13 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

13 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

idam edilen talebeler Küstahlıklarının cezasını buldular Çinde Hangçov'dan bildiriliyor: Çinin Çekiyang vilâyetinde Hangçov şehrinde katil, hırsızlık ve dağa adam kaldırmak suçların- dan üç lise talebesi idam edilmiş- tir. Bunların idamını seyretmek için tam 20.000 kişilik bir kala - balık toplanmıştır. İdam hükmü “On bin çam tepe- si,, adiyle tanılan yerde kurşuna dizmek suretiyle infaz edilmiştir. Idamdan evvel Hsia Çyafeng, Çiyang Minçye velLu Şingşvan adlı mahkümlar Şanghay'ın 240 kilometre kadar uzağmdaki mesi- re yeri olan Hangçov'un ana cad- delerinde dolaştırılmışlardır. Böyle sokaklarda dolaştırılma- ları başkalarına ibret olmak içindi. Mahkümlar caddelerden geçer - ken bütün şehir halkı alayı seyret- mek için sokaklara fırlamışlardır. Üç delikanlı Hangçov'un zen- $in ve saygıdeğer ailelerine men- suptular. Bunların mahküm edil - dikleri suçlar: Çin bankasının idare memuru Bay Huang Şihkvang'ı soyduktan sonra öldürmek; bu adamın cese di bir kaç ay evvel delikanlılarır kiraladıkları evin döşemesi al tında bulunmuştur. 1934 senesinde zengin bir tüc carın oğlunu dağa kaldırarak öl dürmek; Türk parasiyle 6000 lira kadar necat fidyesi almış olduk larr halde çocuğu öldürmüşlerdi. Çocuğu dağa taşımış olan oto- mobilin şoförünü öldürmek; 1934 te Şanghay doktor mektebi direk. örü doktor Ku Yuveçi'yi dağa) “ırmağa teşebbüs etmek. i una dizilecekleri gün de- likanlılar soygunculuktan elde et- tikleri paralarla diktirmis olduk - gayet şık ve Avruna biçimin e fraklar givmişlerdir. İdam edilirken çetenin reisi Hsya hiç bir heyecan ve korku e - #sri göstermemiştir. Fakat diğer iki arkadaşı baygm ve korkudan Yarı ölü bir halde idiler, Göz Hekimi Dr. Şükrü Ertan Cağaloğlu Nuruosmaniye cad. No. 30 (Cağaloğlu Eczanesi yanında) Salı günleri meccanendir.. Telefon. 22566 AZ YAN GA Pİ CRY TT Çabuk gitmez! LİE DERTLİ ALEM Tela erdil dii! TOR Kemal özsan Ürolog — Operatör Bevliye Mütehassısı Kraköy — Ekseisiyor (o mağazası Yanında. Her gün öğleden sonra 3 -den&- e kadar. o Tel: 41235 HABER — "Akşam postair Fransada yeni bir mezhep Mum söndü alemlerini Tatbik ediyormuş caddesi üstünde Vaureal. Sur- Aise köyünün bir bakkal dükkâ - TAYA Yy TRT İşletme oğla! RM İRİ İRİ Muhammen bedeli 61250 Jira olan takriben 875 ton muhtelif pro- fil demiri ve demir levha ile muhammen bedeli 46000 lira olan takri- ben 575 ton demir köprü malzemesi 24 nisan 1936 cuma günü saat (Paristen yazılıyor) — Dieppe| 15,30 da sıra ile ayrı ayrı ve kapalı zarf usulile Ankarada İdare bi- | nasında satın alınacaktır, Bu işe girmek istiyenlerin biri nci kısım için 4312,50 ve ikinci kı- nında (Kara sihir) yahut Şeytana| sım için 3450 liralık muvakkat teminat ile kamunun tayin ettiği ve- tapmmak) âyinlerinin yapılmak -İ sikaları ve tekliflerini aynı gün saat 14,30 a kadar Komisyon Reisli- ta olduğu keşfedilmiş ve havadis bütün Fransayı heyecana düşür - üştür. p Polis kuvvetleri yaptıkları bas- kında, Ligler adlı karı kocaya ait dükkânm üstündeki pembe bo - yalı odada, istavrozlar, tomruk direkleri, deri kırbaçlar, işkence sandalyeleri ve bu pembe tapmak- ta kullanılan tuhaf ve acaip diğer bir takım eşyayı ele geçirmiştir. Bakkallık ticaretinin artık fazla kâr getirmediğini gören karı koca bu gibi âyinlerde salâhiyet ve bil- gi sahibi olan bu