20 Eylül 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

20 Eylül 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Istanbul atletizm şampiyonası Dün başlıyan müsabakalarda | en çok puvan alan Galatasaray oldu atletlerinden Beşiktaşlı Raifin 55-60 metrede ayağına kramp girerek mü- Yunanistana hareket | 10.000 metre mulsavemet koşusunda Remzi ve Petro İstanbul atletizm gampiyonluğunun birinci günkü müsabakaları, dün Fe nerbahçe stadında içlerinde Adliye ve- kili Saraç oğlu rü de bulunan iki yüz kadar seyirci önünde yapıldı. Müsabakalara tam sanat 3 de 100 metre seçmelerile başlandı. Üç seriye ayrılan atletlerin aldıkları dereceler şunlardır: Birinci seri: Vedat (Bahriye) 11, sem TOMATASAYAYI TI I7NU. İkinci seri: Raif (Beşiktaş) 11 7/10, i (Bursa) 12 saray) 11 6/10, Cemil (İzmir) 11 7/10. Yüksek atlama Pulat, Haydar, Sedat ve Cihadm iştirak ettiği bu müsabakada Galata- saraylı Pulat 1,805 metre ile birinci Galatasaraylı Haydar 1,70 metre ile ikinei, yine Gaaltasaraylı Sedat da 1,70 inetre ile üçüncü oldular, Uzun atlama Uzun atlaramalar altı atlet girdi. Birinci: Tevfik (Fenerbahçe) 6,82,5 metre, İkinci: Cihat metre, Üçüncü: metre. Bunlardan başka müsabaka harici olarak İzmirli Hüseyin Şükrü 6,76 metre, yine İzmirli Semih Lâtfi de 6,61 metre atladılar. 10.000 metre mukavemet İki koşucunun girdiği bu miüsaba- kâda Beşiktaşlı Remzi 38 dakika 25 Saniye birinci, Vefalı (O Petropuliadis 38 dakika 30 saniyede ikinci oldu. 100 metre finali Mukavemet koşusundan sonra 100 metre finali yapıldı: Bu yarışın en iyi (Galatasaray) 6,07 Ömer (Fenerbahçe) 110 metre manlalı koşuda sabakayı birakmak © mecburiytinde kaldı. Neticede: Birinci Galatasaraylı: Se- mih 11 1/1, ikinci: Vedat (Bahriye), üçüncü: Mehmet Ali (G. S.). 400 metre Altı atletin iştirak ettiği 400 metre- de güzel bir kozu yapan Melih, 525/10 birinci oldu. Güneşli Galip 54 4/10 ile ik Galatasaraylı Münci de 55 3/10 ile üçüncü geldiler. 110 metre manialı Üç atlet arasmda yapılan bu koşu- da: Faik (G. S.) 16 Op ile birinci, Se- dat (G. S.) 16 3/10 ile ikinci, Tevfik Fenerbahçe üçüncü geldiler, Disk atma Havanm çok rüzgürlı olması atışla” ra mani olmakta idi, Beş atıcının gir- diği bu müsabakada: Birinci Veysi (İstanbulspor) 44,70 metre, ikinci Etem (G. S.) 35,30 met- re, üçüncü Yavru (Güneş) 33,95 metre 1500 metre Bu müsabakaya beş koşucu girmiş- ti. Rıza Maksut (Güneş) 4 dakika 26 2/10 ile birinci, Recep (Güneş) 4 da- kika 26 5/10 ile ikinci, Etem (G. S.) üçüncü geldiler. 6,36) Polat yüksek atlarken... 4xX100 bayrak yarışı Son yapılan 45100 bayrak yarışına “enerbahçe, Galatasaray ve Güneş ta- kımları girmişti. 46 4/10 ile Galatasaray birinciliği, 48 7/10 ile Fenerbahçe ikincilii, Güneş takımı da üçüncülüğü kazandılar. Galatasaray takımı: Orhan, Meh- met Ali, Semih ve Münciden teşekkül etmişti, Mehmet Ali ve Semih fevka- Faik birinci gelirken .. lâde bir koşu yapmağa muvaffak o). | lardır. Balkan oyunlarına iştirak edecek Atletlerimiz seçildi Çarşamba günü ediyorlar Atinada yapılacak olan 7 nci Bal. kan oyunlarına iştirak edecek atlet. lerimiz seçilmiştir. 100 metre: Semih, Vedat. 200 metre: Vedat, Raif, 400 metre: Melih, Fethi, 800 metre: Galip, Recep. 1500 metre: Galip, Rıza Maksut 5000 ve 10.000 metre: Rıza Muk.| sut. 110 metre manfalı: Faik, Sedat. 400 metre manlalı: Fethi, Sedat. Yüksek atlama: Polat, Huydar. Sırıkla yüksek atlama: Fethi, Haydar. Üç adım: Polat, Fethi. Gülle atma: İrfan, Veysi. Disk ve Yunan diski: Veysi. E. tem. Çekiç atma: İrfan Cirit atma: Melih, 100 X 4 bayrak yarışı: Raif, Meh. met Ali, Vedat, Semih. 400 X 4 bayrak yarışı: Melih, Ga. lip, Fethi, Recep. Bu atleferimiz önümüzdeki çar. sanba günü Romanya vapuriyle Pire. ye müteveccihen hareket edecekler. dir, —— mm kB < davet T.S. K. Istanbul bölgesi bisiklet ajanlığından: İstanbul sürat ve mukavemet ya. rışı birincilikleri aşağıda yazılı gün. lerâe yapılacaktır: ve 15/10/1996 Pazar günü mukavemet yarışları yapılacakirı. 2 — Sürat yarışı bir kilometre ve mukavemet koşusu 100 kilometre üze. rinde yapılacaktır. 