8 Ağustos 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

8 Ağustos 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

MA güreşlerin (Baştarafı 1 incide) şampiyonu olan Esfonyalı meşhur gü. reşçi idi. Çoban bu çetin rakip karşısında iy! bir güreş yapı, sonuna kadar vaziyet lehine idi. Lâkin burada gruplara ay rılarak tarafgirlikler yapan hakemler bu güreşçimizin hakkını yediler. Ço banı sayı hesabile mağlüp ettiler. Hak sızlık o kadar barizdi ki seyirciler bile buna itiraz ettiler. İsliklar, gürültğ. lerle mağlâbiyet hükmünü protesto ettiler. Çoban bu suretle tsafiye edilmiş oldu. İkinei maçı Yaşar Letonyalı ile yaptı. Rakibine karşı çok üstün güre. Şen bu aslan, tuş yapamadı ise de bü bugünkü neticeleri tün hücumları o yaptığı ve rakibini mütemadiyen ezdiği için hakemlerin ittifakile galip ilân edildi, Şimdiki halde takımımızdan tasfiye edilmemiş yalnız Yaşar vardır, Fena puvanı, bugünkü maçı tuşla değil de sayı hesabile kazandığı için, ancak (1) İ tanedir. Yaşarın sikletinde tasfiye edilmemiş şimdi tasfiyeye uğramamış 4 güreşçi (Yaşar dahil) vardır. Bu va ziyette Yaşar bundan sonraki güre. şinde hatta tuşla bile mağlüp olsa şimdiden dünya üçüncülüğünü kazan. mış bulunmaktadır. Maamafih kendi. sinin dünya birincisi olması da muh. temeldir, Ümütlerimiz bu hususta çok kuvvetli, Kati netice bu akşam anlaşı. i lacak, Greko . Romen şampiyonları İ belli olacaktır. Cim Londos maçı (Baştarafı 1 incide) Diğer taraftan da Kara Ali şu söz- leri söylemektedir ; — Ben, Bandırmadaki (o köyümden Çim Londosu tutmak için geldim. Onunla karşılaşmak benim en tabii hakkımdır. Çünkü ben, tam (400) peh” Bivan arasında yapılan (970) müsabaka” neticesinde ve resmen Türkiye başpeh- Hvant oldum. Tekirdağlı başpehlivan © olduğunu söylüyormuş. Bu rüyası günün birinde doğru çıkar inşallah. Oo Çünkü o yirmi senedir yirmi dört (o yaşındadır. Daha gençtir yani, 'Teşbihte hata olmaz, bir meghur söz vardır.: "Kısraklar yetişmese, atlara baha biçilmez!,, derler. Elbet gençler de yetişecekler. Cim Londosla karşılaşırsam, yenip yenemiyeceğime gelince Allah bilir. Pakot yeneceğime imanım var ki min dere çıkıyorum. Yenileceğimi umsam, köyümden bursya kadar gelir miydim? Fakat güreş bu. Belli olmaz ki? Bak Çoban “Mehmede, Aelan gibi erkekleri devirdi de, kız gibi Belçikalının altında kaldı! Maazallah elinden kötü bir oyun çi” kar, kendi kazdlığın kuyuya (kendin düzersin. Güreş bu, Kavga (değil ki, Bop! biri kırılınca birini daha alar sn! Ben Mülâyimin söylediklerine razr yım. İster bizi çarpıştırsmlar, ister kur” a çeksinler. Fakat bütün bunlar, beni ahtımdan vâzgeçiremez. Ben, Cim Londosla mut Jika tutuşacağım. Minderde kısmet or marsa, sokakta kıstıracağım! Dalavere ile adam yenmek nasıl oluyormuş anlar tayım ona! Tenis maçları Festival kupası maçları dün Taksim Dağcılık klübünde yapıldı Biediye Turizm şubesi | tarafından tertip edilen Tenis turnuvasının final mâçlarına dün öğleden sonra (o Taksim deki dağcık:k kulübünde tenha denecek bir seyirci önünde icra edilydi. Neticeler şunlardır Tek erkek : © Vöad Cudi — Kris'e 4—6, 6—I, 6—0 ile mağlüp. Tek kadın : Bayan Grodetsky ,Bayan Kurtellie 6—2, 6—1 ile galip, Çift erkek karşılaşmalarında Neşet ile Şirinyan, Kris ile Arevyon çiftine 6—2, 6—2 kaybettiler, Muhtelit maçlarında da Bayan Gro- detski İle Kris, Bayan Kurtelli ie Ve- dad Cudi 6—0, 6—0 ile kolayca mağlüp ettiler. Üçüncülük O ve dördüncülük için