20 Ocak 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

20 Ocak 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

“Taksim stadında Galatasaray: 7 Taksim stadında son oyunu Galata! saray ile Eyüp yaptılar. Hâkem: Kemal Halimdi. EYUP. Hasan — Neşet, Neşet — Abidin, Şükrü, Sabri — Mehmet, Alâ. addin, Haydar, Zekâi, Avni, GALATASARAY: Avni — Osman, Lütfi — Süavi, Nihat, Faht: Eştak, Bülent, — Necdet, Fazıl, Danyal şeklindey. Oyuna Eyüplüler başladı. Bir müd. det mütevazin cereyan eden oyundan sonra Galatasaraylılar ekseriyetle oyu. na hâkim oldular. Lütfinin candan oyunu Galatasaray müdafaasını ender, fakat kuvvetli Eyüp hücümlarından kurtarıyordu. Ilk devre ber iki tarafın da büyük enerjileri için. de sıfır sıfıra bitti, ilk devrede Galatasarayın gol atama. | masını Galatasaray O forvedlerinin işi! gevşek tutmalarından ziyade karşı ve defansının cidden candan oyunları se bep oldu. Güneş: 4 - Dün Taksim stadındaki ilk birinci | küme maçı Güneş.Hilâl arasında oldu. | R. güneşler, bu maçın teehhür tarihinde| “tevçil"edilmemiş bulunan kaleci Salaş, haf bek Danişi oynatmak mecburiye .! tinde olduklarından şu takımla sahaya çıktılar. GÜNEŞ: Roland — Alâaddin, Müni — İsmall,! Reşat, Hristo — Filip, Leon, M. Niyazi, Mehmet, Tevhit HİLAL; Murad — Akif, Seyfi, — Cemal, Ri, Za, Zeynel — Faruk, Rauf, Nevzat, Yu, suf, Nimet, Hakem Ahmet Göğdündü. Eyüp:2 İkinci devreye Galatasaray Fazılı or. taya, Danyalı sol açığa alarak başladı. Bir hâkem atışını kapan Bülend evirdi! çevirdi ve Galatasarayın ilk golünü, bi. raz sonra da Eyüp kalecisinin büyük bir hatasından Danyal ikinci golü yapıver. di. Pek az bir anan geçmişti ki, sıkı bir çıkış Eyüplüler Osman ve Lütfinin gafletinden istifade ederek Mehmet va. srtasile bir gol kazandılar. İ Bu gölden hız alan Galatasaraylılar oldu. Gene Eyüp İeslecisinin lüzumsuz yere topu yumruklamasından istifade e. den Eşfak üçüncü golü de yaptı. Biraz sonra müdafaaya gelen Zekâi ve Haydar pek lüzumsuzcasına ve kasti yaptıkları hatalardan takımları aleyhi. ne iki penaltıya sebep oldülar. Böylece Galatasaray Necdetin ayaği. le iki gol daha kazandı. Goller de beş oldu. Hükem Eyüpten Haydarı çıkardı, izinsiz çıkan Fazılı da sahaya almadı. İki taraf ta on kişi kalmıştı. Galata, saray güzel bir hücümla ve Bülendin ayağile altıncı golü biraz sonra gene penaltıdan yedinci gölü Necdet yaptı. Biraz sonra Eyüplüler de bir penaltı kazandılar. Bunu gole çevirerek 2 — 7 mağlup oldular. Hilâl: 0 ilk devre sıfına — bir Güneş lehine bit. ti, Hilâlliler ikinci devrede çok çalıştı. Tarsa da gülibiyeti kaçırmamak için bü. yük bir enerji sarfeden Güneşe mağlüp olmaktan kurtulâmağılar. İki tarafta da sportmence güzel bir oyun oynadılar. Cavit Altınok ikinçi kümeler Feneryı maz: 1 Doğanspor:O Kadıköyde günün yegâne lik maçı ikinci kümeden Feneryılmaızla . Doğan spor arasında oynandı. Müthiş bir çamur deryası halini alan ! sahada, yerlerin kayak olması yüzün. Oyuna Güneşliler başladı. Temiz ve ahenktar oyunlarile Hilâl kalesini sıkış. tarmağa başladılar. Bir müddet sonra bu den baştan başa zevksiz geçen maçla, Feneryılmaz yaptığı tek bir golle Do. fan sporu İ . 0 yendi. ,(Anadoluhisarı; 2 Altınordu:1 Şeref stadındaki ikinci küme maçın. da Anadolu hisarla, Altınordu karşılaş. Hilâle geçti. Bugün becerik.