22 Kasım 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

22 Kasım 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

Öhö öhö öhö... Fena halde öksürüyorum.. Baktın. ki küçücük loş bir eczane.. Derhal içe- Tiye daldım; ve: — Aman bana öksürlik hapı! - de dim, Eezacı raftan bir kavanoz aldı. Bir) müddet düşünceye vardıktan sonra bir kavanoz daha indirdi. Halli müşkül bir mesele ile karşılaşmış gibi bu iki kavanozun karşısında başçağızını ka $ıdı. Nihayet, kat'i kararını vermiş damlara has bir taviria ortaya üçüncü bir kavanoz daha çıkardı. Mırıldanarak: — Ya şundadır, ya bunda; helvacı» hin kr... zın.. da!!! - diye kendi kendi- he söylendikten sonra, yüksek sesle; — Buyrun öksürük haplarınızı... Ve bana iki üç hap uzattı, Henliz ben parayı vermeye vakit bu- lamadan birdenbire kapı açıldı ve içe- Tiye hiddetli bir adam girdi. Elindeki Paketi tezgâhın üzerine fırlatıp: — Nah! deği, Eczacı, telâş ve heyecan içinde pake- ti bir de açtı ki ne görelim? İki fare ölüsü, —Ne oldu bunlara?.. — Ne olduğunu senin daha iyi bil Men icap eder, Hergele oğlu hergele... Hâyasız, namussuz! İçeriye yeni gelen zat, eczacıya bu kıratta birkaç küfürle daha donattık. tan sonra bana döndü: — Haberiniz var mı birader?.. Bu Bezacı, azmanından geçen gün misk sa bunu aldrmdı. Dün gece sabun elimde, Musluk başma gittim, Fakat eski sa- bunumdan bir parça daha kaldığını Börerek, iktısada riayet olsun diye ye- mis'ne İlişmedim. Küçük parçayla elimi yüzümü yıka dim ve odama çekilip yattım. Bir de eğ apteshane aralığına gittim 1 z Be. İDİ Şalt da İki fare ölüsü koyun koyuna, kar- deş kardeş yatıyor... Söylediğimin doğ- Tü olduğunu İspat için ikisini de pake- te sarıp işte eczacıbaşma getirdim. — Bunda kızacak bir şey yok.. Fena mı? Evinizden iki ziyankâr hayvan ek- Bildi İşte... - diyerek mfişterinin hidde- tini yatıştırmıya uğraştım. — Peki ama, bu fare ilâcıyla elimi Yüzümü yıkasaydım da farelerin yerin de bu sabah benim ölümü bulsalardı © zaman hoş mu olurdu? Meri kapı açıldı ve içeriye üçüncü si Eğ girdi. : 5 Buraya baksanıza... Sokağmızda Sizinkinden başka eczane var mı yok- Mu? - diye sordu. Tezgühtar, mağrur: : > Hayır, yok!... Eczanemiz mahal- €nin biricik eczanesidir! - cevabmı verdi. — O halde bu mükemmel saç ilemi a başka bir yerden almış olmama kân yok değil mi? Tezgühtar, müşterinin gösterdiği gi- yi Tia ederek: ”— Mal bizim... Getiri izim... Amerikadan hususi Tie merikanm “Florida, sı gibi ye- " dibine bat emi ?!. Gün görme?!, ei Niçin efendim, niçin?.. İlder kul- e da saçlarınız gümrahlaşmadı de; — Daha da söyleniyor. Benimle alay! ma © oldu beyim?. - dedim - mese- aslını faslmı öğrenemedik ki... Meselenin aslı faslı: Benim yem-! kesilmem?. Başım, çayır gibi hâ- Yeşil iü der üşü, kiniz, san asın gikarıp başını iğdi. Bur- Tace sap ından bir niimune!.. Bu de ha pir e bir yeşil rengi ömrümde da Yerde görmedim... içi 1511 !! Kalpazan kafasmı bu bir ilâcı saç suyu diye asıl satıyorsun? Hem me bu yerl da kamıyor. Saç suyu! Senden fare ilâcı “aldım. fareler bu iler afivetle vivor. tasa... Eğer Üzerime çekirge- işürse hiç de şaşmıyacağım!, Ba HABER — Ayini postası ler olduğu