23 Ocak 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

23 Ocak 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

0 maktan daha az gülünç değildir.) Dedim ya, (Zaman) o yazısın- da hep mizahçı olmuş. Yalnız bu fıkrada mizahıma biraz kara veyâ kırmızı biber katmış. Ayıplan. maz, bilmezliğindendir. Bu münakaşa uzün sürer. Fa. kat iyi olunca hazırım. Yalnız şu kadar ve kısa söyleyim: Biz ek- meği propaganda etmeğe şekeri propaganda etmek kadar muhta- cız, azizim satırlık Neler söylüyorsunuz Bay İhsan?! Şu bir iki sözümü iyi dinle: Biz şehirlerde Şarbayların ek. meğin glüteni şöyle olacak milü- teni böyle olacak) diye bol kese. den hükümler kesip biçtiklerini biliyoruz. Amma ötede bu vata- nın öyle köyleri vardır ki kalü - belâdanberi ekmek yüzü görme. mişlerdir ve ekmeği bilmezler! Canmız isterse inanınız. Ben göz- lerimle görmüşümdür, Bunlar ol- dum olası kavut yerler. Kavut, tuz değirmeninde çok kaba üğü- tülmüş ahlat kurusudur. Onu su ile çamur ederler, tandırda pişi - rirler, Ve yiyecekleri vakit, yeme- den birkaç saat önce suya batı. rırlar. Taşı yumuşatmak kabilin. den, Kasabalı şehirden çoluk ço- cuğuna kurabiye getirir, Yılda bir kere, Nahiyeli kasabadan bay- ramdan seyrana iki hamur simit getirir. Dediğim köyler de yılda yarım kere nahiyeden evine kum. Tu paspallı bazlama (bir çeşit kö- tü ekmek) götürür. Ve giden ev. İer o gece şenlik yaparlar. İşte bu da realitelerin yıldırımlısıdır. Şeker hastalığı olanlar şeker propagandasına kızarlarmış. Ve- remlilerin de Çoban Mehmede, Cim Londosa kızmaları mı gerek- tir. O halde topallar, Saimi ipe çekmeli: Koşu rekoru kırıyor, di. ye! Mizahi fıkraları bırakalım da, biraz ciddi görünenini okuyalım: (... Ucuzluğa rağmen şeker sarfiyatının artmaması olsa olsa daha zaruri ihtiyaçların ucuzla- masından, hattâ ekmek gibi “en mühim,, bir ihtiyacım bilâkis fi. yatınm artmasından ileri gelmiş olabilir.) Şöyle bir eleyelim: Ucuzluğuna rağmen şeker sarfiyatının artma. ması... 1— Zaman şekerin ucuzladığı. nı kabul ediyor. Bunda mutabık. 3mız. Amma diyeceksiniz ki pa - halıyken sesini çıkarmadı da u- cuzlayınca kalemini zağlayıp ta. arruza kalktı, Orası aranızda hal. ledilecek meseledir. 2 — Ucuzluğa rağmen şeker sarfiyatının artmaması lâfma ge. İnce; bunun tam bir lâf olduğu. nu mektubunuzda gene siz söy - Süyorsunuz: Şeker sarfiyatı fiyatların inme. diği son senede yirmi beş bin ton- du. Fiyat iner inmez kırk beş bin tona çıktı. la g.. zinle konuşacak daha çok şeylerim var Pekâlâ ya. Daha ne istiyorsu-| nüz. (Zaman) sarfiyat artmadı! diyip halkı kendi görüş noktası. | na lâfla çağırıyor, Siz de rakam lar, defterler kontrollar göstere - rek bir yılda yirmi bin ton arttı, diyorsunuz. Daha ne istersiniz, | Kırk beş bin ton yetmezmiş.! Memleketin ihtiyacı daha çok. muş. İşte bu daha çoğu elde et! mek için Türk şekerine” propa- ganda yapılıyormuş. Bu da âlâ, Türk şekerine propaganda yapıl. mıyacak da Hüdeyde kamışlarına mı afişler asılacak? Siz de çok si-| nirliye benziyorsunuz Bay Ihsan! Sizin asıl kızdığmız şey Zama. nın (şeker idaresi bonbon fabri - kaları yapsın) sözüdür. Zaman'ı bu dileğini hiç kötüye yormayı - niz. Diyorsunuz ki (Zaman bu üs- tü parlak dileği ile apaçık bir küçük esnaf o düşmanlığı yapı - yor. Şeker fabrikaları bir küldür ve büyük sanayidendir. Zaman yüzlerce şekercinin dükkânlarını kapayarak sokaklara dökülmesi - ni mi istiyor? Bugün