|-tınir, Neticede, Anadoluhisar 2 , 1 gü - sizlikleri haddi aşan Hilâl forvedleri Mütemadiyen topu çiğnediler. Güneş kalesine pek az şüt atabildiler. Eğer isabetli ve sıkı şüt atabilselerdi, iz Güneş kalecisine birkaç gol etmeleri işten bile değildi. Onlar bu beceriksizlik ve biraz da ye içinde yüzerlerken (o Güneşli İç maçın yegâne golünü yaptı ve ta. re da neticede gülip getirdi. Hilâl. bu golden müteessir olmadılar. lip geldi. A Kümeye bu sene giren Anadoluhisar, bu maçı kazanmakla da yüksek kabili. yeti ve mükemmel bir istikbal vadetti. ğini bir kere daha isbat etmiş oldu. Ortaköy: 7 Ssumerspor:1 Taksim stadında ikinci kümeden, Sü. mer spör ve Ortaköy arasında oldu. 9 kişi oynayan Sümer sporlular 1 . 7 mağ. Isp oldular. Dün Beyoğlu Halkevi tarafından, Şiş. li , Kilyon arasında 56 kilometrelik me. safe Üzerinde tertip edilen büyük koşu Şeref stadında Dün Şeref sahasında son oyun ola rak Süleymaniye . Beşiktaş takımları karşılaştı. BEŞİKTAŞ TAKIMI: Mehmet Ali Adnan Faruk Fuat Hüsnü - Rifat Eşref Şeref Muzaffer Sulhi Hayati SÜLEYMANİYE TAKIMI: Mecdi Recep © Nesimi Reşit oOrhan Suat Orhan Daniş Muzaffer Ali Rauf Hakem Suphi Baturun idaresinde başlayan maçın daha ilk anlarında Be. şiktaşın üst üste yaptığı akınları görü. yoruz. i Bu akımların birinde Sulhiden aldı. ğı pası iyi kullanan Şeref, Beşiktaş he. sabına ilk golü kaydetti, Süleymaniyeliler bu golden sonra Ali ve Daniş vasıtasile şiddetli akmlar yap. mak istiyorlarsa da bunları Faruk kesi. yordu: Beşiktaş tekrar hücüma geçiyorsa da 30 uncu dakika Süleymaniyeliler gene tehlikeli akmlara başlıyor hattâ Daniş çok yakın bir mesafeden topu dışarı at. mek suretile bu fırsatı kaçırdı, Beşiktaş gol sayısını artıramadıkça si. | nirleniyor ve büsbütün bozuk oynuyordu. Ve birinci devre 0 . 1 Beşiktaşın lehi. ne bitti, İkinci devre gene Beşiktaşım üstün . lüğü ile başladı. Sağdan soldan müteaddit akmlar ya. pılıyor, fakat Süleymaniye defansı iyi bir sistem ile gele mani olmaya çalışı. yordu. Müsabakaya 45 kişi Yürüyüşe girenler yolda... Beşiktaş: 3 Süleymaniye: 0 Oyunun on sekizinci dakikasında sağ iç Sulhi geriden aldığı pası gayet iyi kullanarak Beşiktaşın ikinci golünü de stmağa muvaffak oldu. Oyun tamamile Süleymaniye »ahasında oynanıyor. Hüsnünün ve Şerefin attığı frikikler a vut oluyor. Süleymaniye müdafaası bu akınlar. eli dan bunalmış bir vaziyette hesapsız bir surette topu nereye vurduklarını bilmi, girdi. havanın muhalefetine rağmen, muvaffa. kiyetle yapılmıştır. Yarış tam saat 8,41 de Şişli tramvay | yorlar. Bazı bazı şahsi akımlar yapıyor. larsa da bunlar Boşiktaş haf hattında ke siliyor. Kırk ikinci dakikada Hayatinin birl ortasını Muzaffer üçüncü defa olarek Süleymaniye ağlarma takıyordu. Artık bundan sonra tamamile Beşiktaşın hâki. miyeti altında geçti. Ve maç 0 , 3 bitti. Beşiktaş takımında haf hattında mo. vaffak olduğu kadar bekte de Faruk çok muvaffak oldu. Adnan gene antre, mansız bir halde, for hattında Eşref, Şe. ret, Hayati iyi idiler. Süleymaniyeye gelince kuvvetli rakip leri karşısında ellerinden geldiği kadar çalıştılar, Şunu da kaydetmek isteriz ki, eğer Süleymaniye müdufsasında, nedense e. peyi zamandır sahada görmediğimiz Nec det gibi tecrübeli ve faal bir oyuncu daha oynamış olsa, Süleymaniye