28 Aralık 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

28 Aralık 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

L) Eyübe İİ gol attılar Diğer müsabakalarda: Vefa Süleymaniyeyi, Anadoluyu, Beykoz rHilğâli, Taksim stadında G.S.12 - Topkapı: 1 Taksim stadrmdaki ilk müsabaka Ga- Yatasarayla Topkapı takımları arasında oynandı, Dünkü oyuna başlanırken; kar ve ti. pinin şiddetle devam ettiği, sahanın ta- zg! dakika içinde, Bülend, Gündüz ve Nec.) det vatrtasile üstüste üç gol atarak tam bir hâkimiyet tesis ettiler. Çok güzel çalışan Galata muavin hat- tmm da mühacimlere mükemmel yardı mı sayesinde sarı kırmızılılar (sağdan soldan mütemadiyen hücum etmekte de vam ettiler. Ve devre nihayete < kadar Gündüz tarafından dözt gol daha atan Galatasaray ilk kısmı 7—0 galip bitirdi ler. İkine; kısma Topkapı on kişi ile çıktı. İlk haltaymda sakatlanmış olan kaleci Naci çıkarak yerine Tahsin ikame edil mişti. İlk anlarda sarı kırmızılılar gol adedi ni sekize iblağ ettilerse de Topkapı da Haydarın ayağile şeref sayılarını yap. mağa muvaffak oldular. Bundan sonra oyun biraz durgunlaş- tı. Ancak devrenin ortalarına doğru tek rar hücuma başlayan Galatasaraylılar Topkapı klübünü abloka ettiler. Gün- | düz, Bülend, Şevket (o ve penaltıdanda Reşat tarafımdan dört gol daha çıkara. rak maçı 12—i1 gibi büyük bir farkla yeni bir rekor tesis ederek bitirdiler. Bu maça takımlar şu kadro ile çıkmış dare. Galatasaray: Avni — Reşat, Lütfi — Eşvak, Salim, Süavi — Necdet, Şevket Gündüz Kılız, Bülend, Danyal, Topkapı: Naci — Mehmet, Hakkı — Şeref, Osman, Sabahaddin — Salâhad- din, Yunus, Kâmil, Haydar, Tahsin. mermen bir göl halini akmış olduğu; ge: çen senenin maçlarında Topkapıyr Ota! tasaraym pek müşkülâtia 2—i1 yenebil-| miş bulunması dolayısile iki yüzü aşma- | yan seyirciler mütevrazin bir oyun göre İ ceklerini mit ediyorlardı. Halbuki Hakem Ademin O düdüğile hücuma geçen Galatasaraylılar. on beş Güneş: 4-Anadolu:0 İ © Taksim stadındaki ikinci müsabakaf Güneşle Anadolu © arasında idi. Sadi İ Karsanın hakemliği ile oynanan bu maç ta Güneşliler sıfıra karşı dört golle ga. Hip geldiler. Birinci devrede rüzgârt arkalarma 2- lan Güneşliler ara sıra yaptıkları bü- cumların ekserisirkle gol çıkarmağa mu vaffak oldular, On dördüncü dakikada Rasihin'bir kafa vuruşile yapılan ilk sayıdan sonra Salâhaddin vasıtasile ikinci, tekrar Ra. sih tarafından üçüncü ve dördüncü gol | Jerde atılarak birinci devre 4—0 al oynadı. Birinci devrede sert (o rüzgâra karşı hücum etmek gibi büyük bir hata ya düşen yeşil beyaz takımm ikinci dev rede sert rüzgârla oynadığı halde bile müdafaayı tercih edişi ayni derecede yanlış idi, Zira Anadolu birinci devrede müdafaa oyunu oynayıp ikinci devrede hücüma geçmiş olsaydı hiç şüphesiz bir şeref sayısı olsun yapabilirdi. Fakat bu na muvaffak olamadılar. Ve Güneşliler de 4—0 lık galibiyete orazı bir oyun oynadıklarından ikinci devre © golsüz nihayet buldu. Ve maç 4—0 Güneşin galibiyeti ile bitti, lehine bitti, İkinci devrede rüzgâr arkasma alan “Şeref stadında : .Vefa:3 -Süleymaniye:0 Beşiktaş stadında ilk maç Vefa 2 ve enerjik oyunu ile ve daha ziyade Ve- fa kalesi önünde cereyan etti, Gol çıka- ramadıkça asabileşen ve sertliği arttı. ran