11 Aralık 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

11 Aralık 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

11 Birincikânun — 1938 | . Günün en meşhur kadını HABER — Akşam postası Amerikalı madam Simpson kimdir ? Haftalardan beri dünyayı meşgul e- den, ismi dillere destan olan Madam Bimpson kimdir? i Amerika, dünyayı hayrette bırakan bu macerayla çoktanberi alâkadardı. Amerikanın en meşhur gazetecilerin. #en biri olan Doroti Roe, bu sebeple “ylardanberi, Baltimor - Nevyork ve Kaliforniya ve İngiltere arasında me » kik dokuyarak bu kadının hayatı hak- İında bir tetkik yazısı hazırlamıştır. Çok şayanı dikkat olan bu yazıyı nakle ef diyoruz: Wellis Werfild, kapınm önünde he Yecanla dolaşıyordu: — Allah vere de erkek olsa! Birderibire kapı açıldı, doktor par Mâğiyle bir işaret yaparak: “Gelin kı, “hızı görün.,, deyince kalbinde bir ş0- Yin koptuğunu gördü. O, bir erkek bek liyordu. Fakat içeri girince yüzünde, Mes'ut bir tebessüm belirdi. Bu, melek kadar güzel bir kızdı. Onun yüzüne » — Bu küçük melek bir gün meşhur dir kadın olacaktır!,, diye mırıldandı. Evet, 18906 senesinde Pansilvanya Öağlarınm arasındaki bir evde doğan du kız, bir gün meşhur bir kadn ola- taktı, ilk balo Hademe: “Miss Bessi Verfild, in Seldiğini haber verince, bütün gözler, Merdivenlerden inen güzel, çok güzel dir genç kıza dikildi. 1914 senesinin, korkunç günleriydi. harbin patlamak üzere oldu - #undan bahsediyordu. Fakat genç kı. AN gelişi bütün çehrelere saadet mas- geçirdi. — Ne güzel kız! > Hele gözler, o gözleri gördünüz — Evet, yeşil mi, siyah mt, mavi mi, “deği! Gi — Gözleri, üç rengi birden ihtiva e diyor! — — Saçlarımın siyahlığma dikkat etti- diz mi? Fakat genç kadın, birçoklarından duyduğu bu methiyelere aldırmadı ve Umcası Davis Werfilde doğru yürüye- tek kendisini kucakladı. — Herkesi bir hamlede teshir eden .. İsterdim ki zavalir baban seni İ Du vaziyette görsün... Adamcağız, se- din dünyanm en güzel kadmı olacağını “öyler dururdu. Fakat kader! Sen, daha üç aylık bir bebekken o, dünyaya yumdu. İşte annen İS geliyor, bak nekadar mes'at.. Senç kız annesinin kollarma atılâr. Şiraz sonra bir delikanlı, genç kızı bü- ik salonun vals kasırgası içinde dön- “üyordu. Bir köşede iki ihityar kadın konu - #ayordu; — Ne güzel kız! e Hem ne terbiyeli, annesi onunla kadar meşgul oldu... Kocası öldüğü Yükü kadıncağız on sekiz yaşmdaydı. Uvvela, küçük kızı çok seven amcala- Tün yanma verdiler, Sonra annesi bir “AY salonu açtı, — Evet biliyorum. O zaman amcala- 4 ayrıldılar ve Baltimor'a yerleş- ler, Annesi ikinci defa evlendi. Bil- ie Musunuz ki, bu güzel kız bazı kral. | kıskandıracak bir nesilden gel . Annesi, “Dragode Monkaciyo,, içollndendir. Hani gu 1066 da muzaf. Gulllomla beraber İngiltereye giren » « Sonra bu aileden bir adam uzun iy, Set Main adasında hüküm sürmüş- ik tesadüf ya senesinin 7 nisan günündeyiz... öy © Kızın ismi artık Besi Wallis de- Spencerdir. Filhakika şimdi yirmi 10 Yâşında bulunan bu genç kadın, iy > senesinin 8 kânunuevvel günü İafild Spencer namımda bir tayyare- vg evlenmişti... ve bugün, kocasiyle beraber, San Tag bahriyesinin Prens dö Gel gere- A Yaptığı bir merasimde hazır bu- İ 9 gün San Diago'daki bütün kadın: kalpleri çarpmıştı. 