3 — Sürat yarışı Boğaziçinde Ki. reçhurnu caddesi üzerinde, mukaye. met koşusu Yeniköy ile Büyükdere arusında sekiz defa gidiş geliş olmak nun başlangıç ve bitiriş yerleri Ye. niköyde asfalt yolun başladığı yerdir. Dönüm yeri Büyükdere Tayyare han. garmın etrafıdır. 4 — Yarışlara tam zamanında yarış yerinde hazır bulunmaları Ji. zimadır, dular, Dünkü müsabakalarda havanın son derece rüzgârlı olması yüzünden daha iyi dereceler alınması kabil olamadı. Eski 200 ve 400 cü Mehmet Ali ge- rek bayrak ve gerekse 100 metrele gi- zel bir koşu yaptı. Melih 400 de mii- kemmeldi. Uzun atlamada henüz on altı yaşm dâki Ömer çok İyi derece aldr. Dünkü yapılan müsabakalarda Ga- latasaray 38, Güneş 19, Fenerbahçe 13, Beşiktaşla İstanbulepor 5, Vefa ile Bahriye de Üçer puvan kazanmış- kat bu müsabakalar Balkan oyun ları icin de bir seçme addedildiğinden Puvan tasnifi yapılmasından vazgeçil. di, Dün Kadıkö; liye alınması dan şikâyet kalerı büsbütün #evircisiz kalmış oldu Pi O 7 LA EN Amerikalı dalma şampiyonu Olimpiyatta üç metrelik atlama tahtasından dalma şampiyonu Ame. rikalı Mis Doroti P, Hill profesyönel olmak üzeredir. Kendisiyle görüşen gazetecilere : — Olimpiyatlara üç defa iştirak ettim. Benim için artık bu kâfidir. Tam otuz dalgıcı yendim. Bir genç kı. za bu kadar muvaffakiyet yetmez mi? Müsabakalrdan vazgeçiyorum. Demiştir. Mis Hill İngilterede pa, ra mukabilinde gösterişler niyetindedir yapmak Rusyadaki sporcularımız Leninin mezarına çelenk koydular Kafilemiz bugür makberesini zi; koydu ve dost me: sü önünde 1 daki Saat 17,30 da büyük verilen çayda Türk ve So larile Sovyetletin Ankara bi Sovyet spor şürası reisi, Hariciye ko- miserliği erkânı, 'Tas ajan: müdürü ve mümtaz şahsi; | bulundular. Fevkalâde neşeli ve sami- mi saatler geçirildi. Dağcılık Sovyet Alpinistleri Tien-Şan zirvesinde On dört Sovyet alpinistti son zman « larda Tien - Şan dağlarının en yüksek zirvesi olan Han - Teğri tepesine çık - mağa muvaffak olmuşlardır. Tien - Şan dağlarının iki (o kilometre yükseğinde muazzam bir kaya parçası gibi yükse - i len ve 7.200 metre irtifamda obulunan bu dağın tepesine şimdiye o kadar hiç kimse çıkmamıştı. Cesur Sovyet alpinist leri, bu zirveye varabilmek için tırman » ması çok güç karla örtülü yamaçlardan ve büyük inilçek cümudi karıya tırmanmak mecburiyetinde kal- mışlardır. iYelken yarışları Geri bırakıldı İstanbul su sporları ajanlığı tarafın dan tertip edilmiş olan bu haftaki yel- ken yarışları tehir edilmi , saat 17 de Len ederek in bi ir, Sürat ve mukavemet G a 7, et e mi Z i n yarışları için atletleri Su topu şampiyonası 1 — 11/10/1986 Pazar günü sürat Federe, gayrifedere bütün klüplerin, mekteplerin iştirâk edebileceği müsabakalar 26 Eylül cumartesi başlıyacak Gazetemiz tarafından büyük bir su topu şampiyonası hazırlanmaktadır. Su sporları federasyon ve ajanlığının kontrolü altında yapılacak olan müsabakaların seraiti şudur: İ — Su topu müsabakamıza bütün mektepler ile, federe, gayri federe ve & Z kalliyet klüplerinin bütün amatör sporcuları iştirak edebilirler. üzere olacaktır. Mukavemet koşusu. Sa 2 — Müsabakalar turnuva usulile yapılacaktır. 3 — Maçlar iki kategori üzerine yapılacak ve büyükler ile küçüklerin şam- Piyonları gâzetemiz tarafından ayrı ayrı konacak olan iki kupayı kazanacaklardır. 4 — Karşılaşmaların tarihi 26 eyli $ — Turnuvamıza girmek istiyen mektep ve klüplerin ül cumartesi ve 27 eylül pazar günleridir. murahhasları, en nihayet 23 eylül çarşamba günü akşamına kadar hergün gazetemiz spor servisis ne müracaatla kayıtlarını yaptırmaları lâzımdır. 6 — Su sporları İstanbul ajanı tarafından çekilecek kur'a ile turnuvamıza başlanacak ve hakemler su #porları federasyonu tarafından seçilecektir. 7 — Kilçüklerin ve büyüklerin bir pa verilecektir. incilerine gazetemiz tarafından konan ku- Berlin Olimpiyatlarında: Run, larmda zmdır. n sonraki atletizm müsabaka duhuliyenin serbest olması 14- O.M.K. Futbol maçında hasım kelesine zundaki Valerpolo müsabakasında kaley topu sokuyor... gol otanıyan muhecim yüzme hav. A