7 Aralık 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 16

7 Aralık 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 16

BAYANLAR Gazetemize, “Güzeli doktoru, süresi he hakik! veya müstear adlarınızla söra çağınız sunllerin cevaplarını bu sütunda bulursunuz. Bu cevapları Pariste arlaşmış bulun Guğumüz güzellik müessesesi vermektedir. Güzelliğinizi nokann bırakan kusurlarımızı bize | yazınız. e e hassa geceleri az miktarda sütlü şey- İzmirden Nadide imzasile yazılıyor:! ler yemek faydalıdır. Miktarı fazlalaş- “Yirmi yaşındayım. Biraz çukurca olan göğsümün düzelmesi için bedii a- meliyata Hizum olduğunu söylüyorlar. Halbulci benim için ne buna imkân var. * ne de lüzumu adar param mevcut. Na sihailerinize İhtiyacım var. Cevap: Göğsünüzün bu kadar çukur ol- masından bu kadar büyük bir azaba düşmenize lüzum yoktur. Bazı ça- relerle bu göğüsleri güzelleştirmek pek âlâ mümkündür. oSöylediğinize! İ göre tecrübe ettikleriniz hiç bir neti- ce vermemiş. Fakat, muhakak olan şu ki, göğsünüzün bu vaziyeti bir a- meliyat neticesinde büsbütün düzle- şir. İnanmız ki, bu kadarcık basit bir kusur dolayısiyle bu kadar derin bir azaba kendinizi sürüklemeniz ye- tinde değildir. Sizin vaziyetinizde pek çok kadın vardır. Göğüs güzelli- gi yüz güzelliği kadar nadir olan bir meziyettir. Hatta deniz mayosu © kullanmak suretiyle bu kusuru müm kün olduğu kadar tashih etmek imkâ nı vardır. Bu böyle iken, hayatmızı zehir. İenmiş addetmek ve kendinizi ye'se kaptırmak doğru değildir: Hele bunu güzel bir göğse sahip olmadığımız için yapmak da makul değildir, 24 numara ile Ortaköyde Zayıf $ İmzasma verilen cevabı okuyunuz. Sizin için faydalıdır. 29 — Boğaziçinden M. F. imzasile yani kalça düntim, omuzla bel aras 82 san - boyum. 170 santim, kilom da 75. W Birçok döfalar fimnastik yapmayı tec- rübe ettim, fakat çabucak bıkirm. Yü- ği temizlerken Kariliyor. Ne yapayım? Cevap: Evet, ölçüleriniz hakikaten faz- İndir. Tabii hale gelebilmek için hiç | tırmayınız. Bilirsiniz ki, süt vücutta fazla yağ yapar. Bisiklete pek alâ binebi. lirsiniz, ve bunun gülünç bir tarafı da yoktur. Belki bu suretle ince bir kadının hatlarma sahip olamazsınız, fakat kilonuzdan hi çolmazsa ehem- miyetli bir miktar kaybedersiniz. Sonra, bu spor kalçalarmızm biraz daha incelmesi üzerinde büyük bir te- sir yapar. Kirpikleriniz kozmatiği temizler. ken kmılıyorsa, bu takdirde ya koz- matiği değiştiriniz, yahut ta bir müd. det için kozmatik kullanmamanız lâ. zımdır. Kirpiklerinizin çok zayıf ol. duğu anlaşılıyor. Onlara yağlı cisim- ler sürerek sağlamlaştırmağa çalış- malrsmız. Sadakai Fıtır En iyi Ayi Son K. K. K. Buğday 14 12 u Arpa 19 00 Üzüm 100 84 60 Istanbul müftülüğünden: Hava küvvetimizin yükselmesi ve artması için her türlü yardımın yapıl - ması yurt borçlarımızın en ileri gelen- lerinden bulunduğu gibi bugün diğer milletlerin de kendi varlıklarını korumak için durmaksızın hava kuvvetlerini art- trmakta oldukları görülmekte oldu - ğundan bu bapta Diyanet işleri başkan. lığından verilmiş olan fetva mucibin » ce sadakal fitir ve zekât ile mükellef o- lanların Türk hava kurumuna yardım - da ve bu suretle Ana yurda hizmette bulunmaları lüzumu ehemmiyetle ilân olunur, İŞ ARIYORUM Galata Güzel Bandırma oteli No. 7 Sait SATILIK APARTIMAN Aksarayda Atatürk caddesi civa değilse on kilo kaybetmeniz lâzım.) Tmda İğnebey mahallesi Tiryaki Ha- Fakat nasıl?.. Jimnastiği sevmiyor.) sanpaşa sokağında 26 numaralı üç | sunuz. Halbuki, size en çok lüzumlu) daireli apartıman 6500 liraya acele olanı da budur. Siz de bu fazla kilo.