5 ME Madam Simpson'un dört resmi: Yukarda solda: İlk kocası yüzbaşı Spen- ser ile evlendiği zaman... Sağda: M. Simpson ile evlendiği saman... Orta- da: Beş altı sene evvelki bir resmi ve aşağıda: Şimdiki bir resmi, dl, Oraya giderken, Prens dö Gealle, Gal yavaş yavaş adımlarla yürüdü, yan| harp sonunda Gold Strim Guards'da larmdan geçti. Ve gri bir çift göz bir| nasıl tanıştıklarını karısına analtıyor - an için yeşil gözlere daldı. Siyah saç-| du. lar, sarışm bir baş önünde iğildi. O Bakışan gözler harika mı yarattı, kadar... Hiç kimsenin nazarı dikaktini| Bunu kestirmek güçtür. Fakat muhak- celbetmiyen bu küçük an, İngiltere kral kak olan bir şey varsa, Prens dö Galle lı ve Hindistan imparatoru Sekizinci| Madam Simpson arasmda derin bir aşk Edvardia güzel Bessi Vallis arasmda) başlamıştı. Artık Simpsonlarla Prensi vukubulacak büyük aşkın İlk merhale-İ hemen her yerde beraber görmek ka - İngiliz marşı çalındı.. Ve Prens dö siydi. bildi, Saraydaki resmi kabul Fakat bu aşk herkesçe bilinmiyor - 1925 senesinde Bessi kocasından aY-| ar. rılmıştı, Kocası derhal bir başkasiyle evlendi. Bessi de Üç sene sonra, aslen Kanadalı olan, fakat uzun zamandan «- beri Londrada ikamet eden Ernest Simpsonla evlendi. Bir gün saraydaki resmikabule git- mişlerdi. Madam Simpsonla kocası, Kral Beşinci Jorjla, kraliçe Marinin önünde iğildiler... Gri ve amvi gözler ikinci defa olarak biribirlerine daldı.) Son biraz heyecana kapıldıysa da Fakat bu da San Diagodaki bakış ka-| Prens dö Gal bir tebessümle iktifa et. dar kısa sürmüştü. ti. Başlangış Fakat hâdiseler iki müstakbel sev. giliyi bekletmedi. Onları San Diago ve resmikabul salonlarında karşı karşıya getiren tali, ayni akşam Prens dö Ga- lin hususi apartımanlarında buluştur. muştu, Mösyö Simpson kendisiyle beraber- Seyahatte Nahlin yatı, Adriyatik denizinin kü- gük dalgalarını yararak yürüyor: İki rıltısı, onlara en derin bir aşkın nağ. melerini söylüyordu. Sahile geldikleri zaman bir fotoğ- rafçı resimlerini almıştı. Madam Simp Mösyö Simpson boşanmaya karar vermişti, Fakat bu işi büyük bir kibar. lıkla yaptı, Karısı kendisini cürmümeş hut halinde yakalıyacak, mahkemeye verecekti. Netekim böyle oldu. Madam Simpson kocasından ayrıldı. Artık ser bestti. Mahkeme boşanma kararı vermiş ol Adanalılar endi (Baş tarafı 1 incide) ğı takdirde halk ikinci ve misli görül- memiş bir seylâbın tehdidi altındı kalacaktır. Halk, her an bu müthiş kâbus içinde yaşamaktadır. Adana henüz tamamen su istilâ. sından kurtulamamıştır. Tuzla, Kör rü gözü ve Narkulak civarlarında su seviyesi yüksektir. Buralarda bulu- nan halkm akibetinden elân bir ha- ber alınamamıştır. Bilhassa cenup köylerine gidebil- mek imkânsızdır. Yollar kalın kil ta- bakasmm altında (kaybolmuştur. Şimdiye kadar bulunan cesetlerin miktarı 39 dur. Umumi zararm