karşılaşan Neşet ile Arevyan zorlu mü» sabakadan sonra 6—4, 3—6, 8— ile ve Arevyan galebesiyle neticelendi. Müsabakaların cereyanmı şiddetle esen rüzgâr bozuyordu. Karşılaşmalar. dan sonra birinci, ikinci v eüçüncü ©- lanlara Bay Asım Süreyya tarafından kazandıkları kupa ve madalyeler veril. di. Dünün oyununa (o “tayyare,, değil, “balon,, derler. İnanmazsanız — bizim Tekirdağlıya sorun, O da çok uçurur çünkü! Tekirdağ ne diyor ? Tekirdağlı Hüseyin de ayrıca şu söz leri söylemiştir: — Ben hiçbir şey dinlemem... Ne olur sa olsun tutacağım Cim Londosu. Biri- birimizle kozumüzü #onra paylaşırız. Tat benim, onu kaçıp da, kıyame” te kadar tasalanmağa hiç niyetim yok. Bütün stadyom halkı birleşseler, # lamaz onu elimden!,, Bugünkü güreşler esnasında stad” yomda bir hâdise çıkmayacak mı dersi” A Beykoz denizcilerinin bir muaffakiyeti Geçen pazar günü Beykoz spor klir| Zehirli gazler- den korunma için binalarda alınacak tedbirlere dair kanun çıkarılıyor Ankara, 8 — Dehiliye Vekâleti ta- rafından, hava hücumlarına karşı lr. nacak tedbirleri ihtiva eden yeni bir kanun projesi hazırlanmıştır. Bu proje mucibince, bundan sonra yapılacak devlet binalariyle fabrikalar ve diğer büyük binalar eğer hayati bir kıymeti hajz iseler inşalarından evvel, her hangi bir hava bücumuna karşı köe| layca setrü muhafaza edilip edilemiye- çekleri göz önüne alınacaktır. Bu gibi binalar şehir civarlarmda inşa edileceklerse, şehirden no kadar uzakta olmaları icap ettiğin! alâkadar; makamlar tespit edecektir. Ayrıca belediyelerin şehir ve kasa- balarda yaptıracakları zehirli gaz sığ naklarına bir karşılık olmak Üzere be» lediye bütçelerinin yüzde biri Belediye- ler Bankasına Yatırılacak ve bu para larla yapılacak sığınaklar Dahiliye Ve- kâletinin çizeceği plân dairesinde inşa olunacaktır, Harp müddetinçe içinde çalışılacak ve oturulacak resmi ve bususi binalar, hastahaneler, mektepler, ticaretbane- ler, fabrikalar ve umumi binalar birer gaz sığınağı vaplırmağa mecbur tutu- lacaklardır. Şile sahillerinde Altı kişi boğuldu Şile, 8 (A.A.) — Bugün ilçemizin Kabagöz köyü kıyılarınd abir motör bat- muş, sekiz kişiden mürekkep olan tayfa- larından altısı boğulmuş ve ikisi sandalla karaya çıkınışlardır. Agva tüccarlarına âit odun yüklü bir kayık Bozgaca açıklarında batmış ise de nüfusça zayiat yoktur. , Şile açıklarında o denizde yıkanan bü fetalarmderi bir dört tek ile sporcu) Körvansaray muhtarı Yusuf da dalgalara lardan Şükrü, Zeki, Ziya, Necmi dir mende de Muzaffer olmak üzere öğle üzeri Beykozdan hareket ederek üç sa" ate yakm bir zamanda Filoryaya gitmiş ler ve oradan akşam geç vakit tekrar Beykoza dönmüşlerdir. Beykoz sporcularınm bu muvaffakiye tini tebrik ederiz. Denizcilerimiz tasfiyeye uğradılar Kiel, 7 (Hususi) — Yelken müsa- bakaâlarında Star Klos cinsi tekneler ya- rışa iştirak eden Harun ve Behzadın i3- kotoları kırılmış ve bunu tamir için çok geri kalmışlarsa da yarışı tamamlamağa muvaffak olmuşlardır. Olimpiya Pola yarışma giren diğer Turgutta staddan çıkarken © tasfiyeye uğramıştır. Trakya manevraları (Baştaratı 1 incide) mak için bütün gayretlerile uğraşıyor lar. Çarpışma biitün şiddetile (o devam ediyor. Mi Müdafan Vekili bu sabah giti Mili Müdafaa vekili Kâzım Özalp bu sabah 6,30 trenile Sirkeciden Alpul laya hareket etmiştir. Kendisi Alpuli luda büyük merasimle karşılanacaktır. Manevralar yarın bitiyor. Kırklarelinde yapılacak büyük geçit resmi çok