7 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

7 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Bayramda yapılan spor hareketleri Fenerbahçe Izmir Altayı 6-2 yendi - Güneş, Ankara Çankayasiyle 2-2 berabere kâldı maçları yapıldı İzmirdeki ilk maçta | Beşiktaş 4-1 galip Seyaz siyahlılar oyunu rahat taha kazandılar İzmir 6 (Örel) : Beşiktaş takımı ilk Mâçmnı bugün (cuma günü) İzmirspor a yaptı. Bayramın ilk günü de bir çok şild Bu haftaki lik maçları İ 9—3-—936 PAZAR YAPILACAK MAÇLAR Şeref stadı: ; Anadoluhisar — Karagümrük A ta- kımları saat: 11,30 hakem Suphi Altınordu — Ortaköy A takımları saat: 13,15 hakem Kemal Halim. Galatasaray — Fenerbahçe B takım ları saat; 15: hakem Saim Turgut. Oyun baştan sona kadar (Beşikta hi hakimiyetinde devam etti. Ve siyah beyazlılar çok rahat bir maçtan sonra İzmirsporu 4—1 yendiler. Darüşşafaka takımı Adapazarında galip geldi Adapazar, 6 (A.A.) — Bayram | dolayısiyle maç yapmak üzere 1s- tanbuldan çağırılan Darüşşefaka | ; fatbol takımı bugün geldi. Takımı| Sağıran Gençler Birliği, Idman yur! dundan aldığı altı oyuncu ile karı- tik bir takım çıkardı. Oyunun bi | rinci devresinde Darüşşefakalılar! $ bir gol yaptılar. İkinci devrede iki gol yaparak oyunun bit- mesine doğru yedikleri bir golle 3-1 maçı kazandılar, Sahada iki bin seyirci vardı. Oyun güzel ol du, Dünya güreş va imanya galip Nevyork, (A.A.) — Dünya gü! t€3 şampiyonluğu için yapılan ma-| Si Shilat İrlândalı Oma - 83'i kolunu bükerek 18 dakika 7 saniyede maçı terkettirmek su- mer Fenerbahçe — Altay kaptanları ve hakem Ahmet Âdem Bayramdaki yegâne mühim spor hareketi İzmir ve Anka - İ ruşile yapılan sayı idi, yunculardan teşekkül etmişti. Maçın en güzel golü birinci devrenin 27 inci dakikasında Gü- neş aleyhine çekilen frikikten Çankaya merkez muhaciminin kale köşesini bulan hafif bir vu- Ankaralılar da ikinci sayıyı Gü- neşli Farukun favulünden istifade ederek penaltıdan kazandılar. Güneş birinci sayısını Salahattin vasıtasiyle attı. Bu golde Çankaya kalecisinin hatası vardı. Ikinci sa- yıyı da Güneşin yeşâne kompine bir hücumu esnasında Cambaz ta- rafından atıldı. Güneş takımında kaleci Cahit çok iyi idi. Ikinci devrenin ortalarında bombardı . man edilen kalesini çok fedakâra ne müdafaa etti, Müdafaa hattı pek fena bir ©- yun oynadı. Muavin hattı bilhassa orta muavin hiç muvaffak olama- dı. Hücum hattında sağ açık fena Salâhattin, Rebii, Necdet vasat - Güneş klübünün Fatih i şubesi açıldı | Dün akşam Kumkapı - Güneş | klübünün Fatihte açılan (B) böl- gesinde açılma merasimi yapılmış- tur. Merasim şehir bandosunun is- tiklâl marşmı çalmasiyle açıldı. Arkasından güreş federasyonu baş kanı bir nutuk söyledi, onu taki- ben birçok nutuklar daha söylen- di. Ondan sonra Bursa Acar takı. mı güreşçileriyle Güneş (B) böl- gesi arasında karşılaşmalar oldu. | Neticede güreşçilere madalyalar dağıldı, gene klübün yetiştirdiği bir müzik davetlilere güzel parça» lar çalmış, nihayet zeybekler de oynıyarak merasime nihayet veril- miştir, Merasim çok eğlenceli geç- miştir. Fenerbahçeliler sahaya çıkarlarken uğramıştır. Fenerbahcelilerse iyi bir oyun çıkardılar, Niyazi, Fik - ret, Yaşar, kaleci Necdet kendile - rinden beklenen oyunu pek oynr- Mmeiyonluğurnrda p mış, Ankaralılar da hep gerç o- Maç spor metmülasının karika türisti kış sporlarının gülünç taraflarını | böyle