2 Ocak 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

2 Ocak 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

HABER — Akşam postası -“Ben öldürdüml!,, Lik maçlarının onuncu baftasında Fener - Cüneş Takımlarını karşı karşıya göreceğiz Galatasaray - Vefa, Beşiktaş - Beykoz müsabakaları da senenin en maçları olacaktır Yarın Taksim stadında senenin en| mühim futbol maçlarından birine ge hit olacağız. Şimdiye kadar yaptıkları maçlarda hiç yenilmemiş bulunan Fenerbahçe - Güneş takımları arasmda cereyan ede- oek olan bu karşılaşmanın şampiyona | üzerinde yapacağı tesir çok mühim ol- duğundan bütün spor meraklıları bu maçın neticesini kestirmekle uğraşıyor lar. Lik maçlarının bidayetindenberi yap! tığı yedi maçta hiç gol yemeden yirmi dokuz gol çıkaran sarı « lâcivert takı- ara karşısına çıkacak olan Güneş şim- diye kadar sekiz oyun yapmış ve üçe karşi yirmi beş gol çıkarmış bulun. maktadır. Puvan itibariyle Güneş her nekadar Fenerdez bir sayı ilerdöyse de maç a dedi nazarı dikkate alınacak olursa üs) tülnlüğün burada da gene Fener tara-' fında bulunduğu görülür ki, ba dik ba-| kışta gol çıkarmak ve netloe almak bu! suslarında Fenerlilerin şimdiye kadar! Güneşlilere tefevvuk etmiş olduklarını kabul etmeyi icap ettirirse de futbol- icbi ” tarim3 7 mak milmirün olmadığından bu hesa - çok çabul düşmesi ihtimali yoksan değildir, Şu hâlde her iki takınm şimdiye ka- aldığı neticeleri değil, içinde bu | ypğdurduğu elemanları, mukayese Yöln Je galibiyetin hangi tarafa daha ya - bulunduğunu araştırmak nispeten yerinde bir harekettir. Hüsameddin hasta olan Safanın ye. Gilneş kalesine konulacak olan Ci yağda daha çok güvenilir bir vaziyet- tedir. Fenerbahçenin bu maçta Fazıl, Lebip şeklinde bir müdafaa battı teş- yi edeceğini duyduk ki bu hattm da & gerji ve slirat itibariyle Güneşin Fa - çak, Reşad hattına faik olduğunu ka- bul etmek gerektir, Fenerbahçenin Cevad, Aytan Meh - met Reşaddan mürekkep olan hafbek hattı zaten rakipsiz olduğundan Fener- bahçe burada da adamakıllı ağır ba - şar. İki takımın muhacimlerini karşı- laştıracak olursak, Fenerin iki açığını, ve Gilneşin de üç orta muhacimini teh. likeli görürüz. Ancak Salihaddin ve Rasih gibi u - zaktan göl yapabilecek kabiliyette kuv vetli şutörlere malik bulunan Güneş kücum hattı Fener müdafaasını yar - mağâ muvaffak olur ve Fenerliler de gol yedikten sonra asabiyete kapılır - Jarsa, sarı lâcivertlilerin tarafında o - lan galibiyet ibresi Güneş tarafına da! geçebilir. Hulâsa olarak diyebiliriz ki sinirler meden oynadığı ve fevkalâde bir vazl- yetle karşılaşmadığı takdirde galibi - yet Fener tarafında kalacaktır. GALATASARAY - VEFA Bu haftanm ikinci derecede mühim bir maçı da Galatasaray »- Vefa müsa bakası olacaktır. İkinci plândeki ta « kımların en başında yürüyen Vefa ta- kımı Gelatasarıyı mağlüp edebilirse milit kitmeye girebilmek Ümidini ta » mamer kuvvetlendirmiş bulunacaktır. Geçen hafta Topkapıya bir düzüne enteresan gol yapan sarı kırmızı takımın Vefa- ya mağlöp olacağını tahmin etmek hiç şüphesiz ki, hatalr olur. ancak iyi bir! dersee almak azmiyle hazırlanan