muaz” zam olacaktır. Celâl Bayarın tetkikleri Gemlik 8 — Ekonomi Bakanı Cejâli Bayar hususi kotrasile buraya gelmiş ve sun'i ipek fabrikası inşaatını (teftiş etmiştir, Fabrikanm ikinci kısım makineleri de gelmiş olup önümüzdeki sene içinde çalışmağa başlayacaktır. Celâl Bayar teftişlerden sonra Yalo- e ; kapılarak boğulmuştur, Pamuk ipliği fabrikalarının çıkardıkları mesele Ankara 8 — Pamuk ipliği fabrikals- tı sabiplerile sanayi umum müdürlüğü arasında yapılan müzakereler o bugün sona ermiştir. Sanayi umum müdürü Reşat fabrika törlere fiyatların tesbiti hakkında vekâ letin verdiği kararları bildirmiş ve fab” rikaların imalden istinkâf ettikleri bazı iplik cinslerinin hükümetin o Kayseri ve Bakırköy fabrikaları tarafından ya" pılacaklarını ve bunların ihtiyaca kâfi geleceğini söylemiştir. Vekâlet ayrıca köylü tarafından çok kullanılan Amerikan Obezlerinin evsaf ve fiyatlarını tesbit eden bir kararname hazırlamıştır. Bakırköy ortamektebi Bakırköyde bir orta mektep kurul. ması için Bakırköy parli teşkilâtınm yaptığı teşebbüsler nihayet müsmir ne. tice vermiştir. Maarif Vekâleti Bakır. köylülerin bu dileğini kabul ederek ma. arif idaresine emir vermiştir. Bakır. köylüler Bakırköydeki Rufn mektebini alarak orta mektep haline “koymuşlar ve ders levazımı ile sıraları da hazır- lamışlardır. Evvelki gün mektebin lev- hası merasimle asılmıştır. Mareşal Balbo Romaya niçin gitti? Morning Post Roma muhabirinin “İtalyan Trablus valisi Mareşal Bal bo Trablustan tayyare ile Romaya ger miştir, İtalyaya ait müstemlekelerdeki vazi" yete dair Musolini ile konuşması beke lenmektedir. Mareşalın cenubi İtalyada ayın 8 nunda yapılacak ordu manevralarında kalması muhtemel görülüyor.,, Ispanya isyanı | Londra, 9 — ingiltere ve (Fransa hükümetleri Madrit hükümeti nezdim) de yeni bir teşebbliste bulunarak “Tarr ger beynelmilel limanındaki Oo İspanya harp gemilerinin geri çekilmesini ed meğe karar vermişlerdir. Bu iki bükür; met Alman hükümetini tatmin etmeğe galışmaktadır. Almanya, Tangere Ar man harp gemileri göndererek oradaki bitarafların beyatlarını bimaye etmek için İngiltere ve Fransadan müsaade İs temiştir. Çünkü Versay muahedesi mu” cibince bu liman Alman harp gemileri"! nin girmesi yasaktır. Bugün siyasi mahafü, İspanya bâdi-| seleri dolaymsile daha nikbin görünmek tedirler, Bu mahafil İspanya © işlerine ademi müdahale itilâfma Almanyanın da gireceği kanaatindedirler. Almanya" nın mesele gkermiyacağı urmuluyor. Asiler nümit Müâdrit: 9 (A.Aâ.) — o Vittoriadan bir askeri otomobille kaçarak hiikümet! şilere iltica eden iki asker, hüküömetçi kuvvet hatlarma geldikleri zaman, ce” birle toplanarak Vittoria da tahşit edil miş olan asi taraf askerleri (o arasında tam bir cesaretsizlik ve nevrsidi hüküm sürmekte olduğunu bildirmişlerdir. . » . İspanya ihtilâline dair gelen haber. ler hükümet kuvvetleri kadar asi kuv vetlerin de kazanmakta olduğunu gös- termektedir. Hükümet menbalarından gelen haberler şöyledir: Hükümet kuvvetleri Ovledo'ya doğ- ru giden iki asi kolunu bozguna uğrat» mış ve Oviedo'da, hükümet kıtaları a sileri mağlüp etmiştir. Algeciras ve Salinea'da karaya çık mağa muvaffak olan Fastan gelmiş a #i kuvvetler hükümete ait barp gemi. leri tarafından bombardıman edilmiş tir. Giyuzoca cephesinde hükümet kuv. vetleri, el'an asilerin elinde bulunan Oyarzun'u giddetli surette bombardı- man etmişlerdir. Hükümet tayyareleri Saragossce yakmındaki asi