8 Ağustos 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 14

8 Ağustos 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 14

Berlin mektupları ei ki P bem # £ Serbest güreşlerin son günü nasıl geçti? Türk takımının dünya üçüncüsü Berlin £ (Olimpiyatlara sureti mah susada gönderdiğimiz arkadaşımız. dan): Bugün bizim için en mühim günler, den birisi olacak, Üç gündenberi de. vam eden ve şimdiye kadar ekseriyeti muvaffakiyetimizle geçmiş olan ser. best güreşlerin finali (sonu) yapıla. cak, , Sabahleyin saat 15de başlayan müsabakalarda, seyirci adeti yine pek kabarık değildi. Yirmi bin kişilik mu. azzam salon hemen yarıdan fazla boş. Seyircilerin çoğu atletizme gidiyor. Her birisi binden fazla insan alan tren ler, yeraltı trenleri, otobüsler, tram. vaylar, hıncahınç dolmuş, yüz bin kişi, yi muazzam olimpiyat stadına taşıyor. Ahmet (Mersinli) - Yutvrig ( isveçli ) Bizim takımdan günün ilk güreşini Mersinli Ahmet — İsveçli Lutvigle yaptı, İlk dakikalarda hasmını baca. ğını kaparak İsyeçliyi adam akıllı hır. palayan Ahmet, boş bulunduğundan bir aralık birdenbire kafasını kaptır. dı. Ve az kaldı tuş oluyordu. Bereket kendini iyi kurtardı. Bundan sonra güreş biraz da ayakta devam etti ve hakemlerin berabere kararile birinci devre bitti. Ikinci devre Ahmet kura ile alta “düstü. İsveçli, Ahmedin kolunu favul “yaparak birkaç kere tehlikeli bir su. rette bükmek istedi. Kendisine hakem tarafımdan ihtar edildi. İsveç şampiyonu üstte büyük bir enerji sarfederek çalışıyor belli ki mutlak bir şey yapmak istiyordu. Fa. kat muvaffak olamıyordu. Bundan son ra Ahmedin üstte güreştiği devre baş. Tadı. Ahmet de rakibini bütün kuvvetini sarfederek ezmeğe başladı. 'Tribünlerdeki bir avuç Türk seyirci ve futbolcularımız avaz avaz bağıra. rak Ahmedi teşyi ediyorlardı, Ayakta devam eden son dakikaları müsavi bir şekilde geçti. Neticede Ah. met sayı hesabile galip sayıldı. Ankaralı Hüseyin - Foks (ingiliz) Bizim çocuklardan günün ikinci güreşi Ankaralı Hüseyin, İngiliz Fosk. la yaptı. Çetin hamlelerle başlayan güreşin ikinci dakikasında Hüseyin rakibini altına aldı, Ankaralı çok çe. tin bir güreş yapıyor, sanki iki gün ev. vel Fransıza karşı uğradığı hükmen mağlâbiyetin acısını çıkarmak istiyor. du. Üçüncü dakikada sıkı bir hamle ile hasmını tuş vaziyetine getiren Hüse. yin yanlış bir hareketi yüzünden, bir. den kendi alta düştü. Ve İngilizin al. tında ezilmeğe başladı. Birinci devre böylece bitti. Hakem. Ter berabere kararı verdiler, Çekilen kura neticesinde İngiliz alta düştü. Hüseyin hep yanlış güreştiğinden ve boş bulunduğundan İngiliz müte madiyen üste geçiyor ve puvan alıyor. du. Bereket son dakikalarda Hüseyin çok teknik rakibini daha akıllı ve kuv. vetli bir güreşle epey hırpaladı Iki kere köprüye getirdi. Üçüncü devrede Hüseyin alta geç. ti. Fakat İngiliz hiçbir oyun yapama. dı. Ayakta yapılan son devrede Hüse. yin mutlak kazanmak için bütün kuv vetini sarfedip çırpınıyordu. Etraftan Türk seyirciler bizim ç0. cuğu mütemadiyen teşyi ediyorlardı. Hüseyin de buna lâyık bir güreş yap. mağa başladı. Bu devrenin 40 mer sa. niyesinde zorlu bir hamle ile rakibini altma aldı. Bir saltodan zor kurtulan İngiliz ik yorgun görünüyordu. Son dakikalardayız.. İngiliz yarn tuş olmuş bir vaziyetten ancak bacağı, nıtakarak kurtuluyor. Hüseyin son saniyelere