August 10, 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

August 10, 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

Sİ 0:1 71:121) 4 İZ İLİ LİMİTİ) Satınalma “Komisyonü İlânları Muhtelif elektrik malzemesi Ni Tahmin edilen bedeli (31000) lira olan yukarıda cinsi yazılı mal. © zeme Âskeri Fabrikalar Umum Müdürlüğü satınalma komisyonunca © Je edilecektir. Şartname (Bir) lira (55) kuruş mukabilinde komi. © yondan verilir. Taliplerin muvakkat teminat olan (2325) lirayı havi teklif mek. tuplarını mezkür günde saat 14 ekadar komisyona vermeleri ve ken. © dilerinin de 2490 numaralı kanununun 2. ve 3. maddelrindeki vesa- ikle mezkür gün ve saatte komisyona müracaatları (190) 24/26/28/30'temmuz 936 günlerinde gazetenizde o neşredilmiş olan muhtelif cins eğeler ve muhtelif cins makkaplar hakkındaki W ilânlarm hükmü yoktur. Şartnamelerinde değişiklik vardır. Yeniden İL ilân edilmiştir. (222) 102 MAĞLUP FAUSTA A 28/Eylül/936 tarihinde pazartesi günü saat 15 de kapalı zarf ile iha. | Acele satılık ev ve bostan Eyüp Arpacmini o mahallesinde Tekke sökağında 22 numaralı altı © dalı yüz yirmi beş arşın bahçeli ah” şap bir ev ile bu evin önünde türlül meyveli ve sebze yetiştirmeğe elve” rişli biri büyük öteki küçük iki vuzlu bir bostan kuyulu ve iki bu” çuk masura suyu olan on iki dönüm| mülk bostan acele satılıktır. Görmek istiyenler o mahallede opolislikten mütekait Bay Halile, pazarlık için Kadıköy Vişne sokak 33 numaralı eve müracaat. İstanbul Komutanlığı Satınalma Komisyonu İlânları Ankara hastahanesi için 112 kalem âlet satım alrnacaktır. İhale: isi 2/Teşrinievvel/936 cuma günü saat 15 de kapalı zarfla yapılacak- tır. Muhammen tutarı 5749 lira 25 kuruştur. Şartnamesi her gün ko- misyonumuzda görülebilir. İstekli lerin 431 liralık ilk teminat mak buz veya mektuplarile beraber 2490 No. hu kanunun 2. 3. cü mda- delerindeki vesaikle beraber ihale den en az bir saat evvline kadar teklif mektuplarını Fmdıklıdaki ko mutanlık satınalma komisyonuna vermeleri. (228) Kemal özsan Urolog — Operatör Bevliye Mütehassısı Kraköy — Ekselsiyor (mağazası yanında. Her gün öğleden sonra 2-den 8 e kadar. Tel: 41235 Operatör Ürolog Doktor Süreyya Atamal Muayenehane: Beyoğlu * kapı tramvay durağı, yanmda 121 birinci kat 38 , Roma i ber 12 Ağustos 936 çarşarba günü saat 14 de daimi encümende b İ yeci ve tornacı, kaportacı, ustalar imtihanla alınacaktır. İmtihanla” 10 AGUSTOS — 1936 —— ELON LYA GTA İhr EİN Keşif bedeli 1998 lira 97 kuruş olan Heybeliada Halk çeşmesi su borularının değiştirilmesi pazarlığa konulmuştur. Keşif evrakı 16 vazım müdürlüğünde görülür.