Süleymaniyelilerden Bülend ile Re- wfu hakem dışarı attı. Ve bu suretle o- yun da 3—0 Vefalılarn . galibiyeti ile nihayet bulmuş oldu... oldu. leymaniye arasmda oynandı. İlk dakika larda şiddetli hücumlarda bulunan Ve- | fa muhacimleri Hüseyin vasrtasile güzel İ bir sayı kazandılar. Bu gölden sonra bereberlik için Süleymaniyelilerin gay- | retlerkdikleri görüldü. Fakat bir türlü gol çıkaramadılar. Nihayet (O Vefalılar gene Hüseyin vasıtasile üstüste iki gol daha yaptılar. İlk baftaym 3—0 nihe. yet buldu. İkinci devre Süleymaniyelilerin sert “Askeri mektepler hendbol şampiyonası Dün Deniz Gedikli sahasında askeri liseler hendbol şampiyonasına devam edilmiş, hendbol şampiyonasınmen Kuvvetli iki takımı, Kuleli ve Deniz li- Besi karşılaşmıştır. Kuleli baştan sona kadar hâkim bir Oyundan sonra kuvvetli rakibine 7 -2 galip gelmiştir, İkinci müsabaka Beşiktaşla (o Eyüp arasında cereyan etti, Beykozlu Rrdvan da kadrosuna alan Beşiktaş ilk dakika. larda derhal Eyüp kalesini sardı. He men ilk anlarda Rıdvan günün ilk golü mü yaptı. Ve Eşref biraz sonra gol ade| dini ikiye çıkardı. | İki sıfır mağlüp vaziyete o düşen E- Yöp oyuncuları şiddetli hücumlarla o. yunu Beşiktaş nısıf sahasma (o nakletti Ve üstüste iki gol yaparak beraberliği Anadolu takımı her nedense bücumdan| & ziyade müdafaay: tercih eder bir oyun' Rıza Maksut birinci gelmiştir... © Beşiktaş: 11-Eyüp:2 ikinci kümeler ! Altınordu - Ortaköy Taksim stadında oynanan Altınordu Ortaköy maçmı Altmordulular bire karşı beş golle kazanmışlardır. Kasımpaşa Davutpaşa Şeref stadmdaki ikinci küme maçi Davutpaşayla Kasımpaşa klüpleri ara- sında oynandı. Oyun Kasunpaşann ba riz bir hâkimiyeti altmda geçti ve bire karşı on golle Davutpaşayı mağlüp et- ti. Beylerbeyi Anadoluhisar Kadıköy stadında karşılaşan Beyler- beyi - Anadoluhisar klüpleri maçı oyu nun ortalarında fazla yağın kar yüzün den yarıda tatil edilmiştir. Galatasaray - Topkapı maçında sarı kırmın muhacimleri rakip kaleyi sw kıştırıyorlar Izmirde Futbol ve atletizm Dün İzmirde yapılan lik maçlarm. da Buca Ordusporu 4 — 3, Göztepe Demirsporu 2 — |, Altmordu K. S. K.nü2 —1, Altayda İzmirsporu 3 —1 yenmişlerdir. 500 metre mukavemet yarışı da yapılmış eski İstanbullu ve şimdi İz- mir Altınordu kulübüne girmiş olan temin etitler. Fakat bu vaziyet de uzun sürmedi. Siyah beyazlılar (hâkimiyeti tekrar ele alarak Eyüp kalesini sardılar. Ve altı gol yaparak ilk devreyi 8—2 galip başardılar. İkinci devrede Eyüp daha © düzgün bir oyun çıkardıysa da gol (o yapamadı. Halbuki Beşiktaşlılar yakaladıkları fır- satlardan üç gol daha kâydettikleri için! sahayı 11—2 gibi çok açık bir galibi! yetle terketmiş oldular Fener |. sporu kü g7 kime Galatasaray Topkapıya 12, Beşiktaş da Güneş yendiler Fener stadında: Beykoz - Hilâl İlk maçı Hilâlle Beykoz yaptılar. Zaf man zaman şiddetlenen tipiye rağmen hakem oyunu durdurmadan idare etti.. İlk haftaym mütemadiyen Hilâl kale- sinin önünde dolaşan top bir türlü içe| ri sokulamadı. Kaleci Murad birçok şütleri meharetle yakalıyarak kalesini muvaffakiyetle müdafaa etti, İkihici devre rüzgâr altına düşen Bey kozlular, ilk devredeki kadar hâkim o- lamadılarsa da seyrek hücumlariyle Fener B. Son maç Galatasaraylı Nihadın