takı, mı, çok daha iyi neticeler alabilecektir. Beşiktaşiı Sulhi'nin bir akınını Süleymaniye müdafaası kesiyor. | sında mesafe Dünkü büyük yürüyüşe iştirak edenler müsabaka başlamadan eve” Beyoğlu Halkevinin tertip ettiği büyük yürüyüş a, Dün Şişli-Kilyos arasında yapıldı Eeyoğlu Halkevinden Stoşeviç b.rinci geldi garajı önünden başladı. Harekette kırk beş kişi yola çıktı. Aralarında Dağcılık külübünden Kâmüran, Mühendis mek- tebinden Sadık gibi yıldızlar göze çar- piyordu, Bunların yanında elli altı yaşı açmış çıplaklar ve Baba Yani gibilerin ne yapacağı şüpheli idi. Yağmur insat- sızca yağıyor buna rağmen herkes neşe li. Büyükderede kafile uzun bir kervah halini aldr. İlk ve son adam ara- bir kilometre uzamıştı, Önde İstanbul su ısporları külübünden Reşat, aynı kulüpten Ziya ve Beyoğlu Halkevinin dinç ve fakat yaşlı çıplak- ları. Sarıyerden sonra değişiklikler ola, cağı muhakkâktı. Yükcelen dağ volla- rında çekişme hattımın azâamisini buldu, Beyoğlu »por kulübü T. Y. Y. K. ve Beyoğlu Halkevi kupayı çekişmek içın şiddetli bir yağmurun altında biribiri- nin peşini bırakmıyorlardı. Seat 12.10 da Reşat Kilyotaki kontrol defterine İstanbul su ısporları ismini ilk olarak yazdı. Fakat dönüşte değişti. lu Halkevinden Stoşeviç, B. 5. bir atletle önde. Yürüyüş tabi! girmiye başladı. Akınt: gitgide uzuver abandonlar çoğalıyor ve Kilyosa varan otuz iki kişiden Sarıyere ancak on altı kişi yetişti. S. Koşucu Bil ayaklatır aldığı berelerin tesirile yarışı da kaldı. Stoşeviç avansı Büyükder dört yüz metreye çıkardı, İkinci BS K. dan bir atlet, Onu takip edenler T. Y. Y. K, dan Angelidis. Kâmüran ve Sadıktan eser yok. Onlarda bırakmış, Hacı Osman bayırı kontrolünden 13 kişi geçiyor. Fakat bunlarm ilk ve sonu arasında bir saat zaman var. Alman mektebi, Dağcılık kulübü, Mühendis mektebi, Totonya kulübü, Jadranski kulübü, Be- şiktaaş Jimnastik kulübü, ve İstaribul Su ısporları kulübü artık bütün şansla- rını kaybetmiş olarak devam ediyorlar. Ümit Beyoğlu Halkevi takımında Yolda ikinci ile üçüncü arasında heye- canlı safhalar başlıyor. Onların alacağı vaziyet Halkevi için mühim. Şişlide ve kızgın bir güneşin altında yüzlerce hal- kın alkışları arasında yedi saat on sekiz dakikada Beyoğlu Halkevinin Stoşeviç yarış yapıyor. İkinci üç dakika farkla Kurtuluştan Angeledisi, üçüncü B, $. K. dan Lorando. Kurtuluştan varan dördüncü adam Halikevinden varan bes şinci atleti sekiz dakika geride bırakı- yor. Her iki takımın altı sayısı vardır. Nizamname mucibince her taktmın son adamının vaziyeti tesbit ediliyor, Kupa T.Y. Y. K. gidiyor. Eli sekiz kilomet- reyi bitirenlerin adedi on ikidir. Bsyoğlu Hnlkevinin yarışma şek'inde yaptığı senelik yürüyüşün sonuçları ay. nen yukarda yazılı olanlardır. EN MÜHİM YURUYUCU ? İdmanın azlığa yaşının (50) yi geç. miş olmasına rağmen dünkü Halkevi yürüyüşüne iştirik edenler arasında en ziyade takdir edilmesi lâzım olan birisi varsa o da Halkevi kütüphane müdürü (| eski spor hocası Faik beydi. Faik bey yürüyüşe iştirâk eden 47 sporcudan 35 şinin havanın muhalefeti ve bazı mahzurlardan yarışı bırakmış olmalarına rağmen 9,55 saatte yürüyüşü bitirmeğe muvaffak olmuştur. İyi hazırlanmış vücudile gençlere nü. mune olacak şekilde daima çalışır gör. mek isteriz. Kendisini tebrik ederiz, Beyoğ .