kadar aynı mükemmel tem. po ile çalışıyor ve bir aralık yaptığı yanlışlıkları fazlasile telâfi ediyordu. Müsabaka bittiği zaman, hakemler ittifakla Hüseyini hükmen galip say. dılar. Ankaralı Ahmet - Cazous(ingiiiz) Bizden üçüncü güreşi 56 kilodan Ankaralı küçük Ahmetle, İngiliz Caz. sux yaptı. Müsabaka başlar başlamaz Ahmet derhal rakibini altma alıp ve ezmeğe başladı. İngiliz tuş vaziyetle. rinden büyük güçlüklerle kurtuluyor. du. Fakat biran geldi ki artık Ahmet rakibini tamamen çevirdi. Ve tam 5 in, ci dakikada İngilizi tuşla yendi. Ahmedin bu galibiyeti Türk takımı. nm tuşla kazandığı ilk müsabaka ol. muştu, Ahmet çılgın gibi alkışlarımız ara. sından memnun ringten indi, Mustafa - Dotvziler (isviçre) Bizim 4 üncü müsabakayı Büyük Mustafa İsviçreli Dotwzller ile yaptı. Tunç vücutlu Mustafa alkışlar ara. sında ringe çıktı. Ve güreşin başlama. sile beraber sert bir hamle yaparak rakibini altına alması bir oldu. İsviç. reli güreşçiyi kaldırıyor, oradan ora. ya sürükliyordu. Fakat ikinci dakika. da yine havaya kaldırdığı rakibini ye. re alırken kendisi alta düştü. Az daha tuş oluyordu. Bereket derhal kurtul. du ve İsviçreliyi tekrar altına aldı. Yerden yere vurmağa başladı. Musta. fa çok çetin fakat kendisi için de teh. likeli bir güreş yapıyordu. Netekim korktuğumuz dördüncü dakikada meydana geldi. Mustafa ayağa kaldırdığı rakibini tutup yık. mak isterken, kendi alta düştü, Ve on saniye kadar köprü yaptı. Sonra mut. lak yenebileceği bu rakibine tuşla ye. nildi, İsviçreli Mustafanın üzerinden kalk tığı zaman Mustafa bayılmıştı, Ringten kucakla çıkarıldı. Neresi. nin sakatlandığını © anlayamadılar. Sonradan doktorla konuştum. Musta. fanm kuvvetli bir sinir buhranı ge. çirdiğini söyledi. Sadık - Pih'ejsmsiki (Fin'andiya) Bizim beşinci güreşimizi Sadık ve Finlândiyalı Pihlejsmsiki ile yaptı İki rakip bir müddet ayakta birbirleri, ni kontrol ettikten sonra Sadık çabuk bir hareketle Finlândiyalıyı altına al, dı. Havaya kaldırdı. Yere indirdi. Ez. meğe başladı. Finlândalıya seri bir tuş oldu. Fakat hakemler göremediler. Biraz sonra Sadık rakibine yine bir oyun daha yaptı. Fakat Finlândiyalı tuştan kurtuldu ve aksi bir oyun yapa, rak Sadığa tuş yaptı. En güvendiğimiz elemanlardan bi. risi arasından Sadık böylece 6 fena puvan alm; ve tasfiyeye uğramış oldu. Çoban « Lehring (Almanya) Bu sabahki son güreşi Çobanla Al. maânların meşhur güreşçisi Lehring yaptı Hepimiz heyecan içinde bekliyor. duk. Çoban daha ilk dakikalarda ha. kim güreşmeğe başladı. Rakiplerin iki. si de ayakta idiler, Üçüncü dakikada | Çoban kendi alta düştü ve güreş bir müddet devam etti, Alman birden seri| bir oyun yaptı. Ve boş bulunan Çobanı sırtı üzerinde çevirdi. Çoban hiç bek. | lenmiyen bir tarzda tuş olmuştu. , Talisizlik burada da yakamızı bırak | mamış en güvendiğimiz adamımız da| ilk tuşu — Mersinli olurken... Ahmet kendi hatasile yenilmişti. Akşamki maçlar Yaşar - Rhitayonski (Finlandiya) Gece yapılan son seçmelerde bizden ilk güreşi Yaşar — Finlândşyalı meş. hur güreşçi Philayonski ile yaptı. Finlândiya şampiyonu, Yaşarı da. ha ilk dakikada altına alıp ezmeğe başladı. Ve 2 dakika 45 saniyede Ya. şarm sırtını yere getiren, Finlândıyalı tuşla galip geldi. Yaşar da 7 fena puvan almış oldu. Zundan tasfiyeye uğradı. Mersinli Ahmet - Kaligati (italya) Akşamki