yok... Semirip yağlanıyor- lar. Mademki fareler gebermiyor, se- ni gebertmeli!!,. Yemyeşil kafamla be- ni elâleme rezil ettin!! Elini tezgâhin öte yanina uzatarak eczacıyı saçlarından yakaladı. Sağa sola sarsmaya başladı. Mis sabununun müşterisi ama da keyifleniyordu ha.. Tezgühtar sille şamar altında bağırıp dururken o da meserretinden baykırı- yordu. Nihayet dayanamadı. Kollar ni sığıyarak dayak faslma bizzat işti. rak etti, Vur babam vur.. Allah yarattı de miyor; pataklıyorlardı.. İçim bu kadar zulmü kaldırmadı. — Eh elverir; elverir.. Artık hmer nızı aldınız!.. - diye araya girdim. Bilmem #özüme itibar ettiler bil - mem yoruldular mı?.. Cennet taami Ü- zerine birer sigara tellendirimek üzere karşı karşıya iskemlelere geçip otur - dular, Yeşil adam: — Ben eczacıyı saç boyası için döğ- âlim; ya siz niçin döğdünüz? - diye ö- bürüne sordu. — Ben de sabun için döğdüm. Mis sabunu diye bana fare ilâci vermiş kö-| poğlu! — Yok canım!! Demeyin allah aşkı: na!? Bizim evde fareler cirit oynuyor. Siz bana fare ilâçmı verin ben de size! mis sabunu ile saç ilâcmi.. — Saç ilâcmız başınızı boyadığı gi- bi kumaş da boyuyor mu bari? — Hem de ne güna.. Başı mı havlu» ya silmiştim. Yemyeşil kesildi. Yıka- dik, yıkadık ağarmadı.. Halâ zümrüdi. — İyi aklıma getirdiniz aver ceketi- ml ben de yeşile boyamak istiyordum. Malüm ya av elbisesi yeşil olursa, kuş- lar çayırların rengi arasinda insanı far ketmezler.. Alın fare ilâcıni, verin saç suyu ile sabunu. Du gerin ahım #tadan Sone, tesâh- tara birer tokat daha vurdular: Kolko- la girerek eczaneden çıkıp gittiler, Adamcağızla karşı karşıya kaldık Kalbim çok yumuşaktır. Kendisine de. dim ki: İ — Yüzünüzde iki bere var. “Tentür- diyot,, sürsenize,. — Korkuyorum. — sebep? — Ya ilâcı sürdüğüm yerde saç, diş. yahut başka bir şey çıkarsa?.. Tereddütle ilâve etti: — Öyle ya... "Tentürdiyot, diye yü- zilme saç ilâcı, yahut diş macunu Sür- mem pek muhtemeldir! Çok geçmeden kendisiyle ahbap ol- duk, gır geçmeye başladık. — Ah, diyordu - bilseniz, ben öyle talihsiz, ama öyle talihsiz bir adamım ki... Meselâ başıma gelenleri gördü. nüz... Ne talihsizlik değil mi? Ama bu; yalnız bugüne mahsus değil. Her gün ayni dava.. Size bir maceramı an- Jatayım da halime acıym: Evvelki se- ne Almanyadaydım. Fena halde mete diksiz kalmıştım. Bir tiyatro direktörü ila tanıştım. Beni “Aç durma rekoru- nu kıracak!,, diye güzetelerde ilân et- ti. Kırk gün bir şey yememek üzere kendisiyle konturat yaptım. Kirk gün sonra külliyetli bir para alacaktım. Ahali merak içinde. Bir kıyamet. Kâ- tibi adil ve halk huzurunda beni büyük bir camekân koyup mühürlediler.. Fa- kat daha ilk gece fena halde karnım a- cıktığından camekânı kırıp tiyatro mü dürünün odasma girdim ve altı kangal sucuk, bir kaz ve yirmi yumurta ye - dim! Bu hâdise üzerine, patron beni “meşhur oburlardan,, diye reklima başladı. İlk zamanlar işler iyi gittiyse de, ben oburlaştıkça oburlaştım, herifi yedim, kül ettim. Müessese top attı! Hayatta nereye başvurdumsa netler böyle çıkmıştır. Sabün satarım; me - ğer mükemmel fare ikicıymış. Saç su. yu veririm; meğer dünyada bundan â- lâ yeşil boya