Ve - fallar güzel bir oyun tutturabilirlerse seyirciler heyecanlı ve zevkli bir oyun görmüş loacaklardır. Son oyunlarda gittikçe düzelen Vefa takımından Ga- latasaraya karşı bundan başka bir gey beklemek de doğru olamaz kanaatin - deyiz. BEŞİKTAŞ - BEYKOZ Şeref stadında yapılacık olan bu maçta galibiyet büyük bir ihtimalle siyah beyaz tarafta kalacaktır. Yalnız ötedenberi Beşiktaşa karşı Beykozun ne umulmaz oyunlar çıkarmış olduğu gözönlme getirilecek olursa herhangi! bir sürprizle karşılaşmamak için Be .! giktaşım çok ciddi davranması lâzım -| geldiğini kabul garttır. HİLAL - İSTANBULSPOR Beyokz » Beşiktaş maçmdan evvel yapılacak olan Hilâl . İstanbulspor ma çina gelince: Şimdiye kadar yaptığı karşılaşmalarda bir beraberlik olsun elde edememiş bulunan Hilâ! takımının İstanbulspora karşı bugüne kadar elde edemediği bir muvaffakiyet gösterme. ie #htimali yok denebilecek kadar 'âz görünmektedir, İ 0. Kavrak Halkevi Futbol maçları Emizönü Halkevinden: 3/1/9387 pazar günü Bozkurt ve Bakırköy sahalarında yapılacak olan| Evimize bağlı spor kulüplerinin tut. bol maçlarma ait programı ağıya | çıkarılmıştır. Alâkadar kulüplere teb. İ liğ olunur: Program: Bozkurt gahsınâa: Saha komiseri: Avni. Fatih . Yıldız A takımları saat 11,! 15 hakem Abus. Alemdar - Halıcroğlu A takımları saat 13,15 hakem Numan, Bozkurt - Yeşildirek A takımları s0-| at 14,45 hakem Refik. Balırköy sahasında: Saha komiseri: Vevdet. Bakırköy - Langü B takımları sa- at 12 hakem Cemal. K. Pazar - Şimendifer A takımları saat 13,15 hakem Yazıl. Bakırköy « Lang A takımları saat 14,45 hakem Fazil, Maçlarda sık sık tesadüf edilen van. zaralardan; — Kulağının dibinde bu kadar ba» Jırmasamız çok memmn olurum, — Neden bağırmıyacağım! Para ve- rerek bunun için buraya geldim. Sık isticevaplarda bazı zayıf iradelilerin, masum oldukları halde, telkin netlcesinde cürmü kabullendikleri anlaşılıyor Viyanada garip bir vaka Viyanadan yazılıyor: Masum olan bir kadın gene kendi gibi masum diğer bir kadını itham ede rek suçu kendi işlediğini söylemiştir. Piyesin sanki hakiki hayatta tatbik edildiğini göstermek için işlenmiş olan bu cinayet, Viyana polis dosyasına “Vinkler katil hadisesi,, adile geçmiş- tir. Cinayetin kurbanı eozacılık İşinden çekilmiş zengin fakat geçimsiz, yaşlı bir bekir olan Emil Vinklerdir. Cesedi geçen ay bir öğle sonu Viyananm Mis- dorfen sokağındaki apartımanmda bu- Tunmuştu. Komşusu ve bekârm evine kabul ettiği yegüne şahıs olan dul ma dam Mari Patroviç o sabah erkenden sabık eczacının kapısı önüne bırakılan süt şişelerini almamış olduğunu dü, Hadise tuhafına gitti, Çünkü Vink- ler çok erken kalkan bir adamdı. Ma- elindeki balta ile maktulün cesedine giderek: — Bak, bak! dedi, Balta kafatası. daki yaralara nasıl da uyuyor; adeta tapatıp!,. Mari baktı ve dehşet içinde kaldı. Müfettişin söyledikleri dosdoğru idi. Ağzı onüç yaranm herbirisine de dam gidip Mari Ottoyu buldu. 