İstekli olanlar kanunun tayin ettiği v€ sika ve 150 liralık muvakkat teminat makbuz veya mektubile ber#' lunmalıdır. (B) (249) İstanbu! Gümrükleri Satış işleri Müdürlüğünden : 18 Ağustos 936 günü kapalı zarf usulile 65650 kilo toz şekef satılacaktır. Almak istiyenlerin Münakasa gazetesinin 2677/938 günü nüshasındaki ilânımızı okumaları ilân olunur. (39) Denizcilere ilân Tahlisiye Umum Müdürlüğünden: Bazı arızaların tamiri için, sisli ve tipili havalarda çalıştırılmak ta olan Yeşilköy sis düdüğünün faaliyeti durdurulmuştur o Tamirst tamamlandıktan sonra düdüğün çalışmaya başlıyacağı ayrıca il8# edilecektir. (235) Istanbul Güm rükleri Satış işleri Müdürlüğünden # 509 mezat kayimesi 308 kilo 277 ,20 lira istiridye kabuğu, 524 mezat kayimesi 165 kilo 103,13 lira lâstik levha. Bu eşya 13/ağuste” saat 14 de İstanbul gümrüğündeki satış salonunda açık artırma il satılacaktır. Artırmaya gireceklerden yüzde yedi buçuk pey akçeli ye unvan tezkeresi aranır. (202) Kayseri Tayyare fabrikası Di- rektörlüğünden : Kayseri Tayyare fabrikasına birinci sınıf olmak üzere tesi Kayseri tayyare fabrikasında yapılacaktır. Ve imtihanda muvaffsf olacak usta işçilere (derecelerine göre (3: 5) liraya kadar yevmif* verilecektir. Müracaat ve imtihan ağustos nihayetine kadar © devs” edecektir. (191) C. H.P. Genel Sekreterliğinden 10 Ağustos tarihinde münakasası ilân edilen sinema maki ve sair malzemenin münakasası günü bazı firmalar tarafından müddet zarfında teklif yapılamıyacağı anlaşıldığından ve şartnam” de de bazı tadilât yapıldığından dolayı 15/9/936 tarihine kade" temdit edilmiştir. Yeni şartnameler 5/8/936 tarihinden itibaren Ankarada C. HP Her gün 15 — 20 ye kadar. Genel Sekreterliği ve İstanbulda C. H. P. İlyönkurul başkanlığı ye rafından parasız olarak verilecektir. (o (111) MAĞLÜP FAUST. 103 sırada dört adım daha atmıştı. hayata ebediyen gözlerini yum- muştu. Yani o noktada Moröver, elinde Katerin dö Medçiden almış olduğu zehirli hançer olduğu hal. de birdenbire meydana çıkarak Luizi vurmuştu!.. Evet.. İşte Mo- röver, Pardayan için unutulması imkânsız olan o noktaya doğru yürüyordu!.. Pardayan daha fazla sarardı. Seri bir hareketle elini ta. bancasına götürerek onu çekti. Ve! doldurup kapsulladı. Şarl: — Onu uzaktan mı yere serecek siniz? dedi. Şövalye gülümsedi: — Hayır!. Fakat belki kaçmağa kalkışır.. Çünkü herif geyik gibi kaçar. Çok defa gördüm. İsteri". ki, bu sefer artık elimden kurtul. masın. Bunun için evvelâ bir aya- ğını kırmak, sonra onunla konuş- mak lâzımdır. Moröver durmadan çıkıyordu. Pardayan da yürümeğe başlamış ve yıkık bir kayanın etrafını dola. şırkon babasını gömmüş olduğu yeri işaretliyen salibi görmüştü. Bu salibe kımıldanmadan bir Yücut dayanmış duruyordu. Acaba bu kimdi?.. Bir kadın orada ne yapıyordu? Pardayan buna pek de dikkat etmedi. Onun gözleri Mo rövere dikilmişti. Moröver, Pardayanın babasının mezarı yanından geçtikten sonra durmuştu. İhtimalki o da o geçmişl, kuvvetli iki beygir koşulu bir ara- fakat bugünkü kadar canlı ağustos gününü hatırlamıştı. O, şehrin müt hiş gürültüsile tam bir tezat teşkil eden bu yerde, çalılığın arasmdan birdenbire fırlayarak Luiz dö Mon moransiyi vurmuştu. Bu müthiş hatıra, onda da olan. ca ihtişamile uyanmıştı. O yine, Pardayanımn bugünün in- tikamını almak için on altı senedir kendisini adım adım takip etmekte olduğunu ve birkaç kere ancak mu cize eseri