21 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

21 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

Torlon amcanın başından Es seçenler. “Üçün kertenkele,, hiç gözdür Büz mü? Bunlar memteketimizde biç yoktur; Sond, Cava, Sumatra ve Borneo adalarında — yaşarlar. “Uçan kervenkele,Jer avlarını ha yada yakalarlar, NE Çemip denizi adalarında uçan hurbağalara da tesadüf edilir. Ar yakları çek geniş olduğu için bu kurbağalar yerden a2 yüksekte bir kaç metre wçabilirler ve'bör cek, kelebek avlarlar, Balıklar sudan çıkarılınca yaşar mayıp ölürler. Fakat Hindistan” da yaşıyan bir balık o bazan yes gadığı nehirden çrkar ve karın üm t& sürüne sürüne diğer bir mehre kadar karda yürüyebilir Yarasa her memlekette bulur Bir, fakat küçüktürler. Brezilya da yaşıyan yarasalar ise bir fino köpeği büyüklüğündedirler. Geçen haftaki müshamızda size bir resim vermiş ve ona tarif evtiğimiz gekilde kesip bir iple süratle döndürüseniz kuşun halka içine gireceğini bildirmiştik. Bu müshamızda da size ayni şekilde iki resim veriyoruz. Bunlar geçen haftaki tarifimize bakarak ye »i müameleye tâbi tutarsanız. kuşun kafese girdiğini cambazm ip, üzerine çıktığın göreceksini: © TES Gazete için bir hikâye yazacak tik, resimli olması lâzımdı. Mev suunu ressama etrafile anlatarak bir resim yapmasını söyledik. Res sam resmi yaptı, fakat © dikkatle bakınca, mevzua göre, hatalı ok duğunu gördük. Bakalım, hikây nin mevzuunu kısaca anlatalım, iz de hatayı farkedecek misiniz? “Zengin tüccar köşkünde otur muş, gazete okuyordu. Arkası pencereye dönüktü. Birden taban ca sesi işitildi, bahçeden gelen kurşun zavallıyı öldürdü... CEVAP: Kurşun bahçeden geldiğine gö re cam kırıntılarının dışarıya de Bil, içeriye düşmesi lâzumd. Sovan ayiklarken © gözlerinin. den yaş gelmesini İstemezseniz, ayıklamak istediğiniz. sovanları 8u ile dolu.bir kapa koyunuz! Deriden mamul eşyalar üzerin. deki lekeleri kaklırmak içim vaze- line batırılmış bir bez parçasile ilimiz. Ucuz bir el çantası EL işlerine merakı olanlar yer kardaki resme dikkat ettikleri tale dirde, kolaylıkla ucuz ve — zarif bir el çantasına sahip olabilecek” Garip Şeyler darip hayranlar in Pi gazi Şi adliye.neza İİ reti bütün hapi i hanelerde müsi a ki, konserler ve rilmesini emretmiştir. Bu “emrin #ntbikindenberi Şilide cinayetle rin azaldığı iddia edilmektedir. Adliye mezareti tarafından son zamanlarda neşredilen bir satis Kik bunu teyit ederek, musikinin. ahlâk üzerine fevkalâde © müsait tesirler yaptığını da aynca kay etmektedir. Bir gazete Şili hükümetinin ek de ettiği bu netice üzerine cine yet mahkemelerinin bundan 800 Ya katilleri şu gibi cezalara mahr küm etmesini tavsiye ediyor: Kanlı katiller 120 defa Bet bolen senfonisi dinlemeğe, hır sız Strausun valslarını ezberleme Be, dolandırıcılar da klâsik parça lar dinlemeğe mahküm edilmeli Din bir gözüne oturmuş, diğer gö züne de zenginin ağırlığı kadar sitin doldurulmuştur. Ağahama eti yüz kilodan dağıtılan para 25 bin İngiliz Tire” , bizim paramızla (o 162 bin enni etmişlerdir. Habeş — İtalyan harbi bütün düm yada Habeşistan hakkında büyük bir alâka uyandırmıştır. Harp teb liğlerinde bir çok Habeş keelimele Ti tekrarlanmaktadır. Küçük © kuyucularamıza bir kolaylık ok mak üzere Bk sık tekrar edilen bom Habeş kelimelerinin türkçe Boukabillerini yazıyoruz “ Eski bir anane mucibince Hin Rus — Baş, Reis, (şimdiki ie pörator henüz veliaht iken adı Meraklı bir Fransız mühendisi geşenlerde yanyana getirildi” leri takdirde Paris sokaklarının kaç metre uzunlukta bulunacak lerini hesap etmek için. Parisin sokaklarını birer birer. ölçmüş tür, Mühendisin . hesabına göre biribieine eklendikleri takdirde Paris sokaklarının uzunluğu 1413 kilometreyi bulacaktır. Bu hesaba göre Parisin bütün sokak ların: baştan başa dolaşabilen bir adam yaya olarak Paristen Nise gitmiş kadar yol yürümüş olacaktır! esimi | bilğiler kuşudur. Floridada ve yeğ bi Hint adalarında bı Boyu 1,5 metre o kadardır. Rengi kırmızıdır. Boynu yı- Jan gibi uzun, büyük bir gaza 8 ve ördek gibi ayakları var- dır. Kas Tafariydi). Negüs — Kral, Negün Negüsti — Krallar krah. Abuna — Baş rahibe verilen isim. (Babamız) demektir. Ava — Papaz, Lij — Raslarm veliahdi, Baranbas — Süvari kumandanı Şium — Yüksek rütbeli zabit. Tenbelliğin güzel br iades. N) Muailim teribelli ; & ökk duğunu uzun sadıya anlattık » va senbelilik hakkmda bir yazı yazmalarını — talebelerinden istemişti, Bir saat sonra yazıları gözden geçiren mesallim talebeden birinin boş bir kâğidm altına imzasını attığını görünce, — talebeyi yanr na çarrdı ve sördü — Hani senin yazın? — Tenbelliğin ne demek oldur ğunu iyice anladığımı isbat için kâğıdı boş beraletım. * — Tasavvur HA «& birader, dün gecesi. nemaya git. scammda oturan biri öne doğru eğilerek başın; omuzuma dayayıp rahatçe sinemayı seyret. mez mi? Sonra!? — Sonrası var mr, usulca mer Bili çıkardım, adamın burnunu hızhen sıkarak: “Afedersiniz, kendi burnum zannettim... dedim, * Dilenci — Açlık tan ölüyorum. Al lah aşkına bana az yiyecek ve riniz Kadın — Niçin galışmıyorsu- Dilenci — Onu da tecrübe et tim, fakat çalıştığım gün daha faz la acıktım. * Sayılı traşgılar » dan biri dostu e lan heykeltraşın atelyesine gide * yek sanaıkarı saatlerce meşgul et Grten sonra sormuş” — Herhalde mermer taşından heykel yapmak kolay bir şey de ğildir sanırım... Heykeltraş — Bildirin, çek ker aydır, bir mermer parçasını alır, füzuli yerlerini kazıyıp atarsmız, heykel kendiliğinden meydana çr ka Kirpiye benziyen ba garip bay van. Avusturulyada yaşar, adı “eivi,,dir. Ne kuyruğu me kanat ları vardır; tüyleri diken gibidir. Fakat kanataz olmasa rağmen bu hayvan kuş cinsindendir ve yavruları yumurtadan cıkar. Balıkların uçan cinsleri de ok duğunu bilenler içinizde herhalde pek azdır. İşte size uçan bir ban Thk cinsi. Bunlar daha ziyade 8” esk denizlerde yaşarlar ve ekseri ya gemilerin direklerine, bacala- Tma çarpıp gemi içine düştükleri işin tayfalar taralmdan kolayca yakalanırlar Be Boğaziçinde giderken vapurlar la yarışa kalkan o Yunus balıle larını herhalde görmüşsünüzdür. Bunların, isimleri “Yunus balığı, olmasına rağmen, balık olmadık” rını biliyor muydunuz? Çünkü bütün balıklar yururtlayıp yav” ruları bundan çıktığı halde Yap mus balıkları memeli hayvan cins sindendir ve yavrularını emsirir ler, amm BULMACA Beh dört harfli öyle bir'hayvan Tenten an av gelm Bi Kp RENSESMİ ismiyim ki baştan üç barfim mar sallarda anlatılan korkunç mahı Mükları dördünetü ve üçüncü harf” EL ORA lerim de insanların içinde otur GE pala dukları yeri anlatır. 8 yi Bu bilmeceyi kalledenlerden EE &. E kale Giri domuz gördü. Domuz kendisini takip etmeye başladı Korktu ve kaçmaya başladı. Kaçarken düş tü ve çiltesi patlağı. Çikan kur gun domuzu öldürdü. Resme bar kârsanız Tonton amcanın arka daşlarıma nasıl övündüğünü gö EŞ