ikinci güreşi bizde en az fenn puvan almış olan ve şampiyonlu. Za en kuvvetli namzedimiz bulunan Mersinli Ahmetle İstanballuların bir kaç sene evvel İtalyanlarla Maksim salonlarında yaptığımız müsabakalar. dan çok İyi tanıdıkları İtalyan şam. piyonu Kalegati arasmda oldu. Bu maçı hepimiz heyecanla bekli. yorduk. Müsabakanın ilk dakikaları iki rakibin birbirini kontrol etmesile geçti, Belli ki iki tarafta girişmekten ve bir oyun vermekten çekiniyordu. Ahmet zaten fena bir tali yüzün. den kurada Alman, İsveç gibi hep kuv vetli rakiplere düşmüştü. Ve simdi de kuvvetli bir rakiple karşılaşıyor du. İlk-devre iki taraf'da bir şey yapa. madan beraberlikle bitti. İkinci devre. de Ahmet kura ile alta düştü. İtalyan büyük bir kuvvet sarfede. rek bir şeyler yapabilmek için çalışı. yor fakat Ahmet güzel kapanarak oyun vermiyordu. İlepimiz büyük ümitler bağladığımız bu güreşi tasav. vur edilmez bir heyecan içinde seyre. diyorduk, Bu devre İtalyan bir şey yapama. dan bitti, İkinci devre Italyan alta düştü. Ah| met ilk anda sıkı bir hamle ile rakibi. ni çevirdi. İtalyan bir tuş oldu. Fakat hakemler bunu saymadılar, Yarım da, kika sonra İtalyan yeni bir tehlike. den köprü ile kurtuldu “bu devre Ah. met İki puvan aldı. Son devre ayakta devam etti, Ah. met son dakika bir hamle ile rakibini tekrar altına aldı. Ezmeğe başladı. Ve bu vaziyette gong çaldı. Hakemler Ahmedi ittifakla ve sayı hesabile ga. Jip saydılar. Ankrafı Hüseyin »- Louis (Amerikalı) Ahmet bir minderde İtalyanla gü reşirken diğer minderde de Ankaralı Hüseyin Amerikalı meşhur Lavis ile güreşmeğe başladı. Onlar da ilk daki. kalarda ayakta birbirlerini iterek ge, çirdiler, Biz diğer minderde Ahmedin güre. şinin son dakikalarını seyrederken Hüseyin de öbür minderde rakibinin altına düşmüştü. Ahmedin güreşi bittikten pek az sonra Amerikalı Hüseyini altında epey ezdi, Ye nihayet 5 dakika 48 saniyede sırtüstü çevirdi ve tuşla yendi. Hüseyin de (6) fena puvan almış olduğundan böylece tasfiyeye tabi tu, | tulmuş oldu. Mus'ala hasta Sıra Büyük Mustafa ile İrlândalıya gelmişti, Büyük Mustafanın hastalığı iylleşmediğinden gelmedi. İrlandalı hükmen galip sayıldı. Ankaralı Ahmet - Zombori (Macar) Bu geceki üçüncü güreşi Ankaralı küçük Ahmet, Macar 56 kilo şampiyo. nu Zambari ile yaptı. Bu güreşin de İlk anları ayakta rakiplerin birbirini yoklamasile geçti. Vaziyet böyle de. vam ederken, Ahmet birdenbire bir kafa kaptırdı ve sırtüstü yere düştü Köprü İle yarım dakika tuş olmaktan kurtuldu ise de neticede 5 dakika 40 saniyede tuşla yenilmiş oldu. Aldığı fena puvan (7) yi bulduğun dun küçük Ahmet de böylece tasfiye ye uğradr. Çoban - Po'u - Salu (Estonya) Sıra Çobanın güreşine gelmişti. Ar. tık elimizde tasfiyeye uğramamış bir Çoban, bir de Mersinli Ahmet iki gü. reşçi kalmıştı. Çoban ve Estonyalı rakibi ringe çıktıkları zaman hepimizin kalbi çar. ptyordu, Çünkü Çobanın da; mağlü biyetten (3), sayı hesabile galip gel diğinden (1) ki ceman (4) fena puva ht vardı, Eğer bu güreşi tuşla kazanmazsa sayı hesabile kazansa bile (1) fena Ppuvan alarak püvanrarı (oy ST DU cağından Çoban da tasfiyeye uğraya caktı, İlk anından itibaren bu güreş çetin hamlelerle başladı. Finlândiyalı dün. yanm tanınmış güreçilerinden birisi idi. İri ve mütenasip bir vücudu vardı Müsabakanm ilk devresinde iki ra kip de hirbirine