7 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

7 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Vircinya Brus Bir kaza ömbard, çevirmekte ol- di hvalıdan evvel aşk!,, i- simli filmi bir müddet için bırak - Bağa mecbur olmuştur. Çünkü bu isimin ilk sahnesindeki bir kavga- “a ahlaa yumruklardan biris! yan- kla yıldızın gözünün altma i- #İS ak etmiştir. Şimdi gi özmsselan Karol “in geşmesini beklerr:” kal ve 13. MASERLER | 5 Cl HMarsu ile Fransot Ton “ka- rısımın kardeşi,, isimli bir filme başlamıştır. ag. Mevzuu Tolstoyun eserinden a imarak çevrilecek olan “harp ve sulh,, filminde baş rolün Annabel. lâ'ya verileceği söylenmektedir. 4 Çinli yıldız Anna May Wong'ın Çine hiç gitmediğini biliyor mu idi. niz? Çinli yıldız 29 yaşındadır. Di Fransız Rejisörü Abel Gans bü yük musiki şinas Betoven'in haya- tına dair bir film yapmak tasav - vurundadır. Betoven rolünü Harri Bor'a verecektir. Klodet Kolber'in en çok be - dendiği on sinema artisti sırasile şunlarmış: * Karol, Lombard, Marlen Dit - rih, Çarls, Klark Geybi, W.C. Filds, Con, Gari Kuper, Logton, Kravford, Fred Mak Murrey, Ed- vard E. Horton ve Edgar Kenne- di... XX Şar! Buaye'nin “Meyerling,, filmi Belçikada yasak edilmiştir. Sebebi Belçika kral ailesinin; kra- liçenin ölümü dolayısiyle, matem içinde olmasıdır. Filhakika film- de mevzuu bahsolan Avusturya ve. Hahtı Rudolf'un karısı eski Belçi- ka kralı Leopold'un kızıdır. * “Bir aşk gecesi, filmiyle İs- tanbullulara da kendini sevdiren sevimli Amerikan muganniyesi Greys Mur şimdi Fon Sternberg'in idaresinde çevirmekte (olduğu “Sussy,, filmini tamamladıktan sonra İspanyaya, oradan Fransaya gidecektir. Eylülde Holivuda dö- nsssk olan Greys Mur'un yeni fil. — | İ minin musikisi Friç Kraysler'in motiflerine göre yapılmıştır. R. K. O. yıldızlarından Lüsil Bal “Erkek Kız,, Fransadan dışarı çıkamı- yacak mı? Fransız muharriri Viktor Mar- grit'in meşhur “Erkek kız,, romanı Fransada ikinci defa olarak filme alınmış ve birinci “erkek kız,, fil mi hiç bir münakaşa uyandırmamış ken Mari Bel'in oynadığı bu sefer- ki film karışık meseleler ortaya çıkarmıştır. Filme mevzu veren romanda oldukça açık kısımlar vardır. On sene kadar evvel Frans Delianın oy nadığı ilk “erkek kız,, filminde bu kısımlar az çok muhafaza edilmiş. ti. Bu seferki filmde ise bu kısım- lar çok kapatılmış, hattâ roman daki kahramanın karakteri bile bu maksat uğrunda değiştirilmiştir. Fakat çevrilmezden evvel mü- saade alındığı halde bile “erkek kız,, filminin Fransadan dışarıya gönderilmesine Fransa Hariciye Nezareti mani olmuştur. Halbuki, film Pariste elân gösterilmektedir. Filmin sahipleri bu karara iti raz etmişler. Sansör heyetinin film de açık, hiçbir sahne görmediğini ileri sürmüşler, lâkin söz dinlete- memişlerdir. Şimdi mesele Fransız kabinesi. nin vereceği karara bağlı kalmış - far, KEK aş ağ Röne Sen Sir. aslen Fransızdır ve kendisi ilk fi. Jimlerini Fransız stüdyolarında çevirmiştir. Fakat Şimdi hep Alm anyada, Alman sinema şirkc''sri hesabına film yapıyor. Fransızlar biraz parlıyan , yıldızlarını hiç de muhafaza edemiyorlarI