49 ya-|& şımda olan bu kadın eczacinm evini te- mizlerdi, Madam Otto kocasile birlikte evde bulunuyorlardı. Meseleyi onlara anlattı ve kapıyı çaldığı halde bir ce- vap alamadığını söyledi. İki kadınla Otto işi tahkik etmeğe karar verdiler, Yanlarına apartmanın kapıcısı ile bir de polis alarak Vinkle- rin katma gittiler ve kapıyı Zorlaya- rak açtılar. Bekâr adamı ölü buldular. Herhalde birkaç saat evvel ölmüş olacaktı. El- leri kalm bir iple üstüste düğümlene- rek arkasma bağlanmış olduğu halde cest boylu boyunca yere serilmiş bu- lunuyordu. Boğazında boğulma İzleri kafata- sında da on üç yara vardı. Fakat cerh Meti ortalıkta tu. İki kadm böy- gınlıklar geçirdi. Polis karakola tele fon ederken. oradan ayrılmamalarını söylediği halde kadmlar koridora çık- tılar. Çok geçmeden başlarında mişa vir Baber İle müfettiş "Till olduğu haj- de bir sürü cinayet mütahassısı apar- trmana geldi. Mütehassıslardan birini fikrini söyledi: — Bu bir kadm işidir Bak'n katil den sonra düşeme ne kadar dikkatle fırçalanmış m #ümlere bakm: A bir erkek olsaydı herhalde çok daha az İp kulanır ve daha ustaca düğüm- lerdi. İkinci bir mütehassıs şöyle dedi: — Hakkın var. Yalnız bü bir tek değil Iki kadının işidir. Bir tek kadın Vinkleri bu kadar kısa bir zamanda hem bağlayıp. hem de öldürdükten sonra yeri fırçalayamazdı. Görünüşe göre katil hırsızlık için yapılmıştır. Böylece ktsa bir zamanda cinayetin nazariyesini kuruverdiler. Şimdi de or- taya atılan pazariyeyi işlemek lâzım ge Byordu. Madem ki katil hırsızlık için yapılmıştı ve Vinklerin bağırdığını kimse işitmemişti. Binaenaleyh katiller kendisini tanı- wlün bileğindeki dü | e kadar da çok, Katil! yan insanlardır. Kapıcı sorguya çekil dikten sonra güpheler madam Patroviç ile madam Otto üstlinde kümelendi. Madam Petroviç sorguya çekildi. Kadın çok sinirli olmakla beraber ka- tiyen inkâr etti. Madam Otto ine öyle altüst olmuş bir halde idi ki polis mü- fettişlerinin şeytanca suallerine karşı ne cevap vereceğini gaşırdı. Bu adam- lar sanki elinâyet yapılırken gözlerile görm'işler gibi vakayı anlatarak zaval-| i kadıncağız bunaltıp adeta ipnotiz-| ma etrzişlerdi Sorgu bitmek üzere iken içeriye bir taharri memuru girdi. Üs-| tlnde kan izleri olan küçük bir balta yı müfettiş Tille uzattı ve bunu ma» dam Ottonun dairesinde bulduğunu söyledi. 2gifettiş de: — İşte, dedi, Vinkleri bununla öldür| dünür. Bakın maktulün kanı ile killa-| rı hâlâ üstünde duruyor. Madam Otto baltaya baktı. Evet bu balta kendisinindi. Fakat bununla ko- casınm vurduğu tavşanları parçalandı. Üstündekiler de tavşan kanı ve kılı 543. Kadm burları arlatırken polisler gülümsed'ler Böyle bir cinayeti gözü- ne aldrran herhalde bir hikâyede uy- durmuş olacaktı, Polis müfettişi Tili lira ve muvakkat teminatı 4455 kuruştur, telkin edilen ve nihayet buna isasan bir kadumn dikkate değer çehre ifadeleri 1 — Ben masumun 2 — Sorgu saatleri usadıkoa ma- sumluk iddiaları gevşiyor 3 — “Acaba yapitn mi?,, uyanırken 4 — Zihin perişanlığı arttıkça şüphe kuvvetleniyor 5 — Supıt ne gölebe çalmıştır. şü, masumiyet bilgisi- uyuyordu. Kadın artık dâyanamaz ol. du .Balta kendisinindi. Bir gün evvel Vinklerin apartımanına gelmişti. Bal- tayı da getirmiş olduğunu bir türlü hatırlayamıyordu; âcaba getirmiş miy- di? Madam Petroviçle