bize ise ya- rın kunduracı esnafına, öbürgün terzi esnafına, ve bir gün bakkal. lara düşman kesilecek. Madem ki devletin kundura, kösele, şeker, kumaş, şu bu büyük müesseseleri vardır. Soğandan şapkaya kadar hepsini (o o versin demiyeceğini! kim temin eder?) İ Beni bağışmız amma, 'Zaman)| henüz komünist olmamıştır. Yoruldum azizim. Şunu bir hülâsa ediverelim. (Zaman) ın şeker propagan: | dasına karşı bu hücumu meşleki| vazifesi iktizasındandır. £ (Za. man) her şeyde bir iğrilik büğrü. lük, bir ayrılık gördüğü zamanca (Zaman) dır. Aksi takdirde vü. cudunun hikmeti kalmaz. TZa. man) m (Ulus) gibi, Tan) gibi, (Cumhuriyet) ve (Son Posta) gi. bi yazmasını istemek realitenin ne olduğunu bilmemektir. Bunda realite şudur ki (Zaman) daima | böyle yazacaktır ve (Zaman) ın! yazılarımı bu bakımdan ve kız. madan okuyacağız. “Zaman) ın bu karakterinden ayrılması (U-| Tus) un tekkeye mürit olması gibi! bir şeydir. Bazı arkadaşlar Za - man için demagog diyorlar. Ben kendi hesabına kabul etmem. De. magoji değildir. Demagojinin ka- rakteri ve yolu başkadır. (Za- man) yetmiş yıllık (Zaman) lığı. nı yapıyor. O kadar. ... Şimdi gelelim sizin şeker işine: Şeker propagandasını yapınız. Vaz geçmeyiniz. Geçen 35 de 45 bin ton mu satıldı. 36 da 90 bin tona çıkması için sözle, kalemle, afişle, hattâ sokaklarm yaya kal. dırımları üzerine boya ile propa- ganda ediniz, Milli bir vazifedir. | Yalniz şekere değil, Çöplüklerde paçavralâr var ya, atılmış paçav- ralar.. Çöplüklerde kuru kemik- ler var ya, atılmış kemikler.. Hep- sine, her şeye, Türkiyede ne yeti- siyorsa hepsine propaganda ya- prnız. Milli vazifedir. Öteki arkadaşın yazdıklarına yer kalmadı. Onu da yarın yaza- rım, AKA GÜNDÜZ NOT: Daha açık adresinizi verirseniz $i- Operatör - Jinekolog ww Dr. Cafer Tayyar Paris Tıp Fakültesi sabık asistanı (Kadın hastalıkları, doğum) Beyoğlu Ağacami Rumell han No,i Zden8e kadar. Gumartesi 9 dan 12 ye kadar meccanen T, 44986 HABER — Akşam postası 20 DR NN Istanbul Levazım Amir- MLUURUUEİ UL ETMELİLER Harbiye Okulu için 17 ton sade yağı 31/1/9386 cuma günü saat 15 de Tophanede Satınalma Ko- misyonunca kapalı zarfla alına - caktır. Tahmin bedeli beher kilo- su 105 kuruştur. İlk teminatı 1338 lira 75 kuruştur, Şartnamesi Ko - misyonda görülebilir, İsteklilerin | kanuni vesikalarile beraber tek - İiflerini ihale saatindan bir saat evvel Komisyona vermeleri. (375) (150) * » # İstanbul levazım (o âmirliğine bağlı kıt'at için 35 ton zeytin yağ: 10 —2 — 936 pazartesi günü saat 15 de Tophanede satmalma ko- misyonunda kapalı zarfla eksilt - mesi yapılacaktır. Tahmin bedel: 17500 liradır. İlk teminatı 1312) buçuk liradır. Şartnamesi komis-! yonda görülebilir. İsteklilerin ka- nuni vesikalariyle ihale saatinden! bir saat evveline kadar tekliflerini komisyona vermeleri. (391) (331) YAĞLI YAĞSIZ | Saçların daimi surette tanzi mi ve saçlarınızı tesbit etmek zan- nettiğiniz kadar güç değildir. Bu hususta bir mikdar yağsız Biri - yantinmaksada kâfidir. Eğer saç larınız dalgalı ve hav ve kıvırcık ise hiç ü Saçlarınıza Biriyantin sürdüğünü- zü kimse hissetmiyecektir. Bu Bi. riyantini kullanmakla saçlarmız- da hem kepek olmayacak hem de onların neşvünemasını temin e - decektir. Bugün siz de hemen bir tüp Nacib Bey Yağsız Biriyantini alınız bundan gençler, kadınlar, erkekler, yaşlılar bülâsa herkes memnundur. HEREVİÇİNELZEM OLAN Son - Sistem