olmazmış... Şimdi bir son tali tecrübesine daha başvuracağım. .! Bakalım akibet neye varacak? Rana | müstesna bir kızla nişanlandım. Rana, müstesna dedim diye sakın şimdiki şıllık şıpatılardan sanmayın, eblina- mus mu $hli namus.. Kimseciklere ete- (Devamı J1 incide) Tonton amca hırsızı boş çevirmez AKŞAM POSTAŞ| (DARE EV Istanbul Ankara Caddesi Posta kutusu : İstanbul 214 Telgraf adresi; Istanbul HABER Yazıişleri telofonu . Yâkiz Idare veliân 1810 ABONE ŞARTLARI Türkiye | Ecnebi 2700 e Sahibi ve Neşriyat Müdürü; Hasan Rasim Us Basıldığı yer (VAKIT) matbaası gü irinci Ahmet öldü Sultan Ahmet camiini yaptıran padi- şah, çadır ipiıle boğulan derviş ölme. diği için vezir.nı eli iie öldürdü 1617 yılı 22 ıkinciteşrin günü, 419 se ne evvel bugün, padişah birinci Ahmeı yirmi sekiz yaşında ve saltatının oa dördüncü senesinde öldü. Birinci Ahmet, on dört sene içind» hocanın, müftünün, karılarının ve kız, lar ağasının boyunduruğu altında kal mıştı. Birçok tarihçiler onün adale tinden bahsederler. Evet, hirinci Ah medin tarihte birçok doğrulukları vw iyi Kalpli bir adamın yapacağı har. ketleri vardır, Fakat bunun yanında zuaddarlığı da bariz olarak göze çarp. | maktadır. Avda zarar verdiği bağların sahip lerine tazminat vermişti, Bir gün bir derviş omuzuna taş atmıştı. e Herkes, titremeğe: - Dervişin boynu gitti. o Demeğe başlayınca o, kaşlarını çatmış, yüzünü buruşturmuş ve sonra: — Mecnun.. Diye mırıldanmıştı. Ahmedin, hayatında yapdığı ve göze çarpan hâdiseleri Halmer şöy. le anlatıyor; “Aklmdan mahrum olduğunu be, yan eylediği bir derviş idam ettiren bir çadır ipiyle boğulmuş olduğu hal. de eseri hayat gösterdiği o İçin bir sadrazamın başını bizzat kesen, ve, girlerden birçoğunu © öldüren, zenci hadımlarından birine zehir vererek ze. hirliyen, cufüs ettiği vakit — saltana. tın yegâne varisi olduğu için — bira. derinin hayatını muhafaza etmiş ise de bilâhare onün İdamı hakkındaki tasavrurunu mahv ve kendisi için mu. cibi felâket olacağı zan ve keşfine meb ni etmemiş olan, elbette gaddar. Ukla itham olunmak lâzım gelir. Eseri hazırlıyan: Birinci Ahmet öldüğü vakit hazi, nesinde bir milyon duka, kıymetli tağ. larla süslü on sekiz kılıç ve birçok ser vet bıraktı, Fakat onun Sultan Ahmette yaptırdığı ocami hepsinden yüksekti. Padişah, dindar halkı celbetmiş. ti, Mekke ve Medineyi tezyin ettiri, yor, yaptırdığı camide her sene pey. gambsrin doğuşu manzumesini oku » yor, peygamberin eşyasını sarayda teşhir ettiriyor. Gene sarayda her cuma günü kur'an okunurdu, ... Birinci Ahmedin saltanatında en mü him hâdise, Yahya adında birinin Ax. rupada hıristiyan opapas kisvesiyle dolaşarak Osmanlı hükümetini zapt etmek için çalışmasıdır, bu Yahya, Ahmedin kardeşi (olduğunu iddia ediyor, Varşovadan, Pragdan, Floran. sadan, Paris ve Napoli ile Romadan yardım istiyordu Bu adam, bir rum serserisi İdi. Dolaştığı yerlerde her kes padişahın biraderi olduğunda ik. na ediyordu. Tarihler, birinci Ahmedin, padi, şahlıkta olduğu kadar papalıkta da bedbaht olduğunu yazarlar. Yedi oğ. lundan ikinci Osman, dördüncü Mu - rat ve İbrahim padişahlık yaptılar. Mehmet, Süleyman, Kasım ve Beyazit kardeşlerinin