da üç milyon lirayı bulmakta olduğu anlaşılmaktadır. Resmi malüömat Adana felâketi hakkındaki resmi malümat şudur: Seyhan nehri sularının yavaş ya vaş çekilmesi üzerine Adanada mu: vasala tesisi imkânı hasıl olan ve be- lediye hududu dahilinde bulunan Ak kapıda iki yüz, Ada sokağında iki yüz, Köprü sokağı ve Havuzlu bah- çede iki yüz elli, Midikte iki yüz, Mirzaçelebide yirmi, Mihmandarda| yirmi, Şahinağada on dört, Deniz kuyusunda yirmi sekiz ki, ceman 938 evin yıkıldığı anlaşılmıştır. Bu mıntakalarda iki yüz elli beş kişinin muavenete muhtaç olduğu meydana çıkmaktadır. Bunlara da ekmek gön- derilmiştir. Buralarda nüfusça zayiat yoktur. Kızılaya nakdi yardım devam et- mektedir. Bugün de Parti merkezin- de yapılan toplantıda 3500 liralık te- berruat olmuştur. Beş koldan şehirde bayanlarımız tarafından Kızılay namına elbise ve çamaşır toplantısı bu akşama kadar devam etmiştir. Toplanan eşya tas nif edilmektedir. Felâkete uğrayan- lar içinde en ziyade muavenete mubh- taç olanların vaziyeti tetkik edilerek bu eşyaların tevziatma başalanacak İK mara en " —— ü İsmet İnönü Enstitüsü atölye ha line ifrağ edilerek mevcuda ilâveten muhtelif mahallerden alınan yirmiye yakm dikiş makinesile fabrikalar ve bu hususa bütün aile“bayanlarımız yardım etmektedir. Ayrıca şehirdeki terzi esnafı bu yardıma iştirak edi- yorlar. Cami ve mescit ve hanlarda iaşe edilen ve miktarı bugün 1950 olarak tesbit edilen felâketzedelerin sıhhi durumları iyidir. Henüz su içinde olduğundan ne- hir yatağı boyunca Tuzla mmtakası- na kadar olan yerlerdeki köylerle ir- tibat tesisine imkân hasıl olmuştur. Kerpiç evlerin bir kısmı peyderpev çökmekte olduğundan şimdiye kadar yıkıldığı bildirilen miktarm artacağı tabüdir. Seddin yıkılan kısmınm tamiratı için su müdüriyetine keşif yaptırıl. maktadır. Devletlerin teessürü Sovyet Rusya sefiri Karahanla Amerika birleşik devletleri ve Bulgat elçileri Adana felâketi karşısmdakı teessürlerini Hariciyemize bildirmiş- lerdir. Son Dakika: Adana, 11 (A. A.) — Daha altı köy- le irtibat temin edildi. Burada da ölü ve yıkık olmadığı anlaşıldı. Vaziyetle- rinden malümat alımamıyan yalnız Tuzla mıntakası kalmıştır. Bugün ya. sevgili baş başa vermişler.. Sularm şi-| rm burası ile de irtibat imkânı hâsıl olacağı tahmin edilmektedir. 'Tesbite göre, ölü miktarı 33 dür. Fa. kat bu henüz kat'i bir rakam değildir. Belediye bütün binaları birer birer muayene ettirmekte ve tehlikeli olan - larını yıktırmaktadır. Fen heyeti ruh. sat vermedikçe çürük kerpiç binalara kimse girmiyecektir. Belediye reisi iş- makla beraber, kanun mucibince Ma - dam Simpson yeniden evlenebilmek İ. çin muayyen bir müddet beklemek mec buriyetindedir. Yeniden evlenmesi an- cak nisan ayında mümkün olabilecek - tir, 7 şed leri bizzat kontrol etmekte ve her ta- raf: dolaşmaktadır. Seylâbm kat'i bilânçosu ancak ber tarafla irtibat temin edildikten sonra çıkabilecektir. Zarar milyonları bul maktadır, Yıkılan setlerin keşifleri yapılıyor. Fen heyeti raporlarını yakında vere » cek ve bu raporlar