karşılaştığını, döşemeyi fırçeladığmı hatırlıyordu. Fırçaladığı zaman acaba kan var muy- dı? Olmadığını sanıyordu. Fakat po- Hisler olduğunu ve Vinkleri kendisinin öldürdüğünü katiyetle söyliyorlardı. Şimdi ise madam artık hiçbir şeyden emin değildi. Belki de adamcağız ha- kikaten öldürmüştü. Herkesi hatta ölü adam bile katilin kendisi olduğunu bi-| Hyordu. Öyle ise müfettişin dediğini. yapıp itiraflarda bulunmelı! Zaten söylemeğe başlarken bütün teferruat da bir bir aklına geliyordu. Madsm Petreviçin daima yoksullulg tan nasıl şikâyet ettiğini, Vinkelrin zenginliğini ileriye sürerek söze be ladı ve tefercunta girişti: Baltayı bir gazete kâğıdma sararak madam Pet roviçle, beraber apartımana nasıl gir» diklerini; madamın bekâr eczacıyı ölr- dürürken kendisinin de koridorda bek» lediğini söyledi: Madam Petroviç elig- rini mutbakta yıkamış, dolaplardaki miley ila paraları almış ve elinde balta old halde koridora fırlamış. Kendisi ise baltayı tekrar gazeteye sü- rarak evine götürmüş. Ertesi sabah | Ikisi birlikte makul bir yalan uydur muşlar, Fakat iki kadın yüzyüze getirilinöe madam Petroviç bağırarak, masum ok duğunu ve madam Ottonun tamamile yalan söylediğini iddia etti. Polis sor- gularma devam etmekle beraber. mâ dam Petroviçten başka bir söz alamet d: ve saatlerden sonra iki kadmı da tevkifhaneye götürdü. Viyana polisi her işi tamam görüt ve pek az hata yapar. Müfettiş “Tİ madam Petroviçin vaziyetini gözden kaçırmadı; bundan başka adli tıp eriğ- titüsünün verdiği rapor, balta üstün- deki kanın mahiyetini katiyetle kesti- remiyordu. Aradan tam altı hafta geçtikten son- ra bir gün Kristim Finkel edi bir ka- dın polise müracaat ederek Bövard İlletçko adh bir delikanlınm tevkifine sebep olacak bir bikâve anlattı, Deli- kanlı şüphe altma almarak tevkif edildi. 'Taharri memurları bu adamın odi- smı ararken, sobada ilstünde kat 1 keleri olan elbiselerinin parçaların buldular. İlleteko bunun iizerine itiraf. larda bulundu. Vinkleri kendisi öldürmüştü. İki | dm bu katille hiçbir alâkaları vole tu ve madam Ottonum itirafları sacc8 uydurma idi. Polis müfettişle! kinlerile ipnotizma olan kadm len her şeyi kendiliğinden söyler ” Bundan başka maktulün perss'İş mücevheratı ve tıpkı tıpkısma madsfi Ottonun baltasma benziyen katil âli URAN Dişlerini: iz parfakfı lin Sv MR. PERLODENT LA ila İyi MR Giy İşletme * Umüm OGİveS MİTE Muhammen bedelleriyle miktar ve vasıfları aşağıda yazılı (2) guruğ malzeme her gurup ayrı ayrı ihale edilmek üzere 11. 1, 37 pazartesi günü saat 10 da Haydarpaşada 1 inci işleme komisyonu tarafından açık eksilt me ile satm alınacaktır. İsteklilerin malzeme hizalarında yazılı muvakkat teminat ile konumun tayin ettiği vesikaları ve kamınun 4 üncü madklesi mucibince bu işe sir meye mânii kanuni bulunmadığına Bu işe ait şartnameler komisyondan dair beyanname vermeleri lâzımdik. parasız olarak verilmektedir. 1 — 14500 adet muhtelif numara bezli zımpara kağıdı 4000 adet eaifi kağıdı muhammen bedeli 927 lira 70 kuruş ve muvakkat teminatı 668 kuruştur. 2 — 11000 adet Kaol (şişede) veya (emsali) muhammen bedeli 304 (3724)