saltanatları esnasında onların emirleri ile (öldürüldüler, İki oğlunun yeniçeri isyanları ara « sında kurban gittikleri ve dördüncü Muradın devleti kan ile boğduğu dil. günülürse birinei Ahmetten yerâne e. ser olarak bir cami kalmaktadır. Nüzhet Abbas ME Ancak bunlar olmadığı za- manda da iyi bir futbolcu olmağa im. kân olmadığını hatırdan çıkarmamak lâzımdır. Nefes ve bacak muhakkak. tır ki idmanla daha iyi randıman ve- rir bir hale gelir. Top prakitsine ge. lince, bunda ne kadar ısrar olunsa az dır. Bir futbolcunun ilerlemesi sırf bununla kaimdir. Sadece (kaleye şüt çekmek kâfi değildir. e Yuvarlana. rak gelen topları paslamak, durdur- mak, dribling, çalım, kafa vuruşları velhasıl oyunun her safhası munfa. zam şurette idman edilmelidir. Haf bek oyunu YAN HAFLARI: Gerek birinci sınıf futbol takımları gerekse milli takım hakkında küçük bir mühahase açıldı mı hepimiz bir a. ğızdan: “haf hattı çok zayıf,, demek. ten kendimizi alamıyoruz. Bünun Türk futbolüne izafesi ne kudar doğ ru İse umumiyet itibariyle zayıf bir haf hattı ile bir takımın muvaffak ol. ması imkânları da o derece ogiçtür Muhacim hattı ne kadar iyi işlerse iş- lesin, arkasmda bu hatta müessir su. rette yardım edecek bir haf hattı bu. lunmazsa muvaffakıyet ihtimali hu kikaten çok azdir. Futbol kombinezonunun ana ?ine ri olan haf hattı müdafan ile hücum! arasında hem müdafaayı hem de ha. cumu takviye için konulmuş bir hattır ki bir takımın muvaffakıyet veya maf lübiyeti üzerinde en büyük âmildir, Buzünkü futbolde santrhafın daha ziyade üçüncü bek mevkiinde (oyna. İ makta ve müdafanya daha fazla yar dım etmekte olmasına göre bü porisyoj * nu ayrı bir tetkikten geçireceğiz. Evvelâ şunu söylemek Tâzımdır ki hem müdafaa hem de hücumda mu. vaffak olabilmek icin hafin her cihet. ten mükemmel bir oyuncu olması şart ayağına da hâkim, kafa vuruşları düzü gün; şütur, yer tutmasmı bilir, biraz da ferdi oyuna kaçan bir haf en ide, * al haf oyuncu olarak kabul olunabi. © lir. Muamafih bütün bunların hepsini © nefsinde cemetmiş olmamak da, mu, hakkak surette iyi bir haf oyuncusu olamamaklığa delâlet etmiyeceği için vücutça ufak olanların nevmit olma. larına da sebep yoktur. Ne olursa olsun mükemmel bir top kontrolü ve topu istediği yere (o plâse edebilmek kudreti haf bekte mutlak bir şarttır. KAFA VURUŞLARI: İyi bir haf, kafasını çok iyi kulla, nabilmek mecburiyetindedir. Bilhassa açık oyun tarzında topun yerden oldu. #u kadar havadan da © seyredeceğine göre hafların kafa vuruşlarında İsme İİ betli olmaları şarttır. Hafbek, önün. de ve arkasında kendi takımına men, sup oyuncu olduğunu nazarı itibara alarak bekler gibi uzun kafa vuruşla. İ rına heves etmemeli, bilâkis topu bir arkadaşa vermeli, vahut yere indirme ğe gayret etmelidir. Bir arkadaşa iyi bir tarzda plise e! dilen bir kafa vuruşu, gelisi gözel w. zun bir kafa vuruşuna bin kere mürec. © cahtır, Kafa vuruşları ile topun havadaki seyrini temdit etmek hiç bir maksada hizmet etmez. Çünkü gol atabilmek iğ için muhakkak surette topun yere İn. mesi lâzımdır. Bunun için de en ziya. de dikkat olunacak şey topa kafanın HABER'in Güzellik Dotoru Kuponu: