bu saadetin bir rüya ol- masından korkuyorum. — Merak etmeyiniz... ve şimdi söz- Terimi daha büyük bir dikkatle din. leyiniz. Söyliyecek çok mühim © şeyle. rim var. Yavrum size karşı hud'*suz bir itimat besliyorum. > Hasmetpenahın sırları İçin mukaddestir, berim “vet, siz daima İyi bir kızsınız..) Fakat bu sefer söyliyeceğim şeyle” ne| politika ve ne de dine aittir. Eğer siz van anladığım gibi temiz kalp- bint kadın olmamıs olsaydınız kak böyle açmazdım. Kate, Öten Alise keskin bir bakış ÖLÜMÜ — Hayatımda, beni rahatsız eden bir hatam var! dedi. Alis, bir hayret eseri göstermeden, kulak kabarttı: — Evet, kadnılık hayatımı lekeli- yen bir hata.. Kraliçenin hayatıma gelince, bu öbür hayatım üstündedir. Size daha açıkça söylemek için Alis, müthiş bir sırrı öğrenmenizlâzm. Şarl, Hanri ve Fransuvadan başka bir oğlum daha var. Alisin halinde bir değişiklik olma- dı. Bn belki onun tarafından yapılan bir hataydı. Herhalde hürmetle karı- şık bir hayret eseri göstermesi lâzım- dı. 4 Gözlerile karşısındakini yemek derecesine gelen kraliçe deram etti: — Dördüncü bir oğlum daha var. O şimdi saltanat hakkından mahrum ve gözden uzak bulunuyor. Alis nihayet: — Ne? haşmetpenah, bu oğlunuz doğduğu andanberi (sizden uzak m bulunuyor?.. diye bağırdı. Bu hayretten doğan sözler öyle ustalıkla söylenmişti ki Katerinin bile bütün şüpheleri dağıldı. — Alis, size kendisinden bahsetti- ğim çocuk benim oğlumdur, Fakat ba- bası kral ikinei Hanri değildir. Buna ne dersininiz? N Casus kız, yüzünde ciddi bir hay- ret izi göstermek için bütün kuvvetini topladı. — Haşmetpenah, bu âciz ned'me- nize böyle müthiş bir sırrı nasıl aça” biliyorsunuz? diye kekeledi. — Demek ki hatayı pek müthiş bulu yorsunuz öyle mi? Evet, hakkımız var. Çünkü bilyük katerinin hayatı lekeli olduğu, bir gün buraya gelerek asalet zere ilân olunur. (19106) * 4 — Yapılacak imtihan neticesinde gündelik tayin edilecektir. 1 “156,, PARDAYANIN ÖLUMU W ileriye götürür ve krala osaldırmuğa kalkışırsa onlar kralı müdafan edecek ler ve onu Fransa tahtında mümkün olduğu kadar tutmağa çalışacaklar. dı. Günkü Şarl durdukça sulh de devam edecekti. Hügnolar bunu bili- yorlardı. Ve gene biliyorlardı ki Giz harp ve protestanlığın mahvedilmesi- ne taraftardı. İşte bunlardan anlaşıldığına göre Hügnolar dokuzuncu Şarlin misafir. severliğine güvenerek, dışarıda ulu - yan halkın gürültüsüne aldırış etmi- yorlardı! Fakat ahali, Katerin dö Mediçinin tuhaf bir gülümseme ile dinlediği baş-| ka bir gürültü daha koparıyordu. Bu sırada kraliçe oğlu o Şarli bir balkona götürerek : — Şevketmaap, sizi alkışlıyan teha- anıza biraz görlününüz! dedi. Kral balkona çıktı, kendisini gö- ren halk daha hiddetli bir şekilde ba. ğırmağa başladılar. | — Yaşasın Giz!.. Yaşasın bhaşku-! mandan!.. Gebersin Hügnolar!, | Şarl titredi İ Katerin onun kulağına eğilerek: | — Duyuyor musunuz şevketmnap? Artık işe başlamak zamanı geldi. E. ğer Gize fırsat vermek istemiyorsa. nız siz daha önceden başlayın! sözle. rini söyledi. Bir hiddet fırtınası kralın bütün benliğini kapladı. Gözlerinde kanlı bir ısık parladı. Geri çekilerek | salenur i- tarafına doğru giderken biribirleri. Ts sakin sakin konusan ve Dük Dol'e #» olacak harpfen hahseden OHavr dö Giz ve Amirel Kolisviyi eördü Dokuzunen Sar! onlara deli o gil| baktı, Birdenbire bir kahkaha kopar.| dı, Bu müthiş, uğursuz, korkunç gülüş kendisini derin bir ihtilâçla sarsmıştı. Katerin dö Mediçi ağır ağır uzak- Yaşıyordu. Bütün eğlence salonlarmı dolaştı, Geçtiği yerlerde o herkes eği- Yiyor, ve hürmetten ve belki de korku- dan doğan bir sessizlik oluyordu. Her zamankinden fazla sararmış olduğu halde ipekli elbisesinin içinde (o fildi- şinden bir heykel gibi geçti, Her nedimesinin önünde düruyor ve ona bir kaç kelime söyliyerek yolu na devam ediyordu. Belki bu bir pa- rolaydı. Nihayet bütün bu gezintilerinde yanında yürüyen dört kızla birlikte dairesine çekildi. Alis dö Lüks de bu dört kızm 2- rasmdaydı, Katerin, vaktiyle tarif etmiş ol. duğumuz genis ve muhfeşem odasına girdi. Bu odada bulunan o zergin kü- tüphane ile vakit geçirmeği sevdiği gi- bi uzun uzadıya buza şeyler düşünmek istediği zaman da bu odaya girerdi Ettiği bir işaret üzerine (yalnız Alis kendisini takip etti, Kraliçe, büyük koltuk o sandalye- sine oturdu. Alis onun ayağının altı. na kadife bir yastık koyarken #öze başladı. — Kızım, buzün Luvr sarayından çıkmıyacak, dali doğrusu beni terke etmiyeceksiniz. — Başüstüne haşmetpenah, fakat, — Evet, ne söylemek i biliyorum. Bu gece saat 5 riyyakı bekliyeceksiniz değil mi? Alis kraliçeye hayretle haktı. Ka» terin ise omuzlarını si z — Yoksa hepsini biliyor muyum? Mademki artık biribirimizden ayrıl