adamm sevku idaresi altımda bundan iki sene evvel işe girişmişlerdir. Lyon şehrinden olan bu üçün - cü adamı Fransız polisi şiddetle aramaktadır. Yapılan baskın ve araştırmada bir çok mektuplar da elde etmişlerdir. Bu mektuplarda “Kara sihir,, mezhebine mensup olanların isim | ve adresleri bulunmuştur. Pembe mabedde yapılacak hususi âyinler için bu adreslere mektuplar gön - derilir ve davetliler gece karan - lığında kimse tarafından görül - meksizin bakkal dükkânına gelir - lerdi. Bakkalın karısı da şüphe uyan- dırmamak için dükkânın üstünde sözde bir masaj salonu bulundur- makta idi, Polisin tahkikatma göre, âyin- lere riyaset etmek için zaman za- man İngiltereden bir peskopos ge-| lirmiş, > Fransada böyle gizli âyinler ğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler beheri 230 kuruşa rinde satılmaktadır. tiyenlerin 1339 liralık muvakkat vesikaları ve tekliflerini aynı gün isliğine vermeleri lâzımdır. (1191) İşte ufak, fakat parlak bir (izdivaç tahayyülünde (bulunan bir genç kız için çok manidar üç kelime. Bir erkek daima tatlı, yumuşak ve be yaz bir cildin ve nazik bir tenin miknatisf tesiri oaltında cezbedilme ğe meyyaldir. Zamanımızda her kadın beyaz rengindeki (yağsız) TOKALON kremini kullanarak sehhar sevimliliğini çabucak fazlalaştırabilir. Yalnız üç gün zarfmda daha cazip bir tahavvül göze çarpar, cilt yumuşayıp beyazlanmcda gık mesamat, siyah benler ve yorgunluk izleri de yavaş yavaş zail ölurlar. Bir erkeğin hararetli aşkıma najl olmanızı arzu ediyorsanız bu basit tedbiri tecr be ediniz. ve sihire karşı hiç bir kanun yok- tur, Karı kocaya karşı ancak umu- mi ahlâka suikast suçlarından ta- kibat yapılacaktır, Yeni mezhebin mensunları ön- ce nefislerine acı işkenceler yap- tıktan sonra mumsöndü faslma geçerk rezaletin en akıl ve hayale gelmez numaralarını tatbik eder. lermiş! IYI BIR Terzi mi arıyorsunuz Td işte size bir adresi: IHSAN YAVUZ Kadın ve Erkek Terzisi datanbul - Yenipostare karşısında Foto Nar yanında Letafet hanında MECCANEN: İstanbul 622 posta kutusu © adresine 'TT/8 rumuzile 12 kuruşluk bir posta pulu gönderildiği takdirde derununda bir tüp gündüz TOKALON kremi, bir tüp gece TOKALON kremi ve arzu & dilen renkte bir kutu TOKALON pud rasını havi lüks bir kutu meccanen he diye edilecektir. Hamiş; Nümunelik talebinde bulu- nan zevatın lütfen adreslerini vazih ve mufassal olarak yazmalarını ve ağ reslerinin noksanlığı hasebile henüz nümuneliklerini almamış olanlarında yeniden açık adreslerini göndermeleri rica olunur, İstanbul birinci ticaret mahkemesin den: Alacaklı Hamdi tarafından bir kıt'a emre muharrer senede müstenit 3000 İi- ranın tahsili hakkında haciz yoluyla teb UZ ettirilen ödeme emrine borçlu Bü“ — yükadada iskele caddesinde 13 numaralı su deposundan Tevfik itiraz etmiş ok! duğundan itirazın ref'i talebinin tetkiki| için davet olunan borçlunun halihazır ikametgâhı meçkül olduğundan tebli- Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme Dairesinden ve Haydarpaşada Tesellüm ve Sevk Müdürlü. | ğünden dağıtılmaktadır. SANA: perestiş ediyorum Ankara ve Haydarpaşa veznele- (1190) —— e. Muhammen bedeli 17853 lira olan muhtelif ölçüde 9734 tane meşe travers 18 mart 1936 çarşamba günü saat 15,30 da kapalı zarf usulile Ankarada İdare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek is- teminat ile kanunun tayin ettiği saat 14,30 a kadar Komisyon Re- İstanbul