| satılıktır. İçindekilere müracaat, dan herhalde memnun (değilsiniz. Günde bir saat yürümekle ön kilo eksilemezsiniz. Bu spor iyi bir şey, fakat kâfi değil, Sizin için yapılacak şey kalın ve yün elbiseler giyerek ve jimnastik adım yürümek, ve vücu- dunuzun bolca terlemesini temin et. * © mektir. Yemeklerinize gelince. Bil.| £ o. Nihat Tözge / 1 laci wwf Deri * Frengi re diğer Zümrevi hem müt Babiâhi Tayyare Cemiyeti kürşizi Na. İl Tek 21949 Salı günleri parasız , ; 4 HABER — Akşam portası Banker Insul Bir Yunanlı kadın tarafından dava ediliyor Deyli Mirror gazetesinin yazdığı- na göre, bir müddet İstanbula da sığın- mış olan müflis Amerikan bankeri İn- sul'ü bir Yunanlı kadın Amerikaya ka- dar takip etmiş ve şimdi (kendisinden! bazı haklar istemeğe başlamıştır. Bu Yünanlı kadın, İnsul Yunannistan dayken bankeri evinde muhafaza eden madam Eleni Kuyumcu oğludur. İnsul iki defa hudut harici (oedilmek tehlikesile mücadele ettiği sıralarda A- tinada hep onun evinde kalmıştır. Ma- dam Kuyumcu oğlu Nevyorktan Şika- goya gitmişir. Orada İnsule (karşı bik dava açacak ve Yunanistanda bulundu- ğu sırada bu ihtiyar müflise gördüğü hizmetin bedelini istiyecektir. “Görse tanıya- bileceği iki genç ,, Adanalı Bekirin önüne zarf atarak 900 lirasını dolandırdı Adanada ticaretle uğraşan Bekir iki gün evvel İstanbula gelmişti. Sirkeci- de Şahinpaşa oteline inen Bekir, bu- rada bir hafta kadar kalacak, öte beri aldıktan sonra gene Adanay dönecek. t. Yalı bir zat olan Bekir, dün ezan vaktine doğru otelden çıkmış, iftar et- mek üzere bir lokantaya gidiyordu. Sirkecide Ahmediye caddesinden ge gerken kenğisinden birkaç adım ilerde giden bir adamın yere iğilip bir cüz- dan aldığını gördü. Bu bir gençtir. Ge. riye dönüp bakmca Hekirin kendisini gördüğünü anladı, yanma gelip şöyle dedi: — Bir cüzdan buldum. İçinde para var. Ben namuslu bir adamım. Berâ- ber taksim edelim sizinle... Bekir ezan vakti buna razı olmadı. — Parayı gütürlip polise teslim e- delim, dedi, Fakat bu esnada kendile- rine doğrübir"gene Koşa, Koza geldi: — Cüzdanımı düşürdüm. Üzerinizi arıyacağım. Bekir kendisinden emindi. Ceketini açarak; — Gel ara, üzerimde 900 liramdan başka param yok. Pek telâşlı bir halde bulunan genç, Bekirin üzerini iyice aradı. Bir şey bu- lamadığımı söyliyerek diğer genci de a- Tadı. Cüzdanı buldu ve bunun yakası. na yapışarak: — Yürü bakalım, seni polise teslim edeceğim, deği, Bekirden de üzerini aradığından dolayı özür dileği. Cüzda- mralan genci sürükliye sürükliye uzak. Jaştır. Bekir yoluna devam etti, Lokantaya girip iftar etti. Tam para vermeye Si- ra gelmişti. Elini iç cebine attı. 900 lirasının yerinde yeller estiğini gördü. Zabıta, Bekirin görse tanıyabileceği I. ki genci aramaktadır. İlmin en büyük mucizesi yeni bir harika. Yıldızlara nasıi giduecek BAY TEKİN Meçhul dünyalarda 10 kânunu evvelden itibaren SÜMER siremssında BÖYLE SIKI Miki MA GELDİK... FAKAT NE. nini Afrikada haydutlar peşinde Fransada krallığa talip Kont dö Par'ye göre Memleketinin kurtuluş çaresi krallıktadır Mevcnt olmıyan Fransız tahtınm ve Hahtı ve Burbon hanedanından 40 kra lin varisi Gont Hanri dö Pari kendisi. Kont ve Kontes dö Pari ni Fransız krallığma namzet göster - mektedir, Kont “Fransızların hürriyetlerini muhafaza ve idame ettirebilmek için Fransa krallığa avdet etmelidir!,, di- yor, Kont bu husustaki düşüncelerini geçen ay neşretmiş olduğu kitabında anlatmıştır. Fransanm siyasal ve eko- nomik rahatsızlıklarmnı uzunuzadıyı tetkik ettikten sonra diyor ki: “Fransa ergeç kraliyet olacaktır. Çünki parlâmanter demokrasi en on ademi iktidar, tereddi ve tefessiih ça- ğma girmiş bulunmaktadır. Bu hali i. le Marksizm diktatörlüğüne, yahut ih- tilâl anargisine düşmeye hazır bir hal- dedir. Kumarbaziar Beyoğlunda Keseryan sokağında 22 numaralı kahvede Ahmet, Aziz, Musta fa, Hüseyin, Dimitri, Cevdet, Bahri, Faik isminde sekiz kişi kumar oynar- ken yedenterm raya: Ne Niko ve İstavri isminde iki kişi de Zülfikar kahvesinde kumar oynar . Jarken yakalanmışlardır. Otomobil çarptı Küçük Bayram sokağında 20 numa- ral: lokanta sahibi Haeş Etem din Tarlabaşından geçerken 1336 numara- 4 hususi otomobilin altında kalarak yaralanmıştır. Odun keserken Büyükadada, Orta sokakta 36 nu - marali evde oturan Mehmet dün balta ilş odun yararken 80) elinin parmakla. rıni kesmiştir. Mehmet hastaneye kal- dırtlmıştır. » pgününüz kaldı «; Görmiyenler acele ediniz, görenler bir deha alkışlayınız. 25 ARANYOSSY RAJKO Çocuk Çingene Orkestrası Tepebaşı GARDEN de Büyük muvaffakıyet ve alkışlar arasında son konserlerini veriyorlar. Ayni günlerde Meksikalı sinema yıldızı LU PERKİNS Yeni danslarını bütün numaralariyle birlikte göreceksiniz. Fiatlarda zam yoktur. Çok ŞÜKÜR DosT â İNSANLARIN ARA | | beşeri faaliyet arasında lâzım olan uz- "1 Birincikânun — 1936 Ancak krallık, Fransayı kurtarıp © na hem hürriyet, hem de nüfuz vere bilir. | Krallığa avdet edecek olan Fransa. ya tam bir ademi merkeziyet verilme li. Memleket eski mıntakavi idareye avdet etmelidir. Muhtar vilâyetler ha- linde idare edilecek olan Fransa tam bir devlet kooperatifi vücuda getire - bilir. | Her şeyin üstünde “Hakem ve barış- tırıcı,, olarak kral bulunacaktır. Krai sermayedarlarla amele arasmda bita - raf olacak, bunları korporasyon için bi ribirine yaklaştıracak ve hürriyetle Jaşma ile, milletin muhtaç bulundu - Şu disiplini tesis edecektir.,, Krallık taraftarı olan Fransızlar Kont dö Pari'nin kitabını alkışlamak- ta ve bunu kontun ilim ve irfanma, ab- Vali iyice kavramış olduğuna; tahta çağrıldığı takdirde mükemmel bir kral olacağma delil göstermektedirler, Krallık talibi Belçikada yaşamakta. dır. Atatürkün doğduğu ev Selânik Beledi yesi tarafından Cumur reisimize bediye ediliyor Filomüzun Yunanistanı ziyareti mü- nasebetile dost memlekette bulunan say Jâvlarımız ve Türk gazetecileri Atatür- kilin doğduğu evi ziyaret için dün sa- bah Selâniğe vasıl olmuşlardır. Heyeti- miz ayni trenle İskeçeye gitmek arzu- sunda olduğundan o hükümetin emrile tren ziyaretin sonuna kadar istasyonda alıkonulmuştur. İk Heyet doğruca Atatürkün evine git“. miş ve dünyanın en büyük “ dehasının doğüp böyüdüğü bu evde onün hatırası anılmıştır. Ev Atatürke hediye ediliyor Selânik belediyesi Atatürkün doğdu- ğu evin satın alınmasma ait tapu kâğıtla epi dün imzalamıştır. Evdeki (o kiracı üç ay sonra evi terkedecek ve ev Selâ- nik şehri namına Atatürke hediye edile- cektir. Maarif nazırı nezdinda Atinadan hareketten evvel Türk me- bus ve gazetecileri Yunan maarif nazı- rını ziyaretle iki millet arasında kültü- etrafında —aB5 rel münasebetlerin inkişafı görüşmüşlerdir. EE O İZİ EĞEN