31 Temmuz 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

31 Temmuz 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

E/RARENGİZ TAYYARE | a Haydudun itirafları Mahkeme reisi derhal Akbar sabırsızlıkla malâmat bekliyen şef mahkeme çeisini hemen kabul etti, Yeğil sarıklı ihtiyar hâkim şer fin iltifatma ehemmiyet vermiye- fek oturdu. Akbar Firoz hâkimin Vaziyetinde bir değişiklik olduğı Bu hissediyor, fakat bir türlü bu mun sebebini anlayamıyordu. hayet fazla dayanamadı ve sor du: İnşallah iyi haberler getirdi nir Yeşil sarıkir adam bir müddet gelin yüzüne baktıktan sonra, baytar salladı ve Şu suretle söze başladı: — Şimdiye kadar bana tevdi ettiğiniz bütün vazifeleri, harfiy” yen ia ettiğimi bilirsiniz. Büyük bir haksızlığa maruz kaldığınıza kani olduğum için bu haksızlığın tamiri hususunda size yardım et mek üzere körü körüne bütün e mirlerinizi yerine getiririm, size karşt daima sadakat gösterdim. Akbar Firoz ihtiyarın sözünü keserek dedi kiz — Azizim, bu lüzumsuz mu- kaddemenin manasını anlamıyot rum, Arkadaşlarımız arasında en #iyade size itimat ettiğimi her zaman söylemişim, şimdi de tek rar ederim. Hattâ, daha dün sr bah bile mahkeme relsliğini size tevdi etmekle hakkınızda ne de rece büyük bir itimat beslediği” mi filen isbat etmedim mi? — Bütün bunlar doğru olabi Tir, — O halde biraz evvel söyledi ğiniz sözlerin manası ne idi? Sar bursızlıkla bahkemenin netice: ni öğrenmek istediğimi bi niz halde, niçin birdenbire gar bir vaziyet takıyorsunuz. — Müsaade ederseniz her şe Yi anlatacağım.. Biraz © evvelki Sözlerimi manasız bulduğunuzu söylediniz, halbuki şimdiye kat dar manasız söz söylediğim vaki değildir. Her şeyden evvel yaşım ve tecrübem manasız hareketlere mani olmaktadır. Bundan başka birkaç saat zarfında fikir ve kan naat değiştiren adamlardan olma dığımı ve herhangi bir mesele hakkında kanaat getirdikten son ya kimsenin beni fikirlerlmden Bale etti: Bütün bunları biliyorum. Fikrinizi açıkça söyleyiniz, ben öyle urun sözlerden hoşlanmam, — Olabilir, fakat beni dinle meğe mecbursunuz!, in bu sözleri * zerine Akbar Piroz derhal ayağa fırla” dı ihtiyarın karşısa geçerek be- dizde: - Bana bu şekilde hitap ci- mek hakkını sana kim verdi.. Ey cahil, dünyada hiç kimsenin bana, emir veremiyeceğini bilmiyor * musun? Koca İngiliz imparar torluğuna ve onun mülsellâh kuv vetlerine boyun eğmiyen e Akbar Firozü sen mi tehdit edeceksin? Esasen sana itimadım yoktu, fa kat son defa olarak bir defa daha seni tecrübe etmek istedim. Şim & olup bitenleri anladım.. Gidebi Hirsiniz .. Bundan sonra size ihti yacım olmıyacaktır!,.. Akbar Firoz hiddetli adımlar” la odasında dolaşıyor ve ihtiya” zın dışarıya çıkmasını bekliyor ön. Halbuki ihtiyar yerinden bile kımıldanmıyor ve büyük bir sö” ğuk kanlılıkla sakalını okşuyor” du. Hikimin bu vaziyetini görün ce Akbar Firoz bir evvelki emri ni tekrar etti. Yeşil sarıkk ihtiyar daha fazla karak yüksek sesle gefin yüzüne bağırdı. — Biraz evvel bu odaya girer ken büyük bir vicdan azabı içeri" sinde idim. Size karş körü kö” rüne bir itimat beslemekle bü- bir hata işlediğimi — öğren melştim, Fakat gene inanmak İs” temiyordum... Halbuki iki dakika evvel sarfettiğiniz sözler hakk nızda verilen malimatın doğru olduğunu isbat ettiler.. Bu daki kadan itibaren aramızda hiçbir beğ kalmadığını beyan ederim. Hattâ bir ayağı mezarda olan ak kalı bir ihtiyar serf ihtirasları Bt tatmin için cinayetler yapan, masım adamların kanına giren bir canavarla teşriki mesal ede Akber Firoz elini © belindeki bançere götürerek ihtiyara doğ” Fu İki adım attı ve tehditkâr bir sesle bağırdı: — Sözünü geri al, yoksa şimdi seni gebertirim. , Ihtiyar başını sallayarak gü” 'dü ve cevap verdi — Sen beni öldüremersin. Se Ağı Ağlamak çok fena bir şeydir. Ufacık çocuklar ağlarken değil gülerlerken güzeldirler. Çocukların ağlamasmı bir çok yerlerde ayıp sayarlar ve ağlayan çocukları hiç de sevmeğler. Bu resmi küçük kardeşlerinize gösteriniz ve onlara deyiniz işte bu gördüğün ağlayan çocuğun yüzüne çok ağladığı için ac. vk kimse bakmaz ve onunla oynamaz olmuştur. Sakın sen de ağı lama, Ağlama ayıptır. ————————— 2 g..in değil, aldatarak © kendine © miz yeminleri unuttunuz mu? bağladığın zavallı arkadaşların o Milletimin refah ve saadetini dır.. Fakat bundan sonra onlar o temin için her şeyimi feda ederek ö sana âlet © olamıyaraklardır. bütün varlığımı intikamemızm Çünkü hakikati onlara da söyl teminine tahsis ettiğimi unuttu yeceğim muz mu? İhtiyarın bu tehdidi Akbar Fr © Uzun seneler süren bir müese rOz Üzerine öt tesirini gösterdi. . deleden sonra intikamımızı almak Daha biraz evvel ihtiyarı ölümle — üzere bulunduğumuz bir dakika tesilit eden canavar birdenbire de benden nasil ayrılabilirsiniz, yumuşadı ve elini ihtiyarm omu- © Bu sözleri göylerken © Akbar suna koyarak: Firoz ihtiyarın ayaklarına kapan — Dostum beni affet! dedi.. mış ağlıyordu. Sabırsızlıkla seni beklediğim bir © fhtiyar adam şefini kaldırdı ve anda söylediğin sözler aklımı derin bir süküttan sonra tekrar oynattı. En yakın dostumun, en “söze başladı? itimat ettiğim arkadaşımın ağ” Sire bir sual © soracağım. gından işittiğim bu sözler karş” © Vereceğiniz cevaba © göre katl sında kendimi kaybettim, Tekrar © kararımı vereceğim. affımızı rica ederim. — Sorunür, sorunuz. Ne sorar 7 Aramızda hiç bir bağ kal: sanız cevap vereceğim. madığını biraz evvel söylediğimi © — Mahkemede müddelümumf Zannediyorum(.. hazırladığınız iddanameyi oku" — Siz bunu © yapamazsınız. ©“ Maznunlara 24 saat mühlet Çünkü seneletdenberi devam © verdik. Bu müddetin hitamında den bir teşriki mesai ile mukad” mahkeme tekrar toplanacak ve 'derstmez biribirine bağlanmış” marnunların müdafsasnr dinli vazgeçiremiyeceğini de pekâlâ | nı gibi alçaklar cinayetlerini bi tır. Ya beraber öleceğir. veyabut | yecektir. Bakir edersiniz... Bir fırtına kopacağını bise” pa elini hançerine Je başkalarına lar, Poşu” beraber intlkemrnizr alacağın. O güm inceye kadar yekdiğerimirden — Demek işler yalanda? lenen er den Akbar Firor hildedle mide” o kü sen; mduluraz eelbenk olam isi aprılmaymcağımanı deli meri HABER ÇOCUK HAFTASI Her hafin cumartesi günleri HAHER gezetesine ekli olarak parasız verilir. EDiLER MAMYODUN Dive pia (ise Son pe iğ YAAR Bizi, ANEAKO KORU /ABİLİR Gl EY BAYAN Çk nuz Demin İÜ) UKuruya gire BİR Dada DANİ Pie UKAMAYIZ des ee) EEE vE em (194 Üç yaramaz kedinin yaptıkları büyük büyük kabahatler yüzünden Cici bayanın bütün israrna rağmen babası hiddetle bu üç yaramaz kediyi hayvanları toplıyan ve öldüren cemiyete vermeğe karar vermişti, Kediler ne yapacağır? diye melâl melâi | düştinürlerken hiddetli bayın telefon etmesinden beş dakla sonra kapı çalın- & ve içeriye elinde kafesli bir demir kutu olduğu halde bir adam girdi. Bu adam kedileri toplama cemiyetinin memurların. dandı, Kediler vaziyeti sezince bütün — kuvvetleriyle kaçmağa başladılar. Fakat nereye kaçabileceklerdi ? Tam bu sırada Cici bayan göründü. İmdatlarma geliyor du. Hepsi sevinçle Cici bayanın kucağına atladılar. Buradan başka emin bir yer göremiyorlardı. Cici bayan kedileri kucağma aldıktan © sonra koşarak merdivenleri çıktı ve tavan arasında sandıkların o arkasında gizli bir yere sindi, Boncuk : Duydunuz mu? hiddetli bay Cici bayanr nasıl çağırıyor dedi. Kulak verdiler hakikaten hiddetli bayın sesi duyuluyorduş Pamuk : — Hiç gürültü etmeden sessizce oturmalıyız. Diye söylendi, Cici bayan bütün çağırmalara rağmen hiç ses vermiyordu, 4/5 SIZE YAZISI LİAM İÇ SİİLİ YIZ MADİSSOK çiti veni Brlapan yeani Dr yemine SİKŞ