Levazim Amir- liği Satınalma UTL LERİ EMİ İstanbul Levazım âmirliğine bağlı müesseseler için 30 ton zey-| tin yağı 16 — Mart — 936 Pazar. tesi günü saat 15,30 da İstanbulda Tophanede satmalma komisyo - nunda kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Tahmin bedeli 16 bin 500 liradır. İlk teminatı 1237 yonda görülebilir. İsteklilerin ka- nuni vesikalariyle tekliflerini iha- le saatinden bir saat evvel komis- yona vermeleri. (441) (1096) Maltepe Askeri lisesi için 100 adet etek ve 100 adet baş havlusu ve 1600 adet yüz havlusu 30 — Mart — 936 Pazartesi günü saat 14,30 da Tophanede Satımalma komisyonunda açık eksiltme ile almacaktır. Hepsinin tahmin be- deli 1088 liradır. İlk teminatı 81 lira 60 kuruştur. Şartname ve nü- muneleri komisyonda görülebilir. İsteklilerin belli saatte komisyona gelmeleri. (o (452) (o (1312) 600 bin adet Fermejüp 30 —! Mart — 936 Pazartesi günü saat| 14 de Tophanede Satınalma ko misyonunda açık eksiltme ile alı- nacaktır. Tahmin bedeli 2220 li. radır. İlk teminatı 166 buçuk lira- dır. Şartname ve nümunsei ko - misyonda görülebilir. İsteklilerin belli saatte komisyona gelmeleri. (416) (817) SERVO İN eli piri YK ve BELGEVŞEKLİĞİNE en tesirli bir ilaçtır Kutusu 150 kuruş Sirkeci Merkeax DEM ME İ liğin HLUM.K.nunun 141 inci maddesi mucibince ilân yoluyla yapılmasa ka tar verilmiş ve duruşma gününü 22— nisan 1036 çarşamba saat 14 de bırakık mıştır. Borçlunun o gün ve © saatte mahkemeye gelmesi luzumu ilân olu" 13 MART — 1936 stanbül Harici As- İlkeri kitaatı ilânları M. M. V. Tercüme şubesinde iki tercümanlık yeri açıktır. Bu yerlere Fransızça, Almanca, İn - gilizce bilenlerden Ankarada Dil fakültesinde, İstanbulda Üniversi. tede yaptırılacak imtihan netice - sinde kazananlar alınacaktır. Ve- rilecek para miktarı nihayet 126 liradır, İsteklilerin bilgilerini gös- i terir ellerindeki belgelerle ve bon. | servisleriyle M. M. V. Kara Müs - teşarlığına müracaatları, imtihan günleri ayrıca bildirilecektir. (620) (1310) Ordu srhhi ihtiyacı için ilâçsız olarak ecza sandıkları satın alı - nacaktır. Sandıkların içinde bu » lunacak maddelere ait listeleri al- mak ve fazla malümat edinmek istiyenlerin Ankarada Milli mü « dafaa Vekâleti Sıhhat işleri dai » reşine, İstanbulda (Komutanlık sıbbi fiat tahmin komisyonu reis- liğine baş vurmaları lâzımdır. Bu iş için olan hususi vasıflariyle bir- likte fiatı da göslerir tekliflerin ve nümunelerin Mayıs 936 sonuna kadar Milli Müdafaa Vekâleti Sıhhat işleri dairesine gönderme- leri, (618) 031) Çorluda 300 yataklı bir insan hastanesi yaptırılacaktır. İhalesi kapalı zarf usuliyle 30 —3 — 936 Pazartesi günü saat 16 da yapı - lacaktır. Yapının keşif Obedeli 484716 lira 85 kuruştur. Muvak » kat teminat akçesi 23139 liradır, Talep vukuunda şartname ve plân ve diğer evrak 2424 kuruş muka- bilinde komisyondan verilir. Bu baptaki şartname ve evrakı sai « reyi görmek istiyenler her gün ve eksiltmeye gireceklerin kanuni ev. rak ve vesaikle ve teminatlariyle birlikte ve teklif mektuplarını belli gün ve saatten bir saat evvel komisyon başkanlığına vermek suretiyle Çorluda komisyona mü. racaatları. oo (619) (1309) Her sabah aç karnına bir kanve kaşığı Kabızlığı alınız. Yemeklerden bii saat sonra alınırsa hazımsızlığı, mide ekşilik ve yan- malarını giderir. Ağızdaki tat- sızliğı ve kokuyu izale eder. Mazon ismine ve etiketindeki HOROZ markasına dikkat ediniz.