SOVYET ' Dikiş, Nakiş ve Sanay" 'MAKİNALAR! *“* G. VEA,.BAKER-L İ ŞİRKETİNDE (BULURSUN SAĞLAM — TEMİNATLI ! UCUZ - EMSALSİZ du deposu: Istanbul Taht İ Telefon sokak No. 62-1 Tek 2289 istiklâl caddesi No. 6 Baker büyük mağazaları Tel: Anadoluda acente aramyor Dek) Yukarda görülen modelden başka muhtelii 12 zerit modelimiz vardır İ Mehmet mahallesinde Demirciler sokağında yeni 71 TE İTEN YA EE İstanbul Deniz Levazımı Satınalma TAKDİRİ 20,000 kilo zeytin yağı 24/İkincikânun/1936 tarihine rastla” yan cuma günü saat 14 de açık eksiltme ile almacaktır. Mer vakkat teminat 697 lira 50 kuruştur. Şartnamesini görmek i# teyenler her gün eksiltmeye girecekler işbu gün ve saatte temi” nat makbuz veya mektuplarile Kasrmpaşadaki komisyona baf vurmaları. “72” İstanbül Belediyesi LT Senelik muhammen kirası 105 lira olan Üsküdarda Tembel P. N.h dü” 937 veya 938 senesi mayısı sonuna kadar kiraya verilmek üzere * arttırmaya (konulmuştur. Şartnamesi levazım müdürlüğünde lür. Arttırmaya girmek istiyenler 810 kuruşluk muvakkat tem makbuz veya mektubiyle beraber 24 — Il — 936 cuma günü 15 de daimi encümende bulunmalıdır. (İY (139) Senelik muhammen kirası 12 lira olan Kapalr çarşıda Geli “ sokağında 27 N. Ir dükkân 937 veya 938 senesi mayısı sonuna ks | kiraya verilmek üzere pazarlığa konulmuştur. Şartnamesi levi müdürlüğünde görülür. Pazarlığa girmek istiyenler 90 kuruşluk ği vakkat teminat makbuz veya mektubiyle beraber 24 —i — 936 ma günü saat 15 de daimi encümende bulunmalıdır. (İ) (116). Istanbul 6 ıncı Iera Memurluğundan Emniyet Sandığın? 200 lira mukabilinde birinci derecede ipotekli olup paray? rilmesine karar verilen ve tamamına 976 lira kıymet takdir İstanbulda Salmatomruk Kefevi Derviş Ali mahallesinde Es. yokuşu Ye. Sarraf sokağında eski 11, 25 yeni 11 (No. taj 33) m“ ralarla murakkam kâgir bir evin tamamı açık artırmaya : miştir, Arttırma pesindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin meti muhammenenin “b 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bankanm teminat mektubunu hamil olmaları icap eder. Müt vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya aittir. Ari şartnamesi 4 — 2 — 936 tarihine müsadif salı günü dairede yi mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 25 — 2 — ji hine müsadif salı günü dairemizde saat 14 den 16 ya kadar idi” ii lecek, birinci arttırmada bedel O kıymeti muhammenenin “© ©, bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde son artti Mi teahhüdü bakı kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit ee ( rek 1i — 3 — 936 tarihine müsadif çarşamba günü saat 14 e ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en geri nın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs ka d 5 126 ncı maddesine tevfikan hakları tapu sicilleriyle sabit ei potekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahil bu haklarmı ve hususile faiz ve masarife dair olan iddiaların" d g ribinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbiteleriyle ört remize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalır e terakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olan Belediy€ gil ve Vakıf icaresi ile 20 senelik Vakıf icaresi tavizi bedeli; gf? yededen tenzil olunur. Daha fazla malümat almak istiyerleri yi 2789 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz vw kıymet raporunu görüp anlıyacakları ilân olunur, (371),