Üzerine vekâlete müstacelen teklifler yapılacaktır. Adana için tehlike heniiz geçmiş de- Zildir, Kış ortası ve ilkbahara doğru nehrin şehri tekrar tahrip etmesi muh temeldir. Vali bu işin halline büyük bir ehemmiyet vermektedir. Sular tamamiyle çekilmiştir. Maa mafih Seyhan henüz normal seviyesi» ne inmemiştir. Evvelsi gün akşama ka dar belediye hududu dahilinde yıkılan evlerin sayısı 1773 idi. Belediye heye- ti fenniyesinin yaptığı muayeneden 800 ra bugün de 32 evin yıkılmasına karar verilmiştir. Yıktırılacak daha 150 ka. dar ev çıkacağı tahmin ediliyor. Tuzla Köprü gözü, Narkulak mevki- leri henüz suların istilâsından kurtul- muş değildir. Bu Üç mmtakadaki yurt daşlarımızdan hiçbir malümat alma - mamıştır. Hayatları tabiatın insafına terkedilmiş bu betbaht insan kütlele « rinin akıbetinden bütün Adana şüphe ve korku içindedir. Donanmamız geldi ! (Baş tarafı 1 incide) ada önlerine giderek demirlemişlerdir. Saat dokuzda askeri müzika ve bir kıta piyade askeri Dolmabahçeye gelmişler« di. Ona doğru Amiral Şükrü Okan ya- veri ile birlikte bir motörle geldi karaya çıktı, İstanbul kumandanlığı - namma kendisini karşılayan subaylara selim verdikten sonra askerleri teftiş etti ve otomobile binip Taksime gitti. Bu sırada Yavuzdaki subaylardan bir grup, Yavuz bandosu ve bir kıta bah- riye efradı Tophanede Denizyolları rh tımma çıkmışlardır. Önde çıpa şeklinde ki çelenk olduğu halde bahriyeliler mil H marşlar çalarak Tophane, Boğazke- sen, Galatasaray yoluyla Taksime var- dılar. Taksimde Amiral iki bahriye neferi tarafından taşınan çelengi âbideye köy- du. İstiklâl marşı çalındı. Bahriyelileri» miz hep bir ağızdan marş söylediler, A- miral defteri imzaladıktan sonra otomo» bile binip Yavuza gitmek üzere ayrıldı. Bahriyeliler de Gümüşsuyu yoluyla Dolmabahçeye inerek Yuvuza döndüler, Yavuz saat birde Dolmabahçe önün- den kalkıp Heybelladaya gitti, Bahriyelilerimiz geçtikleri (o yollarda halkın coşkun ve candan (o tezahüratı ile karşılanmışlar, alkışlanmışlardır. Müddeiumumi muavini Kâmile Işten el çektirildi Bir sahneye karşi sarkıntılık ve teta» vüzde bulunan iki şahıs hakkında tahki kat yapmak istiyen zabıta memurların vazife yapmaktan menettiği anlaşılan Ankara cumhuriyet müddelumumi müs vinlerinden Kâmile Adliye vekâletince İşten el çektirilmiş ve hakkında tahkika ta başlanmıştır. Deniz silâhlarının tahdidi Hakkında Ingiltere ile müzakereye başlıyoruz Bu ayın 16 sında Londrada Türkiye ile İngiltere arasında deniz silâhlarmın tahdidi hakkında müzakereler başlayas caktır, Bu müzakerelerde memleketimi- si Londra elçimiz Fethi, Londra sefare- ti deniz ataşemizle deniz yarbayı Sürey ya temsil edeceklerdir. Hariciye vekili Tevlik (Rüştü Aras bu mesele hakkımda din demiştir ki: “— İngiltere bundan evvel Amerika, Rusya, Pransa, Almanya ve Polonya İ- le bu mesele etrâfında bazı anlaşmalar yapmıştı. Şimdi gene bu vadide İngilte- re ile Türkiye arasmda (müzakereler başlamak üzeredir. £ Hükümetimiz bu müzakerelere iştirak edecek olan heyeti mizi tayin etmiştir.