mevzilerini bombardı- man elimişlerdir. Hükümet dertamtırn mensup kuvvetler, Sâragossee ve Hues- ca istikametinde ağır ağır ilerliyorlar. Asilere âlt menbalardan gelen haber er şu yoldadır; Burgos, 8 (A.A.) — Astlerin umumi karargâhı tarafından neşredilmiş olan bir tebliğde şimal cephesinde sükün hüküm sürmekte olduğu bildirilmekte- ler hükümet kuvvetlerini hezimete uğ- ratmışlar, esir almışlar ve mühimmat, tanklar zaptetmislerdir. Hükümet kuv- vetlerine mensup pilotlardan üçü ka- çarık asilere iltihak etmislerdir. Bun. lar, tayyareleriyle Burgosa gelmişler- âir, Sevil radyosunun verdiği! haberler Asiler elindeki Sevil radyosunun saat 15 de bildirdiğine göre, birçok a- si kuvvetler Madride doğru yürümek- tedirler, Bu asi kuvvet kolları, Cebe. lüttarık boğazından geçen muntazam askeri kıtalardan mürekkeptir. Bur- gos hükümetinin elinde kuvvetli bir ba- va kuvveti mevcuttur. « Bu radyo; Sa- ragosun düştüğünü yalan'amakta, bi- lâkis kuvvetli bir asi kolun Malagayı tehdit eylemekte olduğunu bildirmek- tedir. Badajoz asilerin elinde bulun- makta ve General Franko Sevilde Mad- rid üzerine yürüyüş hareketi plânı hazırlamaktadır. İsyan hadisesi etrafmda yabancı devletlerin vaziyetini gösteren telgraf. lar şunlardır: Alman gemileri Tanca, 8 (A.A.) — Devtsehland ve Tnehs isimli harp gemileri Akdeniz is- tikametine hareket etmişlerdir. Deuts- chland, Ceutadan uyrıldıktan sonra Algesiras ve Cadixe uğramıştır. ingliiz gemileri İngiliz gemileri, İspanyadan uzak- laşmak istiyen İngiliz tebaasını topla» maktadır. Bu münasebetle muhtelif İs- panyol limanlarını dolaşmaktadır. İs- panyada 2000 İngiliz vardır. Fransa bitaral kalacak Paris, 8 (A.A.) — Kabine, dün, M. Leon Blumün başkanlığı altında saat 18 den 22 ye kadar içtima etmiş ve Fransanın bitaraf kalarak İspanyanm!' ie e iel yea 9 AĞUSTOS — 1980 işlerine müdahale etmemesin? * vermiştir. ; Asiierle Almanya ara: anlaşma ? , Landra 8 — Londradaki hafil İspanya hâdizelerinin kilden gittikçe (o endişelenmi Jerin Alman we İtalyanlarla mas halinde bulunmaları vazi! hametini daha ziyade arttır! Mançester Gardiyan gazetesi yanın bir müdahale vesilesi bu vaziyeti tetkik ettiğini Ayni gazeteye göre asiler de kabil Almanyaya İspanyol imtiyazlar vereceklerdir. Ispanyada Hükümet kuv lerile bir aradi harbetmek uz Bir Ingiliz gazeteci kaf Gönüllü yazılı” ZİMİLİSİJIMIİL İM 0 İLLE Londranın Sunday Kronik! kadın muhabiri Alvn.Alliva: yada hükümet kuvvetleriyle vi harşretmek üzere gönüllü yazı! Geçenhafta, deniz kıyısmöt hat için bir haftalık izin alan dın muhabir, dört gün sonra 8” ne Cenubi Fransadan şu n dermiştir: ; “Dört arkadaşla buradayıf yol milis kuvvetlerine gönüllü Yy” üzere İspanyaya gidiyoruz. A Londradan bu arkadanlarla © yola çıktık. Arkadaşlarımda” harbe iştirak edebilmek için & lak memuriyetlerini terket” Kendimizi hükümetin emrine ğiz ve söylenilen yere gid dümüzün de şahsi düşüncesi; isyanma karşı harp ederek, © siye bir hizmette bı raf Alyne Allivard mükemmel ca ve ispanyolca konuşan ve * dr birkaç sene yaşamış olan bir yazıcıdır. Filistin isy& araplarla IngiliZ arasında çarpışma de ediyor Kudüs, 8 (A.A) — Tİ Hayfa arasında işliyen otob”” 4 fızlık yapmakta olan ki ohm, riyle Arap ihtilâlelleri civarında bir çarpışma ği çurpışmada üç Arap ölü yi esir edilmiştir. Bir İngül$ . n 18 Arap ihtilâleisini ölö Diğerleri dağıtılmıştır. HABE Istanbulun en çok “ kiki akşam gazetesidi” rmı HABER'e i derler,