oyun vermediler, Ve bu kısım berabere bitti, Ikinci devrede Coban kura ile alta düştü. Estonyalı bu fırsattan istifade etmek için çok çalışıyordu. Fakat Ço. ban oyun vermiyor ve meşhur Eston. yalının kol, bacak kaparak yaptığı müthiş hamleler neticesiz kalıyordu Üçüncü devre Estonyalı alta geçe. rek başladı. Çoban bu müsabakayı tuş la kazanmak için canla başla çalışıyor du, Fakat usta Estonyalı tek bir oyun bile vermedi. Son devre ayakta başladı. İlk devre gibi bu devrede de iki taraf birbirin. den çekinerek güreşti. Serbest gibi değil, Greko , Romen gibi güreşiyorlardı. Bu tatsız güreş nihayet iki tarafın da tek bir oyun bi le yapamamasile bitti, Neticede ha kemler biraz daha atak yapmış olan Estonyalıyı hükmen galip suydılar. Ve Çoban Mehmet de böylece (7) fena puvanla tasfiyeye uğramış oldu. Türk takımından finallerde artık tek bir güreşçi kalmıştı. Mersinli Ah met... Ahmet dünya üçüncüsü Ahmet - Krebs ( Ahmet, dünyanın en i; rinden İsveçli Krebs ile son güreşin yaptı, Ahmet bu müsabakayı kazanır sa dünya şampiyonluğunda yer ala caktı, Duyduğumuz heyecanı tasavvur edin. Müsabaka sert ataklarla başladı. Sıra sıra, bir Ahmet, bir İsveçli oyun yapmağa çalışıyorlardı. Faka' ilk dakikalarda ikisi de ayakta güreş. tiler 3 üncü dakikada Ahmet rakibini be linden tutunca altına aldı. Fakat İs. veç şampiyonu bundan çabuk kurtul. du. Birkaç kere ayakta itiştikten son ra, Ahmet biran işin alta düştü. Fa kat o da kurtuldu. Güreş fevkalâde heyecanlı oluyor, yolu katetmek için iki rakip d€ varlıklarını sarfediyorlardı. rakibini altına aldı, bitti. Hakemler berabere kal diklerinden kura çekildi devrede İsveçli alta düştü, Ahmet çalışıyor, çalışıyor, ! oradan oraya sürüklüyor, küp tiriyordu, İkinci devrede böyle vee? Üçüncü devre Ahmet alta başladı. İsveçli mütemadiyen ayak oyunlar yapıyor Ahmedi müşkil ziyetlere getiriyordu. Müthiş bir heyecan içinde ğimiz bu devre bitince, son devrt ta başladı. Ahmet daha ik a veçliyi altına alıyordu. Faka kika boş bulunarak kaçırdı. Müsabaka yine ayakla İsveçli bütün usa vi rulmuş bitmiş görünüyordu. mütemadiyen hücum ediyor, hırpalıyordu. İsveçli kaçmağa başladı, Güreşin sen dakikasındayı5. can içinde Türk seyirciler bil vetlerile Ahmedi teşyi ediyor! müsabaka bu hava içinde Ahm ikiyetile bitiyor. Ahmet Isveç ni de sayı hesabile yenmişti. Ahmet bu maçı kazanmakl# kilosunda dünya üçüncüsü Çünkü aynı kiloda birinci olaf sızın (1), ikinci Birleşik Ame (2) ve Ahmedin (4) fena P' vardı, Pilhakika bu güreşçilerin fi birbirile karşılaşmamıştı. Faks da finalde puyan nazarı dikkat f yor ancak puvanlar müsavi müsabıklar karşılaştırıyor ikincilik içi” Maamafih Ahmet ikincilik “4 merikalı ile gece yarısında! daha karşılaştırıldı. Eğer ah müsabakayı tuşla kazanmış dünya ikincisi olacaktr. vi gi adi?” yorgun olduğundan aşağı Y' savi bir oyundan sonra raki hesabile mağlüp sayıldı. Yine üçüncülüğü muhaf3## oli Bu netice ile Ahmet, 935 dının şimdiye kadar yapıla” kalarında en iyi mevkii almak rine, Türk bayrağını bi ye mahsus şeref dil den birine çektirmek pahtir? ilk olarak erişmiş bir vatan bahtiyarlığına nail olmuştu di y Ev sahibi (Fransada misafirini çağırır) — M meğje buyurun, Çocuk — Anne bırak: zifemi yapsın, gelir. | ve minder ve GET 116 ve devre mi Pi 5 nd ei / tül 4 p Ni e e m 7 Si >. SEYE #$ESEes yesg #