ba kemliği altında Fenerbahçe - İstan- bulspor takımları arasında oynandı. Maça saat 14,45 de Fenerlilerin hücu- miyle başlandı. Rüzgrla oynıyan Sari! siyahlılar ilk devrede Fenerbahçeye | muvaffakıyetle mukabele ettiler. Kar-| #ilıklı hücumlarla oyun zevkli bir gekil| de devam ederken Esadın yerine sol iç oynamakta olan Bülend Ali Rızaya çök | besaplı bir pas verdi. On sekizin üze! rinde önü boş bir vaziyette topu kapan 'Rizi herkesin göl beklediği bir sıradr topu ayağından dört beş metre açarak! kaleciye kaptırdı. Bu ilk ciddi tehii.! keyi kolayca savuşturan sarı siyah! müdafaa ikinci tehlikeyi de şöyle at- lattı. Sağdan ortaya gelen topu Fikret sağ ayağıyla ve hiç durdurmadan içe- ri dayandı, Top kalecinin ellerine çar- parak kornere çıktı. Birinei devrede sarı siyah müdafaa önüde başkaca ciddi bir tehlikeye şa- hit olamadık. Buna mukabi! Fenerbah- çe kalesi de bir defa çok tehlikeli va- ziyete düştü. Sağdan iyi bir pas alan Orhan vole bir şüt çekti ve top Fener müdafilerinin kafalarmı yalıyarak yan direğin dibinden avuta çıktı.. Birine! kırk beş dekikr nihayetelndiği zaman gol yapmak iki tarafa da nasip olma- muştı. İkinci devre Fenerlilerin şiddetli hü- cumlariyle başladı, Sarı siyah nısıf sa hasına yerleşen Fenerliler sahanm çok çamur olması yüzünden bir türlü &ol çıkaramıyorlardı. İstanbulspor mü- dafnası da şuurlu ve ahenkli bir gekil de İşlediğinden gol pozisyonları çok daha müessirdiler, İlk golü sol açıkla» rı Kâzım Hilâl kalesine soktu. Bunu Şehabın ikinci sayısı takip etti, Bu 8- rada Hilâl de bir gol çıkardı ve üst Üs te birkaç da fırsat kaçırdı. Tehlikeyi | hisseden Beykozlular Sehabm gayre tiyle bir sayı daha kazanarak $ - İ g&- lip geldiler. Hakem Fenerli Bedri oyu- nu güzel idare etti. Galibiyet Beykozun bhakkıydı. ist. Spor çabuk önleniyordu. Gol) çıkarmak için gayreti arttıran Fenerbahçelilerle gol yememek için çirpmân İstanbulspor müdafaasnın mücadelesi oldukça gid » letlendi. Hakem İstanbulspordan Fah- Tiyi sert oynadığı için oyundan çıka Yınca, Sarı lâcivert takımım tazyikı büs bütün tebarüz etti, Otuz beşinci daki- kada Ali Rıza ve Nacinin çok tesirsiz oyunu yüzünden bir türlü gol çıkaramı yan Fener muhacimleri Bülendin cok dei bir kafa vuruşuyla ilk gölleri- Kuzanmış oldular. Bu sayıdan sonra oyun gittikçe sertlendi ve hakem İs- tanbulsporlu Azizle Fenerli Yaşarı da dışarı attı i 43 üncü dakikâya kadar vaziyet 1-0 Fenerin lehinde devam etti, 43 üncü dakikada Niyazinin Kaleye şandelledi- ği topu Ali Rıza oyunun başındanberi oynadığı kötü oyunla tezat teşkil eğe- " cek kadar temiz bir kafa vuruşuyla | ağlara takarak gol adedi çil dı ve maş bu netice ile nik İ Fenerbahçeden: Başta Fikret ve Ni- yazi olmak üzere Cevad, Reşat, Fazıl 1 ve Bülendö İstanbulspordan da : Hasan Samih, Enver ve iki Orhanlar çök ça“ lıştılar. Fenerbahçe takımı, Hüsameddin, Fa zil, Yaşar, Reşat, Aytan, Cevad, Fik- ret, Bülend, Ali Rıza, Naci, Niyazi sek lindeydi. Tetasbulspor ise: Hikmet, Ha san, Samih, Aziz, Enver, Orhan, Re - şad, Fahri, Oran, Nevzat, Seyfi terti- bindö bulunuyordu. Hakem oyun üze « rinde kuvvetli bir otorite tesis edeme- diği için üç kişiyi dışarı atmağa mes © bur kalmıştı. O, Kavtak 2 Üniln ilki İdi deizlin Ema dir is