tesadüflerle elinden kur- tulabildiğini düşünüyordu. Ve yine, ihtimalki bu intikamın bir gün olup muhakkak almacağı aklına geliyordu: Çünkü o ifrit Pardayan Bastilden kurtulmuş, Şartra kadar gelmişti. Belki şimdi de onun izini takip ediyordu. Moröver acı bir gülümsemeyle: — İzimi mi takip ediyor?.. Zan. netmem kim bilir, belki de Parise girmeğe cesaret etmiştir, Belki de şimdi henüz giriyor!.. Bu akşam ise, ben Paristen çok uzakta bulu. nacağım. Benim sadakatime ina nan ahmak Gizden de kurtulmuş olacağım. Evet, ahmak, çünkü elin de bu kadar kuvvet bulunduğu hal. de şu Pardayandan kurtulamıyor. Moröver, bugün Ravinyan mey. danının bulunduğu tarafa doğru bir bakış fırlattı. Orada, bir ağaca bağlı bir at gördü. Bu atın yanında ba duruyordu. Bir at uşağı kestane ağaçlarının birinin gölgesine uzân mış, bekliyordu. Moröver: — Alâ, her şey yolunda!.. Yirmi dakika sonra küçük çingene benim olacak. Fakat onu ne yapacağım ?. Adam sende! Mademki o, beni hi. mayeden aciz bulunan Dükün, ne de dostumuz Pardayanın olacak... Hemen arabaya trkar, ata atlar ve nihayet dört günde Orlemna varı- rım. Gerisini orada düşünürüz. Allah ısmarladık, Allah ısmarla dık Giz!, Allah ısmarladık Parda: yan! Bu sözlerden sonra o, Parise doğru dönmüş, hazin bir bakış fır. latmıştı, Yirmi adım ileride, Pardayan onun önünde duruyordu. Şövalyenin bir işareti üzerine yanı başında yürümekte olan Şar! durdu ve arkadaşının düşüncesini anlayarak kollarını kavuşturdu. Bundan sonran geçecek vaka ile bir alâkası olmıyacağını ve sırf bir seyirci olduğunu anlatmak iste yordu. Şövalye, yalnız olarak ilerledi. Fakat Moröverin on adım ilerişine varınca durdu. Moröver tıpkı dar ağacına götü. rülen mahkfmlar gibi durarak, tu- haf bir tarzda başını sağa sola çe virerek kendisine gözlerini dikmiş olanlara bakıyordu. Pardayan bu RİN ak mide nik ik ei İtede' Gerçi Moröver bâlâ iki tarafına bakınıyordu ise de, tepenin etrafı tenha idi. Vadide derin bir sesaiz- lik hüküm sürüyordu... O, Parda. yanın karşısında yapayalnız bulu- nuyordu. Kaçmağa kalkışmanın pek bey. hude olacağını anladı. Çünkü ba- cakları titriyordu. Mutlaka iki adrm sonra yere yuvarlanırdı. Kendisini müdafaa etmenin de faydasız olacağını düşünüyordu Çünkü Pardayan, hak ve adaletten daha büyük bir kuvvetin, intika- mın tesirile hareket ediyor, ve ken disini ölüler namına müsavi bir si« lâhla çarpışmağa davet ediyordu. Müsavi bir silâhla Pardayanla karşı karşıya gelmek ise tabil ars» lanla çakalın çarpışmasına benzi. yecekti, Moröver, yüzünde yeis ve ümit- sizlik alâmetleri belirten bir kor: kuyla iki tarafına bakmdıktan sonra gözlerini yere dikti. Adeta, işte benim mezarım burası olacak- tır; demek istiyordu. Sonra yavaş yavaş başını kaldırarak korku do- lu bakışını Pardayana çevirdi ve Karmakarışık bir takım şeyler söy« ledi ki, hepsi bir araya gelince bel ki şu söz meydana çıkardı, — Benden ne istiyorsunuz? Pardayan cevap veriyordu. Şarl Dangulem bu seste, biraz al- çak ve ıslık gibi öten şu seste, ke ük ank misir ii