canlandırıyor ralı misafirlerle Fenerbahçe ve yaptıkları Güneş idiler. Yegâne muvaffak olan kulüplerinin maçlar oldu. “Bayramın ikinci perşembe gü: nü ilk müsabakayı Güneş ile An- karanın Çankaya takımı yaptı. O- yun iki tarafın da attığı ikişer gol- le beraberlikle bitti, Güneş bu maça en kuvvetli şekliyle, yani Rebiili, Salâhattinli, Faruklu, Necdetli bir takımla çık- lerini hiç sıkmadan yabancı bir sahada cidden muvaffak oldular. Sol açıkları bir hayli fırsat kaçır- masaydı maçı her halde galip ola- rak bitirecektiler. Kalecileri sağ iyi oynadılar. .. İkinci müsabakada İzmirli Al tay takımına karşı Fenerbahçeli - ler üstün bir oyun oynadılar ve hasımlarını ikiye karşı altı gol- le mağlüp ettiler. Oyun — bilhassa — ilk devre- de çok seri biraz da sertce oynan- dı. Altay, muavin battının bozuk oyunu yüzünden bu mağlübiyete Uruguvay muavinleri, sağ ve sol açıkları va-| cumların hayal olmasına sebep ol.| sat, sol müdafi, sol ve orta mua -| vinleri merkez muhacimleri çok; yamadılarsa da Şaban, Cevat, Fa- dıl, Ali Riza yirmi iki kişinin en ileride muavini çok ça - baladı, fakat yanında ve arkasın- daki arkadaşlariyle bir türlü uyu- şamadığı belli oluyordu. Muha -| cim hattında üç orta iyi oynadılar Çok tehlikeli hücumlar da yaptı -| İ larsada her iki açık, bütün bu hü-| dular. Fenerbahçe, bu zaferiyle, son zamanlarda gittikçe artan kuvve- tini bir kere daha isbat etmiş ol ie .. .. | Bugünkü maç Taksim stadında bugün Anka-| ra ve İzmir takımları ikinci ve son| karşılaşmalarını yapacaklardır. İlk maçta Güneşle Altay, ikin- ci maçta da Fenerbahce ile Çan - kaya karşılaşacaklardır Yarın da maç var mı? Bir rivayete göre, İzmir ve An- kara ile Güneş — Fener takımları yarın da birer mubtelit yaparak! Taksimde son bir karşılaşma ya - pacaklardır. Fakat böyle bir şey henüz ka-| takımını Istanbula getirtebiliriz Be'grad, 4 — Uruguvay futbol ta kımı 29 martta Belgradda © bir maç yapacaktır. HABER — Tam fırsattır, İkio Uimpiyadda yani 1924 ve 1928 de dün ya şampiyonluğunu kazanan bir fut bol takımı Balkanlara kadar gelmiş £ ken buraya da getirilmelidir. Bu su retle 1935 olimpiyatlarına iştirak et mesi mevzuubahs olan Türk futbolü nün hakiki değeri anlaşılabilir. Habe ri vermek bizden, bu işe teşebbüs et mek ve mutlaka başarmak işi de Fut bol federasyonuna aittir. Hattâ ba takımım yapadağı hasılat (omasrafını korumazsa bile gene getirilmelidir. 5! e sanaamenenal | tiyetle kararlaşmış değildir. Haksızlık eden yan hakemin âkibetiş ISKARTA 'Silt maçları Bayramın birinci günü Taksim ve Şeref stadlarında şilt maçları yapıldı. A- İman neticeler şunlardır? ŞEREF STADINDA: Topkapı — Doğan sporu 4.—3 yendi, Karagümrük Ortaköyü 2.——1 mağlüp etti. Beylerbeyi — Anadoluhisar takımla” rı 3—3 berabere kaldılar. TAKSİM STADINDA: Peneryılmaz — Sümersporu, Bir bir çuk saat betabere devam edip (yarım saat uzatılan maçda 3—2 yendi. Kasımpaşa ile Altınordu — arasında yapılan zorlu maç da bir buçuk saat s0" nunda i—i beraberlikle bittiğinden w zatıldı. Ve son yarım saatlik (okısımda Kasımpaşa bir gol atarak bu maçı 2—1 Kazandı. 'Bu sahada günün en mühim ve zorlu maçı Eyüple — Hilâl arasında oynandı. Fakat ilk iki maçın uzatılmış olmasından bu oyuna geç başlandı. Ve vaziyet 11 devam ederken, maçın neticesine I7dakika kala hava karardığından, ha" kem oyunu tatil etti, Bu maç da yarım kalmış oldu, kö kei